SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.everyone's a critic...
even you ! !
Dat zal de dijk zijn die aan de ene kant van de ijsbaan ligtquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:00 schreef the_critic het volgende:
volgens strava heb je ook hoogtemeters gemaakt..bijzondere ijsvloer
zag het afgelopen week ook al bij de schaatsrit van patroon. Denk dat Strava gewoon niet goed werkt voor rondjes schaatsenquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:02 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dat zal de dijk zijn die aan de ene kant van de ijsbaan ligt.
Maar als het Strava niet is dan is het mijn gps apparaat die dat doet. zal eens naar de instellingen kijken.
Dat doet hij tijdens het fietsen ook. GPS is niet nauwkeurig genoeg voor hoogte verschillen binnen een meter. Volgens mij schiet hij daarom soms omhoog.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:04 schreef the_critic het volgende:
[..]
zag het afgelopen week ook al bij de schaatsrit van patroon. Denk dat Strava gewoon niet goed werkt voor rondjes schaatsenTis net een golfslagbad ipv gladde ijsvloer
Ik vind het vooral opvallend dat er heel duidelijk een lock op de naast gelegen weg word gemaakt, iets wat natuurlijk helemaal niet zou moeten. Ik ken dat ook niet van bv mountainbiken op wegen die niet op mijn gps of googlemaps staan.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:05 schreef Holenbeer het volgende:
heeft het niet met een rekenmodel te maken die de locaties omzet in afstanden? als beide apparaten een ander model gebruiken en beide een standaard afwijking hebben, kan het verschil vrij snel oplopen, helemaal wanneer je steeds over dezelfde coordinaten schaatst.
(dit is overigen gissen, weet niet precies hoe de techniek achter gps werkt)
strava of gps ziet die wegen niet. Die apparaten zien alleen de locatie en de afstanden tussen 3 (?) satellieten. Die locatie wordt geprojecteerd op een kaart, als soort layer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:11 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opvallend dat er heel duidelijk een lock op de naast gelegen weg word gemaakt, iets wat natuurlijk helemaal niet zou moeten. Ik ken dat ook niet van bv mountainbiken op wegen die niet op mijn gps of googlemaps staan.
Ik heb dan ook een fatsoenlijk gps apparaat en niet een logger of een smartphone met een simpele gpschip erin. Nadeel is wel dat je altijd met een 2de, relatief groot, apparaat aan het slepen bent.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:18 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
strava of gps ziet die wegen niet. Die apparaten zien alleen de locatie en de afstanden tussen 3 (?) satellieten. Die locatie wordt geprojecteerd op een kaart, als soort layer.
edit: en met jouw vorige post heb je bewezen dat dit onzin is. Jouw GPS kan blijkbaar wel de wegen zien.
Heb je Strava Elevation Correct gedaan? Meestal werkt dat best aardig.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:02 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dat zal de dijk zijn die aan de ene kant van de ijsbaan ligt.
Maar als het Strava niet is dan is het mijn gps apparaat die dat doet. zal eens naar de instellingen kijken.
Of hij heeft gewoon een mooie diepe zit waardoor ie (met de tel n zn achterzak) ineens een meter dichter bij de grond schaatstquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat doet hij tijdens het fietsen ook. GPS is niet nauwkeurig genoeg voor hoogte verschillen binnen een meter. Volgens mij schiet hij daarom soms omhoog.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Of hij heeft gewoon een mooie diepe zit waardoor ie (met de tel n zn achterzak) ineens een meter dichter bij de grond schaatst
Waar kun je deze optie vinden?quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je Strava Elevation Correct gedaan? Meestal werkt dat best aardig.
of ieder rondje op je muil gaanquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:14 schreef janatwork het volgende:
[..]i wish. Een meter dieper zitten is sowieso erg veel of je moet je gps op je hoofd plakken
Hier klikken op de hoogte, als er een vraagteken achter elevation staatquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:25 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Waar kun je deze optie vinden?
merci... ik had sinds de edge 800 ook ineens van die rare grafieken... meteen ff aanpassen..quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hier klikken op de hoogte, als er een vraagteken achter elevation staat
[ afbeelding ]
Dan ga je van dit:
[ afbeelding ]
naar dit:
[ afbeelding ]
Ja, ik snap ook niet nog steeds niet waar dat aan ligtquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:46 schreef the_critic het volgende:
[..]
merci... ik had sinds de edge 800 ook ineens van die rare grafieken... meteen ff aanpassen..
quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:15 schreef buzz1291 het volgende:
Zo dus we gaan weer ewen paar weken kutten over het schaatsen hier. Nou dat mot dan maar.... maar vrolijk wordt ik er niet van (zolang het nog geen 18 graden is)
Och, om 't nou te verkopen en goedkoper iets anders terug te kopen...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |