abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121674823
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121674872
Denk dat Mufasa dan ook wel de ribhouse Texas kent in Geesteren?

Zo lekker bunkeren daar :9~
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121674876
Oeh, hoorde ik vreten? :9
Ja doei.
pi_121674895
Er zit ook een TexMex restaurant ding in Geesteren GLD 8-) Ook lekker eten :9
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 17 januari 2013 @ 12:26:32 #5
70532 loveli
N
pi_121674928
Gaat vaiz de uitdaging aan? 13 minuten. Trainingsschema?
crap in = crap out
pi_121674985
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:25 schreef V1z0R het volgende:
Denk dat Mufasa dan ook wel de ribhouse Texas kent in Geesteren?

Zo lekker bunkeren daar :9~
Yups! Verscheidene keren gegeten, naja.... gevreten, lol!
pi_121675048
Kilo vlees in 13 minuten? :o Ik heb wel eens zo'n ovenschotel van 1 kg van de appie opgegeten na een stuk fietsen, maar dat haalde ik niet in 13 minuten.. En dat voelt al als schaften..
pi_121675076
13min. lijkt me te weinig tijd, li :@
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:27 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Yups! Verscheidene keren gegeten, naja.... gevreten, lol!
Wil me nog een keer wagen aan die rib-eye van 750gr., alleen kan ik dan de buffalo wings niet nemen vooraf :{ keuzes... :D
pi_121675160
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:30 schreef V1z0R het volgende:
13min. lijkt me te weinig tijd, li :@

[..]

Wil me nog een keer wagen aan die rib-eye van 750gr., alleen kan ik dan de buffalo wings niet nemen vooraf :{ keuzes... :D
Oef, challenge accepted! Wanneer? :D
pi_121675208
En HPKW moet ons dan komen aanmoedigen? :D met spandoek natuurlijk :+
pi_121675224
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:34 schreef V1z0R het volgende:
En HPKW moet ons dan komen aanmoedigen? :D met spandoek natuurlijk :+
Hahahaha, tuurlijk joh! :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_121675258
Dan zeggen we dat HPKW jarig is aan een van de serveesters! Krijgen we een showtje! :D
  Vis een optie? donderdag 17 januari 2013 @ 12:37:14 #13
70532 loveli
N
pi_121675292
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:36 schreef Mufasa208 het volgende:
Dan zeggen we dat HPKW jarig is aan een van de serveesters! Krijgen we een showtje! :D
Ik krijg een heeeel foute visual :'(
crap in = crap out
pi_121675337
Lol... :X

Ze doen dan de Can Can dansen op het podium daar.
pi_121675461
Hehehehe, is goed!
Wanneer gaan we? Dan ga ik alvast een hotelletje zoeken. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_121675623
2 maart? Nog meer aanhakers? :D
  donderdag 17 januari 2013 @ 12:51:50 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121675730
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:48 schreef Mufasa208 het volgende:
2 maart? Nog meer aanhakers? :D
Wellicht om te cheerleaden? 8-)

Volgens de mister dans ik trouwens zo, als ik op mn stoel meebounce met muziekjes :')

"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? donderdag 17 januari 2013 @ 12:52:02 #18
70532 loveli
N
pi_121675737
'Aanhaak' is my middle name :')
crap in = crap out
pi_121675799
Sjaak Aanhaak
Ja doei.
pi_121675855
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:51 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Wellicht om te cheerleaden? 8-)

Volgens de mister dans ik trouwens zo, als ik op mn stoel meebounce met muziekjes :')

[ afbeelding ]
pi_121675971
Ik ga het even in de groep gooien, kom er zaterdag op terug tijdens het taart eten. B-)
Nog meer liefhebbers voor taart trouwens zaterdag? :D Ik ben bang dat ik weer veel te veel heb. :P
Doe wat je niet durft.
pi_121676033
Taart? Tuurlijk! :9
pi_121676106
Dat was het sporten weer, erg vermoeiend.
Morgen 2 nachtjes weg :s) zal wel mooi zijn met alle sneeuw :)
  donderdag 17 januari 2013 @ 13:07:55 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121676335
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_121676336
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:03 schreef V1z0R het volgende:
Wat KH's Mar? Erg weinig zo voor met sport erbij. En zou zelf de post-S T wat uitgebreider maken dan alleen een banaantje.

Ik heb na het sporten amper trek, ik moet van mezelf dan een banaan. De lunch is daar overigens al vlak na, tis thuiskomen, banaan, kind van school halen, lunch.

Meer KH's vind ik lastig, brood gaat gewoon niet goed. Maar iedereen hier is weer beter, dus ik zal me eens verdiepen in dat zuurdesemgebeuren, heb nu weer wat meer tijd :)

Wat groente betreft, ik eet zonder overdrijven zo een pond weg met het avondeten, da's heus genoeg.

Maarreh: RHAAAAA ik had de legpress vandaag op 50 kg :D *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')