quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:48 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb eens even goed gekeken, maar die ondertoon waar je het over hebt vind ik echt niet terug hoor
Je hebt waarschijnlijk gewoon wat te zeiken nodig.
Er wordt in weer- en nieuwsberichten aangestuurd op kou, terwijl daar objectief gezien helemaal geen reden voor is.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 04:14 schreef BlackLining het volgende:
Wat is verdomme het probleem nou?
Met andere woorden; 'ik ontken de weersvoorspelling'?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 04:18 schreef Boldface het volgende:
[..]
Er wordt in weer- en nieuwsberichten aangestuurd op kou, terwijl daar objectief gezien helemaal geen reden voor is.
Er wordt een beeld geschetst alsof het blijft vriezen (dat het ijs dan groeit, dat er een Elfstedentocht komt, etc) terwijl ze het weer nog niet eens 5 dagen vooruit kunnen voorspellen.
Er wordt al volop geluld over een Elfstedentocht terwijl de ijsdikte op sommige plekken maar 1 centimeter is.
Nee. 'Ik trek niet allerlei voorbarige conclusies uit de weersvoorspellingen' en 'ik vermijd irrelevante modellen die het weer over 7-8 dagen voorspellen' en 'ik speculeer niet over een Elfstedentocht voordat er overal minstens 9-10 centimeter ijs ligt'quote:Op zaterdag 19 januari 2013 04:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met andere woorden; 'ik ontken de weersvoorspelling'?
Met andere woorden; 'ik ontken de weersvoorspellingen die voor mij niet goed uitkomen'?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 04:25 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee. 'Ik trek niet allerlei voorbarige conclusies uit de weersvoorspellingen' en 'ik vermijd irrelevante modellen die het weer over 7-8 dagen voorspellen' en 'ik speculeer niet over een Elfstedentocht voordat er overal minstens 9-10 centimeter ijs ligt'
Nee. 'Ik trek alleen conclusies uit weersvoorspellingen die werkelijk te trekken zijn'quote:Op zaterdag 19 januari 2013 04:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met andere woorden; 'ik ontken de weersvoorspellingen die voor mij niet goed uitkomen'?
Ik was zo nuchter als wat toen ik dit schreef. En ook toen ik dit topic opende, trouwens. Het gaat mij er niet om dat ze zeggen dat het volgens het weermodel kan blijven vriezen, maar dat het net zo goed weer kan gaan dooien volgens die modellen.. Zie OP. Ze doen net alsof het een soort feit is dat de vorst zal aanhouden en het gemekker over een Elfstedentocht, ijsdiktes, etc. begint alweer volop.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 04:45 schreef BlackLining het volgende:
Het vriest toch, of niet dan. Ga eens naar buiten en check een thermometer? Je zult iets zien tussen de -2 en -5 afhankelijk van waar je zit. En dan ga je alsnog moeilijk lopen doen als iemand de conclusie trekt dat het vriest? En als een weermodel aangeeft dat het wel eens zou kunnen blijven vriezen ontken je dat ook want, geen idee eigenlijk?
Gezien de dag en het tijdstip ga ik er maar vanuit dat je flink gedronken hebt, anders kan ik geen verklaring verzinnen hiervoor.
En die voorspelling die dooi voorspelt bejubel je dan weer?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:13 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik was zo nuchter als wat toen ik dit schreef. En ook toen ik dit topic opende, trouwens. Het gaat mij er niet om dat ze zeggen dat het volgens het weermodel kan blijven vriezen, maar dat het net zo goed weer kan gaan dooien volgens die modellen.. Zie OP. Ze doen net alsof het een soort feit is dat de vorst zal aanhouden en het gemekker over een Elfstedentocht, ijsdiktes, etc. begint alweer volop.
En wat komt er nu eigenlijk van terecht:
De voorspelling die ik vannacht plaatste, is nog geen halve dag later ook alweer bijgesteld:
[ afbeelding ]
Na morgen dus overdag dooi.
Voorlopige conslusies van dit topic:
- Het weer 3 dagen vooruit voorspellen is al lastig
- Bek houden over Elfstedentocht voordat overal 10 centimeter ijs ligt
Ik wel. Een weerman hoeft me niet te vertellen dat het bij -5 graden en een waterig zonnetje "prachtig winterweer" is. Dat maak ik zelf wel uit namelijk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:48 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb eens even goed gekeken, maar die ondertoon waar je het over hebt vind ik echt niet terug hoor
Je hebt waarschijnlijk gewoon wat te zeiken nodig.
Winter, sneeuw en kou zie je helemaal niet in de zomer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:18 schreef Frank_Drebin het volgende:
Winter, sneeuw en kou
Verder zie je dit verschijnsel toch ook in de zomer? Hoort er gewoon bij.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:57 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Ik wel. Een weerman hoeft me niet te vertellen dat het bij -5 graden en een waterig zonnetje "prachtig winterweer" is. Dat maak ik zelf wel uit namelijk.
Mee eens, als het 25 graden is in de winter is het voor mij pas prachtig winterweer.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:57 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Ik wel. Een weerman hoeft me niet te vertellen dat het bij -5 graden en een waterig zonnetje "prachtig winterweer" is. Dat maak ik zelf wel uit namelijk.
beetje teveel naar Dr. Phil gekeken, met je amateurpsychologie?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dan negeer je dat en dan ga je zelf bepalen wat je er van vindt. Dat is immers wel subjectief. Van mij hoeft het echt niet zo te zijn dat we gewoon een lijst met nummertjes krijgen. Misschien is het iets te veel verwarring voor je allemaal, maar dat is dan toch echt jouw probleem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |