abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:27:03 #151
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121713039
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Althans NVM makelaars: na 6 maanden kun je gratis opzeggen.

Bij Beun de Sjacheraar: wie weet.
Ooh... dat verklaard waarom Ger de laatste tijd oproept tot 'realisme' onder verkopers _O-

Zijn achterban zal wel flink morrelen over de teruglopende inkomsten.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:30:37 #152
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121713140
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ooh... dat verklaard waarom Ger de laatste tijd oproept tot 'realisme' onder verkopers _O-

Wat is daar dan vreemd aan?!?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_121713203
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De makelaars die ik ken, althans de succesvolle, doen maar één ding zodra de opdracht binnen is: hun klant managen. De koper dat zal wel, maar of zij een slag slaan is vooral afhankelijk van of hun koper hapt of niet. Als koper kun je daar prima gebruik van maken, toen ik mijn huidige huis kocht zei ik tegen de makelaar, het is jouw klant, dit wil ik, maak het maar rond met jouw klant, da's niet mijn probleem. Vervolgens heeft ie die arme man helemaal onder druk gezet met 'unieke kans', en 'als ie wegloopt wie weet wanneer er weer een bod komt' etc. etc.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:32:29 #154
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121713208
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

wat anders dan daadwerkelijk zakken met de prijs die je voor ogen had.

[..]

De huizenmarkt stort van bovenaf in, als duurdere huizen goedkoper worden kan je als koper op een gegeven moment meer huis voor je geld krijgen, het kost even wat tijd voordat het laagste segment daardoor word beinvloed maar het gaat gebeuren.
Duh...

Maar wat er niet klopt is dat er steeds een daling van de huizenprijzen wordt "berekent"aan de hand van een gemiddelde besteding aan een woning. Het gaat dus om een daling van het te besteden geld aan een woning.

Hier is in theorie niet eens een daling van de prijs van woningen voor nodig!
and made it rain upward
pi_121713225
Hey Xenotje, ben je weer terug? Heb je al wat berekeningen voor ons?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:33:05 #156
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121713234
dubbel
and made it rain upward
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:34:58 #157
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121713298
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De makelaars die ik ken, althans de succesvolle, doen maar één ding zodra de opdracht binnen is: hun klant managen. De koper dat zal wel, maar of zij een slag slaan is vooral afhankelijk van of hun koper hapt of niet. Als koper kun je daar prima gebruik van maken, toen ik mijn huidige huis kocht zei ik tegen de makelaar, het is jouw klant, dit wil ik, maak het maar rond met jouw klant, da's niet mijn probleem. Vervolgens heeft ie die arme man helemaal onder druk gezet met 'unieke kans', en 'als ie wegloopt wie weet wanneer er weer een bod komt' etc. etc.
Ja so true... Heb ik ook gedaan en en ik bij mij niet laten doen.... Geen open dagen geen advertenties niets. Courtage als je het verkoopt en zo niet dan niet. Kies zelf maar of je adverteerd, dat ga ik niet betalen...
and made it rain upward
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:35:20 #158
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121713309
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik durf overigens ook best te beweren dat het intrekken van de verkoopopdracht een trend gaat worden.
Tsja, dan verhuis je niet... Ik neem aan dat de meeste mensen die hun huis te koop aanbieden, dat doen omdat ze toch wel willen verhuizen (om wat voor reden dan ook). Zelfs als ze het huis van de markt halen zullen ze opeens een realiteitsbesef hebben: het huis is minder waard dan ze dachten.

quote:
Als koper kun je daar prima gebruik van maken, toen ik mijn huidige huis kocht zei ik tegen de makelaar, het is jouw klant, dit wil ik, maak het maar rond met jouw klant, da's niet mijn probleem.
^O^
censuur :O
pi_121713425
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Tsja, dan verhuis je niet... Ik neem aan dat de meeste mensen die hun huis te koop aanbieden, dat doen omdat ze toch wel willen verhuizen (om wat voor reden dan ook). Zelfs als ze het huis van de markt halen zullen ze opeens een realiteitsbesef hebben: het huis is minder waard dan ze dachten.
Of dat ze op dit moment niet kunnen krijgen wat ze graag willen en stellen het daarom allemaal een paar jaar uit.

Uiteindelijk komt de boel dus alleen maar meer op slot te zitten.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:44:46 #160
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121713578
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

^O^
Eigenlikj zou dat eens onderzocht moeten worden. Ik denk dat de meeste woningen te koop staan omdat men meer wil. Als in, groter, vrijstaand, luxer, betere wijk enz.
Slechts enkele vanwege scheiding en sporadisch vanwege werk dichterbij.

De enige moetjes zijn de scheidingen. Maar als dat lang genoeg duurt zijn ze of weer bij elkaar of er is een nieuwe partner (enkele voorbeelden gezien).

Wat dan nog overblijft zijn de woningen uit een erfenis of van een ouwetje die emigreert. Nou dan adviseer ik het gewoon te verhuren. Dat is beter dan dusdanig te zakken met prijs. Het heeft toch een intrensieke waarde die je met verhuur sowieso wel bereikt.
and made it rain upward
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:48:50 #161
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_121713720
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ik durf overigens ook best te beweren dat het intrekken van de verkoopopdracht een trend gaat worden.
Ik heb zelfs gehoord dat men Funda op gaat heffen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:50:59 #162
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121713793
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:48 schreef HD9 het volgende:

[..]

oO<
and made it rain upward
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 10:54:07 #163
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_121713890
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:32 schreef Scorpie het volgende:
Hey Xenotje, ben je weer terug? Heb je al wat berekeningen voor ons?
:D

Jij bent best grappig. Tuurlijk heeft ie die niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_121713908
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mag het toch hopen?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:54:33 #165
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121713909
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:44 schreef Sjabba het volgende:
Eigenlikj zou dat eens onderzocht moeten worden. Ik denk dat de meeste woningen te koop staan omdat men meer wil. Als in, groter, vrijstaand, luxer, betere wijk enz.
Dat lijkt mij ook! Maar groter/luxer/vrijstaand oftewel duurder daalt harder in prijs! Dus het oude huis goedkoper verkopen en het nieuwe huis veel goedkoper kopen is dan zeer gunstig: het bij te betalen bedrag is lager dan het 5 jaar geleden zou zijn.
pi_121713942
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Xeno troll mode aan.

quote:
1+1 = 2
2*2 =4
4:2 = 2
2-2 = 0
Zo :')
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:01:49 #167
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121714132
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:39 schreef 99.999 het volgende:

Uiteindelijk komt de boel dus alleen maar meer op slot te zitten.
Dat vind ik alleen maar gunstig, sterven er nog meer makelaars en financieel adviseurs af _O_

En het voert de druk op de markt verder op om vooral met de prijzen te zakken, win, win, win situatie ^O^
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:02:31 #168
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121714156
quote:

[..]

Zal wel gebeuren zodra de NVM word opgeheven ;)
pi_121714191
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat vind ik alleen maar gunstig, sterven er nog meer makelaars en financieel adviseurs af _O_

En het voert de druk op de markt verder op om vooral met de prijzen te zakken, win, win, win situatie ^O^
ik zeg toch op slot? Dan gaat het met die dalende prijzen niet meevallen... Want mensen blijven zitten waar ze zitten en degenen die hopen met een marginaal inkomen een geweldig huis te kunnen kopen hebben dikke pech.
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 11:06:57 #170
16180 crew  CoolGuy
pi_121714284
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook! Maar groter/luxer/vrijstaand oftewel duurder daalt harder in prijs! Dus het oude huis goedkoper verkopen en het nieuwe huis veel goedkoper kopen is dan zeer gunstig: het bij te betalen bedrag is lager dan het 5 jaar geleden zou zijn.
ja leuk, maar als je je oude huis met verlies verkoopt, dan betekent dat dat je dat verlies wel nog moet afbetalen aan de ban, want die willen gewoon de hele hypotheek ingelost hebben.

Als je dan een nieuw huis koopt wat goedkoper is geworden, dan krijg je op je salaris ook minder hypotheek dan je 'vroeger' kreeg, dus dat nieuwe huis is net zo (on)bereikbaar als het eerst was. Maar daar komt dan nog wel dat verlies bij wat je nog steeds aan de bank moet inlossen, dus die zou je dan (als dat nog mag) mee moeten financieren.

Als je dat allemaal kunt bekostigen is dat geen probleem, maar ik vermoed dat de meeste mensen dat toch niet voor elkaar gaan krijgen, dus dat verhaaltje van dat dat nieuwe huis ook een stuk goedkoper is is op zich wel waar, maar als de betaalbaarheid (lees: de hoogte van de hypotheek die je kunt krijgen op j salaris evenredig daalt) ook daalt dan heb je effectief nog steeds niks.
pi_121714348
quote:

[..]

maar je kan flink minder bijlenen dan vijf jaar geleden dus de 'stap' die je kan maken is kleiner. Dus stelt men alles nog een paar jaar uit.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:11:40 #172
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121714407
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
Maar daar komt dan nog wel dat verlies bij wat je nog steeds aan de bank moet inlossen, dus die zou je dan (als dat nog mag) mee moeten financieren.

Als je dat allemaal kunt bekostigen is dat geen probleem, maar ik vermoed dat de meeste mensen dat toch niet voor elkaar gaan krijgen, dus dat verhaaltje van dat dat nieuwe huis ook een stuk goedkoper is is op zich wel waar, maar als de betaalbaarheid (lees: de hoogte van de hypotheek die je kunt krijgen op j salaris evenredig daalt) ook daalt dan heb je effectief nog steeds niks.
Haha..... to give meaning to the word "slave of the banksters".

Voor starters ligt het natuurlijk anders, die hebben straks niks, nada geen onderwaarde meer _O_

Ben je toch een stuk eerder verlost van het juk van de banksters. Laat de zeepbelblazers de bubble maar betalen :Y
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 11:15:35 #173
16180 crew  CoolGuy
pi_121714555
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:11 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Voor starters ligt het natuurlijk anders, die hebben straks niks, nada geen onderwaarde meer _O_

Ben je toch een stuk eerder verlost van het juk van de banksters. Laat de zeepbelblazers de bubble maar betalen :Y
nee, dat wil jij er graag in lezen, maar dat bedoel ik helemaal niet (en dat weet jij ook wel). Als je je huis met 25k verlies verkoopt wil de bank die 25k wel hebben. dat weet je, want je hebt je handtekening daar ooit onder gezet dus je moet daar niet over zeiken.

Alleen de bank is ook niet gek, die laat je die 25k niet meer mee financieren op je nieuwe hypotheek, dus de enige manier om dat dan nog te doen is dat die mensen die 25k gewoon op tafel leggen van hun eigen spaargeld, en wat ik bedoel met de door jou dik gedrukte regel is dat de meeste mensen die 25k niet zomaar even hebben liggen.

In plaats van bijdehand te doen; kom eens met rekenvoorbeelden om je bullshit te staven, of blijft het (zoals iedereen hier ook wel doorheeft) bij alleen maar slap blaten en trollen?
pi_121714632
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:11 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

En jij denkt dat starters dan opeens wel die financiering gaan rondkrijgen die ze nu al niet krijgen? Iets met 'de wens is de vader van de gedachte' enzo. Maar hey, blijf vooral je kop in het zand steken en denken dat je dat wel kunt betalen.
pi_121714659
quote:

[..]

Leuk, maar de betaalbaarheid van het huis in kwestie blijft hetzelfde. En dat is iets wat de mensen over het algemeen of niet snappen of weigeren te snappen.
pi_121714788
Speciaal voor de zich aangeschoten wild voelende "scheefhuurders" hebben ze weer wat nieuws bedacht.

quote:
Proef met korting op huur

Geplaatst op:18 januari 2013Laatste update:18 januari, 10:41Foto's1
BOXTEL - Sint-Joseph in Boxtel wil met een nieuwe aanpak de doorstroming in de Boxtelse huursector bevorderen.

De woonstichting begint daarom een nieuw project. Daarbij kunnen huurders die van een goedkopere naar een duurdere woning verhuizen, korting krijgen op de huur van het nieuwe huis. Voorwaarde is dat de huurders overstappen van sociale woningbouw naar een vrije sectorwoning.

Voorlopig gaat het nog om een proef die Sint-Joseph houdt bij de verdeling van de nieuwbouwwoningen aan de Baanderherenweg in de wijk Selissenwal. Hier realiseert Sint-Joseph vijftien huurhuizen. Zeven hiervan worden met de nieuwe kortingsregeling aangeboden. De overige acht worden volgens de standaard procedure en regels toegewezen
pi_121714810
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:22 schreef Basp1 het volgende:
Speciaal voor de zich aangeschoten wild voelende "scheefhuurders" hebben ze weer wat nieuws bedacht.

[..]

Een soort mini-HRA voor huurders :D
pi_121714881
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leuk, maar de betaalbaarheid van het huis in kwestie blijft hetzelfde. En dat is iets wat de mensen over het algemeen of niet snappen of weigeren te snappen.
In deze reeks hebben we het dit jaar heus geprobeerd uit te leggen maar op de een of andere manier dringt het maar niet door ;( (eigenlijk zouden hier in remcodelftstijl een paar onderlijningen, vette en of cursieve delen in moeten zitten)
pi_121715074
quote:

[..]

Behalve als je zelf genoeg inbrengt :)
pi_121715132
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Behalve als je zelf genoeg inbrengt :)
Punt is dat mensen die willen doorstromen van dat eigen geld vermoedelijk eerst een restschuld in moeten lossen, dan is wat langer blijven zitten vaak aantrekkelijker. Dus blijft de markt op slot zitten.
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 11:32:35 #181
16180 crew  CoolGuy
pi_121715140
quote:

[..]

ja weigeren te snappen inderdaad, want als dat ze wel snappen dan hebben ze geen punt meer. Dan maakt het immers voor die personen niet uit dat de huizenprijzen dalen. Dat ene huis dat nu te duur is voor hun blijft dan ook te duur, dus ze gaan het never nooit niet kunnen kopen.
pi_121715220
quote:

[..]

Ik heb zelfs gehoord dat er ooit wel eens een normale post uit je vingers is gekomen, maar da's slechts een vaag gerucht.
pi_121715312
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Punt is dat mensen die willen doorstromen van dat eigen geld vermoedelijk eerst een restschuld in moeten lossen, dan is wat langer blijven zitten vaak aantrekkelijker. Dus blijft de markt op slot zitten.
Maar dat is dus voor een groot deel afhankelijk hoeveel eigen middelen je hebt (na aftrek van eventuele restschuld). Voor mensen die ruim hebben gespaard neemt de betaalbaarheid van (grotere) huizen alleen maar toe. Voor mensen die weinig spaargeld hebben en een laag inkomen hebben zal de betaalbaarheid niet echt veranderen inderdaad.
pi_121715434
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar dat is dus voor een groot deel afhankelijk hoeveel eigen middelen je hebt (na aftrek van eventuele restschuld). Voor mensen die ruim hebben gespaard neemt de betaalbaarheid van (grotere) huizen alleen maar toe. Voor mensen die weinig spaargeld hebben en een laag inkomen hebben zal de betaalbaarheid niet echt veranderen inderdaad.
Gemiddeld genomen blijkt de betaalbaarheid nog harder te dalen dan de huizenprijzen.
pi_121715440
quote:

[..]

Er zijn maar bar weinig mensen die in deze tijden a) kunnen opsparen tegen een restschuld en b) genoeg mee kunnen nemen om een substantieel verschil te maken voor een 'groot' huis.
pi_121715469
quote:

[..]

Degenen die het niet konden betalen, kunnen het dus nog steeds niet betalen, en degenen die het wel konden betalen, kunnen dat nog steeds.

Overigens heeft betaalbaarheid wel een behoorlijk aantal elementen meer dan alleen de hoogte van de financiering. Ik sta er in dat verband trouwens nog steeds wel verbaasd over hoe weinig renteverschil er zit tussen top financiering en conservatieve financiering.
pi_121715510
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er zijn maar bar weinig mensen die in deze tijden a) kunnen opsparen tegen een restschuld en b) genoeg mee kunnen nemen om een substantieel verschil te maken voor een 'groot' huis.
Inderdaad, dat zijn wel de uitzonderingen. Ik spaar flink (ruim bovengemiddeld vermoed ik) maar wanneer ik snel moet verkopen is daarvan een behoorlijk deel nodig om de restschuld op te kunnen vangen. blijft er weinig over om echt die stap in kwaliteit te maken.
pi_121715787
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Inderdaad, dat zijn wel de uitzonderingen. Ik spaar flink (ruim bovengemiddeld vermoed ik) maar wanneer ik snel moet verkopen is daarvan een behoorlijk deel nodig om de restschuld op te kunnen vangen. blijft er weinig over om echt die stap in kwaliteit te maken.
Ach maak je geen zorgen, we gaan allemaal deaud, bloed door de straten heen, huizen voor 1 euro, Armaggedon is coming, Apocalyptische tijden voor de huizenmarkt dit dat.
pi_121715833
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ik sta er in dat verband trouwens nog steeds wel verbaasd over hoe weinig renteverschil er zit tussen top financiering en conservatieve financiering.
Ik ben daar totaal niet verbaasd over want banken zie consumenten in NL gewoon als melkkoeien en willen ze graag zo veel mogelijk laten betalen. Aangezien je nu niet echt veel keus hebt uit hypotheekaanbieders kun je deze ook niet echt tegen elkaar uitspelen. In dat opzicht hebben de hypotheek advies bureaus die eigenlijk door de vele hypotheken waarin men bemiddelde wel hiermee iets hadden kunnen doen natuurlijk ook altijd teveel achterover geleund en deelden ze graag mee in de makkelijk winsten.
pi_121715866
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ach maak je geen zorgen, we gaan allemaal deaud, bloed door de straten heen, huizen voor 1 euro, Armaggedon is coming, Apocalyptische tijden voor de huizenmarkt dit dat.
Goud vormt onze redding _O_
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:56:22 #191
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121716034
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
Nu beweer je dat de meeste mensen netto schuld hebben. Maar dat is niet waar. "slechts" iets van 20% van de mensen staat "onder water", en dat is nog afgezien van de eventuele spaartegoeden die ze bezitten. Dat betekent dat minstens 80% van de mensen zonder restschuldproblemen kan verkopen.
pi_121716132
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben daar totaal niet verbaasd over want banken zie consumenten in NL gewoon als melkkoeien en willen ze graag zo veel mogelijk laten betalen. Aangezien je nu niet echt veel keus hebt uit hypotheekaanbieders kun je deze ook niet echt tegen elkaar uitspelen. In dat opzicht hebben de hypotheek advies bureaus die eigenlijk door de vele hypotheken waarin men bemiddelde wel hiermee iets hadden kunnen doen natuurlijk ook altijd teveel achterover geleund en deelden ze graag mee in de makkelijk winsten.
Waarom is de opslag voor top hypotheken dan niet groter? ;)
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:59:12 #193
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121716133
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nu beweer je dat de meeste mensen netto schuld hebben. Maar dat is niet waar. "slechts" iets van 20% van de mensen staat "onder water", en dat is nog afgezien van de eventuele spaartegoeden die ze bezitten. Dat betekent dat minstens 80% van de mensen zonder restschuldproblemen kan verkopen.
Ligt eraan, niet allemaal tegelijk. En sommige huizen zijn momenteel onverkoopbaar. Het huis kan het wel waard zijn maar de vraag is er simpelweg niet..
and made it rain upward
  vrijdag 18 januari 2013 @ 12:01:01 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121716205
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gemiddeld genomen blijkt de betaalbaarheid nog harder te dalen dan de huizenprijzen.
En dat is nou net de reden dat de verkoopaantallen instorten: huizenprijzen dalen niet hard genoeg.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:22 schreef Basp1 het volgende:
"Daarbij kunnen huurders die van een goedkopere naar een duurdere woning verhuizen, korting krijgen op de huur van het nieuwe huis. Voorwaarde is dat de huurders overstappen van sociale woningbouw naar een vrije sectorwoning."
Dus mensen die nu voor 400 euro per maand huren moeten naar een huis van 900 euro per maand, maar krijgen dan 100 euro korting zodat ze nog maar 800 euro per maand betalen. Vervolgens wordt hun oude huurwoning voor 600 euro per maand verhuurd. Resultaat voor de corporatie: 1000 euro per maand meer, en een leegstaande dure huurwoning minder.
(getallen uit m'n mouw geschud)

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:59 schreef Sjabba het volgende:
Ligt eraan, niet allemaal tegelijk. En sommige huizen zijn momenteel onverkoopbaar. Het huis kan het wel waard zijn maar de vraag is er simpelweg niet..
Je klinkt nu als een VEH-woordvoerder oftewel huizenbezitter... GEEN ENKEL huis is onverkoopbaar, als het niet verkocht wordt, is de prijs simpelweg te hoog. Dus dan is het het niet waard. Hooguit in de ogen van de verkoper...
pi_121716258
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar dan moet dat net de groep zijn die een stap wil maken. Vaak ga je daar nat.
pi_121716290
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En dat is nou net de reden dat de verkoopaantallen instorten: huizenprijzen dalen niet hard genoeg.
Die gaan ook niet zo hard dalen. De markt komt enkel verder op slot te zitten.

quote:
Je klinkt nu als een VEH-woordvoerder oftewel huizenbezitter... GEEN ENKEL huis is onverkoopbaar, als het niet verkocht wordt, is de prijs simpelweg te hoog. Dus dan is het het niet waard. Hooguit in de ogen van de verkoper...
En die moet willen verkopen anders gaat het hele circus niet door en valt de boel helemaal stil.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 12:06:56 #197
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121716404
quote:
0s.gif [b]Op Je klinkt nu als een VEH-woordvoerder oftewel huizenbezitter... GEEN ENKEL huis is onverkoopbaar, als het niet verkocht wordt, is de prijs simpelweg te hoog. Dus dan is het het niet waard. Hooguit in de ogen van de verkoper...
Sure, er zijn meer factoren dan alleen de prijs... dat weet jij ook wel.
Er zijn woningen die ik niet eens gratis wil hebben.
and made it rain upward
  vrijdag 18 januari 2013 @ 12:13:59 #198
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121716631
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:06 schreef Sjabba het volgende:
Sure, er zijn meer factoren dan alleen de prijs... dat weet jij ook wel.
Er zijn woningen die ik niet eens gratis wil hebben.
Dan kan de prijs desnoods negatief worden, of een woning nou 1 dollar kost (Detroit) of dat je 5000 toe krijgt: op een bepaald punt wil iemand het hebben.
Maar jij had het over woningen die "het waard zijn", daaruit leid ik af dat jij ze wel zou willen hebben.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 12:16:57 #199
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121716733
quote:
'Werkenden vaker bij schuldhulp'

AMSTERDAM - Voor het eerst zijn er meer werkenden dan mensen met een uitkering die schuldhulpverlening aanvragen.

Bijna de helft van de mensen in het bestand van de brancheorganisatie voor schuldhulpverlening NVVK heeft inkomen uit werk, tegen ongeveer veertig procent met een uitkering. Dat zegt de voorzitter van de NVVK Joke de Kock vrijdag in het Nederlands Dagblad.
Volgens De Kock konden mensen met werk vaak gemakkelijk extra geld lenen. "Maar tegenwoordig kan dat niet meer, terwijl deze groep wel veel financiële verplichtingen is aangegaan", stelt zij in het ND.
Ook komen veel mensen in de problemen wanneer zij hun huis met verlies verkopen en met een restschuld blijven zitten.

Stijging

In 2011 deden 76 duizend mensen een beroep op de schuldhulpverlening. Over vorig jaar zijn nog geen cijfers bekend, maar volgens De Kock waren het er waarschijnlijk meer. De komende maanden krijgt het NVVK de exacte cijfers over 2012 binnen.
Doordat werkenden meer geld konden lenen dan mensen met een uitkering, neemt ook de hoogte van de schuld van de nieuwe probleemschuldenaren toe. Bij werkenden die bij schuldhulp aankloppen, gaat het vaak om schulden van zo'n tien- tot twintigduizend euro, zegt De Kock.
Door: Novum

bron: nu.nl
BAM.... niet langer zijn wij bijstandsgerechtigden de slechtste jongentjes en meisjes uit de klas... nee de echte tokkies bevinden zich tegenwoordig onder het deel van de bevolking dat betaalde arbeid verricht :Y

Wat? Werk jij nog voor je geld? Pauper :{w
Moeder zegt tegen haar dochter: "zorg wel dat je met een uitkeringstrekker thuis komt jah..."
  vrijdag 18 januari 2013 @ 12:18:19 #200
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121716768
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:59 schreef Sjabba het volgende:

Een baksteen is een baksteen waard. Maar wat is de waarde van een baksteen uitgedrukt in fiat als de vraag naar baksteen er niet is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')