Vreemd genoeg heb ik bij het squashen nooit last van mijn gewrichten gehad, bij het tennissen op indoorbanen daarentegen wel. Ik denk dus dat squashbanen wel degelijk meer dempen dan hardcourt banen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nee, gelukkig geeft dat hout van de squashbanen altijd zo goed mee.
En bij het marathonlopen? Of bij het basketballen, handballen, zaalvoetballen, volleyballen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vreemd genoeg heb ik bij het squashen nooit last van mijn gewrichten gehad, bij het tennissen op indoorbanen daarentegen wel. Ik denk dus dat squashbanen wel degelijk meer dempen dan hardcourt banen.
Marathonlopers lopen hoeveel marathons per jaar? 5 ofzo? En dat is niet keren, afzetten en glijden. Gewoon recht toe recht aan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
En bij het marathonlopen? Of bij het basketballen, handballen, zaalvoetballen, volleyballen.
Dus omdat andere sporters bij andere sporten ook klachten hebben, mag Nadal niet klagen?quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:35 schreef franklop het volgende:
Zaalvoetballers hebben veel sneller last vsn knieën. Marathonlopers trainen ook vele kilometers en lopen buiten marathons ook nog veel andere wedstrijden op asfalt dat totaal niet meegeeft. Rafa zijn seizoen bestaat voor 50% uit gravel. Hij heeft niks te klagen.
Raar hè? Als het allemaal rechttoe rechtaan is kunnen ze er eigenlijk wel een stuk of 80 per jaar lopen (soms meerdere op een dag met eventueel nog wat andere loopdisciplines erbij ofzo) inderdaad. Misschien is dat wat voor meneer Nadal?quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Marathonlopers lopen hoeveel marathons per jaar? 5 ofzo? En dat is niet keren, afzetten en glijden. Gewoon recht toe recht aan.
Zaalvoetbal is stukken intensiever dan tennis en ook daar ben je constant aan het draaien en keren, ook handbal is intensiever én veel fysieker en net als bij het volleybal vang je daar ook constant klappen op als je jezelf op de vloer gooit.quote:Basketbal, teamsport, houten ondergrond dempt behoorlijk hoor.
Handbal, teamsport, spelen die wedstrijden van 3-4 uur meerdere keren in de week?
Zaalvoetbal, is totaal ander voetenwerk dan bij tennis, tevens teamsport, en korte wedstrijden.
Volleybal, teamsport, veel minder belastend dan tennis, kortere wedstrijden enz.
Niemand verplicht spelers om op een hardcourtbaan te gaan glijden hoor, voor de rest valt het wel mee met de onverwachte bewegingen. Het zijn ook niet voor niets vaak dezelfde clowns die geblesseerd raken. Of 'geblesseerd' opgeven en dan een week later (of een uurtje later zoals vorige week) weer keurig op de baan staan. Vergeleken met andere sporten die al genoemd zijn valt het aantal zwaardere blessures dat in een actie opgelopen wordt of pure slijtage heel erg mee denk ik.quote:Nadal heeft gewoon een punt wanneer hij zegt dat de bewegingen die er bij het tennis worden gemaakt, je bij andere sporten zelden of nooit ziet. Als je Djokovic (en voorheen Clijsters) zag glijden op hardcourtbanen, dat kan onmogelijk goed voor je knieen en enkels zijn.
Ik vind dat er teveel toernooien op hardcourt zijn en dat de homogenisatie van de banen in het algemeen een slechte zaak is, maar absoluut niet vanwege een eventuele te zware belasting ofzo, dat vind ik echt complete onzin.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus omdat andere sporters bij andere sporten ook klachten hebben, mag Nadal niet klagen?
6 van de 9 ATP master 1000 toernooien zijn op hardcourt
2 van de 4 GS (plexicushion en deco turf zijn immers ook gewoon hardcourt)
Das dus flink meer dan de helft van de grote toernooien die op hardcourt wordt gespeeld (8)
Slechts 3 op gravel.
En 1 op gras.
Er moet toch een ondergrond zijn welke zowel niet belastend is voor de spelers, als aantrekkelijk is om te kijken.
jezus nadal jankt niet zoquote:
Heb de wedstrijd niet gezien, maar gok dat hij gewoon terug op aarde is? Monaco kan best tennissen hoor, maar is uiteindelijk niks speciaals, solide groundgame, goede return, Ferrer-lite min of meer. Vorig jaar piekte hij, had zijn groundgame net wat meer pit en maakte hij wat minder fouten en was dus net iets beter dan de meeste jongens op de ATP tour, nu dipt hij en is hij slechter dan veel jongens op de ATP tour.quote:
Heb je ook wel gelijk in, maar ik vind hem toch wel echt boven de gemiddelde gravelvreter uitsteken..nu gaat het wel erg slecht..zelfs in Zuid-Amerika..quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:49 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Heb de wedstrijd niet gezien, maar gok dat hij gewoon terug op aarde is? Monaco kan best tennissen hoor, maar is uiteindelijk niks speciaals, solide groundgame, goede return, Ferrer-lite min of meer. Vorig jaar piekte hij, had zijn groundgame net wat meer pit en maakte hij wat minder fouten en was dus net iets beter dan de meeste jongens op de ATP tour, nu dipt hij en is hij slechter dan veel jongens op de ATP tour.
Daar ben ik het ook mee eens, gemiddeld is hij een van de betere gravelrukkers, nu heeft hij een dipje.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:44 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Heb je ook wel gelijk in, maar ik vind hem toch wel echt boven de gemiddelde gravelvreter uitsteken..nu gaat het wel erg slecht..zelfs in Zuid-Amerika..
Zoals gezegd is hij al een tijd half geblesseerd. Volgens mij aan z'n hand.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:44 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Heb je ook wel gelijk in, maar ik vind hem toch wel echt boven de gemiddelde gravelvreter uitsteken..nu gaat het wel erg slecht..zelfs in Zuid-Amerika..
Sorry, helemaal overheen gelezen. Totaal niet meekregen. Lekker snugger om te blijven spelen met dat soort blessures.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zoals gezegd is hij al een tijd half geblesseerd. Volgens mij aan z'n hand.
Nou ja, wellicht kan het verder geen kwaad. Dan ga je gewoon je cheque ophalen en wat dubbelpotjes winnen met Nadal.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:49 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Sorry, helemaal overheen gelezen. Totaal niet meekregen. Lekker snugger om te blijven spelen met dat soort blessures.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |