abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121670808
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:03 schreef Monopoly het volgende:
Kan je vanaf Den Haag Hollands Spoor (perron 1 - spoor 301) naar de Binckhorst zonder kop te maken op Den Haag CS ?
Volgens sporenplan wel, via sein nr 234 oversteken richting Den Haag Ypenburg.

Leuke discussie hier, ligt dat spoor naar beneden er dus nog ? Volgens een paar machinisten moet je wel naar CS om kop te maken.
Ja hoor, dat is toch de Binckhorstboog ?
Gisteren lag dat spoor er in elk geval nog (gezien vanaf de trein Gouda-Den Haag Centraal dus) :)

quote:
De Binckhorstboog is de verbindingsboog tussen station Den Haag HS en de spoorlijn Den Haag Centraal-Gouda, gelegen nabij het opstelterrein Binckhorst in Den Haag.
Deze spoorlijn wordt in de reguliere dienstregeling niet gebruikt voor reizigerstreinen, maar vooral voor leeg materieelritten tussen de Binckhorst en Den Haag HS. Ook omgeleide intercities van Rotterdam Centraal naar Gouda bij werkzaamheden maken er gebruik van.
pi_121670838
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja hoor, dat is toch de Binckhorstboog ?
Gisteren lag dat spoor er in elk geval nog (gezien vanaf de trein Gouda-Den Haag Centraal dus) :)

[..]

Top. Dat dacht ik al ja. Vond het al onlogisch om nog eens kop te moeten maken bij de sjoelbak. Vooral met goederenvervoer erg onhandig.
pi_121670880
Grappig, was nog nooit op treinstation Zwolle en Leeuwarden geweest, vond Zwolle nog best groot. Leeuwarden viel me best wel mee. :P
pi_121670919
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:18 schreef Toto69 het volgende:
Grappig, was nog nooit op treinstation Zwolle en Leeuwarden geweest, vond Zwolle nog best groot. Leeuwarden viel me best wel mee. :P
Ik heb 18 jaar in Zwolle gewoond, maar tegenwoordig als ik er sporadisch nog eens kom vind ik het ook een enorm groot station! Dat komt vooral vanwege het nieuwe perroneiland voor spoor 9 en 10...
pi_121670948
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik heb 18 jaar in Zwolle gewoond, maar tegenwoordig als ik er sporadisch nog eens kom vind ik het ook een enorm groot station! Dat komt vooral vanwege het nieuwe perroneiland voor spoor 9 en 10...
Ik ben... bij spoor 15 geweest in ieder geval en bij spoor 10 en 6. Had het niet zo groot verwacht eerlijk gezegd, maar vond het er allemaal aardig goed geregeld.
pi_121671344
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:20 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik ben... bij spoor 15 geweest in ieder geval en bij spoor 10 en 6. Had het niet zo groot verwacht eerlijk gezegd, maar vond het er allemaal aardig goed geregeld.
Zwolle is het knooppunt dat het noorden verbindt met het oosten, zuiden en westen. Nogal belangrijk dus. Bedenk ook eens in welke richting er allemaal treinen rijden: Kampen, Leeuwarden, Groningen, Emmen, Nijverdal, Deventer, Amersfoort en Lelystad. Er zijn zat stations in grotere plaatsen waar niet zoveel lijnen samenkomen.
pi_121671441
En vergeet dan niet de hoeveelheid treinen (met normale dienstregeling natuurlijk)
Stoptreinen en intercity's op sommige trajecten.
pi_121671607
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:37 schreef Monopoly het volgende:
En vergeet dan niet de hoeveelheid treinen (met normale dienstregeling natuurlijk)
Stoptreinen en intercity's op sommige trajecten.
En dan komt er nog wat goederenverkeer langs. Ik woonde op een steenworp van station Zwolle en hoorde 's nachts regelmatig de goederentreinen langsdenderen.
pi_121671633
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:42 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

En dan komt er nog wat goederenverkeer langs. Ik woonde op een steenworp van station Zwolle en hoorde 's nachts regelmatig de goederentreinen langsdenderen.
Ik ook. Assendorp, prachtige spoorwijk.
pi_121671648
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:35 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zwolle is het knooppunt dat het noorden verbindt met het oosten, zuiden en westen. Nogal belangrijk dus. Bedenk ook eens in welke richting er allemaal treinen rijden: Kampen, Leeuwarden, Groningen, Emmen, Nijverdal, Deventer, Amersfoort en Lelystad. Er zijn zat stations in grotere plaatsen waar niet zoveel lijnen samenkomen.
Met de Hanzelijn er bij is Zwolle alleen maar belangrijker geworden. Als Zwolle er uit ligt zijn een heleboel mensen niet blij. Alleen daarom al zouden ze eens die Zuiderzeelijn aan moeten leggen, al was het maar tot Heerenveen.
For great justice!
pi_121671689
Ns heeft eigenlijk gewoon een gebrek aan ambitie. Dat we nu nog met aangepaste dienstregeling rijden :X

Nouwja, de treinen zijn tenminste lang
pi_121671793
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef Yreal het volgende:
Ns heeft eigenlijk gewoon een gebrek aan ambitie. Dat we nu nog met aangepaste dienstregeling rijden :X

Nouwja, de treinen zijn tenminste lang
Problemen met de infra. Misschien zijn ze er niet, maar als ze voorkomen heb je een olievlek aan ellende natuurlijk.
Dus ik snap het wel, al is het niet ideaal uiteraard. Vanmorgen voelde me ik ook een sardine in blik in de sprinter van Den Haag Moerwijk naar Rotterdam Centraal.
pi_121671837
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:48 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Problemen met de infra. Misschien zijn ze er niet, maar als ze voorkomen heb je een olievlek aan ellende natuurlijk.
Dus ik snap het wel, al is het niet ideaal uiteraard. Vanmorgen voelde me ik ook een sardine in blik in de sprinter van Den Haag Moerwijk naar Rotterdam Centraal.
Maar jij werkt op het spoor toch? Ik blijf er niet in geloven dat die 7.5 tot 15 minuten extra tussen de trein nooit genoeg is om evt problemen op te lossen.
pi_121671937
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar jij werkt op het spoor toch? Ik blijf er niet in geloven dat die 7.5 tot 15 minuten extra tussen de trein nooit genoeg is om evt problemen op te lossen.
Nee niet direct. Daar heb je gelijk in.
Echter: Je hebt wel meer ruimte om te schuiven. Vertragingen blijf je de ganze dag houden, maar als er nou ineens een wissel mee ophoudt, dan heb je dus meer mogelijkheid om een ander wissel te gebruiken. Want bij sommige wissels moet je dus een stuk over het linkerspoor bijvoorbeeld. Het is niet dat het een soort kruispunt is als bij auto's. Omstebeurt om seinbeeld. Soms moet je gewoon een stuk om, meerdere sporen kruisen om ergens te komen. Dan hinder je de doorgang op al die sporen. Heb je daar "veel" treinbewegingen, dan heb je in no time enorme vertragingen, die vervolgens door lopen naar steden verder op.
pi_121671955
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef Yreal het volgende:

Nouwja, de treinen zijn tenminste lang
Niet dus, vanochtend vele bejaarden moeten staan naar Amsterdam vanuit de noordkop..
pi_121671982
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:52 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee niet direct. Daar heb je gelijk in.
Echter: Je hebt wel meer ruimte om te schuiven. Vertragingen blijf je de ganze dag houden, maar als er nou ineens een wissel mee ophoudt, dan heb je dus meer mogelijkheid om een ander wissel te gebruiken. Want bij sommige wissels moet je dus een stuk over het linkerspoor bijvoorbeeld. Het is niet dat het een soort kruispunt is als bij auto's. Omstebeurt om seinbeeld. Soms moet je gewoon een stuk om, meerdere sporen kruisen om ergens te komen. Dan hinder je de doorgang op al die sporen. Heb je daar "veel" treinbewegingen, dan heb je in no time enorme vertragingen, die vervolgens door lopen naar steden verder op.
Goed punt !
pi_121672003
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet dus, vanochtend vele bejaarden moeten staan naar Amsterdam vanuit de noordkop..
Ik kom bijna nooit verder dan tussen de 4 grote steden. Overal gewoon lekker 8 bakken in de sprinters en 10-12 in de ic's. Vind het goed :Y
pi_121672040
Neemt niet weg dat wissels gewoon horen te werken ook bij extremere temperaturen.
Ik heb hele stille hoop dat er zeer binnenkort nieuwe techniek beschikbaar is om dit tegen te gaan. Ze zijn al aan het kijken naar teflon strips. Vriest niet vast. Enkel de geleiding nog door laten lopen, dat was al opgelost meen ik.
Zit je alleen met de prijskaart en de diefstalgevoeligheid. Maar in principe is dat een zeer goed werkend systeem
pi_121672084
"Psst... 5 meter teflon strip kopuh?"

Zal wel een beetje meevallen toch :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121672100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik kom bijna nooit verder dan tussen de 4 grote steden. Overal gewoon lekker 8 bakken in de sprinters en 10-12 in de ic's. Vind het goed :Y
Beetje jammer dat mijn trein overgaat in de ic van de ene grote naar de andere grote stad..
pi_121672160
Teflon lijkt me ook niet de moeite waard om mee te nemen. :N
pi_121672176
quote:
12s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
"Psst... 5 meter teflon strip kopuh?"

Zal wel een beetje meevallen toch :?
Ik ben niet op de hoogte van de prijzen voor teflon per meter in het illegale circuit :P
Maar goed, ik weet verder ook niet hoe en wat, ik ben maar een simpele machinist in opleiding.
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:01:53 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121672223
StationschefBMO twitterde op donderdag 17-01-2013 om 10:30:36 Alle #Fyra treinen die wel rijden zullen hun volledige traject afleggen aan slechts 100 km/u en zware vertraging hebben#nmbs reageer retweet
Het wordt steeds gekker. :')
pi_121672265
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje jammer dat mijn trein overgaat in de ic van de ene grote naar de andere grote stad..
Dan wordt er ter plekke waarschijnlijk een stelletje aangekoppeld.
pi_121672273
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:03 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dan wordt er ter plekke waarschijnlijk een stelletje aangekoppeld.
Dat is niet gebeurd.
Tenzij ze dat ergens tussen Amstel en Utrecht gedaan hebben! :D
pi_121672318
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is niet gebeurd.
Tenzij ze dat ergens tussen Amstel en Utrecht gedaan hebben! :D
Misschien is het wel al rijdende gebeurd, "Knight Rider"-style.
pi_121672358
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:01 schreef James1988 het volgende:
StationschefBMO twitterde op donderdag 17-01-2013 om 10:30:36 Alle #Fyra treinen die wel rijden zullen hun volledige traject afleggen aan slechts 100 km/u en zware vertraging hebben#nmbs reageer retweet
Het wordt steeds gekker. :')
Welk doel moet daarmee gediend zijn als ik vragen mag? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:06:15 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121672373
quote:
5s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welk doel moet daarmee gediend zijn als ik vragen mag? :?
Geeeeeeeeen idee. :')
pi_121672408
quote:
5s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welk doel moet daarmee gediend zijn als ik vragen mag? :?
Bij harder dan 100 vallen ze uit elkaar met deze vorst, dat wordt nu voorkomen. ofzo. :')
pi_121672430
Wat vriest er eigenlijk precies vast van wissels, de tong of het verstelmechanisme?
pi_121672436
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij harder dan 100 vallen ze uit elkaar met deze vorst, dat wordt nu voorkomen. ofzo. :')
Dan komt er teveel sneeuw in de stofzuigerzak :6
Dat snapt toch iedereen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')