Ja hoor, dat is toch de Binckhorstboog ?quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:03 schreef Monopoly het volgende:
Kan je vanaf Den Haag Hollands Spoor (perron 1 - spoor 301) naar de Binckhorst zonder kop te maken op Den Haag CS ?
Volgens sporenplan wel, via sein nr 234 oversteken richting Den Haag Ypenburg.
Leuke discussie hier, ligt dat spoor naar beneden er dus nog ? Volgens een paar machinisten moet je wel naar CS om kop te maken.
quote:De Binckhorstboog is de verbindingsboog tussen station Den Haag HS en de spoorlijn Den Haag Centraal-Gouda, gelegen nabij het opstelterrein Binckhorst in Den Haag.
Deze spoorlijn wordt in de reguliere dienstregeling niet gebruikt voor reizigerstreinen, maar vooral voor leeg materieelritten tussen de Binckhorst en Den Haag HS. Ook omgeleide intercities van Rotterdam Centraal naar Gouda bij werkzaamheden maken er gebruik van.
Top. Dat dacht ik al ja. Vond het al onlogisch om nog eens kop te moeten maken bij de sjoelbak. Vooral met goederenvervoer erg onhandig.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is toch de Binckhorstboog ?
Gisteren lag dat spoor er in elk geval nog (gezien vanaf de trein Gouda-Den Haag Centraal dus)
[..]
Ik heb 18 jaar in Zwolle gewoond, maar tegenwoordig als ik er sporadisch nog eens kom vind ik het ook een enorm groot station! Dat komt vooral vanwege het nieuwe perroneiland voor spoor 9 en 10...quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:18 schreef Toto69 het volgende:
Grappig, was nog nooit op treinstation Zwolle en Leeuwarden geweest, vond Zwolle nog best groot. Leeuwarden viel me best wel mee.
Ik ben... bij spoor 15 geweest in ieder geval en bij spoor 10 en 6. Had het niet zo groot verwacht eerlijk gezegd, maar vond het er allemaal aardig goed geregeld.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb 18 jaar in Zwolle gewoond, maar tegenwoordig als ik er sporadisch nog eens kom vind ik het ook een enorm groot station! Dat komt vooral vanwege het nieuwe perroneiland voor spoor 9 en 10...
Zwolle is het knooppunt dat het noorden verbindt met het oosten, zuiden en westen. Nogal belangrijk dus. Bedenk ook eens in welke richting er allemaal treinen rijden: Kampen, Leeuwarden, Groningen, Emmen, Nijverdal, Deventer, Amersfoort en Lelystad. Er zijn zat stations in grotere plaatsen waar niet zoveel lijnen samenkomen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:20 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik ben... bij spoor 15 geweest in ieder geval en bij spoor 10 en 6. Had het niet zo groot verwacht eerlijk gezegd, maar vond het er allemaal aardig goed geregeld.
En dan komt er nog wat goederenverkeer langs. Ik woonde op een steenworp van station Zwolle en hoorde 's nachts regelmatig de goederentreinen langsdenderen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:37 schreef Monopoly het volgende:
En vergeet dan niet de hoeveelheid treinen (met normale dienstregeling natuurlijk)
Stoptreinen en intercity's op sommige trajecten.
Ik ook. Assendorp, prachtige spoorwijk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:42 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En dan komt er nog wat goederenverkeer langs. Ik woonde op een steenworp van station Zwolle en hoorde 's nachts regelmatig de goederentreinen langsdenderen.
Met de Hanzelijn er bij is Zwolle alleen maar belangrijker geworden. Als Zwolle er uit ligt zijn een heleboel mensen niet blij. Alleen daarom al zouden ze eens die Zuiderzeelijn aan moeten leggen, al was het maar tot Heerenveen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:35 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zwolle is het knooppunt dat het noorden verbindt met het oosten, zuiden en westen. Nogal belangrijk dus. Bedenk ook eens in welke richting er allemaal treinen rijden: Kampen, Leeuwarden, Groningen, Emmen, Nijverdal, Deventer, Amersfoort en Lelystad. Er zijn zat stations in grotere plaatsen waar niet zoveel lijnen samenkomen.
Problemen met de infra. Misschien zijn ze er niet, maar als ze voorkomen heb je een olievlek aan ellende natuurlijk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef Yreal het volgende:
Ns heeft eigenlijk gewoon een gebrek aan ambitie. Dat we nu nog met aangepaste dienstregeling rijden![]()
Nouwja, de treinen zijn tenminste lang
Maar jij werkt op het spoor toch? Ik blijf er niet in geloven dat die 7.5 tot 15 minuten extra tussen de trein nooit genoeg is om evt problemen op te lossen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Problemen met de infra. Misschien zijn ze er niet, maar als ze voorkomen heb je een olievlek aan ellende natuurlijk.
Dus ik snap het wel, al is het niet ideaal uiteraard. Vanmorgen voelde me ik ook een sardine in blik in de sprinter van Den Haag Moerwijk naar Rotterdam Centraal.
Nee niet direct. Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar jij werkt op het spoor toch? Ik blijf er niet in geloven dat die 7.5 tot 15 minuten extra tussen de trein nooit genoeg is om evt problemen op te lossen.
Niet dus, vanochtend vele bejaarden moeten staan naar Amsterdam vanuit de noordkop..quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef Yreal het volgende:
Nouwja, de treinen zijn tenminste lang
Goed punt !quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:52 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee niet direct. Daar heb je gelijk in.
Echter: Je hebt wel meer ruimte om te schuiven. Vertragingen blijf je de ganze dag houden, maar als er nou ineens een wissel mee ophoudt, dan heb je dus meer mogelijkheid om een ander wissel te gebruiken. Want bij sommige wissels moet je dus een stuk over het linkerspoor bijvoorbeeld. Het is niet dat het een soort kruispunt is als bij auto's. Omstebeurt om seinbeeld. Soms moet je gewoon een stuk om, meerdere sporen kruisen om ergens te komen. Dan hinder je de doorgang op al die sporen. Heb je daar "veel" treinbewegingen, dan heb je in no time enorme vertragingen, die vervolgens door lopen naar steden verder op.
Ik kom bijna nooit verder dan tussen de 4 grote steden. Overal gewoon lekker 8 bakken in de sprinters en 10-12 in de ic's. Vind het goedquote:Op donderdag 17 januari 2013 10:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet dus, vanochtend vele bejaarden moeten staan naar Amsterdam vanuit de noordkop..
Beetje jammer dat mijn trein overgaat in de ic van de ene grote naar de andere grote stad..quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kom bijna nooit verder dan tussen de 4 grote steden. Overal gewoon lekker 8 bakken in de sprinters en 10-12 in de ic's. Vind het goed
Ik ben niet op de hoogte van de prijzen voor teflon per meter in het illegale circuitquote:Op donderdag 17 januari 2013 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
"Psst... 5 meter teflon strip kopuh?"
Zal wel een beetje meevallen toch
Het wordt steeds gekker.twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 17-01-2013 om 10:30:36Alle #Fyra treinen die wel rijden zullen hun volledige traject afleggen aan slechts 100 km/u en zware vertraging hebben#nmbs reageer retweet
Dan wordt er ter plekke waarschijnlijk een stelletje aangekoppeld.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje jammer dat mijn trein overgaat in de ic van de ene grote naar de andere grote stad..
Dat is niet gebeurd.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:03 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dan wordt er ter plekke waarschijnlijk een stelletje aangekoppeld.
Misschien is het wel al rijdende gebeurd, "Knight Rider"-style.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is niet gebeurd.
Tenzij ze dat ergens tussen Amstel en Utrecht gedaan hebben!
Welk doel moet daarmee gediend zijn als ik vragen mag?quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:01 schreef James1988 het volgende:
Het wordt steeds gekker.twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 17-01-2013 om 10:30:36Alle #Fyra treinen die wel rijden zullen hun volledige traject afleggen aan slechts 100 km/u en zware vertraging hebben#nmbs reageer retweet
Geeeeeeeeen idee.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welk doel moet daarmee gediend zijn als ik vragen mag?
Bij harder dan 100 vallen ze uit elkaar met deze vorst, dat wordt nu voorkomen. ofzo.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welk doel moet daarmee gediend zijn als ik vragen mag?
Dan komt er teveel sneeuw in de stofzuigerzakquote:Op donderdag 17 januari 2013 11:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij harder dan 100 vallen ze uit elkaar met deze vorst, dat wordt nu voorkomen. ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |