Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Voor vandaag heel wat anders. Haren los, 1 hand in de lucht, andere losjes voor je kruis... stereo op 10 en losgaan. Waar moet jij gewoon je gitaarskills op laten zien, of je nou wilt of niet? Waar ga jij onwillekeurig (of juist bewust) Angus Young of Pete Townsend nadoen?
1. The Damned - New Rose 2. Dinosaur jr. - Start Choppin' 3. New Bomb Turks - Mr. Suit 4. Trevor Rabin - Getting To Know You Better 5. The Hellacopters - (Gotta Get Some Action) Now!
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
1 Daft Punk - Aerodynamic 2 The Outlaws - Green Grass and High Tides 3 Lynyrd Skynyrd - Free Bird 4 The Sword - Freya 5 Motörhead - Overkill
De laatste is de enige die zowel een uitstekend air guitar als air drum nummer is. En die nummers van The Outlaws en Lynyrd Skynyrd zijn ultieme gitaarsolos die ook nog eens air guitar-waardig zijn.
OK het is natuurlijk maar een spelletje maar is het wellicht een idee om de telling sowieso alleen 's avonds te doen, omdat ik denk dat dan meer mensen gelegenheid hebben?
Beetje nattevingerwerk, ja... Kan hier heel lang over nadenken, maar da ga ik niet doen:
1 Jimi Hendrix - Voodoo Child (Slight Return) 2 Rage Against The Machine - Killing In The Name 3 Dinosaur Jr - Sludgefest 4 Led Zeppelin - Whole Lotta Love 5 Neil Young - Cortez The Killer
1 Ron Sexsmith - Snow Angel 2 Belle & Sebastian - The Fox In The Snow 3 Nick Cave & The Bad Seeds - Fifteen Feet Of Pure White Snow 4 Elliott Smith - Angel In The Snow 5 I Am Kloot - Sunlight Hits The Snow
1. Genesis - White mountain 2. Nick Cave & The Bad Seeds - Fifteen feet of pure white snow 3. RHCP - Snow (Hey oh) 4. Augustana - Boston 5. Dave Matthews Band - Snow outside
1. Roosbeef - Sneeuw 2. My Bloody Valentine - Soft As Snow (But Warm Inside) 3. The Ronettes - Frosty the Snowman 4. Klinkhamer - Winter '79* 5. France Gall - Il neige
*degene die die winter hebben meegemaakt snappen dat die heel erg over sneeuw gaat
1. Prince - Sometimes It Snows In April 2. Shearwater - The Snow Leopard 3. Roosbeef - Sneeuw 4. Nick Cave - Fifteen Feet Of Pure White Snow 5. Laura Marling - Goodbye England (covered in snow)
1. nick cave and the bad seeds - fifteen feet of pure white snow 2. josh ritter - snow is gone 3. jj72 - snow 4. the innocence mission - snow 5. jan dewilde - eerste sneeuw
Nine Horses - Snow Born Sorrow Innocence Mission - Snow My Bloody Valentine - Soft As Snow (But Warm Inside) Guided By Voices - Doughnut For A Snowman Raggende Manne - Dit Jaar Wil Ik Sneeuw