Wie moest jij lezen eigenlijk? Ovidius? En: Wat een TT manquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Ach zo hebben we ieder ons eigen ding.
Wij hebben bijna die hele omzwerving van Aeneas c.s. gehad.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Vergilius wordt nauwelijks onderwezen buiten de jaren dat het examenstof is - dat Mahar het gehad heeft verbaast me ook. Omgekeerd zul jij een schrijver intensief hebben bestudeerd waar ik misschien dertig regels van moest lezen.
Voorsteven dacht ik.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
HahahahWat is puppi ook alweer? Op de achtersteven ofzo? Ik heb die regel ook wel gehad, volgens mij zelfs als examenstof.
Als examenstof? Inderdaadquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wie moest jij lezen eigenlijk? Ovidius? En: Wat een TT man
Oh, vetquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wij hebben bijna die hele omzwerving van Aeneas c.s. gehad.
[..]
Voorsteven dacht ik.
Inderdaadquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als examenstof? Inderdaad. Wel echt supermooi.
Neequote:De lapo overviel me nogal en dit arrest stond in het boek waarin ik aan het lezen was.
Overigens beter dan zelfverzonnen TT's niet?
Letterlijke vertalingen werken alleen nooit echt lekker in een samenhangend verhaal. Maar de digesten over de Lex Aquilia zijn machtig mooi, hoe uitvoerig ze sommige casussen ook bespreken. Rare jongens, die Romeinen? Neuh, geniale gasten! En dan heb ik het niet alleen over de barbier en de slaaf of over de muilezels. Het verhaal over de waard en de gestolen lataarn of de slaafstoker.. ze wisten het e.e.a. wel zeer levendig neer te pennen in elk geval!quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Letterlijk is het:
''In (deze) zaak is het Recht (als volgt) neergelegd'' (vrij naar Tchock)
Het is geweldig mooi inderdaadquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
InderdaadDat is het mooiste Latijn wat ik van hem ken. Hele vijfde jaar moest ik Ovidius lezen
Quamvis sub aqua, sub aqua maledicere temptat
[..]
Nee
Godvertering wat was dat kut. Volgens mij had ik daar een 3 voor in de herkansing.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is geweldig mooi inderdaadAl vond ik Plinius Minor ook wel leuk. Senecae daarentegen
Seneca? Volgens mij meer omdat z'n teksten veel historische en filosofische waarde hebben. Verder is het echt niks.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Godvertering wat was dat kut. Volgens mij had ik daar een 3 voor in de herkansing.Die man kan echt niet schrijven, de enige reden dat hij gelezen wordt is volgens mij dat er niet zo gek veel keus is
Alle digesten zijn mooi.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Letterlijke vertalingen werken alleen nooit echt lekker in een samenhangend verhaal. Maar de digesten over de Lex Aquilia zijn machtig mooi, hoe uitvoerig ze sommige casussen ook bespreken. Rare jongens, die Romeinen? Neuh, geniale gasten! En dan heb ik het niet alleen over de barbier en de slaaf of over de muilezels. Het verhaal over de waard en de gestolen lataarn of de slaafstoker.. ze wisten het e.e.a. wel zeer levendig neer te pennen in elk geval!
Jaren lekker gemaakt door mijn hoe vet dat stuk zou worden, was het toch nog een tegenvaller toen het langskwam bij de metamorfen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
InderdaadDat is het mooiste Latijn wat ik van hem ken. Hele vijfde jaar moest ik Ovidius lezen
Quamvis sub aqua, sub aqua maledicere temptat
Was net van plan last post te maken, zodat ik een civiel arrest er in kan stoppen. Maar nee hoor.. wou het paard Loretta of Knabbel/Babbel opnemen. Of mineralwassserfläschequote:Op woensdag 16 januari 2013 17:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De lapo overviel me nogal en dit arrest stond in het boek waarin ik aan het lezen was.
Nouja, het is niet echt kicken in die zin dat je er echt persoonlijk geluk uit haalt, maar het is wel heel vet bedacht. Dat soort dingen maken een taal mooi. Er waren er nog wel meer, volgens mij ook een fragment met veel s-klanken van een boom in de wind en een regel met heel veel harde tonen als er een gevecht is of zo, maar daarvan zijn de woorden me compleet ontschoten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jaren lekker gemaakt door mijn hoe vet dat stuk zou worden, was het toch nog een tegenvaller toen het langskwam bij de metamorfen.
Inderdaad. Excuses. Het is niet echt blijven hangenquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:53 schreef Tchock het volgende:
De beste kerel heeft trouwens maar twee e's in zijn naam..
Precies dat! Alleen bij Ovidius was dat zo mooi.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, het is niet echt kicken in die zin dat je er echt persoonlijk geluk uit haalt, maar het is wel heel vet bedacht. Dat soort dingen maken een taal mooi. Er waren er nog wel meer, volgens mij ook een fragment met veel s-klanken van een boom in de wind en een regel met heel veel harde tonen als er een gevecht is of zo, maar daarvan zijn de woorden me compleet ontschoten.
Ga lapo jagen in dit topic dan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Was net van plan last post te maken, zodat ik een civiel arrest er in kan stoppen. Maar nee hoor.. wou het paard Loretta of Knabbel/Babbel opnemen. Of mineralwassserfläscheGenoeg leuke arresten iig met burgerlijk 3!
Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:00 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zal ik doen! Ga jij dan maar meer de edit-knop vinden?
Triple-double-posten?quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
Wat Ryon zegt. Ben op mobielquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:03 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Triple-double-posten?Of mag dat hier?
quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:03 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Triple-double-posten?Of mag dat hier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |