Ik ben er in 1999 geweest en zou zo weer teruggaan
Voor de liefhebbers, ik heb mijn foto's hier online gezet.
Vooral die ene met het witte gebouw vind ik heel leuk. ![]()
Maak je nog een reisverslag?
quote:Volgens deze site is duiken erg leuk:
Op woensdag 30 oktober 2002 10:09 schreef bazziman het volgende:
hoe is het daar om te duiken?
ik ben naarstig op zoek naar een vervanging voor mijn reis door indonesie die nu (door de situatie aldaar) niet door kan gaan.
Zijn er ook mensen daar gaan duiken van Fok? Ervaringen? Ik moet binnen een paar dagen een hele alternatieve duikvakantie van een week of 6 in elkaar draaien...is erg spannend maar niet waar ik op gerekend had...(hoe zijn de prijzen in Sri-Lanka?)
quote:Je kunt daar prima duiken en er zijn ook genoeg voorzieningen daarvoor.
Op woensdag 30 oktober 2002 10:09 schreef bazziman het volgende:
hoe is het daar om te duiken?
ik ben naarstig op zoek naar een vervanging voor mijn reis door indonesie die nu (door de situatie aldaar) niet door kan gaan.
quote:Alsjeblieft.
Op woensdag 30 oktober 2002 10:27 schreef bazziman het volgende:
haha, wat een snelle reactie...bedankt.
quote:Je kunt bij google zoeken of '+"sri lanka" +duiken'. Ik heb heel wat leuke sites gevonden.
Zijn er ook mensen daar gaan duiken van Fok? Ervaringen? Ik moet binnen een paar dagen een hele alternatieve duikvakantie van een week of 6 in elkaar draaien...is erg spannend maar niet waar ik op gerekend had...(hoe zijn de prijzen in Sri-Lanka?)
Wil je de leukste sites nog wel even doorgeven naar hier? Dan kunnen anderen ze ook gebruiken.
Hoe het duiken op Sri Lanka zelf is weet ik niet...na 2 week Sri Lanka nog 5 dagen naar de Maldiven geweest (ongeveer 750 km verderop), en daar was het duiken echt perfect!!! Haaien gezien tijdens het duiken...waterschildpad..lionfish..octopus...roggen...helemaal te gek
Het halen van een brevet was iig op de Maldiven vrij prijzig..alleen het diploma zelf (CMAS Brons) kost al 135 dollar..ik denk dat dat overal hetzelfde kost. Daarnaast ben je nog redelijk wat geld kwijt aan de lessen zelf...maar dat hangt er denk ik weer vanaf *waar* je de lessen volgt..Op Sri Lanka zelf zou d prijs best wel eens mee kunnen vallen.
Ben 4 weken in Srilanka geweest: eerst w-kust (beruwela) dan naar dambullah/sigeria (met de trein), kandy en de bergen (thee plantages) daarna vliegtuig naar de malediven genomen en daar gedoken. De laatste week op het strand gelegen in het zuiden van het eiland.
Sri-Lanka is een echte aanrader, goedkoop, beetje saai eten, maar prachtige natuur, cultuur en mensen. De mensen alleen al maken het de moeite waard om daar heen te gaan. Het duiken vond ik nogal tegenvallen, maar gelukkig zijn de (dure) malediven daar beter geschikt voor.
Als je wilt weten hoe het eruit ziet: www.vandewerk.nl en op het vlaggetje van sri-lanka klikken...
groeten,
Bazziman
Ik ga binnenkort op vakantie naar Sri Lanka. Geen strandvakantie maar een rondreis om zoveel mogelijk van het eiland, de cultuur en de bewoners te zien.
Normaal gesproken koop ik altijd iets van een Lonely Planet of een Capitool gids, afhankelijk van of ik op eigen houtje ga of niet.
Nu ga ik deze keer op een georganiseerde reis dus een Lonely Planet bevat in dit geval veel te veel informatie over eet- en slaapgelegendheden. En het Capitool heeft weer geen gids over Sri Lanka....
Wie kan mij een goede reisgids voor Sri Lanka aanbevelen? Engels mag, maar ik zou het liefste een Nederlandse gids hebben...
quote:Ik heb destijds de Nelles Reisgids meegenomen, vond 'm zeer nuttig en lekker makkelijk in het nederlands.
Op woensdag 15 oktober 2003 10:06 schreef leonneke het volgende:
Dit topic maar even een schopje omhoog geven....Ik ga binnenkort op vakantie naar Sri Lanka. Geen strandvakantie maar een rondreis om zoveel mogelijk van het eiland, de cultuur en de bewoners te zien.
Normaal gesproken koop ik altijd iets van een Lonely Planet of een Capitool gids, afhankelijk van of ik op eigen houtje ga of niet.
Nu ga ik deze keer op een georganiseerde reis dus een Lonely Planet bevat in dit geval veel te veel informatie over eet- en slaapgelegendheden. En het Capitool heeft weer geen gids over Sri Lanka....Wie kan mij een goede reisgids voor Sri Lanka aanbevelen? Engels mag, maar ik zou het liefste een Nederlandse gids hebben...
http://www.reisboekwinkel.nl/index.html?http://www.reisboekwinkel.nl/reisgidsen/nelles.html
quote:Thanks! Ik zal eens even kijken...
Op woensdag 15 oktober 2003 10:28 schreef happyme28 het volgende:[..]
Ik heb destijds de Nelles Reisgids meegenomen, vond 'm zeer nuttig en lekker makkelijk in het nederlands.
http://www.reisboekwinkel.nl/index.html?http://www.reisboekwinkel.nl/reisgidsen/nelles.html
Iemand trouwens ervaring met de gidsen van Dominicus?
quote:Ik ben net een week of 2 terug van zo'n rondreis en ik moet zeggen dat de LP me toch het best is bevallen, als ik moest kijken naar de andere gidsen
Op woensdag 15 oktober 2003 10:06 schreef leonneke het volgende:
Dit topic maar even een schopje omhoog geven....Ik ga binnenkort op vakantie naar Sri Lanka. Geen strandvakantie maar een rondreis om zoveel mogelijk van het eiland, de cultuur en de bewoners te zien.
Nu ga ik deze keer op een georganiseerde reis dus een Lonely Planet bevat in dit geval veel te veel informatie over eet- en slaapgelegendheden. En het Capitool heeft weer geen gids over Sri Lanka....Wie kan mij een goede reisgids voor Sri Lanka aanbevelen? Engels mag, maar ik zou het liefste een Nederlandse gids hebben...
quote:Met welke organisatie ben je geweest? Of ben je op eigen houtje geweest?
Op woensdag 15 oktober 2003 11:34 schreef ChAoZ het volgende:[..]
Ik ben net een week of 2 terug van zo'n rondreis en ik moet zeggen dat de LP me toch het best is bevallen, als ik moest kijken naar de andere gidsen
quote:Summum
Op woensdag 15 oktober 2003 12:10 schreef leonneke het volgende:[..]
Met welke organisatie ben je geweest? Of ben je op eigen houtje geweest?
Wat een geweldig verhaal! De verhalen in brochures waren al fantastisch, jullie verhaal heeft me nog enthousiaster gemaakt om plannen te maken voor Sri Lankaquote:Op maandag 21 juni 2004 15:53 schreef ChAoZ het volgende:
bekijk de pagina in mijn onderschrift
De reis is al een tijdje geboekt en t enthousiasme is er al langer! Morgen over een week zit ik in het vliegtuig! En ik heb er superveel zin in!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Nu nog kijken welke reisorganisatie en welke reis en wanneer (zal nog wel even duren)....
Fox en dan met de singlesreisquote:Op woensdag 27 oktober 2004 07:49 schreef ChAoZ het volgende:
Veel plezier, maar dat gaat zonder meer lukken.
Met welke organisatie ga je nu?
Iedereen had gelijk over hoe geweldig Sri Lanka is! Ik ben sinds gisteren terug en ik vond het super! De natuur, de mensen, cultuur en daarnaast de groep waar ik mee was... allemaal even fantastisch!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 07:49 schreef ChAoZ het volgende:
Veel plezier, maar dat gaat zonder meer lukken.
Hallo,quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:41 schreef Doekes het volgende:
Nog een vraagje: Is het goed te doen om per combinatie van trein, taxi en tuk tuk een rondreis te maken? Wat kost een taxi ongeveer?
Vertel eens, als je wilt?quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:31 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Hallo,
Ik ben er afgelopen zomer 3 weken geweest. De taxi kosten bijna niks, een ritje van een half uur koste mij 1 euro. De trein is belachelijk goedkoop, maximaal een paar euro.
Er is nog aanzienlijk veel schade na de ramp, veel tenten kampen en alle huizen langs de kust zijn nog kapot. Dit is wat ik heb gezien, voor mij is het niet voor herhaling vatbaar.
Niet zulke goede ervaringen gehad.
Kan me niet voorstellen dat 1 formuliertje over drugs en de armoede (had je wel verwacht lijkt me) de redenen zijn van je minder goeie ervaring.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:58 schreef versteegrob het volgende:
Oke, ik zal eens een poging wagen.
Voor mijn school ging een 3 weken naar Sri Lanka. Na een lange vlucht en een tussenlanding op de malediven kwamen we aan. Je moest gelijk een formuliertje invullen over drugs enzo, ze hanteren nog de doodstraf.
Daar aangekomen viel het gelijk op hoe arm ze zijn, tegelijker tijd hoe creatief ze zijn. Na een lange bus rit kwamen we aan in een mooi hotel, de fotos kan ik wel sturen.
Deel 2 komt deze week, heb nu niet zoveel tijd.
Ik wil alleen nog even zeggen dat ik 3 weken bij een Srilankaans gezin heb gewoond.
bedankt voor positieve berichtje, mijn reis eindigt daar, op zich een mooie gelegenheid om daar te duiken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:19 schreef hkj-Jan het volgende:
Ik ben er in april geweest. Het was er toen wel rustig qua ongeregeldheden. Mocht er een negatief reisadvies uitgebracht worden dan zou ik er niet heen gaan aangezien je verzekering dan ook niks meer dekt, maar volgens mij valt het wel mee. Ben er wel vaker geweest, ook toen het echt onrustig was (aanval op vliegveld, bomaanslagen etc.) maar eigenlijk merk je er vrijwel niets van als je niet toevallig op de plaats des onheil zit. Men heeft daar heel erg een "life-goes-on" mentaliteit en staat niet teveel stil bij alle ellende.
De situatie in de kust is aan het verbeteren na de tsunami, maar je zult nog veel tentenkampen zien of andere noodopvang. Neemt niet weg dat het nog steeds een heel erg mooi land is, met hele vriendelijke mensen. Laat je niet bang praten, ga er gewoon heen als het enigszins kan, en je zult kennis maken met een heel andere wereld dan je hier gewend bent.
Ik weet niet of de Tamil gebieden (Jaffna, Trinco, etc) momenteel toegankelijk zijn, maar om te duiken ben je denk ik toch aangewezen op de Zuidwestkust (Hikkaduwa, Unawatuna, die buurt wat). De hotels aan de kust zijn bijna allemaal wel weer opgebouwd, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Toeristen zijn heel erg welkom, aangezien zij het broodnodige geld mee nemen om alles weer op te kunnen bouwen.
Ik zou zeggen, gaan als je kunt, ik heb in april in ieder geval weer erg genoten van het land.
ja moest er gelijk aan denken. ik wacht maar ff af of dit verhaal nog een staartje krijgt, ik zal 99% zeker gaan want ik verwacht geen grote problemen daar maar ik hoef ook even niet heel veel haast te maken met boeken.quote:Op donderdag 15 juni 2006 08:21 schreef hkj-Jan het volgende:
En prompt is er een heftige bomaanslag op een busEchter ik verzeker je, tenzij je vlak bij die bus was, zul je er verder in het land weinig maar weinig van merken.
Volgens mij richting Dambulla, maar weet niet zekerquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:12 schreef klossie het volgende:
waar was de bomaanslag precies van de week, wordt mij nergens duidelijk....
Ben er 2x geweest, de eerste keer wel malariapillen de 2de keer niet. Hangt geloof ik ook een beetje van het seizoen af en of je in de binnenlanden komt. GGD advies opvolgen lijkt me het beste eigenlijkquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:40 schreef klossie het volgende:
is het aan te raden malaria kuur te doen? ik lees nergens een eenduidig antwoord, iemand ervaringen? :
Ik heb het niet gedaan en heb nergens last van gehad. Mijn vriendin is wel begonnen, maar werd behoorlijk misselijk van de pillen en is er na een week mee gestopt. Ze is overigens niet ziek geworden.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:40 schreef klossie het volgende:
is het aan te raden malaria kuur te doen? ik lees nergens een eenduidig antwoord, iemand ervaringen? :
Wat zoek je er; wat wil je erover weten?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:57 schreef Corksterr het volgende:
Is Negombo volgens jullie een fraaie stad? Of is er weinig te beleven?
't Is misschien een late reactie, maar kun je me hier iets meer over vertellen?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:13 schreef Katinkat het volgende:
Het is ook heel goed te doen om zelf rond te trekken met bus en trein; dat hebben wij dus gedaan.
In dit land kun je redelijk op de lokale burgerbevolking vertrouwen, maar zorg gewoon dat je ze een paar dagen kent. Vaak hebben ze nog iets van een album met referenties van mensen die voor je zijn geweest. Daarna gewoon laten gidsen en de prijzen zullen meevallen. Heb het precies zo gedaan en ik ben blij dat ik niet de Neckerman prijs heb hoeven betalen voor hetzelfdequote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:09 schreef Ikook het volgende:
[..]
't Is misschien een late reactie, maar kun je me hier iets meer over vertellen?
Ik zit er aan te denken om zelf vliegtickets en hotels te boeken en dan gewoon zelf de rondreis te doen
Maar ik ben redelijk wantrouwig ten opzichte van mensen die zich daar aanbieden als zijnde gids etc.
Dus doe ik het liever zelf.....
Hoe hebben jullie het aangepakt, hoe lang ben je geweest etc etc... brandt los![]()
Misschien hoe Colombo is als stad? Waard om er een paar dagen te blijven, of sterke aanrader om verder in Sri Lanka te reizen?quote:Op zondag 6 december 2009 16:35 schreef versteegrob het volgende:
Tja wat wil je horen? Heb veel foto's, ben er een dikke maand geweest 5 jaar geleden.
Ik ga in december 3 weken, en heb al her en der gelezen dat je voor weinig een dongle + prepaid internet kan kopen, en dat de mobiele ontvangst er goed is.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:44 schreef xxjosjex het volgende:
Even een kickje!
Weet iemand te vertellen of er bij de restaurants in Sri Lanka wifi is? We gaan over een maand 3 weken en wil weten of het zinnig is om mijn netbook mee te nemen?!
Ligt aan de kant van het eiland. Ik ga in December naar de zuid-west kant, dan is het daar mooi. Van Wikipedia:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:09 schreef fishbeer het volgende:
we willen misschien in september/oktober naar Sri Lanka, of zitten we dan midden in het regenseizoen?
quote:Sri Lanka heeft een tropisch klimaat met moessons. De noordoostelijke moesson duurt van december tot maart en de zuidwestelijke moesson duurt van mei tot oktober. Het oostelijk gedeelte van Sri Lanka is droger dan het westelijk gedeelte.
Ik was voor twee tickets in December 1550 kwijt. Via Royal Jordanian, overstap in Jordanie.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:10 schreef mindyourstep het volgende:
Iemand tips voor goedkope vluchten naar Columbo ?
Goedkoopste wat ik kan vinden voor maand augustus is 950.
Terwijl ik voor bangkok tickets voor 600 zie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |