abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 september 2002 @ 11:35:24 #1
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_5606388
Voor mij is het alweer 13 jaar geleden dat ik er geweest ben, maar het is het mooiste land dat ik tot nu toe gezien heb.

Wie is hier ook wel eens naartoe geweest en wat is jullie mening ?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_5609894
Ik heb er hele goede herinneringen aan.
Sri Lanka = het groene eiland , en dat is het terecht.
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_5836246
Sri Lanka is een schitterend (ei)land met heel mooie natuur, lieve en gastvrije mensen en overheerlijk eten

Ik ben er in 1999 geweest en zou zo weer teruggaan

#geen
pi_6484009
Ik ben er van de zomer 2 maanden geweest.
Het is een prachtig land en ik zou er zeker weer naartoe willen gaan.

Voor de liefhebbers, ik heb mijn foto's hier online gezet.

pi_6486174
Mooie foto's!

Vooral die ene met het witte gebouw vind ik heel leuk.

Maak je nog een reisverslag?

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6491348
Hmmm herinneringen...
Ik ga nog eens terug daarheen!!
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_6538401
hoe is het daar om te duiken?
ik ben naarstig op zoek naar een vervanging voor mijn reis door indonesie die nu (door de situatie aldaar) niet door kan gaan.
pi_6538429
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 10:09 schreef bazziman het volgende:
ik ben naarstig op zoek naar een vervanging voor mijn reis door indonesie die nu (door de situatie aldaar) niet door kan gaan.
Volgens deze site is duiken erg leuk:
"Sri lanka is een ideaal land voor een duikvakantie en de Sri lankaanse onderwaterwereld is dan ook zeer populair bij avontuurlijke duikers. Het is bij verschillende duikscholen mogelijk om je padi of soortgelijk duikbrevet te halen. Wij raden echter altijd aan om je brevet bij een duikschool thuis te halen. Dan is de voorbereiding op een duik in de diepzee meestal gedegener. Ook snorkelen kun je hier uitstekend."
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_6538658
haha, wat een snelle reactie...bedankt.

Zijn er ook mensen daar gaan duiken van Fok? Ervaringen? Ik moet binnen een paar dagen een hele alternatieve duikvakantie van een week of 6 in elkaar draaien...is erg spannend maar niet waar ik op gerekend had...(hoe zijn de prijzen in Sri-Lanka?)

pi_6538709
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 10:09 schreef bazziman het volgende:
Je kunt daar prima duiken en er zijn ook genoeg voorzieningen daarvoor.
Echter de zee is pas tussen de maanden november en maart geschikt daarvoor.
Aan de zuid-west kust kan de zee nogal ruw zijn met veel stroming en hoge golven.
pi_6538927
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 10:27 schreef bazziman het volgende:
haha, wat een snelle reactie...bedankt.
Alsjeblieft.
quote:
Zijn er ook mensen daar gaan duiken van Fok? Ervaringen? Ik moet binnen een paar dagen een hele alternatieve duikvakantie van een week of 6 in elkaar draaien...is erg spannend maar niet waar ik op gerekend had...(hoe zijn de prijzen in Sri-Lanka?)
Je kunt bij google zoeken of '+"sri lanka" +duiken'. Ik heb heel wat leuke sites gevonden.

Wil je de leukste sites nog wel even doorgeven naar hier? Dan kunnen anderen ze ook gebruiken.

*OUD heilige*
pi_6654467
zal ik doen. en ook foto's plus eigen ervaringen...(Als ik terug ben)
pi_6680014
Ben afgelopen zomer voor 2 week naar Sri Lanka geweest, heb daarzo de "back to nature" trip van Lanka Travel (http://www.lankatravel.nl) gedaan. *ERG* mooi eiland..mensen zijn er erg vriendelijk, zorg er alleen wel voor dat je het vervoer goed regelt...je wilt daar namelijk geen auto huren...tenzij je bekend bent met het rijden met 3 autos naast elkaar op een twee baans weg...de olifanten/fietsers/honden/voetgangers/toektoeks allemaal weet te ontwijken

Hoe het duiken op Sri Lanka zelf is weet ik niet...na 2 week Sri Lanka nog 5 dagen naar de Maldiven geweest (ongeveer 750 km verderop), en daar was het duiken echt perfect!!! Haaien gezien tijdens het duiken...waterschildpad..lionfish..octopus...roggen...helemaal te gek Het halen van een brevet was iig op de Maldiven vrij prijzig..alleen het diploma zelf (CMAS Brons) kost al 135 dollar..ik denk dat dat overal hetzelfde kost. Daarnaast ben je nog redelijk wat geld kwijt aan de lessen zelf...maar dat hangt er denk ik weer vanaf *waar* je de lessen volgt..Op Sri Lanka zelf zou d prijs best wel eens mee kunnen vallen.

pi_9200867
Ben er 4 jaar geleden geweest voor een weekje.
Een onwijs mooi eiland...echt schitterend!! Vooral het olifanten weeshuis is geweldig om te zien... of om met een boot over een rivier te varen die heel lang geleden door Nederlandse koopvaarders gebruikt werden. Ook de botanische tuin in Kandy is mooi...behalve als je een zwarte schorpioen tegen komt...
Heb toen ook een ritje gemaakt op een olifant... geweldig gevoel en ontzettend lieve dieren.
Wat je vooral moet doen als je erheen gaat is een dag op stad met een gids. Maar niet een gids via het hotel, maar iemand uit het dorp. Ik was met iemand die tegenover het hotel woonde en een juwelierszaak bezitte. Hij wist alle leuke plekjes en kende zeer veel mensen.
Denk er nog zeer vaak aan terug... wil er zeker weer eens heen!!!
pi_9547872
Ik had een aparte topic geopend, maar dat was teveel...ik heb geen echt reisverhaal maar wel foto's met verhalen gemaakt.

Ben 4 weken in Srilanka geweest: eerst w-kust (beruwela) dan naar dambullah/sigeria (met de trein), kandy en de bergen (thee plantages) daarna vliegtuig naar de malediven genomen en daar gedoken. De laatste week op het strand gelegen in het zuiden van het eiland.

Sri-Lanka is een echte aanrader, goedkoop, beetje saai eten, maar prachtige natuur, cultuur en mensen. De mensen alleen al maken het de moeite waard om daar heen te gaan. Het duiken vond ik nogal tegenvallen, maar gelukkig zijn de (dure) malediven daar beter geschikt voor.

Als je wilt weten hoe het eruit ziet: www.vandewerk.nl en op het vlaggetje van sri-lanka klikken...

groeten,

Bazziman

pi_9551464
Mooie foto's! En zelfs met een slang.
*OUD heilige*
pi_9564776
Dank je. Ach, die met de vleermuizen en de olifant staan er nog niet eens bij.
pi_13892392
Dit topic maar even een schopje omhoog geven....

Ik ga binnenkort op vakantie naar Sri Lanka. Geen strandvakantie maar een rondreis om zoveel mogelijk van het eiland, de cultuur en de bewoners te zien.

Normaal gesproken koop ik altijd iets van een Lonely Planet of een Capitool gids, afhankelijk van of ik op eigen houtje ga of niet.
Nu ga ik deze keer op een georganiseerde reis dus een Lonely Planet bevat in dit geval veel te veel informatie over eet- en slaapgelegendheden. En het Capitool heeft weer geen gids over Sri Lanka....

Wie kan mij een goede reisgids voor Sri Lanka aanbevelen? Engels mag, maar ik zou het liefste een Nederlandse gids hebben...

pi_13892729
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 10:06 schreef leonneke het volgende:

Ik ga binnenkort op vakantie naar Sri Lanka. Geen strandvakantie maar een rondreis om zoveel mogelijk van het eiland, de cultuur en de bewoners te zien.

Normaal gesproken koop ik altijd iets van een Lonely Planet of een Capitool gids, afhankelijk van of ik op eigen houtje ga of niet.
Nu ga ik deze keer op een georganiseerde reis dus een Lonely Planet bevat in dit geval veel te veel informatie over eet- en slaapgelegendheden. En het Capitool heeft weer geen gids over Sri Lanka....

Wie kan mij een goede reisgids voor Sri Lanka aanbevelen? Engels mag, maar ik zou het liefste een Nederlandse gids hebben...

Ik heb destijds de Nelles Reisgids meegenomen, vond 'm zeer nuttig en lekker makkelijk in het nederlands.

http://www.reisboekwinkel.nl/index.html?http://www.reisboekwinkel.nl/reisgidsen/nelles.html

pi_13893871
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 10:28 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik heb destijds de Nelles Reisgids meegenomen, vond 'm zeer nuttig en lekker makkelijk in het nederlands.

http://www.reisboekwinkel.nl/index.html?http://www.reisboekwinkel.nl/reisgidsen/nelles.html

Thanks! Ik zal eens even kijken...

Iemand trouwens ervaring met de gidsen van Dominicus?

pi_13894071
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 10:06 schreef leonneke het volgende:

Ik ben net een week of 2 terug van zo'n rondreis en ik moet zeggen dat de LP me toch het best is bevallen, als ik moest kijken naar de andere gidsen
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_13894961
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:34 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

Ik ben net een week of 2 terug van zo'n rondreis en ik moet zeggen dat de LP me toch het best is bevallen, als ik moest kijken naar de andere gidsen

Met welke organisatie ben je geweest? Of ben je op eigen houtje geweest?
pi_13895562
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:10 schreef leonneke het volgende:

[..]

Met welke organisatie ben je geweest? Of ben je op eigen houtje geweest?

Summum
Nu ook Zuid Afrika
pi_20065759
*subtiel schopje*

*hoopt op nieuwe en frisse verhalen en tips*
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_20067297
bekijk de pagina in mijn onderschrift
Nu ook Zuid Afrika
pi_20091258
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:53 schreef ChAoZ het volgende:
bekijk de pagina in mijn onderschrift
Wat een geweldig verhaal! De verhalen in brochures waren al fantastisch, jullie verhaal heeft me nog enthousiaster gemaakt om plannen te maken voor Sri Lanka

Nu nog kijken welke reisorganisatie en welke reis en wanneer (zal nog wel even duren)....

Nog een paar vraagjes: Op basis waarvan hebben jullie gekozen voor Summum ? En waren jullie er achteraf tevreden over? Wat waren de leeftijden in jullie groep en waren er ook mensen die 'alleen' meegingen? Wat heeft deze reis jullie ongeveer gekost? (of is dat onbeleefd om te vragen? ) En wat vond je nou het mooiste van de hele reis?

[ Bericht 9% gewijzigd door myxomatosekonijn op 22-06-2004 13:42:29 ]
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_20091953
(Vriendin van ChAoZ)

Wij hebben gekozen voor Summum omdat die langs alle bezienswaardigheden gingen die wij wilden bezoeken en de sfeer van de organisatie, zoals in de brochure en dergelijke naar voren komt, sprak ons wel aan.

Wij zijn heel erg tevreden over zowel de reis als de organisatie. Alles wordt voor je geregeld en je hoeft alleen maar te kiezen waar je wel of niet mee naar toe gaat. Leeftijden in onze groep waren nogal uiteenlopend. Ik was de jongste, toen 21, en de oudste was geloof ik 69. Ongeveer de helft (10 man) onder de 40. Er waren 3 mensen die alleen gingen en dat is best weinig, er zijn op dit soort reizen bijna altijd wel een aantal mensen die alleen gaan.

De reis kostte van tevoren, ik geloof 1200 bij Summum, dan nog reisverzekering en inentingen en dat soort dingen, een euro of 200. Op Sri Lanka hebben ongeveer 450 euro per persoon uitgegeven in drie weken. Voor al het eten, drinken, excursies, entreegelden, souvenirs etc. Dus bij elkaar is dat dan 1850 euro ongeveer.

Het mooiste van de hele reis, dat is wel een moeilijke vraag omdat we zoveel verschillende dingen hebben gezien en gedaan. Ik denk dat ik uiteindelijk de nachtsafari die we hebben gedaan het mooist vond. Op olifantenjacht onder een sterrenhemel met meer sterren dan je ooit hebt gezien achter in een jeep staan, is wel erg gaaf.
ORV
pi_20101271
Daarnaast is een rit met de locale trein erg mooi. De vriendelijkheid van de bevolking. De resten van de oude koningssteden. De bijna altijd groene omgeving. De kleurrijke markten. En ga zo maar door.
Sri Lanka is echt een land dat je als reislustig iemand niet mag hebben gemist.
Nu ook Zuid Afrika
pi_22889965
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:

Nu nog kijken welke reisorganisatie en welke reis en wanneer (zal nog wel even duren)....
De reis is al een tijdje geboekt en t enthousiasme is er al langer! Morgen over een week zit ik in het vliegtuig! En ik heb er superveel zin in!

pi_22898638
Veel plezier, maar dat gaat zonder meer lukken.

Met welke organisatie ga je nu?
Nu ook Zuid Afrika
pi_22914015
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 07:49 schreef ChAoZ het volgende:

Met welke organisatie ga je nu?
Fox en dan met de singlesreis

Ik las op t reisforum van Fox dat er 21 mensen meegaan (7 mannen, 14 vrouwen), het enige nadeel is de vliegtijd, maar dat nemen we maar voor lief

pi_23452317
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 07:49 schreef ChAoZ het volgende:
Iedereen had gelijk over hoe geweldig Sri Lanka is! Ik ben sinds gisteren terug en ik vond het super! De natuur, de mensen, cultuur en daarnaast de groep waar ik mee was... allemaal even fantastisch!

*Zo blij dat ze is gegaan*
pi_23510282
Dat kon natuurlijk ook niet anders
Sri Lanka is gewoon een mooi land, dat veel te bieden heeft.
Nu ook Zuid Afrika
  maandag 23 mei 2005 @ 17:59:57 #34
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_27281998
Ik ga van de zomer naar Sri Lanka.
Ik zou eerst 2 weken gaan, maar heb vandaag te horen gekregen dat onze tickets (vriendin + ik) kostenloos kunnen worden verlengd, we gaan nu 3 weken.

Ik heb al een aantal dingen die we gaan doen. Zowieso Kandy, de grote rots met het fort, olifantenreservaat, theeplantages en dan via Galle terug, de laatste 3 dagen eindigen we in colombo.

Wie heeft er echt musten voor Sri Lanka?
(Helaas mag ik zelf niet duiken door een hartafwijking, dat is dus helaas uitgesloten.)

Welke andere gebieden zijn ook aan te raden? Ik ben zelf niet van plan om naar het zuidoosten te gaan en helemaal het noordwesten.

Ik ben overigens benieuwd hoe het reizen per trein gaat. Volgens een reisorganisatie is de hele rails na de tsunami ondertussen weer venieuwd, waardoor ook de lijn van Galle naar Colombo weer rijdt. Hoe hard rijdt de trein ongeveer, hoe lang doe je over bv Colombo > Kandy, en Galle > Colombo?
Action is the enemy of thoughts
pi_28049424
TVP

Deze zomer ga ik voor 3 weken naar Sri Lanka. Ik ga met school om te helpen, we gaan netwerken aan leggen enzo. Verder slaap ik waarschijnlijk bij een gezin thuis. Ik ben heel benieuwd hoe het is. Kan je het een beetje met Afrika/Cuba vergelijken? Dat was namelijk ook heel arm...
  maandag 21 november 2005 @ 11:48:06 #36
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_32448614
Ik ben ook van plan om te gaan. Welke inentingen heb je nodig voor Sri Lanka?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_32448882
Sri Lanka! voor mij ook het mooiste land wat ik tot nu toe heb gezien! Als ik nog een keer ga, dan icm de Malediven
And as a finishing touch, God created the Dutch
  woensdag 23 november 2005 @ 16:49:29 #38
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_32511478
Hoe is het trouwens met de tsunami schade in Sri Lanka? Hebben ze het land alweer een beetje opgebouwd?
Volg de pijlen.
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:41:00 #39
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_33132474
Nog een vraagje: Is het goed te doen om per combinatie van trein, taxi en tuk tuk een rondreis te maken? Wat kost een taxi ongeveer?
Volg de pijlen.
pi_33140919
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:41 schreef Doekes het volgende:
Nog een vraagje: Is het goed te doen om per combinatie van trein, taxi en tuk tuk een rondreis te maken? Wat kost een taxi ongeveer?
Hallo,

Ik ben er afgelopen zomer 3 weken geweest. De taxi kosten bijna niks, een ritje van een half uur koste mij 1 euro. De trein is belachelijk goedkoop, maximaal een paar euro.

Er is nog aanzienlijk veel schade na de ramp, veel tenten kampen en alle huizen langs de kust zijn nog kapot. Dit is wat ik heb gezien, voor mij is het niet voor herhaling vatbaar.

Niet zulke goede ervaringen gehad.
  vrijdag 16 december 2005 @ 19:28:57 #41
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33142349
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:31 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Hallo,

Ik ben er afgelopen zomer 3 weken geweest. De taxi kosten bijna niks, een ritje van een half uur koste mij 1 euro. De trein is belachelijk goedkoop, maximaal een paar euro.

Er is nog aanzienlijk veel schade na de ramp, veel tenten kampen en alle huizen langs de kust zijn nog kapot. Dit is wat ik heb gezien, voor mij is het niet voor herhaling vatbaar.

Niet zulke goede ervaringen gehad.
Vertel eens, als je wilt?
Misschien dat anderen nog iets aan je ervaringen hebben...?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33167367
Oke, ik zal eens een poging wagen.

Voor mijn school ging een 3 weken naar Sri Lanka. Na een lange vlucht en een tussenlanding op de malediven kwamen we aan. Je moest gelijk een formuliertje invullen over drugs enzo, ze hanteren nog de doodstraf.

Daar aangekomen viel het gelijk op hoe arm ze zijn, tegelijker tijd hoe creatief ze zijn. Na een lange bus rit kwamen we aan in een mooi hotel, de fotos kan ik wel sturen.

Deel 2 komt deze week, heb nu niet zoveel tijd.

Ik wil alleen nog even zeggen dat ik 3 weken bij een Srilankaans gezin heb gewoond.
pi_33167818
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:06:03 #44
232 Ouwie
«NickName»
pi_37072845
Iemand nog recent in Sri Lanka geweest? Heb eergisteren geboekt, maar nu blijkt het geweld weer op te laaien...

en... liever een bump dan een nieuw topic toch?

Ook tips over Sri Lanka zijn altijd welkom
grtz NN
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:51:36 #45
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37082614
foutje
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37082672
Sri Lanka betekent voor mij --> zinloos geweld, discriminatie, armoede enz.

Maar goed, Jaffna is wel mooi, behalve als de soldaten 's avonds langskomen... Das wel raar... Ook al is er officieel geen burgeroorlog.
www.pvda.nl
Steun!
pi_37082691
dubbelpost
www.pvda.nl
Steun!
pi_37082705
Kortom, ik krijg het daar benauwd.
www.pvda.nl
Steun!
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:57:19 #49
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37082795
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:58 schreef versteegrob het volgende:
Oke, ik zal eens een poging wagen.

Voor mijn school ging een 3 weken naar Sri Lanka. Na een lange vlucht en een tussenlanding op de malediven kwamen we aan. Je moest gelijk een formuliertje invullen over drugs enzo, ze hanteren nog de doodstraf.

Daar aangekomen viel het gelijk op hoe arm ze zijn, tegelijker tijd hoe creatief ze zijn. Na een lange bus rit kwamen we aan in een mooi hotel, de fotos kan ik wel sturen.

Deel 2 komt deze week, heb nu niet zoveel tijd.

Ik wil alleen nog even zeggen dat ik 3 weken bij een Srilankaans gezin heb gewoond.
Kan me niet voorstellen dat 1 formuliertje over drugs en de armoede (had je wel verwacht lijkt me) de redenen zijn van je minder goeie ervaring.

Komt die andere uitleg nog? Zou een weekje duren..
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37459639
Heeft iemand - die van plan was om naar Sri Lanka te gaan - zijn/haar plannen gewijzigd n.a.v. de recente ontwikkelingen?! Het noord-oosten is helemaal niet meer te doen en ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld in de rest van Sri Lanka...

Ik ga in Juli met mijn vriendin rondtrekken op Sri Lanka, maar met een negatief reisadvies lijkt 't ons niet echt veilig...
  maandag 8 mei 2006 @ 00:34:42 #51
232 Ouwie
«NickName»
pi_37646757
Ik heb vooralsnog mijn reis naar Sri Lanka in augustus nog niet geannuleerd...
grtz NN
pi_38803113
hoe is de situatie nu? kan iemand me dat vertellen, wordt niet veel wijzer op internet....!

en die eventuele slechte verhalen, laat ze maar horen als ze er echt zijn...!
Carpe diem
pi_38803143
daarnaast; die site sde gegeven staat over duiken heb ik even gecheckt maar is wel erg summier, wie heeft recent gedoken in sri lanka en welke plekken zijn aanraders? ik heb padi en zo'n 35 duiken gemaakt...
Carpe diem
pi_38848054
Ik ben er in april geweest. Het was er toen wel rustig qua ongeregeldheden. Mocht er een negatief reisadvies uitgebracht worden dan zou ik er niet heen gaan aangezien je verzekering dan ook niks meer dekt, maar volgens mij valt het wel mee. Ben er wel vaker geweest, ook toen het echt onrustig was (aanval op vliegveld, bomaanslagen etc.) maar eigenlijk merk je er vrijwel niets van als je niet toevallig op de plaats des onheil zit. Men heeft daar heel erg een "life-goes-on" mentaliteit en staat niet teveel stil bij alle ellende.

De situatie in de kust is aan het verbeteren na de tsunami, maar je zult nog veel tentenkampen zien of andere noodopvang. Neemt niet weg dat het nog steeds een heel erg mooi land is, met hele vriendelijke mensen. Laat je niet bang praten, ga er gewoon heen als het enigszins kan, en je zult kennis maken met een heel andere wereld dan je hier gewend bent.

Ik weet niet of de Tamil gebieden (Jaffna, Trinco, etc) momenteel toegankelijk zijn, maar om te duiken ben je denk ik toch aangewezen op de Zuidwestkust (Hikkaduwa, Unawatuna, die buurt wat). De hotels aan de kust zijn bijna allemaal wel weer opgebouwd, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Toeristen zijn heel erg welkom, aangezien zij het broodnodige geld mee nemen om alles weer op te kunnen bouwen.

Ik zou zeggen, gaan als je kunt, ik heb in april in ieder geval weer erg genoten van het land.
pi_38848726
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:19 schreef hkj-Jan het volgende:
Ik ben er in april geweest. Het was er toen wel rustig qua ongeregeldheden. Mocht er een negatief reisadvies uitgebracht worden dan zou ik er niet heen gaan aangezien je verzekering dan ook niks meer dekt, maar volgens mij valt het wel mee. Ben er wel vaker geweest, ook toen het echt onrustig was (aanval op vliegveld, bomaanslagen etc.) maar eigenlijk merk je er vrijwel niets van als je niet toevallig op de plaats des onheil zit. Men heeft daar heel erg een "life-goes-on" mentaliteit en staat niet teveel stil bij alle ellende.

De situatie in de kust is aan het verbeteren na de tsunami, maar je zult nog veel tentenkampen zien of andere noodopvang. Neemt niet weg dat het nog steeds een heel erg mooi land is, met hele vriendelijke mensen. Laat je niet bang praten, ga er gewoon heen als het enigszins kan, en je zult kennis maken met een heel andere wereld dan je hier gewend bent.

Ik weet niet of de Tamil gebieden (Jaffna, Trinco, etc) momenteel toegankelijk zijn, maar om te duiken ben je denk ik toch aangewezen op de Zuidwestkust (Hikkaduwa, Unawatuna, die buurt wat). De hotels aan de kust zijn bijna allemaal wel weer opgebouwd, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Toeristen zijn heel erg welkom, aangezien zij het broodnodige geld mee nemen om alles weer op te kunnen bouwen.

Ik zou zeggen, gaan als je kunt, ik heb in april in ieder geval weer erg genoten van het land.
bedankt voor positieve berichtje, mijn reis eindigt daar, op zich een mooie gelegenheid om daar te duiken.

en ja, als ik vrij krijg op mijn werk (ik voorzie geen problemen) ga ik zeer binnenkort boeken
Carpe diem
pi_38873874
En prompt is er een heftige bomaanslag op een bus Echter ik verzeker je, tenzij je vlak bij die bus was, zul je er verder in het land weinig maar weinig van merken.
pi_38874602
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 08:21 schreef hkj-Jan het volgende:
En prompt is er een heftige bomaanslag op een bus Echter ik verzeker je, tenzij je vlak bij die bus was, zul je er verder in het land weinig maar weinig van merken.
ja moest er gelijk aan denken. ik wacht maar ff af of dit verhaal nog een staartje krijgt, ik zal 99% zeker gaan want ik verwacht geen grote problemen daar maar ik hoef ook even niet heel veel haast te maken met boeken.
Carpe diem
pi_40540080
hoe was Kandy jongens? leuke stad?
pi_40570785
Kandy is een leuke stad. Toen ik er was (eind mei) was het er wel bloedheet en stonk het enorm. Wel ontzettend vermaakt op de lokale markt en bazaar.

Leuke onderhandelingstip: wordt ziek en al je ananas eruit... (reisgenote kreeg zo enorm goedkoop een broek mee)

Wij hebben trouwens niets gemerkt van conflichten en/ of aanslagen. Er loopt alleen veel leger rond. Dus wanneer je kan: GAAN! Sri Lanka is prachtig
If there's anything around here more important than my ego, I want it caught and shot now!
pi_40627517
Sri Lanka is een top eiland

Ik kreeg zelfs nog een cadeautje van et eiland mee toen ik terug in Nederland was, een lintworm ...
ik ben sowieso da bomb
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:44:40 #61
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_40683179
Wij zouden er 2 weken na de tsnuami heen gaan.

Na de ramp hebben we het maar afgeblazen en zijn we naar Maleisië gegaan.
Mijn pa is al 3x in Sri Lanka geweest en hij zei ook dat hij dat nog net even leuker vond dan Maleisië, hoewel de Maleisische jungle daar ook prachtig is. Net alsof je door junglebook loopt.

Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
  dinsdag 26 september 2006 @ 04:44:15 #62
157232 DennisQ
Uw baggerspecialist
pi_42132791
Woensdag is het mijn beurt, 2 weken Hikkaduwa. Ter plekke even de excursiemogelijkheden bekijken, wat ik ervan gelezen heb mag dat geen probleem zijn. Alleen de reisduur (11 uur vliegen, dan nog eens 4 uur met de taxi of de bus) staat me een beetje tegen. Je moet ergens wat voor over hebben zullen we maar zeggen. Hoe is het eigenlijk om een motor te huren daar? iemand daar ervaring mee? Ik vind zelf dat ik wel aardig kan sturen, maar de verhalen die ik over het verkeer hoor maken me wel wat terughoudender...
Fok=Halal
Let's go geocaching
pi_42134746
In Sri Lanka geboren en er even gewoond, en een aantal jaar geleden weer terug gegaan voor een vakantie; Erg mooi We hadden zon standard ronsreis met groep gemaakt, en daarna nog twee weken zelf rondgerezen.
pi_42750137
waar was de bomaanslag precies van de week, wordt mij nergens duidelijk....
Carpe diem
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:56:02 #65
157232 DennisQ
Uw baggerspecialist
pi_42766523
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:12 schreef klossie het volgende:
waar was de bomaanslag precies van de week, wordt mij nergens duidelijk....
Volgens mij richting Dambulla, maar weet niet zeker
Fok=Halal
Let's go geocaching
pi_42797676
Triest dat het er nu weer zo onrustig is; de bevolking krijgt nooit rust lijkt het wel.
Wij zijn er vlak na de Tsunami geweest; er waren amper toeristen, voor ons erg prettig (de rust), maar voor de bevolking echt een ramp. Wij hebben er met de rugzak en LP rondgeetrokken, en vonden vooral het binnenland (rondom Ella) gweldig. Allen de angst van de mensen voor een volgende Tsunami....triest.....
Het zuiden hebben we niet bezocht, was toen niet toegankelijk voor toeristen (we waren er half januari)
  maandag 30 oktober 2006 @ 01:27:31 #67
157232 DennisQ
Uw baggerspecialist
pi_43056067
Heb nu al mijn vakantiekiekjes hier : http://worldwidebug.spaces.live.com staan
Fok=Halal
Let's go geocaching
pi_45407741
is het aan te raden malaria kuur te doen? ik lees nergens een eenduidig antwoord, iemand ervaringen? :
Carpe diem
pi_45410985
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:40 schreef klossie het volgende:
is het aan te raden malaria kuur te doen? ik lees nergens een eenduidig antwoord, iemand ervaringen? :
Ben er 2x geweest, de eerste keer wel malariapillen de 2de keer niet. Hangt geloof ik ook een beetje van het seizoen af en of je in de binnenlanden komt. GGD advies opvolgen lijkt me het beste eigenlijk
ik ben sowieso da bomb
pi_45466324
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:40 schreef klossie het volgende:
Ik heb het niet gedaan en heb nergens last van gehad. Mijn vriendin is wel begonnen, maar werd behoorlijk misselijk van de pillen en is er na een week mee gestopt. Ze is overigens niet ziek geworden.

Volgens de GGD regio IJssel Vecht ligt Sri Lanka trouwens niet in het malariagebied. Maar daar zijn andere GGD's het niet allemaal mee eens...

Kijk ook eens op http://www.malaria.nl
If there's anything around here more important than my ego, I want it caught and shot now!
pi_45583270
dank je, ja pffff niemand is er eenduidig over eigenlijk, net als dat in mexico ook was, toen heb ik niets genomen en de reisleider moest er lachen om de mensen die het wel voorgeschreven hadden gekregen...!
Carpe diem
pi_47512409
heb malaria geslikt, allemaal in orde en een buiktypus prik

het was helemaal top, de reisadviezen op buitenlandse zaken zijn zwaar overdreven en de tamils manipuleren ook alles. het is er gewoon rustig, het is een geweldig land, mooie combi van gewleidge natuur mooie theevelden (treinreis erdoor prachtig!), mooie stranden (en duiken in hikkaduwa, zwemmen met reuze schildpadden, wauw!) en veel cultuur (hindoisme en boedisme.

ga ervoor als je nog twijfelde!!
Carpe diem
pi_47529535
Een onbeschaamde TVP hier, ik wilde altijd al naar de Malediven maar wil dit dan combineren met Sri Lanka, dus vandaar.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 18:57:41 #74
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_47590783
Is Negombo volgens jullie een fraaie stad? Of is er weinig te beleven?
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_47596754
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 18:57 schreef Corksterr het volgende:
Is Negombo volgens jullie een fraaie stad? Of is er weinig te beleven?
Wat zoek je er; wat wil je erover weten?
pi_47674595
negombo is wel een leuk plaatsje maar gewoon voor een paar dagen en dan weer verder... sri lanka is het land om door te trekken, alles te zien en niet overal te lang te blijven.
Carpe diem
pi_47814532
Het is ook heel goed te doen om zelf rond te trekken met bus en trein; dat hebben wij dus gedaan.
pi_51646261
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:13 schreef Katinkat het volgende:
Het is ook heel goed te doen om zelf rond te trekken met bus en trein; dat hebben wij dus gedaan.
't Is misschien een late reactie, maar kun je me hier iets meer over vertellen?
Ik zit er aan te denken om zelf vliegtickets en hotels te boeken en dan gewoon zelf de rondreis te doen
Maar ik ben redelijk wantrouwig ten opzichte van mensen die zich daar aanbieden als zijnde gids etc.
Dus doe ik het liever zelf.....
Hoe hebben jullie het aangepakt, hoe lang ben je geweest etc etc... brandt los
  zondag 29 juli 2007 @ 18:36:15 #79
157232 DennisQ
Uw baggerspecialist
pi_51939221
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 00:09 schreef Ikook het volgende:

[..]

't Is misschien een late reactie, maar kun je me hier iets meer over vertellen?
Ik zit er aan te denken om zelf vliegtickets en hotels te boeken en dan gewoon zelf de rondreis te doen
Maar ik ben redelijk wantrouwig ten opzichte van mensen die zich daar aanbieden als zijnde gids etc.
Dus doe ik het liever zelf.....
Hoe hebben jullie het aangepakt, hoe lang ben je geweest etc etc... brandt los
In dit land kun je redelijk op de lokale burgerbevolking vertrouwen, maar zorg gewoon dat je ze een paar dagen kent. Vaak hebben ze nog iets van een album met referenties van mensen die voor je zijn geweest. Daarna gewoon laten gidsen en de prijzen zullen meevallen. Heb het precies zo gedaan en ik ben blij dat ik niet de Neckerman prijs heb hoeven betalen voor hetzelfde
Fok=Halal
Let's go geocaching
  zondag 6 december 2009 @ 16:27:38 #80
19840 Libris
Live from Singapore
pi_75340114
Ik ben uitgenodigd door een collega om bij haar bruiloft in Colombo te zijn in Maart 2010. Iemand wat recentere ervaringen met Sri Lanka en Colombo in het bijzonder dan de eerdere replies in dit topic? Bedankt
pi_75340318
Tja wat wil je horen? Heb veel foto's, ben er een dikke maand geweest 5 jaar geleden.
  zondag 6 december 2009 @ 16:38:46 #82
19840 Libris
Live from Singapore
pi_75340442
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:35 schreef versteegrob het volgende:
Tja wat wil je horen? Heb veel foto's, ben er een dikke maand geweest 5 jaar geleden.
Misschien hoe Colombo is als stad? Waard om er een paar dagen te blijven, of sterke aanrader om verder in Sri Lanka te reizen?
pi_75347048
Vond Colombo maar een vieze stad, verder is het zeer zeker aan te raden om het binnen land in te gaan. Hier zie je de mooie natuur. Ik was er een maand als vrijwilliger geweest en sliep bij locals thuis. Hierdoor kwam ik op gave plekken waar nooit mensen kwamen zoals mooie stranden, vette feesten.

Zou proberen wat mensen te ontmoeten en via hun naar de mooie plekken gaan.
pi_76929947
TVP.

Hoe zijn de prijzen in Sri Lanka, wat kost een overnachting in een gemiddeld hotel/guesthouse? Wat kost een gemiddelde avondmaaltijd?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_76997000
Hoeveel dagen heb je nodig om Sri Lanka te bezoeken? Ik lees dat 2 weken al genoeg is?
pi_77343751
Retourtickets naar Colombo geboekt, 5 weken
pi_77343772
Even een tvp, want ik wil hier heel graag naartoe.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:44:51 #88
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_96337400
Even een kickje!

Weet iemand te vertellen of er bij de restaurants in Sri Lanka wifi is? We gaan over een maand 3 weken en wil weten of het zinnig is om mijn netbook mee te nemen?!
It's all a blur!!!
pi_97285810
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:44 schreef xxjosjex het volgende:
Even een kickje!

Weet iemand te vertellen of er bij de restaurants in Sri Lanka wifi is? We gaan over een maand 3 weken en wil weten of het zinnig is om mijn netbook mee te nemen?!
Ik ga in december 3 weken, en heb al her en der gelezen dat je voor weinig een dongle + prepaid internet kan kopen, en dat de mobiele ontvangst er goed is.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:22:23 #90
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_97533078
Thanx,

Ben er ondertussen achter dat er bij iig een aantal hotels waar we zitten tegen betaling wifi is. Netbook gaat dus mee!
It's all a blur!!!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:50:05 #91
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_97533999
Je kan niet zonder je netbook? :') Er bestaan ook gewoon internetcafés in Sri Lanka.
:-)
pi_97534629
we willen misschien in september/oktober naar Sri Lanka, of zitten we dan midden in het regenseizoen?
pi_97534762
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:09 schreef fishbeer het volgende:
we willen misschien in september/oktober naar Sri Lanka, of zitten we dan midden in het regenseizoen?
Ligt aan de kant van het eiland. Ik ga in December naar de zuid-west kant, dan is het daar mooi. Van Wikipedia:

quote:
Sri Lanka heeft een tropisch klimaat met moessons. De noordoostelijke moesson duurt van december tot maart en de zuidwestelijke moesson duurt van mei tot oktober. Het oostelijk gedeelte van Sri Lanka is droger dan het westelijk gedeelte.
pi_97534990
Wil er ook komend of volgende jaar naartoe!

Ben er geboren en naar Nederland vertrokken toen ik 5 was in 1992. Ben erg benieuwd hoe mijn geboorteplaats er nu uitziet. Goed ook om te lezen dat de economie flink in de lift zit nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door MagicIsland1 op 31-05-2011 12:28:17 ]
-géén blogabet, bvd-
pi_97566429
Ik vertrek vrijdag naar Sri Lanka voor 2 weken ^O^
pi_97573711
Iemand tips voor goedkope vluchten naar Columbo ?
Goedkoopste wat ik kan vinden voor maand augustus is 950.
Terwijl ik voor bangkok tickets voor 600 zie :O
pi_97574185
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:10 schreef mindyourstep het volgende:
Iemand tips voor goedkope vluchten naar Columbo ?
Goedkoopste wat ik kan vinden voor maand augustus is 950.
Terwijl ik voor bangkok tickets voor 600 zie :O
Ik was voor twee tickets in December 1550 kwijt. Via Royal Jordanian, overstap in Jordanie.
pi_98692105
Wij gaan er in december naartoe, het lijkt me zo ontzettend gaaf! O+
pi_98703936
Ik ga in september heen voor 3 weken backpacken. De eerste keer nadat ik als kleine baby naar Nederland ben gebracht :)

Ik las ergens over "vette feesten" iemand enig idee waar en wat voor feesten het zijn?
pi_99314225
Ik ga er in september naar toe op huwlijksreis. Ik heb er nu al zin in.
pi_99612607
Ik heb even een vraag over reizen naar Sri Lanka. Waar ik boek zijn inentingen aanbevolen maar niet verplicht. Wat is jullie ervaring hiermee? Inenten of is dat niet nodig?
pi_99612695
Als het aanbevolen wordt doe ik het maar gewoon denk ik. :)
  maandag 18 juli 2011 @ 11:25:56 #103
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99612712
Waarom zou je het NIET doen? Die inentingen zijn nog jaren geldig, en dan zit je tenminste safe.

Sommige mensen...
:-)
pi_99613208
Omdat ik een tering hekel aan naalden heb, dus als het even niet hoeft dat graag oversla ;)
pi_99617238
Hepatitis is veel vervelender dan een naald. :')
pi_99619111
Daar heb je wel gelijk in ja. Spuiten ze die naald gewoon ergens in je arm? of speciaal in een ader?
pi_99621155
Geen flauw idee, volgens mij gewoon in een spier met inentingen.
pi_99640803
Spier in je bovenarm.
pi_99652846
Dat valt wel mee dus. Tnx voor de info.
pi_103968817
Nog maar vier weekjes tot we naar Sri Lanka gaan. *O*

We hebben alleen voor de eerste drie nachten iets geboekt, de rest gaat op de bonnefooi. Ik zal proberen om in dit topic live verslagen bij te houden. Even kijken of we een Sri Lankaanse simkaart kunnen kopen om mobiel te internetten. :)
pi_104008536
Mooi vooruitzicht!

Ik was er in februari en had toen een kaartje van Dialog, prima bereik overal. Eigenlijk overal te koop, net als beltegoed.
TRV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')