bedankt voor positieve berichtje, mijn reis eindigt daar, op zich een mooie gelegenheid om daar te duiken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:19 schreef hkj-Jan het volgende:
Ik ben er in april geweest. Het was er toen wel rustig qua ongeregeldheden. Mocht er een negatief reisadvies uitgebracht worden dan zou ik er niet heen gaan aangezien je verzekering dan ook niks meer dekt, maar volgens mij valt het wel mee. Ben er wel vaker geweest, ook toen het echt onrustig was (aanval op vliegveld, bomaanslagen etc.) maar eigenlijk merk je er vrijwel niets van als je niet toevallig op de plaats des onheil zit. Men heeft daar heel erg een "life-goes-on" mentaliteit en staat niet teveel stil bij alle ellende.
De situatie in de kust is aan het verbeteren na de tsunami, maar je zult nog veel tentenkampen zien of andere noodopvang. Neemt niet weg dat het nog steeds een heel erg mooi land is, met hele vriendelijke mensen. Laat je niet bang praten, ga er gewoon heen als het enigszins kan, en je zult kennis maken met een heel andere wereld dan je hier gewend bent.
Ik weet niet of de Tamil gebieden (Jaffna, Trinco, etc) momenteel toegankelijk zijn, maar om te duiken ben je denk ik toch aangewezen op de Zuidwestkust (Hikkaduwa, Unawatuna, die buurt wat). De hotels aan de kust zijn bijna allemaal wel weer opgebouwd, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Toeristen zijn heel erg welkom, aangezien zij het broodnodige geld mee nemen om alles weer op te kunnen bouwen.
Ik zou zeggen, gaan als je kunt, ik heb in april in ieder geval weer erg genoten van het land.
ja moest er gelijk aan denken. ik wacht maar ff af of dit verhaal nog een staartje krijgt, ik zal 99% zeker gaan want ik verwacht geen grote problemen daar maar ik hoef ook even niet heel veel haast te maken met boeken.quote:Op donderdag 15 juni 2006 08:21 schreef hkj-Jan het volgende:
En prompt is er een heftige bomaanslag op een busEchter ik verzeker je, tenzij je vlak bij die bus was, zul je er verder in het land weinig maar weinig van merken.
Volgens mij richting Dambulla, maar weet niet zekerquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:12 schreef klossie het volgende:
waar was de bomaanslag precies van de week, wordt mij nergens duidelijk....
Ben er 2x geweest, de eerste keer wel malariapillen de 2de keer niet. Hangt geloof ik ook een beetje van het seizoen af en of je in de binnenlanden komt. GGD advies opvolgen lijkt me het beste eigenlijkquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:40 schreef klossie het volgende:
is het aan te raden malaria kuur te doen? ik lees nergens een eenduidig antwoord, iemand ervaringen? :
Ik heb het niet gedaan en heb nergens last van gehad. Mijn vriendin is wel begonnen, maar werd behoorlijk misselijk van de pillen en is er na een week mee gestopt. Ze is overigens niet ziek geworden.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:40 schreef klossie het volgende:
is het aan te raden malaria kuur te doen? ik lees nergens een eenduidig antwoord, iemand ervaringen? :
Wat zoek je er; wat wil je erover weten?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:57 schreef Corksterr het volgende:
Is Negombo volgens jullie een fraaie stad? Of is er weinig te beleven?
't Is misschien een late reactie, maar kun je me hier iets meer over vertellen?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:13 schreef Katinkat het volgende:
Het is ook heel goed te doen om zelf rond te trekken met bus en trein; dat hebben wij dus gedaan.
In dit land kun je redelijk op de lokale burgerbevolking vertrouwen, maar zorg gewoon dat je ze een paar dagen kent. Vaak hebben ze nog iets van een album met referenties van mensen die voor je zijn geweest. Daarna gewoon laten gidsen en de prijzen zullen meevallen. Heb het precies zo gedaan en ik ben blij dat ik niet de Neckerman prijs heb hoeven betalen voor hetzelfdequote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:09 schreef Ikook het volgende:
[..]
't Is misschien een late reactie, maar kun je me hier iets meer over vertellen?
Ik zit er aan te denken om zelf vliegtickets en hotels te boeken en dan gewoon zelf de rondreis te doen
Maar ik ben redelijk wantrouwig ten opzichte van mensen die zich daar aanbieden als zijnde gids etc.
Dus doe ik het liever zelf.....
Hoe hebben jullie het aangepakt, hoe lang ben je geweest etc etc... brandt los![]()
Misschien hoe Colombo is als stad? Waard om er een paar dagen te blijven, of sterke aanrader om verder in Sri Lanka te reizen?quote:Op zondag 6 december 2009 16:35 schreef versteegrob het volgende:
Tja wat wil je horen? Heb veel foto's, ben er een dikke maand geweest 5 jaar geleden.
Ik ga in december 3 weken, en heb al her en der gelezen dat je voor weinig een dongle + prepaid internet kan kopen, en dat de mobiele ontvangst er goed is.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:44 schreef xxjosjex het volgende:
Even een kickje!
Weet iemand te vertellen of er bij de restaurants in Sri Lanka wifi is? We gaan over een maand 3 weken en wil weten of het zinnig is om mijn netbook mee te nemen?!
Ligt aan de kant van het eiland. Ik ga in December naar de zuid-west kant, dan is het daar mooi. Van Wikipedia:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:09 schreef fishbeer het volgende:
we willen misschien in september/oktober naar Sri Lanka, of zitten we dan midden in het regenseizoen?
quote:Sri Lanka heeft een tropisch klimaat met moessons. De noordoostelijke moesson duurt van december tot maart en de zuidwestelijke moesson duurt van mei tot oktober. Het oostelijk gedeelte van Sri Lanka is droger dan het westelijk gedeelte.
Ik was voor twee tickets in December 1550 kwijt. Via Royal Jordanian, overstap in Jordanie.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:10 schreef mindyourstep het volgende:
Iemand tips voor goedkope vluchten naar Columbo ?
Goedkoopste wat ik kan vinden voor maand augustus is 950.
Terwijl ik voor bangkok tickets voor 600 zie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |