abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121627730
AMSTERDAM -
Alsof het overlijden van haar man Will al niet erg genoeg was, dreigde José Hoebee, samen met haar zoon, in al haar verdriet ook nog eens op straat te komen staan. De huisbaas had haar gesommeerd haar Belgische appartement binnen afzienbare tijd te verlaten. En dat ging Viola Holt aan het hart…

Viola ondernam gelijk actie en belde een bevriende makelaar in haar dorp Muiderberg. Het huurhuis dat José zocht, mocht niet meer dan 500 euro per maand kosten, omdat zij straks terug in Nederland van een uitkering moet gaan leven. Maar gelukkig had Viola's makelaar snel een huis gevonden voor José.

"Ik vind het heel normaal wat ik voor José heb gedaan", vindt de voormalige presentatrice. "Je zult maar in zo'n situatie zitten. Haar man is net overleden, haar zoon is ziek en per september moet José ook nog eens haar huis in Lommel uit. Toen ik het artikel las over de op handen zijnde uitzetting, vond ik dat ik wat voor haar moest doen. José en ik kennen elkaar al zo'n 30 jaar. Haar verhaal ging me dan ook echt aan het hart. Zij had met Will, evenals ik heb, een lang en gelukkig huwelijk. Het zal je maar gebeuren wat José is overkomen. Dan ben je maar wat blij als vrienden je helpen."

:P
pi_121627766
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:06 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

Over ons oordelen is blijkbaar geen probleem :P
ik oordeel enkel over wat hier staat O-)

maar komop zeg; dat mens is 58, heeft op een jaar tijd een duikeling gemaakt van hier tot tokio en komt nu ff af en toe in het (show)nieuws, waar je overigens ook echt niet weet of zij dat wel zelf initieert. dan vind ik de posts hier toch wel een beetje veel snoeihard.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_121627784
Dan snap jij de regels van het uwv niet

WW en vrijwilligerswerk
Als u een WW-uitkering krijgt, mag u vrijwilligerswerk doen. U moet zich dan wel aan enkele regels houden. Als u passend werk vindt of aangeboden krijgt, moet u direct kunnen beginnen. Uw vrijwilligerswerk mag het zoeken naar een betaalde baan niet in de weg staan. Geef daarom altijd aan ons door welke uren u vrijwilligerswerk doet. U bespreekt dit met uw werkcoach. Meer informatie vindt u in het Dossier Vrijwilligerswerk.

bron uwv
pi_121627795
Een deel 2 :D
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:10 schreef simmu het volgende:

[..]

maar komop zeg; dat mens is 58, heeft op een jaar tijd een duikeling gemaakt van hier tot tokio en komt nu ff af en toe in het (show)nieuws, waar je overigens ook echt niet weet of zij dat wel zelf initieert. dan vind ik de posts hier toch wel een beetje veel snoeihard.
Ik denk het dat vooral het geklaag via de media is wat ik een beetje storend vind.
pi_121627804
En bovendien is dit SHO.
pi_121627817
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:10 schreef simmu het volgende:

[..]

Ze zoekt het toch zelf ook op door met programma;s als sterren dansen op het ijs mee te doen en door interviews te geven.
pi_121628150
ze kan toch weer liedjes gaan zingen?
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:23:13 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_121628217
Kun je niks leuks met de titel doen? Dit is tenslotte deel 2.

José's man had een tijdje een goedlopend bedrijf, dus toen heeft ze het waarsch. breed laten hangen. Bedrijf ging failliet, Man overleed, José bleef achter met niks. En is het dus niet meer gewend te werken. Ze zal wel moeten, vrees ik. En anders gewoon niet meer klagen dat ze in een bungalow woont.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_121628261
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:10 schreef utrecht1970 het volgende:

WW en vrijwilligerswerk
Als u een WW-uitkering krijgt, mag u vrijwilligerswerk doen. U moet zich dan wel aan enkele regels houden. Als u passend werk vindt of aangeboden krijgt, moet u direct kunnen beginnen. Uw vrijwilligerswerk mag het zoeken naar een betaalde baan niet in de weg staan. Geef daarom altijd aan ons door welke uren u vrijwilligerswerk doet. U bespreekt dit met uw werkcoach. Meer informatie vindt u in het Dossier Vrijwilligerswerk.

bron uwv
http://www.rotterdam.nl/B(...)20tegenprestatie.pdf
:)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 11:24:28 #10
43556 miss_dynastie
pi_121628277
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:10 schreef utrecht1970 het volgende:

WW en vrijwilligerswerk

bron uwv
Dat is zelfs WW. Ik kan me niet voorstellen dat zij WW krijgt, ik neem aan dat ze gewoon in de bijstand zit. Een vangnet voor wie echt niet anders kan. Daar moet je dus zo snel mogelijk uit.

Eerst naar België vluchten, want oh oh wat is het belastingklimaat er fijn. Dan je geld erdoorheen jagen en dan maar weer naar Nederland, want daar zijn de sociale voorzieningen goed. Gewoon uitkeringstoerisme dus.
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:24:36 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121628282
Gelukkig is het ook geen crisis en liggen de banen voor oudere vrouwen zonder noemenswaardige opleiding voor het oprapen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_121628346
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:24 schreef Copycat het volgende:
Gelukkig is het ook geen crisis en liggen de banen voor oudere vrouwen zonder noemenswaardige opleiding voor het oprapen.
Daarom, er zijn wel meer vrouwen die een baan zoeken in dat segment denk ik.
Neemt niet weg dat het geklaag niet hoeft.

Wat doet die zoon eigenlijk?
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 11:27:52 #13
43556 miss_dynastie
pi_121628409
quote:
Je kan het toch in elk geval proberen, i.p.v. te klagen over je huis. En je inkomen. Enzovoort. Ze had bij 'Sterren dansen' best kunnen vragen om een baan als schoonmaakster of wc-juf of zo. Ik kan me niet voorstellen dat ze weigeren iets voor je te proberen.
pi_121628620
ze woont toch niet in rotterdam?
  Trouwste user 2022 woensdag 16 januari 2013 @ 11:47:49 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_121629046
Geen linkje naar deel één en geen vermelding dat het deel twee is ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 11:50:56 #16
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_121629147
Reeks van gemaakt. :9
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_121629149
Ik ging ervan uit dat dat automatisch zou gaan!
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:51:36 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121629173
Want die bladen zijn ook echt geïnteresseerd in José's sollicitatieplicht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 11:52:15 #19
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_121629202
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:50 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik ging ervan uit dat dat automatisch zou gaan!
Nope, je hebt 'Open nieuw deel' en 'Open nieuw topic'. Je moet de eerste hebben dus. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_121629272
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:51 schreef Copycat het volgende:
Want die bladen zijn ook echt geïnteresseerd in José's sollicitatieplicht.
Nou, daarom zou het misschien slim zijn als ze haar semi-BN-status inzet om een reguliere baan te krijgen. Wat ik zeg, Henk van de lokale AH vindt het misschien wel een stuntje om José achter de kassa te hebben. Zo van "kijk eens wat ik leuk gewoon gebleven ben".

Of, Telfort :')
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 11:56:17 #21
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_121629336
quote:
Ik probeer het ook nog een keer voorzichtig:
Nee, het zal erg lastig zijn een baan te vinden. Ze wekt overigens niet de indruk dat ze op zoek is naar een baan, anders dan iets in de hoek waarin ze goed denkt te zijn, namelijk zingen. En dat mag natuurlijk.

Maar als daar nou geen werk in is, zou ze iets kunnen zoeken wat níet helemaal haar voorkeur is, maar wat ze eventueel wel zou kunnen doen. Passend werk, zeg maar. Of dat er ook echt is, is iets anders.
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 11:57:58 #22
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_121629385
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:54 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou, daarom zou het misschien slim zijn als ze haar semi-BN-status inzet om een reguliere baan te krijgen. Wat ik zeg, Henk van de lokale AH vindt het misschien wel een stuntje om José achter de kassa te hebben. Zo van "kijk eens wat ik leuk gewoon gebleven ben".

Of, Telfort :')
Dit idee, zeg maar: :')

pi_121629871
quote:
José Hoebee heeft niets meer

door Vanessa Bontje
AMSTERDAM -
José Hoebee heeft sinds haar gedwongen vertrek uit Sterren Dansen op het IJs helemaal niets meer om handen.

„Door mijn deelname kwam ik eindelijk weer onder de mensen”, vertelt de 58-jarige zangeres, die een half jaar geleden weduwe werd.
„Dat had ik na de dood van mijn man Will vorig jaar zomer zo hard nodig. Luv’ was immers ook al opgehouden te bestaan. Toen ik werd weggestemd uit het programma, donderde ik toch in een gat.”
Er lijkt geen einde te komen aan de beproevingen in het leven van José. Na het overlijden van haar echtgenoot – die overleed aan de gevolgen van kanker – en de daarop volgende ontdekking dat hij niets dan schulden naliet, moest José haar Belgische huis in Lommel verlaten. Op een vakantiepark in het Gooi kregen zij en haar zoon voorlopig onderdak.
„Ik wil dolgraag wat anders. Maar wát? Ik leef van een uitkering en ga vrijwilligerswerk doen. Je begrijpt, dit is geen vetpot…”
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_121631101
Het is natuurlijk ook de journalist die het opschrijft, maar het is wel 1 brok negativiteit.
pi_121635497
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:11 schreef roos85 het volgende:

[..]

Wat een zeikstukje. }:| Het is geen vetpot...ach, echt waar, welkom in het echte leven. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')