abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121602199

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
pi_121602379
Nog maar een keer dan om iedereen op de hoogte te houden ;)

Terug van de fysio; knie is onderzocht en de beste man denkt aan een slijmbeursontsteking aan de zij/achterkant van de knie (bursitis). Ook had ik een lichte zwelling aan de voorkant rondom de knieschijf. Morgenavond weer terug voor oefeningen en verdere diagnose.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:10:11 #3
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_121602528
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:05 schreef Jor_Dii het volgende:

Terug van de fysio; knie is onderzocht en de beste man denkt aan een slijmbeursontsteking aan de zij/achterkant van de knie (bursitis). Ook had ik een lichte zwelling aan de voorkant rondom de knieschijf. Morgenavond weer terug voor oefeningen en verdere diagnose.
En hoe ernstig is zoiets?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_121602593
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:10 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

En hoe ernstig is zoiets?
In het algemeen kan een slijmbeursontsteking best lang duren. Ik zal morgen oefeningen krijgen en dan is het afwachten denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:16:35 #5
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_121602724
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In het algemeen kan een slijmbeursontsteking best lang duren. Ik zal morgen oefeningen krijgen en dan is het afwachten denk ik.
Ok. Hopen dat het allemaal meevalt dan. Sterkte!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:20:57 #6
392593 Pecoso
Audere est facere.
pi_121602864
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:05 schreef Jor_Dii het volgende:

Sterkte met de revalidatie, hopelijk gaat het snel de goede kant op! :)
pi_121602994
Hypotheeknieuws weer een dag uitgesteld. Ik word echt gek van spanning en boosheid. Zou 't liefst gaan rennen nu, maar én rustdag, én donker, én spekglad. Dan maar bier.
Ja doei.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:28:12 #8
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_121603103
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:24 schreef motorbloempje het volgende:
Hypotheeknieuws weer een dag uitgesteld. Ik word echt gek van spanning en boosheid. Zou 't liefst gaan rennen nu, maar én rustdag, én donker, én spekglad. Dan maar bier.
Bier is ook training.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:37:31 #9
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_121603420
* rechtsedirecte stopt met teruglezen totdat sneeuw in Nederland voorbij is
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_121603450
Biertje dan maar, rd? :+
Ja doei.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:40:30 #11
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_121603517
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:38 schreef motorbloempje het volgende:
Biertje dan maar, rd? :+
eerste kopje koffie van de dag..... c_/
als wintermens pur sang lees ik jaloers mee
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_121603555
Hmmbier. Ik moet toch ook maar weer eens naar Engeland en halve liters ale drinken.
pi_121603592
Nou, ik ga echt voor een Leffe Tripel nu :9
Ja doei.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:45:05 #14
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_121603685
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

eerste kopje koffie van de dag..... c_/
als wintermens pur sang lees ik jaloers mee
Ja maar das het enige waar je jaloers op kan zijn.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:54:59 #15
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_121604098
Vervelend Jor_Dii! Hoe lang is lang wb herstel?
pi_121604724
Tis hier spiegelglad en weer best flink aan het sneeuwen, dus ik sla vandaag helaas maar over.
pi_121605147
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat kl*te!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:20:47 #18
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_121605263
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:56 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Loop meestal dezelfde ronde ja, linksom, rechtsom :P Je zou zeggen dat het saai is maar het is een prachtige ronde door natuurgebied.
Doe wel eens wat anders maar dat is vaak gewoon langs de weg en door het dorp.
Wil nog wel eens naar mijn moeder toe hardlopen maar dat is dus een halve marathon, dan moet vriend toch wel ergens staan met wat eten/drinken.
Van het voorjaar misschien?
Wat Yur misschien ook bedoeld is dat je, als je altijd hetzelfde rondje loopt, je op een gegeven moment tegen een soort max prestatie aanloopt en je een "plafond" kan bereiken.

Bij gevarieerde training worden andere spiervezels verschillend gestimuleerd en zit er een langere rek op de max. prestatie. Ik zie je veel rondjes van 11k in strak tempo lopen. Je kunt bv ook eens 6k in hoger tempo lopen, 16k in een lager tempo of 5x1k keihard met 3 minuten rust ertussen. Ik noem maar wat en dan daar verder mee spelen, goed voor je uithoudingsvermogen, snelheid en basistempo.

Met een paar keer per week hetzelfde rondje in hetzelfde tempo lopen is niks mis, zeker niet als gezonde recreatie, maar op een gegeven moment verbeter je je (haast) niet meer, zonder variatie, imho.
Feyenoord!!! * Barça
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:24:13 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121605417
Snap heel goed wat je bedoelt Bonobo en Yur ook... Alleen ik ben soms zo autistisch als de pest, vind het moeilijk om van een 'vast' patroon af te komen.
Maar ik neem het weer even mee, bedankt voor het meedenken en voorstellen, stel ik zeer op prijs! :Y
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:25:36 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_121605471
OK here we go, duurloop! 1 ander iemand zover gekregen.... ~O>
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 januari 2013 @ 19:29:44 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121605674
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
* rechtsedirecte stopt met teruglezen totdat sneeuw in Nederland voorbij is
Whehehe. Vandaag was naar het werk fietsen best eh... uitdagend :)

Morgen weer een rondje rennen. 's Morgens eerst langs een grote recruiter voor een intake gesprek en 's middags lekker rennen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:30:28 #22
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_121605706
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Snap heel goed wat je bedoelt Bonobo en Yur ook... Alleen ik ben soms zo autistisch als de pest, vind het moeilijk om van een 'vast' patroon af te komen.
Maar ik neem het weer even mee, bedankt voor het meedenken en voorstellen, stel ik zeer op prijs! :Y
Je hebt door de manier zoals je nu traint wel een enorm goeie en vaste pace ontwikkeld.
pi_121605713
Na een week ook eindelijk weer een rondje gelopen.
Ietwat overmoedig, 1e dag zonder pijnstillers, maar ik werd gek van het niks doen en sneeuw O+

SPOILER
pi_121605757
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:42 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, ik ga echt voor een Leffe Tripel nu :9
Wanneer ik nu bier drink, drink ik ook alleen maar kwaliteit. Een Westmalle bijvoorbeeld. Kan er nu meer van genieten.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:36:49 #25
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_121605983
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:31 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Wanneer ik nu bier drink, drink ik ook alleen maar kwaliteit. Een Westmalle bijvoorbeeld. Kan er nu meer van genieten.
Zijn de kcals helaas ook 3 x zo hoog. Maar het is geweldig genieten ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')