Nee, een hooligan zou zeggen dat ie je wel ff kapot zou rammen. Ik zeg enkel dat ik je uit zou lachen, want serieus, wat wil jij doen om je geld (dat niet eens van jou is, je hebt er geen recht op) terug te krijgen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:28 schreef Pulver het volgende:
[..]
Net vond ik je al een spelling flamer en nu ben je nog een toetsenbord hooligan ook!
Ik vind je heel stoer, mag ik je aanraken?
Dat is fijn, de een kan vrolijk wat bijpakken en mag het houden, en zou dus ook gewoon kunnen verdienen, en de WAO'er die niet meer gewoon kan verdienen en dus ook niets bij kan pakken mag op een houtje bijten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:24 schreef cracktor het volgende:
[..]
Ik vind dus dat dat bij een uitkering in de voorwaarden moet. Uitkering is 1000 piek, je mag er nog 200 per maand bijpakken als je het netjes opgeeft. koop maar lekker een krat bier Pulver, en geniet ervan na je harde arbeid
ik lig er niet wakker van.
wie denkt dat leven op een uitkering zo aangenaam is moet het vooral eens proberen. Je kan je lol niet op, wat een feest!
ja dat mag dan natuurlijk ook veranderen. We kunnen natuurlijk niet elke dag taart eten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
1000 euro is kapot veel , zeker met alle toeslagen die je nog krijgt. dat kan best water minder allemaal.
Misschien heb ik wel veel meer gewerkt dan jij (of in ieder geval meer belasting betaald voor me arbeid), dat weet je niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:29 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ik ben er volledig van overtuigd dat er momenten waren dat je gewerkt hebt, of het nou zwart was of niet.
mag wel maar dan moet je er lekker voor gaan werken ipv op je luie reet te blijven zitten en op gemeenschapsgeld te teren.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:30 schreef cracktor het volgende:
[..]
ja dat mag dan natuurlijk ook veranderen. We kunnen natuurlijk niet elke dag taart eten.
van mij mag elke uitkeringsgerechtigde iets erbij pakken. Het houd mensen vrolijk en ze blijven bezig met nuttige dingen, waardoor ze sneller zullen gaan werken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is fijn, de een kan vrolijk wat bijpakken en mag het houden, en zou dus ook gewoon kunnen verdienen, en de WAO'er die niet meer gewoon kan verdienen en dus ook niets bij kan pakken mag op een houtje bijten.
Zo hou je de verkeerden wel in een uitkering en degenen die het echt nodig hebben op dat aangename feestinkomen
Maar die WAO'er die er niets bij kan pakken mag van dat schijntje blijven rondkomen omdat de rest teveel krijgt?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:33 schreef cracktor het volgende:
[..]
van mij mag elke uitkeringsgerechtigde iets erbij pakken. Het houd mensen vrolijk en ze blijven bezig met nuttige dingen, waardoor ze sneller zullen gaan werken.
Minimumloon moet misschien iets omhoog, uitkering laag houden, daartussen een kleine marge die je zelf mag invullen. Iedereen blij
Minimumloon omlaag, uitkering omlaag, dan hou je minima interessant voor de arbeidsmarktquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:33 schreef cracktor het volgende:
[..]
van mij mag elke uitkeringsgerechtigde iets erbij pakken. Het houd mensen vrolijk en ze blijven bezig met nuttige dingen, waardoor ze sneller zullen gaan werken.
Minimumloon moet misschien iets omhoog, uitkering laag houden, daartussen een kleine marge die je zelf mag invullen. Iedereen blij
Ben ik helemaal met je eens!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:33 schreef cracktor het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Minimumloon omlaag, uitkering omlaag, dan hou je minima interessant voor de arbeidsmarkt.
nee natuurlijk niet. Het is een breed plan waarbij je met veel factoren rekening zou moeten houden. Mijn insteek hierin is vooral dat een beperkte deelname aan een arbeidsproces zonder veel consequenties tov de belasting en uitkeringsverstrekker voor alle partijen zeer voordelig zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar die WAO'er die er niets bij kan pakken mag van dat schijntje blijven rondkomen omdat de rest teveel krijgt?
Lul niet, toen ik nog twee banen had was ik dezelfde mening toegedaan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk ben jij het daar mee eens, jij hoeft het niet te betalen
Je had in Hongarije een bouwvakker die met een circelzaag zijn been af probeerde te zagen om in de ziektewet te komen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:38 schreef GSbrder het volgende:
Helemaal mooi;
Als nou iemand die zwart bijklust, door gebrekkige omstandigheden, zijn rug vernaggeld en daardoor nog langer thuis zit. Dan heb je 100 euro in het handje, maar doe je een beroep op de zorg én een uitkering, langer dan dat noodzakelijk zou zijn als je niet de beunhaas wilde spelen.
Nee, jij die mensen wel even geld komt aftroggelen omdat je zelf fraudeert, dat is een leuke.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:39 schreef Pulver het volgende:
[..]
Lul niet, toen ik nog twee banen had was ik dezelfde mening toegedaan.
En dat maakt het verschil tussen al die betweters hier.
Mij zal het allemaal aan me reet roesten, wat ik hier lees zijn meningen van gasten die net komen kijken. Weten van toeten noch blazen. Die kan ik niet serieus nemen.
Het maakt me ook niet uit wat je er mee doet, hoevaak je bijklust en welke nobele Robin Hood-kwaliteiten je dergelijk zwartwerken toedicht, maar het is gewoon iets wat "wij" (de samenleving) vinden dat niet mag en als iemand je verlinkt bij het UWV, is dat voor jou ongunstiger dan wanneer je ze zelf even doorgeeft dat je af en toe een zakcentje meepakt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:39 schreef Pulver het volgende:
[..]
Lul niet, toen ik nog twee banen had was ik dezelfde mening toegedaan.
En dat maakt het verschil tussen al die betweters hier.
Mij zal het allemaal aan me reet roesten, wat ik hier lees zijn meningen van gasten die net komen kijken. Weten van toeten noch blazen. Die kan ik niet serieus nemen.
Dat is het voordeel van melden: ze gaan het onderzoeken en als je terecht je uitkering ontvangt is er niets aan de hand. Bij fraude mag er imho wel zeer streng worden opgetreden. En hoe komt iedereen erbij dat een melder automatisch jaloers is? Dat heb ik nooit begrepen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Heftig topic...
Voor de goede orde, mijn uitgangspunt: uitkeringsfraude is FRAUDE en dus keihard fout. Ten eerste vang je overheidsgeld (het geld dus van de hardwerkende belastingbetalers) waar je dus GEEN recht op hebt, ten tweede bezorg je de goedwillende mensen die buiten hun schuld een beroep moeten doen op een uitkering een slechte naam.
Maar om dan iemand meteen "aan te geven"?, nee, dat lijkt me niet de aangewezen weg. Probeer om te beginnen eerst eens een diepgaand gesprek met die persoon aan te gaan, het zou zo maar kunnen zijn dat de zaken toch heel anders in elkaar zitten dan jij - met je door aversie gekleurde bril - denkt. Ik ben zelf ooit een keer 'gemeld' bij het UWV door een door jaloezie gedreven persoon (alsof je jaloers moet zijn op iemand die door omstandigheden tijdelijk een beroep moet doen op een uitkering) - gelukkig bleek ik volslagen terecht die uitkering te ontvangen en ging die 'melder' op haar bek, maar een prettig gevoel dat iemand dus kulverhalen achter je rug om over je vertelt aan instanties, dat zat (en zit) me dus echt niet lekker. Kijk dus heel erg goed uit met wat je doet.
Mocht die persoon inderdaad de boel belazeren en je hebt daarvoor afdoende bewijs, dan kun je hem inderdaad melden bij het UWV, maar persoonlijk zal het mijn keuze nooit zijn.
Goed, dan zal ik maar inhoudelijk reageren ipv. af te kraken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:31 schreef Pulver het volgende:
[..]
Misschien heb ik wel veel meer gewerkt dan jij (of in ieder geval meer belasting betaald voor me arbeid), dat weet je niet.
Maar kom maar op met je waarde oordeel....
Kijk, nu reageer je inhoudelijk. daar kan ik veel meer mee.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |