abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121590125
quote:
Waarschijnlijk zou TS (en ik ook) dan niet zo principieel zijn, maar maakt dat wat uit? Die vriendin wordt dan wel eer door een ander aangegeve
wat is het met dat aangeven? Als ik loop te kloten met iets dan zeggen mensen in mijn omgeving daar wat van. waarom meteen aangeven? Dat lijkt mij zo'n beetje het laatste middel..
Ik krijg daar zo'n gevoel van dat ik altijd overal onder de loep lig. het leeft niet lekker in angst. En nee ook niet als je weet dat je niets verkeerd doet. We zijn met zen allen onze eigen gevangenis aan het bouwen, zien jullie dat niet?
pi_121590522
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Het 'NSB'/40-45-geneuzel mag vanaf hier wel achterwege blijven. Voegt niets toe aan het topic en is simpelweg off topic.
Naast dit, wil ik maar gelijk even toevoegen dat het geneuzel over wat je er allemaal van vindt, óók niets toevoegt.(open daarvoor een topic in POL, als je dát wilt bediscussiëren).

Ook die one-liners mik ik gewoon uit het topic.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_121590777
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:31 schreef cracktor het volgende:

[..]

wat is het met dat aangeven? Als ik loop te kloten met iets dan zeggen mensen in mijn omgeving daar wat van. waarom meteen aangeven? Dat lijkt mij zo'n beetje het laatste middel..
Ik krijg daar zo'n gevoel van dat ik altijd overal onder de loep lig. het leeft niet lekker in angst. En nee ook niet als je weet dat je niets verkeerd doet. We zijn met zen allen onze eigen gevangenis aan het bouwen, zien jullie dat niet?
Ik snap niet dat iemand het goed kan vinden dat er overheidsgeld onjuist wordt besteed (onterechte uitkering). Als dit op macroniveau gebeurd staat iedereen op zijn achterste benen, maar als het dan in de directe omgeving gebeurd zou je er niks van mogen zeggen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_121590890
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik snap niet dat iemand het goed kan vinden dat er overheidsgeld onjuist wordt besteed (onterechte uitkering). Als dit op macroniveau gebeurd staat iedereen op zijn achterste benen, maar als het dan in de directe omgeving gebeurd zou je er niks van mogen zeggen?
Je moet er juist wat van zeggen vanuit mijn optiek. maar dat er op macroniveau zoveel gebeurt vind ik altijd pure stemmingmakerij. Alleen wat ervan zeggen en iemand anoniem aangeven zijn heel verschillende dingen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:25:51 #30
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121592242
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Naast dit, wil ik maar gelijk even toevoegen dat het geneuzel over wat je er allemaal van vindt, óók niets toevoegt.(open daarvoor een topic in POL, als je dát wilt bediscussiëren).

Ook die one-liners mik ik gewoon uit het topic.
Ah, daar is me reactie dus gebleven.
Dat je Godwins eruit wil halen snap ik nog, maar op deze manier lijkt het net alsof er iets mis is met de server. Vind ik niet handig, maar goed, schrijf ik het wat ruimer uit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef sanneyentl het volgende:

Er zit voor mij verschil tussen een keer een zwart klusje of zo'n beetje er alles aan doen om de belasting te ontduiken.
Wat is het verschil daarin?
Als jij iemand als een schilder/loodgieter/dakdekker zwart betaalt (ofwel zonder bonnetje) is dat een keer een zwart klusje. Maar dat doet zo'n persoon echt wel vaker (structueel dus).
Tel daar bovenop dat je die persoon niet mag (en hem dus wel wil aangeven), maar dat zo wil doen, dat zijn moeder buiten schot blijft (die blijkbaar net zo schuldig is).

Dan krijg ik het idee dat je puur die ene persoon een oor wil aannaaien en dat het je helemaal niet gaat om gerechtigheid of wat dan ook. Wees dan gewoon een vent en geef hem openlijk aan.
EEN EGOÏST IS IEMAND DIE NIET AAN MIJ DENKT!
pi_121593218
Met een keer een zwart klusje bedoel ik meer in de zin van familie/vrienden dienstje. Niet halve verbouwingen van een paar honderd euro die via via zijn gekomen en je zwart uitbetaald.

Overigens heb ik nergens aangegeven dat ik moeders buiten schot wil houden?

Het gaat me alleen meer om die ene persoon dan om die persoon zijn moeder. Als ik melding doe van die ene persoon en moeders is ook de lul, is niet mijn probleem. Was alleen benieuwd wat dat voor gevolgen heeft zn moeder.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:35:19 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121595127
Als je zelf ook nog thuiswoont denk ik dat het de verhoudingen behoorlijk op scherp zet, zeker die tussen je vader en je stiefmoeder, en waarschijnlijk die tussen je stiefmoeder en jou ook.

Je moet er wel mee in één huis wonen, en het zou me niet eens verbazen als je na zo'n actie zou mogen verhuizen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121595252
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef leeell het volgende:
flinke NSB-streek, maar aangezien meneer een uitkering geniet is het volledig terecht.
terecht.. beetje uitkering en werken..

ik lees ff mee..wil er ook wel paar tippen
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:38:11 #34
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121595298
Wat een kul, die referenties naar '40-'45 :').

Het is niet zo dat ze de gaskamers weer gaan opstoffen om de uitkeringsfraudeurs te vergassen. Als je er zelf last van hebt of het echt, om zwaarwegende principiële redenen niet vindt kunnen, kan je daar melding van maken bij het UWV.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:39:28 #35
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121595374
Probeer eerst eens voor jezelf na te gaan wat "jouw" gewin is, door hem aan te geven.
Behalve dan dat het je alleen maar gaat om die persoon een kunstje te flikken, want dat is het gene waar je het om te doen is. Persoonlijk vind ik dat een achterbakse hoerenstreek.
En je hebt al lang en breed uitgezocht hoe je hem kan aangeven, je vraag is alleen hoe je dat anoniem kan doen.
Dat moeders dan ook door de belasting onder de loep wordt genomen, weet je zelf ook wel.

Laat ik het zo stellen:
Ik doe ook wel eens klusjes 'zwart'. Ook voor familie en vrienden. En ik heb een uitkering.
Als iemand mij aangeeft en daar kom ik achter (en geloof me, het komt altijd uit), dan weet ik zo'n persoon te vinden. Als mijn familie daar ook nog eens schade van ondervind (in jou geval dus die moeder), dan ben je helemaal de Sjaak.
Zo moet je dat een beetje in je achterhoofd houden als je iemand erbij wil naaien.
Ik zou je elke cent laten betalen die ik mis zou lopen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:40:53 #36
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121595447
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:39 schreef Pulver het volgende:
Laat ik het zo stellen:
Ik doe ook wel eens klusjes 'zwart'. Ook voor familie en vrienden. En ik heb een uitkering.
Als iemand mij aangeeft en daar kom ik achter (en geloof me, het komt altijd uit), dan weet ik zo'n persoon te vinden. Als mijn familie daar ook nog eens schade van ondervind (in jou geval dus die moeder), dan ben je helemaal de Sjaak.
Zo moet je dat een beetje in je achterhoofd houden als je iemand erbij wil naaien.
Waarom zou je iemand anders laten betalen voor jouw fraude?
Jij bent het hier die geld van de overheid aanneemt, niet die "aangever".
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:46:21 #37
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121595702
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand anders laten betalen voor jouw fraude?
Jij bent het hier die geld van de overheid aanneemt, niet die "aangever".
Welnee man!
Het zijn vaak klussen die anders helemaal niet doorgaan, omdat het wit niet te betalen is.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:47:03 #38
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121595742
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:46 schreef Pulver het volgende:

[..]

Welnee man!
Het zijn vaak klussen die anders helemaal niet doorgaan, omdat het wit niet te betalen is.
Ah, de "als ik het niet doe, doet iemand anders het wel"-argumentatie :).
Het gaat nog niet eens over het zwartwerken, het gaat over het hebben van een uitkering naast je klusjes.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:51:18 #39
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121595937
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ah, de "als ik het niet doe, doet iemand anders het wel"-argumentatie :).
Het gaat nog niet eens over het zwartwerken, het gaat over het hebben van een uitkering naast je klusjes.
Daar is toch niets mis mee?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:52:47 #40
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121596011
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:51 schreef Pulver het volgende:

[..]

Feitelijk is daar wel iets mis mee, mede daardoor schijnt zwartwerken niet te mogen van onze lieve overheid en moet je het aangeven als je werkt naast je uitkering :).
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:00:38 #41
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121596359
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Feitelijk is daar wel iets mis mee, mede daardoor schijnt zwartwerken niet te mogen van onze lieve overheid en moet je het aangeven als je werkt naast je uitkering :).
Van onze lieve overheid mag heel veel niet. Je mag ook niet zonder licht op je fiets rijden (in het donker dan), maar dat zie ik ook dagelijks. Moet ik dan de politie bellen om iedereen zonder licht aan te geven?
Waar leg je de grens van aangeven?
pi_121596756
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:39 schreef Pulver het volgende:
Probeer eerst eens voor jezelf na te gaan wat "jouw" gewin is, door hem aan te geven.
Behalve dan dat het je alleen maar gaat om die persoon een kunstje te flikken, want dat is het gene waar je het om te doen is. Persoonlijk vind ik dat een achterbakse hoerenstreek.
En je hebt al lang en breed uitgezocht hoe je hem kan aangeven, je vraag is alleen hoe je dat anoniem kan doen.
Dat moeders dan ook door de belasting onder de loep wordt genomen, weet je zelf ook wel.

Laat ik het zo stellen:
dit soort volk hebben we het dan over..

stumper
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:09:56 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121596824
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:00 schreef Pulver het volgende:

[..]

Van onze lieve overheid mag heel veel niet. Je mag ook niet zonder licht op je fiets rijden (in het donker dan), maar dat zie ik ook dagelijks. Moet ik dan de politie bellen om iedereen zonder licht aan te geven?
Wordt de gemeenschap benadeeld doordat jij zonder licht fietst? Nee, hoogstens als je geschept wordt omdat een ander je niet zag.
De gemeenschap wordt wel benadeeld als jij onterecht een uitkering krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121596895
quote:

[..]

Dat rondrijden zonder licht, gaat niet op kosten van mijn belastincenten. Een zwartwerkende profiteur weldegelijk en dat zou voor mij en zijn om die wel aan te geven. Als die persoon dan oo nog gemiste inkomsten bij mij op zou willen halen, zou ik hem heel veel succes wensen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:13:10 #45
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121596979
quote:

[..]

De grens leg je bij het berokkenen van schade. Als jij inbreekt in een huis en daar de boel leeghaalt, hoop ik dat de buren ook tijdig de politie waarschuwen. Zijn ze dan meteen NSB'ers?
pi_121596981
quote:

[..]

Ja, daar is van alles mis mee. Daar zijn uitkeringen niet voor bedoelt, sterker nog, hierdoor komt er minder geld voor mensen die het wel echt nodig hebben omdat ze géén klusjes er bij kunnen doen.

Je belazert de boel op 2 manieren dus. Je kan dat betaalde werk doen, dus krijg je daardoor minder uitkering. Niks mis mee.

Heb je geen gewetenswroeging?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:17:55 #47
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121597242
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De grens leg je bij het berokkenen van schade. Als jij inbreekt in een huis en daar de boel leeghaalt, hoop ik dat de buren ook tijdig de politie waarschuwen. Zijn ze dan meteen NSB'ers?
Ik heb de Godwin nooit gemaakt, hou me daarin ten goede.
pi_121597285
quote:

[..]

Als je van beroep een profiteur bent denk je dat waarschijnlijk ja. IN mijn ogen ben je dan een parasiet.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:20:57 #49
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121597437
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:17 schreef Pulver het volgende:

[..]

Ik heb de Godwin nooit gemaakt, hou me daarin ten goede.
Dat is zeer prettig, maar snap je het verschil tussen uitkeringsfraude (¤ 1.000 - ¤ 1.200 per maand teveel ontvangen van ons allemaal) en het fietsen zonder verlichting?
pi_121597456
Zou het UWV IP gegevens kunnen vorderen? Van mij mag Koosje uit Den Haag ook hangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')