abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121650422
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:06 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nee, hij keek alsof hij een heel slim antwoord gaf.

Ook gaf hij aan dat Lance deed wat iedereen deed. Maar zelf deed hij het niet, want hij zat op de 48.
Wat is die dom zeg.
pi_121650877
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:06 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nee, hij keek alsof hij een heel slim antwoord gaf.

Ook gaf hij aan dat Lance deed wat iedereen deed. Maar zelf deed hij het niet, want hij zat op de 48.
Opmerkelijke actie:

http://nos.nl/artikel/261146-van-heeswijk-bekent-epogebruik.html
pi_121650977
UCI opent klik- en helplijn

http://nos.nl/artikel/462660-uci-opent-klik-en-helplijn.html

bellen maar, jongens :D
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:27:38 #254
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_121651754
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:15 schreef THEFXR het volgende:
UCI opent klik- en helplijn

http://nos.nl/artikel/462660-uci-opent-klik-en-helplijn.html

bellen maar, jongens :D
Zouden ze er ook terecht kunnen om te weten welke doseringen ze moeten gebruiken ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_121651862
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Over Söderling, die heeft ook al eens een waarschuwing gehad vanwege het missen van een dopingtest ("vergeten" door te geven dat hij in een ander hotel zat). En ik lees deze uitspraak:

[..]

Dan gaan er bij mij wel bellen rinkelen.

Edit: link artikel: http://www.svd.se/sport/f(...)-dopning_3687813.svd
Edit2: Fedje _O_. Ondanks alle verhalen over doping in de topsport heb ik bij hem nog wel een positief gevoel. Ook om meer dopingcontroles vragen enzo ^O^.
Hij is een technische speler dus hij heeft daar belang bij natuurlijk. Als iedereen op al zijn winners kan blijven lopen dan wordt het voor hem moeilijker, het voordeel wat hij uit doping zou halen is relatief kleiner dan dat van spelers als Nadal dus kan hij beter presteren als iedereen schoon is dan als iedereen aan het spul zit.
pi_121655331
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 06:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zijn progressie in de tour is wel degelijk atypisch tov andere tourwinnaars. Zelfs als je in aanmerking neemt dat hij vrij jong was toen hij 'm voor het eerst reed.
Ik vind het een vrij normale progressie. Van het winnen van etappes, naar het winnen van de Ronde van de Toekomst, naar het winnen van kleinere rondjes, naar het winnen van grote rittenkoersen van een week en meesterknecht van Delgado, naar winnaar. Ik heb inmiddels genoeg over Indurain gelezen om te weten dat hij al vroeg in zijn carričre als groot rondetalent (veelvoudig rondewinnaar is weer wat anders) werd gezien, door zijn omgeving, de (Spaanse) wielerwereld en de wielerpers.

Als ik me niet vergis is Indurain in zijn beginjaren, onder de vleugels van Echavarri, waar hij dus al genoeg won buiten de Tour om zijn talent te onderstrepen, zelfs vaak uit grote rondes gehaald om hem niet vroeg op te branden. Om later een kleine 10 kilo aan gewicht te verliezen en ook in grote rondes goed mee te gaan doen.

Dat Indurain gebruikte staat voor 99,9% vast, dat hij niet uit het niets kwam is voor mij echter ook vrij duidelijk.

Er zijn trouwens ook handenvol winnaars van grote rondes (misschien zelfs wel eerder regel dan uitzondering) op te noemen die in hun eerste x grote rondes geen rol van betekenis speelden.
pi_121655476
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:29 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Hij is een technische speler dus hij heeft daar belang bij natuurlijk. Als iedereen op al zijn winners kan blijven lopen dan wordt het voor hem moeilijker, het voordeel wat hij uit doping zou halen is relatief kleiner dan dat van spelers als Nadal dus kan hij beter presteren als iedereen schoon is dan als iedereen aan het spul zit.
Dat technische speler-verhaal is zo'n onzin. Hoe eerder je bij een bal bent en hoe minder vermoeid je bent, hoe beter je van die techniek gebruik kunt maken. Alleen als Federer gebruikt pakt hij het toch niet erg professioneel aan met z'n 15% body fat en z'n linkerarm die twee keer zo dun is als z'n rechter :')
pi_121655531
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:19 schreef BeamofLight het volgende:
Eindelijk dat er bij dat tennis ook eens wat loskomt. Ik roep het al jaren van Nadal. Ik kwam erop doordat mijn toenmalige vriendin ineens iets zei over zijn biceps. Het BoL jij traint al jaren (fitness / BodyB) en hij is gewoon tennisser en heeft grotere armen dan jij, hoe kan dat?

En inderdaad toen ik eens foto's ging terugkijken viel me dat ook erg op. Zeker ook in vergelijking met anderen. Tuurlijk is het een sportman, doorzetter en topper. Maar een tennisser kan gewoon niet zo'n fysiek hebben.
Of hij traint om te tennissen of om te groeien, maar niet allebei en dan al dat gereis erbij. Kan gewoon niet.
En dat icm Spanjaard-zijn. Nope, deze jongen komt ook gewoon aan de beurt.
pi_121656402
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:30 schreef wimderon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
We hebben het nu over de visuele test ipv dopingtest?
pi_121656748
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

We hebben het nu over de visuele test ipv dopingtest?
Bij jou is een visuele test toch een dopingtest?
pi_121656769
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:51 schreef TheArt het volgende:

[..]

Bij jou is een visuele test toch een dopingtest?
nee
pi_121656900
Vrijspraakje voor Fränk coming up:

quote:
Schleck doping use of Xipamid unlikely, expert says

Cannot rule out the possibility of “manipulation” though

It is unlikely that Fränk Schleck used Xipamide for doping purposes or to cover up the use of some other product or doping method, according to the expert opinion submitted to the Luxembourg National Anti-Doping Agency. However, the report did not exclude the possibility.

The five page report was prepared by Dr. Hans Geyer, deputy director of the WADA-approved laboratory in Cologne. Tageblatt.lu obtained and released the report. The ALAD has indicated it will release its final decision on the Schleck case on January 30 .

Schleck tested positive during the Tour de France for the diuretic Xipamide, which can be used to conceal other doping products. He has denied doping.

Geyer concluded that “it cannot be excluded that an effective dose of Xipamide has been administrered for manipulation purposes between the 6th of July and the 14th of July.

“Several aspects of plausibility should be taken into consideration: 1. the application of a diuretic during a stage race leads to a decrease of performance by dehydration. 2. during the Tour de France many doping controls can be expected, where diuretics can be detected and 3. the use of a diuretic for weight loss reason makes no sense during a stage race.

“Therefore the scenario of an application of a low, non-effective dose of Xipamide is more likely that the manipulation scenario with an effective does of Xipamide.”

Schleck's urine test showed a concentration of about 100 pg/ml which is “an extremely low concentration,” Geyer noted. He said that he is not aware of any studies done on the possible effects of such a low dosage.

It was also not possible to exclude the possibility of the use of another prohibited product or method, he said. “The prohibited substance might have been already eliminated when the diuretic is administrered or 2. the diuretic is detectable for a longer time period as the other doping substance or the effects of a prohibited method (eg atypical blood values).”

Geyer also noted that it was possible that a contaminated food supplement had contained the banned product.

The drug is classified in the World Anti-Doping Agency code as a "specified substance". Under the code, if an athlete can prove unintended ingestion of specified substances, the required two-year ban can be reduced to anything between a warning and a one-year ban.
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:02:27 #263
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_121657347
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:54 schreef wimderon het volgende:

[..]

Is die expert ook familie van de Schlecks ? Zoals al de rest die in het dopingtribunaal daar zetelt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_121657388
quote:

[..]

Of het contador scenario, transfusie met nog sporen van eerder gebruikte doping.

Maar officieel moet de renner aantonen hoe het producten in zijn lichaam komt toch? Dus Frank heeft alleen nog maar een bekentenis van Bruyneel nodig, nou, fluitje van een cent lijkt me.
pi_121657656
quote:

[..]

1) het spul gaat voor 2/3 de achterkant uit, dus zo'n lage dosis is het niet.

One third of the dose is glucuronidized, the rest is excreted directly through the kidney (1/3) and the faeces (2/3). The total plasma clearance is 30-40 ml/min. Xipamide can be filtrated by haemodialysis but not by peritoneal dialysis.[2]

2) in welke voeding zit het dan? voordat andere sporters hier ook positief getest op worden.

3) er is geen cut off level, zoals bij caffeine.
pi_121665228
quote:
Armstrong: 'Alles op tafel gegooid'

'Ik heb alles op tafel gegooid. Het is nu aan de mensen om te beslissen.' Dat heeft Lance Armstrong in een sms laten weten aan een journalist van het persagentschap AP als reactie op zijn interview met Oprah Winfrey.

Op de vraag wat het interview betekent voor zijn toekomst kon Armstrong geen antwoord geven. 'Ik heb geen idee wat er nog komt, behalve dat mijn kinderen er altijd zullen zijn.'

Met zijn sms laat Armstrong weten dat hij alles verteld heeft. Eerder zei Oprah Winfrey al dat Armstrong dopinggebruik bekende.

Het interview zelf wordt in twee delen uitgezonden donderdag - en vrijdagnacht vanaf 3 uur onze tijd.
  donderdag 17 januari 2013 @ 00:41:29 #267
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_121665832
27 pagina's interview, vonden ze dat zelf niet een beetje belachelijk :D :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 17 januari 2013 @ 06:25:09 #268
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_121667872
CyclismasEditor twitterde op donderdag 17-01-2013 om 05:39:32 How did Lance Armstrong maintain a web of lies over 13 years? It's obvious. Lie-enhancing drugs. http://t.co/5bQ7Xb1E Deceptiphren! reageer retweet
Een vieze vuile pakkert was het. Moge hij zsm aan de bedelstaf geraken.

SamWalkers twitterde op donderdag 17-01-2013 om 06:19:45 Lance Armstrong's top financier, Thom Weisel, wasn't just close to cycling chief Hein Verbruggen, he managed his money http://t.co/jSSZUfKW reageer retweet
En deze twee corrupte mannen ook...............

[ Bericht 12% gewijzigd door buzz1291 op 17-01-2013 07:02:34 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_121669338
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat technische speler-verhaal is zo'n onzin. Hoe eerder je bij een bal bent en hoe minder vermoeid je bent, hoe beter je van die techniek gebruik kunt maken. Alleen als Federer gebruikt pakt hij het toch niet erg professioneel aan met z'n 15% body fat en z'n linkerarm die twee keer zo dun is als z'n rechter :')
Hoe weet je dat hij 15% body fat heeft?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 17 januari 2013 @ 09:30:33 #270
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_121669585
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:30 schreef wimderon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De Ben Johnson van de tennis O-) (fysiekgewijs al zeker)

Ik vind die argumenten pro F. Schleck niet zo sterk, alhoewel ik hem wel vrij van schuld zie verklaard worden. En natuurlijk die belangenvermenging in hun dopingbond, dat kan je toch niet toelaten, lijkt wel een familiefeestje daar.

[ Bericht 7% gewijzigd door kl1172 op 17-01-2013 09:51:02 ]
  donderdag 17 januari 2013 @ 10:43:06 #271
14505 OProg
A Life in Music
pi_121671625
quote:
Armstrong: Alles op tafel gegooid Van onze Telesportredactie
AUSTIN - Lance Armstrong doet in het veelbesproken interview met Oprah Winfrey een boekje open over de dopingperikelen die de gevallen wielerheld achtervolgen. "Ik heb alles op tafel gegooid", liet LA woensdagnacht in een sms aan persbureau AP weten.

De Texaan heeft zich nog niet eerder publiekelijk uitgelaten over het interview met Oprah. Ook op zijn Twitter-pagina is het angstvallig stil. "Het is aan de mensen om te oordelen als het gesprek uitgezonden is", liet hij verder weten aan AP. "Ik heb geen idee hoe de toekomst er uit ziet, maar mijn kinderen zullen er altijd zijn."
Zal mij benieuwen. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_121672263
Pff gisteren nog even DWDD gekeken met Max van Heeswijk.. Snap niet dat je zulke onzin kunt uitkramen...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_121672303
pi_121673632
God wat is die van heewsijk dom zeg, ik zou mijn fiets nog niet door die gast laten repareren.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_121674481
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
Pff gisteren nog even DWDD gekeken met Max van Heeswijk.. Snap niet dat je zulke onzin kunt uitkramen...
Hij had gelijk.
pi_121674519
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:12 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hij had gelijk.
Met wat?

Dat je een nog grotere held bent als blijkt dat je net zoals je concurrenten doping bent gaan gebruiken? Wat is Bassons dan? Een loser die zich niet competitief opstelde ofzo?
pi_121674752
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Met wat?

Dat je een nog grotere held bent als blijkt dat je net zoals je concurrenten doping bent gaan gebruiken? Wat is Bassons dan? Een loser die zich niet competitief opstelde ofzo?
Ik vond zijn opmerking dat hij blijkbaar alleen epo pakte en Van Heeswijk hem daardoor nog beter vond wel grappig.

Al die ophef is natuurlijk hypocriet. Doping wordt al gebruikt zolang het profwielrennen bestaat; en dan wordt er nu opeens geklaagd dat 'we niet weten wie nu echt de beste was'. Ullrich at tien kilo chcolade en Pantani snoof een bult cocaīne terwijl Armstrong zich obsessief voorbereidde op de Tour in de wintermaanden. Misschien was hij de beste dopeur, maar hij leefde ook voor de sport en had zijn zaakjes op ongekend goede wijze voor elkaar als je kijkt naar zijn ploeg en alles daar omheen.
pi_121675000
Het enige waardevolle wat Van Heeswijk zei is dat hij met z'n natuurlijk hematocriet van 48 minder van EPO zou profiteren... :)

Nou kan je die limiet van 50 makkelijk omzeilen voor een test natuurlijk, maar er zit zeker een waarheid in dat EPO veel minder effectief geweest zou zijn voor Van Heeswijk dan voor andere pakhazen. Verder maakte hij zichzelf compleet belachelijk door te doen alsof Armstrong sowieso nog steeds de beste was en alsof hij een half slachtoffer van het systeem was, terwijl hij 10 jaar lang het systeem zelf was en wel wat meer gedaan heeft dan een keertje spuiten... _O-
Jack does it in real time...
pi_121676648
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik vond zijn opmerking dat hij blijkbaar alleen epo pakte en Van Heeswijk hem daardoor nog beter vond wel grappig.

Al die ophef is natuurlijk hypocriet. Doping wordt al gebruikt zolang het profwielrennen bestaat; en dan wordt er nu opeens geklaagd dat 'we niet weten wie nu echt de beste was'. Ullrich at tien kilo chcolade en Pantani snoof een bult cocaīne terwijl Armstrong zich obsessief voorbereidde op de Tour in de wintermaanden. Misschien was hij de beste dopeur, maar hij leefde ook voor de sport en had zijn zaakjes op ongekend goede wijze voor elkaar als je kijkt naar zijn ploeg en alles daar omheen.
Dan vergeet je nog dat van Heeswijk zelf beweert dat hij nooit gebruikte ( :') ).
Dan kun je toch niet zeggen dat Armstrong voor jou een held is? Daarmee zeg je dus ook dat je jezelf een loser vind omdat je clean bleef.
Als je zelf clean reed lijkt mij dat je dat deed wegens moreel besef etc. Niet gebruiken is in dat opzicht al een statement tegen doping an sich.

Dat bedoel ik te zeggen, die kerel is gewoon te dom om te beseffen wat ie allemaal zegt.
pi_121676721
Hij zei zelf min of meer dat hij niet gebruikte omdat het weinig zin had: zijn hematocrietwaarde was van nature al hoog.
pi_121677210
Jaar geleden zei die wat anders.
pi_121679917
Volgens de Wall Street Journal liet Verbruggen zijn aandelen beheren door Thom Weisel.... eigenaar van US Postal.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_121680018
quote:
Olano was de nummer 4. Hij zou dan brons krijgen. Maar hij was ook klant bij Ferrari. :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_121680030
Door Jim Ochowicz die bij het bedrijf van Thom Weisel werkt toch? Of hij bracht het nieuws in ieder geval naar buiten.

Nog een extra connectie, aangezien Ochowicz in BMC zit natuurlijk... Maar gelukkig slaapt Verbruggen op twee oren! :D
Jack does it in real time...
pi_121680098
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:54 schreef marcodej het volgende:

[..]

Olano was de nummer 4. Hij zou dan brons krijgen. Maar hij was ook klant bij Ferrari. :')
Gelukkig waren Ekimov en Ullrich wel schoon.
pi_121681087
Is het interview nog ergens te bekijken?
pi_121681418
Live op TLC/Discovery (03:00).
  donderdag 17 januari 2013 @ 16:07:40 #288
14505 OProg
A Life in Music
pi_121683050
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:56 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Gelukkig waren Ekimov en Ullrich wel schoon.
De telecom top 3 van de olympische wegwedstrijd van 2000 heeft de medailles nog gewoon in de vitrine hangen. *O*
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_121684271
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 17 januari 2013 @ 16:57:27 #290
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_121685201
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
Live op TLC/Discovery (03:00).
Discovery is via hun site, TLC gewoon via de tv voor ons toch?

Klinkt overigens als een bijzonder interessante zender :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_121685540
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toddlers and tiaras _O_
pi_121685671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

SPOILER
TLC en Discovery zitten geloof ik op hetzelfde kanaal, waar Discovery bijv. overdag is en TLC op vrijdagavond ofzo.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 17 januari 2013 @ 17:13:41 #293
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_121685826
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:05 schreef wimderon het volgende:

[..]

Toddlers and tiaras _O_
:{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_121685848
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:09 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

TLC en Discovery zitten geloof ik op hetzelfde kanaal, waar Discovery bijv. overdag is en TLC op vrijdagavond ofzo.
Animal Planet en TLC is dat. :P
pi_121687096
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Is helemaal geen onzin. Natuurlijk heeft hij voordeel bij doping alleen hij heeft er minder voordeel bij dan iemand anders. Als iedereen gebruikt komt zijn spel minder goed uit de verf dan als iedereen niet gebruikt.
pi_121689578
Op oprah.com tock ook live??
pi_121689639
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:03 schreef JohnDDD het volgende:
Op oprah.com tock ook live??
Ja.
pi_121693337
Ok goed!! Zet vannacht gewoon de wekker!
pi_121693473
Neem het wel op.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')