wel zo aardig ja!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:58 schreef Yuki het volgende:
Nu zorg ik er zelf altijd voor dat ik niet acuut na een sigaret zoen.
Hangt van de verslaving af, denk ik. Een drugsverslaving is voor mij ook wel een no-go bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:54 schreef eefje801 het volgende:
We doen het ook alleen nog in het geniep
Maar even serieus, ik zou grotere afknappers denk ik wel laten vallen als ik gek op iemand word. Alhoewel..hoe kijken jullie tegen andere verslavingen aan dan? Daar zou ik persoonlijk meer moeite mee hebben.
Ik heb astma, dus ik heb er letterlijk last van. Maar goed, daar houden die paar vrienden die roken ook wel gewoon rekening mee, dus dat is op zich geen probleemquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:57 schreef rival het volgende:
[..]
ik rook zelf niet maar mijn vrienden roken maar een end weg bij mij thuis. heb er geen problemen mee.
Dus als zij rookt heb ik daar ook niks op tegen, zolang ze me niet direct gaat zoenen na het roken
logisch ook toch. dan schopte ik ook iedereen de tuin inquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:00 schreef DaMart het volgende:
Ik heb astma, dus ik heb er letterlijk last van. Maar goed, daar houden die paar vrienden die roken ook wel gewoon rekening mee, dus dat is op zich geen probleem.
Voor dit soort posts blijf ik hier lurken, mijn god wat een kinderachtig gedoe zeg….quote:
Wat was dat voor een verslaving dan?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:03 schreef eefje801 het volgende:
Ik denk dat er weinig rokers een peuk naast een astma-patiënt opsteken hoor, niet bewust in ieder geval. Voor mij zijn andere verslavingen in principe ook een no go, punt is dat ze niet altijd meteen aan de oppervlakte komen. Heb er laatst nog een verder voorspoedig lopende date op afgekapt. Heeft ook met het verslavingsgedrag zelf te maken zolang men er nog helemaal inzit. Daar is bijna niet mee te leven.
Ik heb het wel eens heel goed zien komen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:54 schreef eefje801 het volgende:
Alhoewel..hoe kijken jullie tegen andere verslavingen aan dan? Daar zou ik persoonlijk meer moeite mee hebben.
Zelfs in dit weer?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:02 schreef Mystikvm het volgende:
Ook als roker zonder astma roken ze bij mij op het balkon hoor. Ik houd mijn huis graag een beetje schoon, dus ik ga zelf ook naar buiten als ik wil roken.
Ja, dan rook ik minder. Twee per dag op zijn hoogst. Ben meer een sociale roker, in de kroeg gaat de schoorsteen openquote:
Dit. Ben net verhuisd en wil m'n huis rookvrij houden. Ik ga dus zelf ook gewoon naar buiten. Bij gebrek aan balkon betekent dat 3 verdiepingen naar beneden en naar buitenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:02 schreef Mystikvm het volgende:
Ook als roker zonder astma roken ze bij mij op het balkon hoor. Ik houd mijn huis graag een beetje schoon, dus ik ga zelf ook naar buiten als ik wil roken.
Netjes.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, dan rook ik minder. Twee per dag op zijn hoogst. Ben meer een sociale roker, in de kroeg gaat de schoorsteen open
Blowen en niet zo'n beetje ook. Heb er geen moeite mee als iemand dat af en toe doet maar het bleek veel meer dan ik dacht en de afhankelijkheid was erg groot. Tel daar nog wat complottheorieën bij op en andere wat minder realistische zaken en toen was het op een gegeven moment wel mooi geweest voor mij.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat was dat voor een verslaving dan?
Precies dit, ik wil het ook niet veroordelen hoor maar heb voldoende gezien om daar niet te diep in te willen zitten met iemand. Je streept jezelf toch weg en vaak komt het niet goed met de relatie.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:04 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens heel goed zien komen.
Maar tjah.. Wel heel erg lastig natuurlijk. Ik heb een hoop lastige dingen meegemaakt bij exen, maar een verslaving zou toch wel hoog in dat rijtje komen te staan, en ik heb eigenlijk gewoon geen trek meer in dat soort dingen.
Het kost teveel geluk.
Ik wil niet bevooroordeeld zijn, maar in mijn ervaring zijn de meeste dagelijkse blowers vaak een beetje het contact met de realiteit kwijt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:09 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Blowen en niet zo'n beetje ook. Heb er geen moeite mee als iemand dat af en toe doet maar het bleek veel meer dan ik dacht en de afhankelijkheid was erg groot. Tel daar nog wat complottheorieën bij op en andere wat minder realistische zaken en toen was het op een gegeven moment wel mooi geweest voor mij.
Niet altijd, maar wel heel vaak ja.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik wil niet bevooroordeeld zijn, maar in mijn ervaring zijn de meeste dagelijkse blowers vaak een beetje het contact met de realiteit kwijt.
Wat ik heel belangrijk vind is dat iemand stabiel is. Geen issues, een leuke baan of studie, plannen voor de toekomst die verder gaan dan huisje-boompje-beestje op de bank zitten. De ambitie van veel regelmatige blowers komt niet verder dan luchtkastelen.
Dat klopt ook gewoon, is niet bevooroordeeld vind ik. Ligt vaak natuurlijk iets onder waardoor het is ontstaan. Eigenlijk geldt voor mij dat ik het alleen accepteer wanneer diegene al bezig is iets te veranderen is in zijn leven met hulp of wat dan ook. Dat is mijn eigen grens, verder is het leven en laten leven. Maar vaak heeft veel blowen gewoon ontzettend veel invloed op iemand leven en initiatieven.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik wil niet bevooroordeeld zijn, maar in mijn ervaring zijn de meeste regelmatige blowers vaak een beetje het contact met de realiteit kwijt.
Wat ik heel belangrijk vind is dat iemand stabiel is. Geen issues, een leuke baan of studie, plannen voor de toekomst die verder gaan dan huisje-boompje-beestje op de bank zitten. De ambitie van veel regelmatige blowers komt niet verder dan luchtkastelen.
Ik vind van wel.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:15 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Dat klopt ook gewoon, is niet bevooroordeeld vind ik.
Blowen heeft invloed op je geest. Ik beweer niet dat het slecht is om je af en toe even te ontrekken aan de harde dagelijkse realiteit maar wanneer je van dag tot dag en uur tot uur in die toestand verkeert denk ik niet dat je kunt zeggen alles nog helder te zien. En ik ben echt geen heilig boontje in dat opzicht. Je kunt dat pas goed beoordelen wanneer je helemaal niet meer blowt, dat verschil. Maar dat is denk ik een discussie voor een ander topic.quote:
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik wil niet bevooroordeeld zijn, maar in mijn ervaring zijn de meeste dagelijkse blowers vaak een beetje het contact met de realiteit kwijt.
daarom begin ik er maar niet uit mezelf over dat ik dat weleens doe.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:14 schreef Murdera het volgende:
[..]
Niet altijd, maar wel heel vaak ja.
Daar ben ik mij van bewust. Kan ook liggen aan de dagelijkse blowers die ik ken natuurlijkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:18 schreef Silenus het volgende:
Het is per definitie een vooroordeel, aangezien het niet wetenschappelijk onderzocht is of blowers 'het contact met de realiteit' kwijt zijn. (Voor zover je zoiets wetenschappelijk kunt onderzoeken)
Klopt, je zou het ook kunnen zien als verkeren in een andere dimensie of wat ook.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:18 schreef Silenus het volgende:
Het is per definitie een vooroordeel, aangezien het niet wetenschappelijk onderzocht is of blowers 'het contact met de realiteit' kwijt zijn. (Voor zover je zoiets wetenschappelijk kunt onderzoeken)
Ja, maar het zorgt er zeker niet voor dat je per definitie een bankhangende lamzak wordt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:18 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Blowen heeft invloed op je geest. Ik beweer niet dat het slecht is om je af en toe even te ontrekken aan de harde dagelijkse realiteit maar wanneer je van dag tot dag en uur tot uur in die toestand verkeert denk ik niet dat je kunt zeggen alles nog helder te zien. En ik ben echt geen heilig boontje in dat opzicht. Je kunt dat pas goed beoordelen wanneer je helemaal niet meer blowt, dat verschil. Maar dat is denk ik een discussie voor een ander topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |