abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2013 @ 20:02:51 #1
340341 Blester
Membre très utile
pi_121561554

In het Bromfietsen & Snorfietsen topic is iedereen welkom. In dit topic kunnen de verschillende aspecten van het bromfiets en snorfiets rijden op een gezellige manier worden besproken. Het geven van tips, het samen oplossen van problemen aan jouw bromfiets of snorfiets, boetes bespreken, en natuurlijk het showen van jouw bromfiets en snorfiets kan hier!

MH RX 50 - 2008 - (blester)
Vespa Bravo - 1996 - (-Niemand-)
AGM VX 50 - 2012 - (Croissant.FR)
Tomos AT50 - 1981 - (leeell)
Puch M50 - 1973 - (Mr.Trololo)
CPI SX 50 - 2007 - (Haasbeuntje)
Yamaha TZR - 2006 - (Bulldogg)
Aprilia RX - 1996 - (Q-Festival)
Suzuki TSX - 1991 - (Yreal)
Moto Morini Corsarino Scrambler - 1996 - (Galaxy42)
Puch MS50L - 1957 - (Posergoth6667)

Wil jij jouw bromfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR.

Merk - Bouwjaar - User

Wil jij jouw snorfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR.

*O* Hoe hard mag ik nou eigenlijk op mijn bromfiets en snorfiets rijden?
De constructiesnelheid voor een bromfiets ligt op 45 KM/u en voor een snorfiets op 25 KM/u. Natuurlijk zullen de meeste bromfietsen en snorfietsen niet precies deze snelheid rijden. Vanaf 50 KM/u voor bromfietsen en 30 KM/u voor snorfietsen kun je een boete krijgen.

:? Kan ik in dit topic ook vragen stellen over het opvoeren van mijn bromfiets en snorfiets?
We kunnen-, willen en zúllen geen medewerking verlenen aan het opvoeren van brommers, scooters en snorfietsen. Dit is illegaal, en daar kan-, mag en wil FOK! op geen enkele manier de verantwoording voor op zich. Hieronder valt ook het geven van tips voor montage, afstelling en aanschaf van niet-streetlegal parts. hiervoor kun je op diverse andere sites je hart ophalen.

:D Mag ik ook een bromfiets of snorfiets rijden?
Wanneer je in het bezit bent van een autorijbewijs of een motorrijbewijs ben je ook bevoegd om op een bromfiets en snorfiets te rijden. Daarnaast kun je ervoor kiezen om op 16e jarige leeftijd een rijbewijs te halen, speciaal voor de bromfiets en snorfiets. Hiervoor moet je een theorie- en praktijkexamen afleggen bij het CBR.

}:| Wanneer ben ik mijn scooter kwijt bij een rollerbankcontrole?
Een brom- of snorfiets kan inbeslag worden genomen als is geconstateerd dat de brom- of snorfiets meer dan 20 km/uur sneller kan rijden dan de snelheid die in het kentekenbewijs staat vermeld. Voor de meeste bromfietsen is dit het geval bij 65 km/uur (45 + 20 km/uur) en voor de meeste snorfietsen geldt dit bij 45 km/uur (25+20 km/uur). Ook gebeurt inbeslagname als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing.

O-) Ik heb problemen met mijn bromfiets of snorfiets, kan ik hier om hulp vragen?
Natuurlijk kun je hier om hulp vragen wanneer je problemen hebt met jouw bromfiets of snorfiets. Vergeet niet dat FOK!leden ook niet helderziend zijn en dat je een probleem zo goed mogelijk moet formuleren om zo goed en zo snel mogelijk antwoord te krijgen op jouw vraag. Probeer jouw vraag te ondersteunen met:

- Een duidelijke uitleg van het probleem
- Wanneer is het probleem ontstaan?
- Wat is er veranderd aan de bromfiets/snorfiets voordat dit probleem onstond?
- Eventueel beeldmateriaal (foto of video) van het probleem
- Wat heb je er zelf al aan gedaan om het op te lossen?

*) Mag ik hier ook "showen" met mijn bromfiets of snorfiets?
Natuurlijk mag dat, het is alleen niet de bedoeling om er een "welke bromfiets en snorfiets kan het hardst rijden" topic van te maken. Foto's van jouw bromfiets of snorfiets zijn altijd welkom in dit topic!

:s) Ik zoek een onderdeel voor mijn bromfiets of snorfiets, mag ik vragen of andere leden deze toevallig nog hebben liggen in dit topic?
Natuurlijk mag dit, denk er alleen wel aan dat dit geen V&A is. Wanneer je iemand hebt gevonden die dit onderdeel heeft dien je het financiële gedeelte buiten dit topic te regelen.

:Y Wie opent een nieuw topic?
Degene met de laatste reactie in het laatste topic opent een nieuw topic. Wanneer er na 5 minuten nog geen volgend topic is mag iemand anders het topic aanmaken. Elk topic dient te beginnen met Bromfietsen & Snorfietsen topic #NUMMER en daarna een titel naar keuze.

CBR
RDW
Speurders
Marktplaats
Scooter-freaks

[ Bericht 0% gewijzigd door Blester op 31-01-2013 15:24:16 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_121561640
1e :)
hard rijden is een sport, boetes zijn de contributie.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:05:32 #3
340341 Blester
Membre très utile
pi_121561720
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:19 schreef Gekkebobo het volgende:
hey allemaal ik zoek nieuwe scoetoe.. zit te denken aan zip snor maar die moet dan ong, 70km/u gaan.. wat moet ik allemaal aan laten passen?
Om hier nog even op terug te komen, vragen hoe je een bromfiets / snorfiets / scooter / snorscooter op moet voeren is niet toegestaan in dit topic. Op het internet zijn zat handleidingen e.d. te vinden hiervoor.
pi_121561863
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:05 schreef Blester het volgende:

[..]

Om hier nog even op terug te komen, vragen hoe je een bromfiets / snorfiets / scooter / snorscooter op moet voeren is niet toegestaan in dit topic. Op het internet zijn zat handleidingen e.d. te vinden hiervoor.
waarom niet ?, als ze het ergens anders kunnen vinden voeren ze m ook op, bovendien is het nog altijd de keuze van de gene die de scooter bezit, een internetforum kan hier nooit verantwoordelijk voor worden gehouden O-)

tegen beter weten in stel ik deze vraag.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:09:38 #5
340341 Blester
Membre très utile
pi_121561985
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:07 schreef Mr.Trololo het volgende:

[..]

waarom niet ?, als ze het ergens anders kunnen vinden voeren ze m ook op, bovendien is het nog altijd de keuze van de gene die de scooter bezit, een internetforum kan hier nooit verantwoordelijk voor worden gehouden O-)

tegen beter weten in stel ik deze vraag.
FOK! kan er wel 'problemen' mee krijgen wanneer de informatie hier uitvoerig te vinden is. Deze kwestie heb ik voor het aanmaken van dit topic uitvoerig besproken met de moderators van PTA en deze vertelde mij dat het niet toegestaan in, lijkt me meer dan redelijk.

Maar zeg nou zelf, een snorfiets 70 laten lopen.. Dat is gewoon spelen met je leven zonder helm.
pi_121562061
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:09 schreef Blester het volgende:

[..]

Maar zeg nou zelf, een snorfiets 70 laten lopen.. Dat is gewoon spelen met je leven zonder helm.
daar ben ik het 100 procent mee eens, maar een brommer, waarbij je een helm op hebt, is natuurlijk weer een heel ander verhaal
pi_121562069
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:09 schreef Blester het volgende:

[..]

FOK! kan er wel 'problemen' mee krijgen wanneer de informatie hier uitvoerig te vinden is. Deze kwestie heb ik voor het aanmaken van dit topic uitvoerig besproken met de moderators van PTA en deze vertelde mij dat het niet toegestaan in, lijkt me meer dan redelijk.

spring dan meteen met je fiets van een flat lijkt me :7
  maandag 14 januari 2013 @ 20:16:09 #8
340341 Blester
Membre très utile
pi_121562377
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef Mr.Trololo het volgende:

[..]

daar ben ik het 100 procent mee eens, maar een brommer, waarbij je een helm op hebt, is natuurlijk weer een heel ander verhaal
Mijn schakel (bromfiets) loopt ook +- 70 KM/u (is gewoon een afgeknepen motor dus kan zo 150 lopen), en ik zit hier ook alleen maar met goede helm + handschoenen op (handschoenen vaak alleen in de winter).

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:11 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

spring dan meteen met je fiets van een flat lijkt me :7
Lijkt me ook niet wenselijk om met deze temperaturen op een snorfiets te zitten zonder helm met 70 KM/u, denk dat je daarna meteen een weekje thuis kunt blijven. Ik vind snor sowieso niets, leuk voor in de echte zomermaanden (en dan nog opletten van verkoudheid e.d.) maar verder kun je hem op stal zetten. Snor gaat me tevens ook te langzaam.
pi_121562747
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:16 schreef Blester het volgende:

[..]

Mijn schakel (bromfiets) loopt ook +- 70 KM/u (is gewoon een afgeknepen motor dus kan zo 150 lopen), en ik zit hier ook alleen maar met goede helm + handschoenen op (handschoenen vaak alleen in de winter).

[..]

Lijkt me ook niet wenselijk om met deze temperaturen op een snorfiets te zitten zonder helm met 70 KM/u, denk dat je daarna meteen een weekje thuis kunt blijven. Ik vind snor sowieso niets, leuk voor in de echte zomermaanden (en dan nog opletten van verkoudheid e.d.) maar verder kun je hem op stal zetten. Snor gaat me tevens ook te langzaam.
nja mijn Saxonette krijgt wel iets meer dan 25km/h :) richting de 30~35 denk ik, gezien ik alleen er een nieuwe CDI inbouw, waardoor het ontstekingstijdstip beter is tov origineel, zodat mn uitlaat minder snel dicht koolt.. , en de CDI het toerental van het blok niet gaat tegenwerken bij heuveltje af :P

verder blijft t stok :) en nu is het op een scooter ook koud, en met een koud blok kan je ook al niet lekker weg trekken :')
pi_121562911
spartamets zijn ook eigenlijk verder niet op te voeren, en als het je al lukt, loopt het hele zooitje kapot
  maandag 14 januari 2013 @ 20:25:28 #11
340341 Blester
Membre très utile
pi_121562913
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja mijn Saxonette krijgt wel iets meer dan 25km/h :) richting de 30~35 denk ik, gezien ik alleen er een nieuwe CDI inbouw, waardoor het ontstekingstijdstip beter is tov origineel, zodat mn uitlaat minder snel dicht koolt.. , en de CDI het toerental van het blok niet gaat tegenwerken bij heuveltje af :P

verder blijft t stok :) en nu is het op een scooter ook koud, en met een koud blok kan je ook al niet lekker weg trekken :')
Als ik een snor zou hebben had ik hem ook naar 30-35 KM gebracht hoor, krijg je nog geen boetes e.d. maar word je ook niet ingehaald door fietsers :')

Straks even stukje max gereden op schakel, was wel behoorlijk fris ja :P Achterbandje begint aardig kaal te worden, zal een nieuwe achterband worden ben ik bang.
pi_121563060
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:25 schreef Blester het volgende:

[..]

Als ik een snor zou hebben had ik hem ook naar 30-35 KM gebracht hoor, krijg je nog geen boetes e.d. maar word je ook niet ingehaald door fietsers :')

Straks even stukje max gereden op schakel, was wel behoorlijk fris ja :P Achterbandje begint aardig kaal te worden, zal een nieuwe achterband worden ben ik bang.
Hehe gelukkig heb ik op mn scoot een mooi achterbandje, alleen t voorbandje is minder voor deze weersomstandigheden.. maar goed :P beetje rustiger rijden.. en rustiger optrekken _O-

tot 45 trekt mijn rush redelijk rustig op ( vario :7 ) en daarna gaat het toerental pas echt omhoog :X
  maandag 14 januari 2013 @ 20:28:26 #13
340341 Blester
Membre très utile
pi_121563070
Krijg zojuist zo een aangeboden ter inruil op een van mijn scooters:

Zit aardig te twijfelen.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:29:50 #14
340341 Blester
Membre très utile
pi_121563137
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Hehe gelukkig heb ik op mn scoot een mooi achterbandje, alleen t voorbandje is minder voor deze weersomstandigheden.. maar goed :P beetje rustiger rijden.. en rustiger optrekken _O-

tot 45 trekt mijn rush redelijk rustig op ( vario :7 ) en daarna gaat het toerental pas echt omhoog :X
Ik zit binnen +- 10 - 15 seconde op de 70 KM met de MH RX 50 :P Alleen met koude start moet hij in de tweede even op gang komen, trap hem meteen door daar 3 meestal.
pi_121563241
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:29 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik zit binnen +- 10 - 15 seconde op de 70 KM met de MH RX 50 :P Alleen met koude start moet hij in de tweede even op gang komen, trap hem meteen door daar 3 meestal.
ow dat red ik niet _O- als ik dan op 30 zit ist denk ik al veel :')
pi_121563556
kan een modje hier een reeks van maken? :@
dat is handig als er plotseling een nieuw deel geopend is.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:38:42 #17
340341 Blester
Membre très utile
pi_121563626
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:37 schreef -niemand- het volgende:
kan een modje hier een reeks van maken? :@
dat is handig als er plotseling een nieuw deel geopend is.
Ben ik het ook mee eens :)
pi_121563724
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:28 schreef Blester het volgende:
Krijg zojuist zo een aangeboden ter inruil op een van mijn scooters:

[ afbeelding ]

Zit aardig te twijfelen.
DOEN, schakelen is veel leuker dan op zo'n scooter rijden :7 ( die smilie met die sigaar doet me btw aan hannibal, of john smith, van The A-team denken, maarja, ik ben dan weer zo'n jaren 80 tv shows fan :X )
  dinsdag 15 januari 2013 @ 07:47:03 #19
340341 Blester
Membre très utile
pi_121579911
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:40 schreef Mr.Trololo het volgende:

[..]

DOEN, schakelen is veel leuker dan op zo'n scooter rijden :7 ( die smilie met die sigaar doet me btw aan hannibal, of john smith, van The A-team denken, maarja, ik ben dan weer zo'n jaren 80 tv shows fan :X )
Het probleem is dat ik al een soortgelijke schakelbak heb staan hier en met 2 meter lengte nemen ze heel wat ruimte in beslag :P
  dinsdag 15 januari 2013 @ 08:14:13 #20
340341 Blester
Membre très utile
pi_121580212
Wtf, kijk ik net even naar buiten ligt er 10 CM sneeuw, gvd :P
pi_121591629
GESLAAGD VOOR THEORIE 8-)
pi_121591646
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 07:47 schreef Blester het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik al een soortgelijke schakelbak heb staan hier en met 2 meter lengte nemen ze heel wat ruimte in beslag :P
boeie, alles beter dan een scooter naar mijn mening :+
pi_121591692
Ik zie dat ik nog niet in de OP sta,
Zou je mij er misschien in kunnen zetten?
CPI SX 50 - 2007
Pic:

Hier ligt trouwens geen sneeuw, alleen nog wat resten in het gras enzo.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:16:24 #24
340341 Blester
Membre très utile
pi_121591871
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:11 schreef Haasbeuntje het volgende:
Ik zie dat ik nog niet in de OP sta,
Zou je mij er misschien in kunnen zetten?
CPI SX 50 - 2007
Pic:
[ afbeelding ]

Hier ligt trouwens geen sneeuw, alleen nog wat resten in het gras enzo.
Je staat erin, mooi dingetje :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:10 schreef Mr.Trololo het volgende:

[..]

boeie, alles beter dan een scooter naar mijn mening :+
Net nog eens naar de foto's gekeken maar hij heeft er niet eens een uitlaat onder hangen :') Ik heb wel 3x gekeken waar de uitlaat zit, zit er gewoon niet op. En wel erop rijden / starten die kerel :')
pi_121591931
das niet best idd :')

maar aan de andere kant, hoeveel is nou een 2e hands uitlaatje ? :7

EDIT en wat hangt er dan onder ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')