quote:
Op woensdag 16 januari 2013 09:03 schreef Chevalric het volgende:Na gisteren weer een single player versie van WoW te hebben gespeeld, zet ik m'n vraagtekens bij mijn huidige guild. Gisteren werd een guildie verheven tot guild-adel, met als gevolg dat 8 van de 10 mensen die online waren in Loch Modan rondhingen en op Vent zaten te ouwehoeren. Ook niemand die interesse had om een scenario of heroic te doen, dus kon ik weer gaan PUGgen (wat wederom een slechte run was).
Probleem is dat het een ubercasual guild is, eigenlijk specifiek voor mensen die een druk leven hebben, maar toch een beetje WoW willen spelen. Ik heb zelf ook niet de tijd om iedere avond te spelen, of om elke week de valor cap te halen (sterker nog, die heb ik nog nooit gehaald), dus in die zin past het wel. Maar buiten LFR om is er weinig animo voor raiden. We hebben eind vorig jaar 2 of 3 keer Stone Guard geprobeerd, maar de beste poging was 62%, waardoor mensen weer gedemotiveerd raakten.
Ik zou zelf het liefst een avond in de week willen raiden. Ik ben m'n best aan het doen om via VP betere gear te krijgen, maar dat schiet niet heel hard op (aangezien m'n vriendin het niet heel tof vind als ik elke avond achter de computer zit te gamen, en ik dat ook wel een terecht punt vind). Ik ben binnengehaald bij het guild door een vriend van me, dus gewoon weggaan is een beetje lullig, vooral ook omdat hij me behoorlijk gesponsord heeft met gear. Vandaag of morgen maar eens met hem gaan praten.
Dit probleem heb ik ook gehad in mijn oude guild. Ben toen samen met een kameraad van me opzoek gegaan naar een andere guild.
We zijn ook een casual guild gejoined voor de relaxxte mensen die zich niet druk maken over het algemeen. Ook niet om te raiden dus.
Wij ff met de guildmaster gepraat want we zagen wel potentie in de mensen die er waren, zodoende een hogere rank gekregen zodat we mass invites konden doen op de calendar.
Gewoon een dag geprikt dat we beide (elke week) konden en gekeken wie er kwam opdagen. De eerste keer kwamen 2 andere, toen helaas gecalled met de mededeling dat we het volgende week gewoon nog een keer probeerde.
Die 2 andere gingen de week erop ook mee en hebben door de week heen wat gepraak met andere dus op zondag hadden we 7 guildies klaar staan. 3 vrienden uit andere guilds gevraagt en gaan raiden. (die 3 vrienden waren wel stuk beter geared)
We kregen de eerste 2 bosses van MSV down.
Nu hebben we elke zondag een raid waar over het algemeen genoeg guildies voor komen opdagen.
Dus, gewoon ff babbelen (mits je zelf zin hebt om te leaden, dat zit er bij ons wel bij) met je GM over een casual raiding team voor 1 dag.