Weet er iemand nog goede ontbijt-ideeën? Ik kom net uit mijn bed, heb even aan mijn piemel geroken en gedoucht en zoek nu iets lekkers om naar binnen te schuiven. Vanmiddag hoef ik alleen maar langs het arbeidsbureau om een vinkje te laten zetten dus heb lekker de rest van de week vrij. Heb me gisteravond vermaakt joh, niet te geloven. Van 20:00 tot 22:30 met een verrekijker uit het raam zitten kijken naar het tennisveld. De jeugd die daar klaar was ging dan met de fiets het sportpark af, gleed onderuit door het onmeunig gladde asfalt en dan kon ik vaak precies onder de rokjes kijken als ze vielen.
Aangezien ik daarbij paprika-chips at en mijzelf betastte, heb ik nu dus last van een oranje piemel. Vandaar dat ik er even aan rook. Ik moest mezelf bedwingen er een hap van te nemen. Ik kan dat, ja. Heb een jaar of 15 terug in een geile bui met een hamer mijn onderste ribben gebroken en kan nu, wanneer ik op mijn zij lig, precies met mijn lipjes de pen0r kusjes geven. Dat voelt zelfs beter dan wanneer mijn hond het doet.
Goed, even ontopic: zal ik een bakje kwark nemen of voor geroosterde broodjes gaan? Misschien wel allebei.

Het is kwark met 'echte' aardbeien, van de Albert Heijn. Dat is de enige die ik nog vertrouw. Een paar weken geleden liep ik met mijn hond om een uur of 2 's middags het ochtendrondje, toen ik ineens in mijn ooghoek een LIDL zag verschijnen. Ik had honger en dus was de stap naar binnen snel gezet. Kees (mijn Appenzeller van een jaar of 7) buiten aan de fietsrekken geregen en ik op zoek naar wat lekkers. Achter de kassa's was dat in ieder geval niet te vinden. Godnondeju. Normaal probeer ik altijd bij het leukste kassameisje in de rij te gaan staan, maar dit had meer weg van een afvalkliniek dan van een moderne supermarkt. Enfin; ik dus op zoek naar wat lekkers.
Na een tijdje struinen en strakke meisjesbillen beturen, kwam ik bij het zuivel. Even rond gekoekeloerd en een bak kwark met 'echte' stukjes peer uitgekozen. Een oude vrouw keek me vreemd aan toen ik hardop riep dat ik bij haar wel een banaan in haar pruim wilde peren en met een beetje urineverlies wegrende. Afgerekend bij het minst lelijke walrusje, Kees aangelijnd en binnen een uurtje was ik weer thuis. Met mijn perenkwark.
Thuis in mijn sofaatje gaan zitten, pootjes omhoog (het was inmiddels een uurtje of 3, prima ontbijttijdje lijkt me) en met een grote lepel begin ik te scheppen. Terwijl ik Kees af en toe ook een hapje gaf, begon me al iets te dagen. Met een felle ruk stond ik op, gaf Kees het signaal, die op zijn beurt richting prullenbak rende en deze opende. Met een worp waar Matthias de Zordo (wereldkampioen speerwerpen, red.) bang van zou worden, keilde ik de perenkwark in de kliko. Zelfs Kees keek opgelucht.
Wat bleek nou; in de perenkwark zaten geen échte stukjes peer, maar namaakpeer. Zoiets proeft de kenner. En Kees. Enfin, na dit debacle van vorige week ben ik op zoek naar iets anders. Misschien ga ik wel even langs de bakker voor broodjes en vraag ik de bakker of zijn dochter ook goede kadetjes heeft. Ik hoop dat er geen patrouillewagen langs rijdt, want ik heb nog steeds geen broeken in mijn kast. Hopen dat ik die kilometer heen en terug niet gespot word door zo'n dienstklopper. Ik trek mijn fluwelen, met streepjes uitgedoste tanga wel aan. Nou, lief forum, ik sta open voor ontbijtsuggesties en tot morgen. Met vriendelijke groet,
Jeb0i,
![1NBQc]()
Lindgren.