Zoals ik zei, je bent gewoon een grote troll.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nou... ik dacht eigenlijk dat de PvdA wel beter voor haar achterban had gezorgd![]()
Zal eens een mailtje sturen naar Spekman om opheldering te vragen
Eerst was VVD stemmen niet goed en nou ook de PvdA ook al niet. Je hebt het er maar moeilijk mee niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nou... ik dacht eigenlijk dat de PvdA wel beter voor haar achterban had gezorgd![]()
Ja hoor, concentratiekamp. Die schrijven we weer bij aan de voorraad troep.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik wonen hier wel een hoop Polen, geen idee wat voor een werk die doen?
Maar ook hun huisvesting is een probleem, de gemeente wilde ze eerst weren uit de woonkern en in de andere polder willen ze een concentratiekamp voor Polen bouwen nadat het plan om een Polenhotel te bouwen gesneuveld is. Zo'n concentratiekamp heet natuurlijk niet zo... men noemt het een vakantiepark. Die Polen komen dus gewoon op werkvakantie. Tja... seizoensarbeid bied geen perspectief op een riant inkomen hè... ga ik dus niet eens onderzoeken.
Is dat de nieuwe FA?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
concentratiekamp = concentratie + kampquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja hoor, concentratiekamp. Die schrijven we weer bij aan de voorraad troep.
ja al die subsidies en aftrekposten, de overheid moet zich niet met wonen bemoeien en gewoon voldoende grond beschikbaar stellen met hooguit 10% winstopslag, zodat ieder een eigen huis kan bouwen, naar eigen smaak en indelingquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik lees hierboven al een klantje voor je, het betaalt nu in het uppie 553 euro per maand, dus daar kan je vast onder gaan zittten, over de bog gezelligheid zal ik maar geen uitspraken doen.
Overigens zit er wel een kern van waarheid in, in de meeste landen blijven jonge mensen langer thuiswonen of delen ze een woning, om eerst maar eens wat te sparen. En eigenlijk is dat ook vrij normaal, en onze verwachtingen hier (waarbij iedereen heel veel en heel snel wil) een beetje abnormaal, imho.
quote:
of golfplaten net als in africaquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:06 schreef Basp1 het volgende:
Ik denk dat we gewoon weer terug moeten naar de oude pauperwijken waar we uitkeringstrekkers naar gaan transporteren na 2 jaar bijstand naar de krimpgebieden in oude tochkrotten zetten dan kost het de maatschappij ook veel minder.
[..]
Veel nieuwbouwwoningen hebben al een bovenverdieping uit golfplaten... Ik kijk er hier ook tegenaan (uit '94)... Als het maar goedkoop is he, de verkoopprijs ligt toch vooraf al vast.quote:
Maar jij en xeno zouden het toch nog veel goedkoper kunnen bouwen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Veel nieuwbouwwoningen hebben al een bovenverdieping uit golfplaten... Ik kijk er hier ook tegenaan (uit '94)... Als het maar goedkoop is he, de verkoopprijs ligt toch vooraf al vast.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar jij en xeno zouden het toch nog veel goedkoper kunnen bouwen.
Je zou ondertussen toch moeten weten dat ik nooit klaag over de daadwerkelijke bouwkosten, hooguit over de kunstmatige grondprijzen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar jij en xeno zouden het toch nog veel goedkoper kunnen bouwen.
De kosten zijn in elk geval hoger dan de 10.000 euro die jij claimt als redelijke verkoopprijs van een kavel van 500 m2 in een nieuwbouwwijk van enige omvang.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je zou ondertussen toch moeten weten dat ik nooit klaag over de daadwerkelijke bouwkosten, hooguit over de kunstmatige grondprijzen.
En ja, ik weet dat hier mensen rondlopen die beweren dat een klein kaveltje toch echt tonnen moet kosten om bouwrijp te maken...
Is inderdaad niet eerlijkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik vind het sowieso al vreemd dat een alleenstaande 661,- krijgt en een stel/koppel/paar exact het dubbele, 1322,- terwijl die allerlei kosten kunnen delen.
10k is ook wel iets anders dan 200kquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De kosten zijn in elk geval hoger dan de 10.000 euro die jij claimt als redelijke verkoopprijs van een kavel van 500 m2 in een nieuwbouwwijk van enige omvang.
Afhankelijk van heel wat omstandigheden lijkt me. maar 400 euro per m2 wordt niet door heel veel gemeenten gevraagd. De kostprijs ligt er ergens tussenin over het algemeen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
10k is ook wel iets anders dan 200k![]()
Remco zit wat dat betreft dichter bij de werkelijke kostprijs, me dunkt.
die 200k neemt dan ook niemand anders dan Remco in de mond, dus hij wint altijdquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
10k is ook wel iets anders dan 200k![]()
Remco zit wat dat betreft dichter bij de werkelijke kostprijs, me dunkt.
Het feit dat gemeenten nu "verlies" lijden geeft wel aan dat ze winst hadden ingecalculeerd.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:18 schreef 99.999 het volgende:
Afhankelijk van heel wat omstandigheden lijkt me. maar 400 euro per m2 wordt niet door heel veel gemeenten gevraagd. De kostprijs ligt er ergens tussenin over het algemeen.
Pardon? Dat impliceert dat hun kostprijs hoger ligt dan de verkoopprijs, toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het feit dat gemeenten nu "verlies" lijden geeft wel aan dat ze winst hadden ingecalculeerd.
dat hoeft niet noodzakelijkerwijs.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het feit dat gemeenten nu "verlies" lijden geeft wel aan dat ze winst hadden ingecalculeerd.
Geen bouwexploitatiebegroting, maar toch interessant/relevant leesvoer:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
die 200k neemt dan ook niemand anders dan Remco in de mond, dus hij wint altijd
Kunnen we niet gewoon eens een bouwexploitatie-begroting van een gemeente erbij trekken, kunnen we er eens in werkelijkheid maar kijken. Zijn die niet op te vragen?
Die "Residuele grondwaardebepaling" is anders wel de basis voor de bepaling van de waarde van de bouwgrond en er zijn de nodige gemeenten die zich op basis van de zeepbel rijk gerekend hadden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:47 schreef 99.999 het volgende:
Interessante links maar wel wat verouderd sinds de nieuwe wet RO en bijbehorende grondexploitatiewet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |