abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 21:50:25 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121567823
quote:
11s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken. _O-
je laat je de mond toch niet snoeren?

Sein ff Driek in
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121567847
al dat gemekker op de NS met het winterweer. We hebben gewoon een complex spoornetwerk, daar horen storingen bij bij winterweer. Was vorig jaar februari naar lapland in Zweden. Dat is enkelspoors geëlectrificeerd met weinig wissels, dat rijdt gewoon door en mag je nimmer vergelijken met de Nederlandse situatie. bovendien gaat daar maar 3x een trein per dag.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:51:00 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121567865
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Maar NSH had toch niks te maken met het neerhalen van rijdtdefyra.be? Dat hebben ze tenminste tegen Voor Beter OV beweerd.
"Ons is ter ore gekomen dat u negatieve uitlatingen online heeft gepubliceerd over NS HiSpeed en rijdtdefyra.be. Als u deze informatie van een vertrouwelijke bron heeft mogen vernemen, wordt er van u verwacht deze informatie niet te publiceren op het internet.

Met publicatie van deze informatie heeft u het imago van NS HiSpeed geschaad. Indien er opnieuw vergelijkbare uitlatingen worden gepubliceerd door u, zullen wij verdere stappen ondernemen."
Ff een klein deel gecopyt
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 21:51:05 #229
Maffe Fries
pi_121567872
quote:
15s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Viezze het volgende:
Wat had je gezegd dan? Of heb je je bericht al verwijderd. Vind het een beetje dubieus...
niets verwijderen. De jurist doet alleen aan bangmakerij
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 21:54:19 #230
Maffe Fries
pi_121568062
NSH houdt slechte punctualiteit onder de pet; reizigers de dupe van niet bekendmaken reisinformatie

zo. :)
pi_121568094
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef greavy het volgende:

[..]

"Ons is ter ore gekomen dat u negatieve uitlatingen online heeft gepubliceerd over NS HiSpeed en rijdtdefyra.be. Als u deze informatie van een vertrouwelijke bron heeft mogen vernemen, wordt er van u verwacht deze informatie niet te publiceren op het internet.

Met publicatie van deze informatie heeft u het imago van NS HiSpeed geschaad. Indien er opnieuw vergelijkbare uitlatingen worden gepubliceerd door u, zullen wij verdere stappen ondernemen."
Stuur terug dat NSH zelf genoeg doet om hun imago te schaden :')

quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niets verwijderen. De jurist doet alleen aan bangmakerij
Dat is waar, volgens mij heeft hij geen poot om op te staan.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:57:18 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121568271
Klopt. Kan je nagaan hoeveel "moeite" ze doen om mij te vinden. Bericht via Facebook :')

"NS HiSpeed goes Social Media en schaft overige communicatie af om kosten te besparen" _O-
pi_121568367
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Libres het volgende:
al dat gemekker op de NS met het winterweer.
Lijkt me volslagen terecht. De NS geeft er al jaren blijk van dat dienstverlenen maar lastig te vinden en komt er alleen maar mee weg omdat ze vanuit Den Haag de hand boven het hoofd wordt gehouden zodat ze zich als arrogante monopolist kunnen gedragen.

Ja, winterweer kan tot storingen leiden, maar dit soort preventief uitdunnen? Het helpt geen moer en toont een volslagen minachting naar de reiziger.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121568444
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Libres het volgende:
al dat gemekker op de NS met het winterweer. We hebben gewoon een complex spoornetwerk, daar horen storingen bij bij winterweer. Was vorig jaar februari naar lapland in Zweden. Dat is enkelspoors geëlectrificeerd met weinig wissels, dat rijdt gewoon door en mag je nimmer vergelijken met de Nederlandse situatie. bovendien gaat daar maar 3x een trein per dag.
Heb je dat PDFje eerder in het topic gezien? Daar staat dat de NS bij elke voorspelling met sneeuw, ongeacht hoeveelheid en waar het valt, gaat uitdunnen. Daar zakt je de broek vanaf...
  maandag 14 januari 2013 @ 22:07:30 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121568964
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:59 schreef Viezze het volgende:

[..]

Heb je dat PDFje eerder in het topic gezien? Daar staat dat de NS bij elke voorspelling met sneeuw, ongeacht hoeveelheid en waar het valt, gaat uitdunnen. Daar zakt je de broek vanaf...
Er staat ook bij dat ze dat doen omdat nog niet alle wissels van voldoende verwarming voorzien zijn. Dat is wel het streven, dus ik zie het extreem uitdunnen als een tijdelijke noodmaatregel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121569103
Kon zo gauw even geen GVB/metro topic vinden dus indien fout geplaatst, jammer dan :6
Ongeveer een maand geleden een defecte OVC-lader aangetroffen op een GVB-automaat. De enigste op de halte, overigens en ik had een negatief saldo, ik een uurkaartje gekocht á 2,70 waar een normale rit mij de helft kost. Klacht ingediend, vandaag reactie gehad: 'Wij zijn niet aansprakelijk voor defecte kaartautomaten, u krijgt een nieuw uurkaartje thuisgestuurd'. Wát heb ik daar precies aan als ik altijd met een OVC reis? Sjongejonge... :?
  maandag 14 januari 2013 @ 22:09:44 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121569130
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef greavy het volgende:

[..]

_O- Zeldzame kneuzenbende.

Hoi, ik ben Duvel. Voor bedrijfsjuristen: rechts boven in deze post vindt u een icoontje waarmee u mij een dreigende PM kunt sturen. Ik zal vervolgens contact opnemen met mijn advocaat voor een passende respons.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121569198
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:09 schreef Okuliarnik het volgende:
Kon zo gauw even geen GVB/metro topic vinden dus indien fout geplaatst, jammer dan :6
Ongeveer een maand geleden een defecte OVC-lader aangetroffen op een GVB-automaat. De enigste op de halte, overigens en ik had een negatief saldo, ik een uurkaartje gekocht á 2,70 waar een normale rit mij de helft kost. Klacht ingediend, vandaag reactie gehad: 'Wij zijn niet aansprakelijk voor defecte kaartautomaten, u krijgt een nieuw uurkaartje thuisgestuurd'. Wát heb ik daar precies aan als ik altijd met een OVC reis? Sjongejonge... :?
Je hebt nu gratis gereisd, ik mis het even..
pi_121569213
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er staat ook bij dat ze dat doen omdat nog niet alle wissels van voldoende verwarming voorzien zijn. Dat is wel het streven, dus ik zie het extreem uitdunnen als een tijdelijke noodmaatregel.
Bij elke voorspelling dat het gaat sneeuwen direct in het hele land de dienstregeling uitdunnen vind ik wel erg overdreven. Daar moeten ze wel beter op kunnen anticiperen lijkt me.
  maandag 14 januari 2013 @ 22:12:50 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121569289
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:09 schreef Okuliarnik het volgende:
Het zijn GVB's eigen apparaten, dus het is echt wel hun verantwoordelijkheid (of die van hun leverancier) om ervoor te zorgen dat ze werken.

Dat ze je een nieuw uurkaartje hebben gestuurd is aardig, kun je voor een volgende reis gebruiken waardoor je voor je vorige rit niet teveel hebt betaald. :s)
pi_121569316
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Elk wissel heeft al wisselverwarming, maar de kritische wissels krijgen sterkere wisselverwarming. Toch durven ze niet met meer te rijden. Ik vind het nogal wat, overal halvering van intercity verbindingen..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 22:13:13 #242
Maffe Fries
pi_121569320
@greavy: Gewoon een dergelijk opzetje sturen:

Geachte Heer/Mevrouw,

Dank voor uw bericht met betrekking tot mijn reactie op uw bedrijf over NS HiSpeed en de website rijdtdefyra.be. U stelt dat ik het imago van uw bedrijf geschaad heb en u dreigt direct al met juridische stappen.

Ik vind dit jammer, omdat ik voor de informatie gewoon van openbare bronnen gebruik gemaakt heb. Deze tonen aan dat het met de punctualiteit van de FYRA al een heel stuk beter gaat dan in het begin, al komt het nog te vaak voor dat er treinen met een grote vertraging rijden of zelfs helemaal uitvallen.

Uw zorgen zouden dan ook uit moeten gaan in het verbeteren van dit aspect, zodat u de berichtgeving over uw bedrijf op een positieve wijze kunt beïnvloeden. Verder moet uw bedrijf zich gaan richten op het verbeteren van de dienstverlening, omdat bij lange na nog niet voldaan wordt aan het contract zoals u dat aangegaan bent met de Nederlandse overheid.

Ik hoop dat u inziet dat u zich op de verkeerde weg begeeft en dat naast hard werken transparantie en openheid de enige weg is waarop uw bedrijf een beter imago kan creëren.

Met vriendelijke groet.
  maandag 14 januari 2013 @ 22:16:35 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121569503
In Frankrijk gaat het momenteel iets minder goed: in Noord-Frankrijk is het hevig aan het sneeuwen, er zijn snelheidsbeperkingen van kracht op de LGV Nord. Hierdoor raken TGV, Eurostar en Thalys aanzienlijk vertraagd.
pi_121569525
StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:03:35 Wegens slechte weersomstandigheden (de sneeuw dus, veel sneeuw blijkbaar) is het treinverkeer in West-Vlaanderen verstoord#nmbs reageer retweet
StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:10:01 Provincie West Vlaanderen sneeuw > Verschillende treinen geblokkeerd in de stations Brugge en Oostende#nmbs reageer retweet
Niet alleen daar James ;)
pi_121569589
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het zijn GVB's eigen apparaten, dus het is echt wel hun verantwoordelijkheid (of die van hun leverancier) om ervoor te zorgen dat ze werken.

Dat ze je een nieuw uurkaartje hebben gestuurd is aardig, kun je voor een volgende reis gebruiken waardoor je voor je vorige rit niet teveel hebt betaald. :s)
Zo had ik het nog niet bekeken. Ik dacht meer aan het verschil storten op m'n OVC...maarja, treintjesautist hè :P
pi_121570796
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:16 schreef b2py het volgende:
StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:03:35 Wegens slechte weersomstandigheden (de sneeuw dus, veel sneeuw blijkbaar) is het treinverkeer in West-Vlaanderen verstoord#nmbs reageer retweet
StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:10:01 Provincie West Vlaanderen sneeuw > Verschillende treinen geblokkeerd in de stations Brugge en Oostende#nmbs reageer retweet
Niet alleen daar James ;)
Sneeuw in België = apocalyps op het spoor.
pi_121571203
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:10 schreef James1988 het volgende:
***INGEKORT***

De vraag is of de huidige situatie wel goed is voor NS als bedrijf, en voor de Nederlandse Staat als opdrachtgever en als aandeelhouder. Minister Schultz mag het gat in haar begroting wellicht gedekt hebben*, door de HSA-situatie zal het ministerie van Financiën minder dividend uitgekeerd krijgen.

Volgens Schultz kost deze deal de belastingbetaler uiteindelijk ¤ 590 miljoen, 25% van wat een faillissement van HSA de belastingbetaler zou kosten.
Dank voor je uitgebreide reactie. De gang van zaken is in retrospect inderdaad treurig, zonder daarbij een specifieke schuldige aan te wijzen - het is een samenloop van heel veel zaken, ongetwijfeld.

Ik ben benieuwd hoe het in de toekomst lopen gaat.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 22:48:49 #248
42184 crew  DaMart
pi_121571479
Misschien moet de NS wat van deze machines inhuren voor morgen:

maandag 14 januari 2013 @ 23:15:27 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121572992
De beste wensen gewenst door SNCF:

maandag 14 januari 2013 @ 23:28:12 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121573790
quote:
11s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken. _O-
Wat had je gezegd dan? :P

Trouwens wie denken ze wel dat ze zijn daar, Onze Lieve Heer? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')