Onzin, als je systeem goed ontlucht is en alles werkt normaal, pakt hij alleen remvloeistof uit het potje als het onderuit ergens lekt, of na verloop van maaaanden als er meer vloeistof in het systeem kan omdat de remblokken slijten.quote:Op maandag 14 januari 2013 03:24 schreef 2cv het volgende:
Ik neem gewoon liever het risico niet. Zeker niet bij je remmerij (er stond 'brake' op het dekseltje, ik heb niet het idee dat het dan om de stuurbekrachtiging of de ruitenwisservloeistof gaat).
En dat van dat kwartiertje is gelul. Het is een kwartiertje rijden en daarna is het wachten tot de monteur tijd heeft om het systeem te legen.
Daarbij: als je het hele systeem schoon moet spoelen omdat alles fijn gemengd is kan dat duurder zijn dan je auto af laten slepen.
Ik weet niet hoor maar naar mijn weten zijn stuurbekrachtigings olie pompen erg gevoelig voor de verkeerde olie, laat staan als er ruitensproeier vloeistof erin komt. Ik zou de wagen gewoon afslepen naar de garage, de zooi laten uitlopen, doorspoelen en opnieuw vullen.quote:Op maandag 14 januari 2013 03:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dramaqueen![]()
- Er zit nog steeds 80% olie in het systeem wat hij heeft 'bijgevuld
- Keerringen die tegen goedjes als rem- en hydrauliek olie kunnen, kunnen heus wel een kwartiertje tegen een mengsel van olie en ruitensproeiervloeistof, dat is nog steeds water met een lage concentratie oplos/reinigingsmiddel; lossen je ruitenwissers ook op van je screenwash?
Hij heeft het niet in de brandstofpomp van een TDi gegooid, maar in een voorraadreservoirtje. Niet meteen leeuwen en beren gaan zien alsjebllieftDe olie of koelvloeistof in het desbetreffende reservoir is vernaggeld; aftappen, effe spoelen, nieuwe erin en klaar.
Bij Sjuk zijn Renault dealer, waar ze leven volgens de Renault bijbel, zouden ze igv de stuurbekrachtigingolie meteen de pomp, koeler, leidingen en het stuurhuis vervangen, maar ik denk toch echt dat dat niet nodig gaat zijn.
Nee, gewoon een foutje; kan iedereen overkomenquote:
Ieder zijn meug; ik zou hem er niet voor af laten slepen, en ik denk dat de ANWB dat ook niet zou doen.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:33 schreef yup het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor maar naar mijn weten zijn stuurbekrachtigings olie pompen erg gevoelig voor de verkeerde olie, laat staan als er ruitensproeier vloeistof erin komt. Ik zou de wagen gewoon afslepen naar de garage, de zooi laten uitlopen, doorspoelen en opnieuw vullen.
Waarom die risico nemen als je ANWB hebt? Je betaald ze toch ervoor.
Dat weet de gemiddelde mens dus niet he. Sowieso heeft een fles drinken zonder koolzuur ook gewoon een schroefdop dus dan leg je de link met druk en schroefdop ook niet meteen bij een auto.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:30 schreef powerflux het volgende:
vuistregel: schroefdoppen hebben er druk achter zitten. dingen met druk zijn niet voor normale gebruikers, dus afblijven.
Dus olie hoef ik ook niet bij te vullen?quote:Op maandag 14 januari 2013 13:30 schreef powerflux het volgende:
vuistregel: schroefdoppen hebben er druk achter zitten. dingen met druk zijn niet voor normale gebruikers, dus afblijven.
Eens. Bovendien, zelfs al zou je het hele remsysteem met water vullen, dan nog remt het normaal (al zal het best eerder kapot gaan omdat cupjes en rubbbertjes niet gesmeerd worden).quote:Op maandag 14 januari 2013 12:33 schreef Sounddragon het volgende:
Onzin, als je systeem goed ontlucht is en alles werkt normaal, pakt hij alleen remvloeistof uit het potje als het onderuit ergens lekt, of na verloop van maaaanden als er meer vloeistof in het systeem kan omdat de remblokken slijten.
Een fles remvloeistof kost 15¤ ofzo, en daarmee flush je easy het hele systeem. De garage heeft zo'n pompje, en daarmee is het zo gepiept; kunnen ze zélfs eerst nog van boven af het reservoir leegslurpen voor ze beginnen.
Het klinkt allemaal veel erger dan het is. Bedenk je maar eens hoeveel mensen er gewoon domweg geen kont aan hun auto laten doen, en die in een auto rijden die al 5 -10 jaar met dezelfde remvloeistof doet, dat vind ik veel listiger. En dat zijn er best veel.
Op een remvloeistofreservoir staat geen druk (behalve atmosferische druk natuurlijk).quote:Op maandag 14 januari 2013 13:30 schreef powerflux het volgende:
vuistregel: schroefdoppen hebben er druk achter zitten. dingen met druk zijn niet voor normale gebruikers, dus afblijven.
je remsysteem remt dan NIET meer normaal,quote:Op maandag 14 januari 2013 14:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Eens. Bovendien, zelfs al zou je het hele remsysteem met water vullen, dan nog remt het normaal (al zal het best eerder kapot gaan omdat cupjes en rubbbertjes niet gesmeerd worden).
[..]
Op een remvloeistofreservoir staat geen druk (behalve atmosferische druk natuurlijk).
1. Het is remvloeistof en geen olie.quote:Op maandag 14 januari 2013 03:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dramaqueen![]()
- Er zit nog steeds 80% olie in het systeem wat hij heeft 'bijgevuld
- Keerringen die tegen goedjes als rem- en hydrauliek olie kunnen, kunnen heus wel een kwartiertje tegen een mengsel van olie en ruitensproeiervloeistof, dat is nog steeds water met een lage concentratie oplos/reinigingsmiddel; lossen je ruitenwissers ook op van je screenwash?
Hij heeft het niet in de brandstofpomp van een TDi gegooid, maar in een voorraadreservoirtje. Niet meteen leeuwen en beren gaan zien alsjebllieftDe olie of koelvloeistof in het desbetreffende reservoir is vernaggeld; aftappen, effe spoelen, nieuwe erin en klaar.
Bij Sjuk zijn Renault dealer, waar ze leven volgens de Renault bijbel, zouden ze igv de stuurbekrachtigingolie meteen de pomp, koeler, leidingen en het stuurhuis vervangen, maar ik denk toch echt dat dat niet nodig gaat zijn.
Klopt wel zo ongeveer, maar bij normaal gebruik (en al helemaal een klein ritje naar de garage) komt de temperatuur echt niet in de buurt van het kookpunt.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:49 schreef -niemand- het volgende:
[..]
je remsysteem remt dan NIET meer normaal,
dit komt omdat het water dan gaat koken, remvloeistof heeft een veel hoger kookpunt.
en van koken komt lucht, en lucht kun je samenpersen. dus kun je minder hard remmen.
jij niet nee.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:58 schreef Tommyknocker01 het volgende:
[..]
Dus olie hoef ik ook niet bij te vullen?
Die foto is van internet dacht ik. Net als die foto van de V6 diesel. Ook niet handig. Gewoon altijd vergelijken met dezelfde motor. Kan best veel verschil in motorruimte-inrichting zitten.quote:Op maandag 14 januari 2013 02:20 schreef Puntenjager het volgende:
Nog los van de vloeistofdebieliteit... is dat wel een 1.8-je!? Het lijkt meer op een V-blok. Ik zie ook 6 inlaten in je spruitstuk
Ik zei toch ook niet dat TS er maar lekker mee door moest rijden?, ik zei dat TS er makkelijk en zonder enig problem of latere gevolgen mee naar een garage kon rijden (mits een beetje in de buurt) teneinde het spul te laten vervangen. No more, no less.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:02 schreef Fendy het volgende:
[..]
1. Het is remvloeistof en geen olie.
2. Remvloeistof heeft de eigenschap dat het vocht aantrekt, daarom moet het ook eens in de zoveel tijd verwisseld worden, anders krijg je dat je remmen niet goed meer werken.
Remvloeistof is niet comprimeerbaar en bestand tegen hoge temperaturen, als er teveel vocht inzit worden die functies opgeheven, krijg je bij langer remmen te hoge temperaturen, dampbellen in je remleidingen en rem je voor geen meter meer.
Desalniettemin, het is remvloeistof, geen oliequote:Op maandag 14 januari 2013 17:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zei toch ook niet dat TS er maar lekker mee door moest rijden?, ik zei dat TS er makkelijk en zonder enig problem of latere gevolgen mee naar een garage kon rijden (mits een beetje in de buurt) teneinde het spul te laten vervangen. No more, no less.
ja en daar sta ik nog steeds achter!quote:Op maandag 14 januari 2013 03:14 schreef Sounddragon het volgende:
Bij Sjuk zijn Renault dealer, waar ze leven volgens de Renault bijbel, zouden ze igv de stuurbekrachtigingolie meteen de pomp, koeler, leidingen en het stuurhuis vervangen, maar ik denk toch echt dat dat niet nodig gaat zijn.
mha weet het wel zeker nu ik de OP lees, gele dop op die plek bij VAG is remvloeistof. Geen melding gezien van een audiquote:Op maandag 14 januari 2013 18:50 schreef 2cv het volgende:
Het gaat vermoedelijk (!) om de remvloeistof ChuckMaar verder ben ik het met je eens.
als die foto de auto van TS is, dan kan ik je met 100% zekerheid vertellen dat het remvloeistof isquote:Op maandag 14 januari 2013 18:57 schreef 2cv het volgende:
- In de OP staat dat het om een Audi gaat
- Op het dekseltje staat 'iets met brake ofzo'
- Volgens TS is het zeker weten niet de remvloeistof want dat potje zit onder het ruitenwisservloeistofpotje
Oftewel: we weten het niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |