TL;DR.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:08 schreef Liveyourlife99 het volgende:
Ik zal mezelf even voorstellen.
Ik ben loveyourlife99 ( lyl99 voor vrienden) en ik ben een jongen van 13 jaar. Ik loop al een tijdje mee op het FOK! forum, maar dit is mijn eerste topic ( ik heb net een account aangemaakt ). Ik ben dus bekend met jullie gebruiken en autistische grappen :p.
Nu ter zake. Ik zal jullie eerst een beeld geven van mijn thuissituatie. Ik ben een Nederlandse jongen, opgegroeid in Nederland. Samen met mijn 2 zussen van 17 en 19 ben ik opgevoed door mijn moeder en stiefvader. Mijn echter vader woont ergens anders in Nederland ( 30 minuten hier vandaan met de auto ), hij is weggegaan bij mijn moeder toen ik 3 was.
Ik zie hem officieel een weekend per 2 weken, maar het wisselt wel eens af ( soms kom ik een keer niet, soms kom ik een keer extra ). Ik woon dus bij mijn moeder, stiefvader en 2 zussen thuis. Mijn stiefvader hoort bij de familie, maar hij voelt niet als mijn vader. allebei mijn ouders zijn trouwens Nederlands.
Nu komt waar ik last van heb: mijn moeder. Ze is redelijk streng, in bepaalde dingen meer dan in andere. Zo vind mijn moeder dat ik niet eens 1 slokje drank mag, terwijl mijn vader er geen enkel probleem mee heeft als ik wat mix met een cola. Ik ga er niet omheen draaien dat ik wel eens wat gedronken heb, al weet mijn moeder ( of vader ) dat niet.
Waar het om gaat is dat mijn moeder niet overal even losjes in is. Merkkleding moet ik zelf betalen, en een kledingsstuk van 50 euro vindt ze al erg duur. Ook een mobiel moest ik tot nu toe zelf regelen, het enige wat ik gratis kon krijgen is een Nokia 3310-achtig model![]()
Nu heb ik eindelijk een abonnement geregeld, waarvan ik 20 van de 30 euro per maand zelf moet betalen. Mijn moeder vindt het geen enkel probleem als ik een baan neem, helaas is dit nog niet zo gemakkelijk op je 13e. Ik sta al in het reserve bestand als folderbezorger bij meer dan 10 verschillende bedrijven, heb meerdere telefoontjes gepleegd, en heb al gemaild naar tomatenkassen en dergelijke.
Geen resultaat. Waar het om gaat: mijn moeder is in veel dingen onredelijk, maar wat nog het ergste is is hoe ze reageert in discussies. Als ik kalm ben vind ze me te nonchalant, als ik reageer moet ik het laatste woord hebben, als ik niet reageer negeer ik haar, als ik alleen oke en ja zeg ben ik weer te nonchalant etc!
Als ik eerlijk antwoord geef en vertel hoe ik erin sta dreigt ze met straf ( een week geen internet, of "een kwartier vroeger naar bed") Tevens moet ik om kwart voor 10 naar bed. Vinden jullie dit een normale tijd? In mei word ik 14. Dit is een situatie die toenstraks letterlijk gebeurd is: Ik kom naar beneden, tandenborstel in mijn mond, circa 5 voor 10.
Moeder: "Waarom ben je nog wakker? Het is al 10 uur" <<<<Lyl99: *loopt naar de keuken, wasbak, begint mond te spoelen*. Moeder: "Lyl99?" Lyl99: *gaat door met spoelen*. Moeder: *Loopt naar keuken*. Lyl99: *draait zich om* Moeder: "Waarom reageer je niet?". Lyl99: "Ik was mijn mond aan het spoelen -___-".
Moeder: Ah k dat wist ik niet. Waarom ben je nog wakker?" Lyl99: "Insertnaamzus zat in bad, en ik moest wachten op de tandpasta" Moeder: zomg wtf je had klaar kunnen zijn je zit nog in je kleren en alles" <wtf verwacht je, dat ik in mijn onderbroek beneden kom?> Lyl99: "Ik kon er niks aan doen de badkamer was bezet". Moeder: als het morgen weer gebeurd half 10 naar bed".
Lyl99: "nee". Hier eindig ik het even, want toen kregen we ruzie en de rest is niet van belang. Wat vinden jullie van de manier waarop mijn moeder reageert, en nogmaals: vinden jullie kwart voor 10 een normale tijd voor iemamd van mijn leeftijd? Sorry voor eventuele spelfauten, getypt vanaf een Nexus 7.
Vriendelijke groet
gewoon op je zelf wonen daar geilen de chi's allemaal opquote:Op zondag 13 januari 2013 23:08 schreef Liveyourlife99 het volgende:
Ik zal mezelf even voorstellen.
Ik ben loveyourlife99 ( lyl99 voor vrienden) en ik ben een jongen van 13 jaar. Ik loop al een tijdje mee op het FOK! forum, maar dit is mijn eerste topic ( ik heb net een account aangemaakt ). Ik ben dus bekend met jullie gebruiken en autistische grappen :p. Nu ter zake. Ik zal jullie eerst een beeld geven van mijn thuissituatie. Ik ben een Nederlandse jongen, opgegroeid in Nederland. Samen met mijn 2 zussen van 17 en 19 ben ik opgevoed door mijn moeder en stiefvader. Mijn echter vader woont ergens anders in Nederland ( 30 minuten hier vandaan met de auto ), hij is weggegaan bij mijn moeder toen ik 3 was. Ik zie hem officieel een weekend per 2 weken, maar het wisselt wel eens af ( soms kom ik een keer niet, soms kom ik een keer extra ). Ik woon dus bij mijn moeder, stiefvader en 2 zussen thuis. Mijn stiefvader hoort bij de familie, maar hij voelt niet als mijn vader. allebei mijn ouders zijn trouwens Nederlands. Nu komt waar ik last van heb: mijn moeder. Ze is redelijk streng, in bepaalde dingen meer dan in andere. Zo vind mijn moeder dat ik niet eens 1 slokje drank mag, terwijl mijn vader er geen enkel probleem mee heeft als ik wat mix met een cola. Ik ga er niet omheen draaien dat ik wel eens wat gedronken heb, al weet mijn moeder ( of vader ) dat niet. Waar het om gaat is dat mijn moeder niet overal even losjes in is. Merkkleding moet ik zelf betalen, en een kledingsstuk van 50 euro vindt ze al erg duur. Ook een mobiel moest ik tot nu toe zelf regelen, het enige wat ik gratis kon krijgen is een Nokia 3310-achtig model
Nu heb ik eindelijk een abonnement geregeld, waarvan ik 20 van de 30 euro per maand zelf moet betalen. Mijn moeder vindt het geen enkel probleem als ik een baan neem, helaas is dit nog niet zo gemakkelijk op je 13e. Ik sta al in het reserve bestand als folderbezorger bij meer dan 10 verschillende bedrijven, heb meerdere telefoontjes gepleegd, en heb al gemaild naar tomatenkassen en dergelijke. Geen resultaat. Waar het om gaat: mijn moeder is in veel dingen onredelijk, maar wat nog het ergste is is hoe ze reageert in discussies. Als ik kalm ben vind ze me te nonchalant, als ik reageer moet ik het laatste woord hebben, als ik niet reageer negeer ik haar, als ik alleen oke en ja zeg ben ik weer te nonchalant etc! Als ik eerlijk antwoord geef en vertel hoe ik erin sta dreigt ze met straf ( een week geen internet, of "een kwartier vroeger naar bed"
) Tevens moet ik om kwart voor 10 naar bed. Vinden jullie dit een normale tijd? In mei word ik 14. Dit is een situatie die toenstraks letterlijk gebeurd is: Ik kom naar beneden, tandenborstel in mijn mond, circa 5 voor 10. Moeder: "Waarom ben je nog wakker? Het is al 10 uur" <<<<
Lyl99: *loopt naar de keuken, wasbak, begint mond te spoelen*. Moeder: "Lyl99?" Lyl99: *gaat door met spoelen*. Moeder: *Loopt naar keuken*. Lyl99: *draait zich om* Moeder: "Waarom reageer je niet?". Lyl99: "Ik was mijn mond aan het spoelen -___-". Moeder: Ah k dat wist ik niet. Waarom ben je nog wakker?" Lyl99: "Insertnaamzus zat in bad, en ik moest wachten op de tandpasta" Moeder: zomg wtf je had klaar kunnen zijn je zit nog in je kleren en alles" <wtf verwacht je, dat ik in mijn onderbroek beneden kom?> Lyl99: "Ik kon er niks aan doen de badkamer was bezet". Moeder: als het morgen weer gebeurd half 10 naar bed". Lyl99: "nee". Hier eindig ik het even, want toen kregen we ruzie en de rest is niet van belang. Wat vinden jullie van de manier waarop mijn moeder reageert, en nogmaals: vinden jullie kwart voor 10 een normale tijd voor iemamd van mijn leeftijd? Sorry voor eventuele spelfauten, getypt vanaf een Nexus 7.
Vriendelijke groet
Ja, maar het is 21:45. Letterlijk, als ik om 21:45 beneden ben zegt ze dat ik al in bed hoor te liggen.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Je moeder heeft gelijk en 2200 is een mooie tijd voor jouw leeftijd
En terecht, bijdehand jochie. Hoor je niet al lang te slapen?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:13 schreef Liveyourlife99 het volgende:
[..]
Ja, maar het is 21:45. Letterlijk, als ik om 21:45 beneden ben zegt ze dat ik al in bed hoor te liggen.
Ik ben nooit moe, ik haal keurige punten, ik heb een goede conditie, oftewel niks wijst erop dat ik slaap tekort kom. Waarom niet een kwartier later proberen?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:12 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Kun je ook onderbouwen waarom je later naar bed moet gaan?
Het erge is dat het nog waar is ook...quote:Op zondag 13 januari 2013 23:16 schreef drumstickNL het volgende:
Niet zeiken, over een paar jaar ga je vrijwillig om half tien pitten.
Omdat je nog aan het groeien bent.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:16 schreef Liveyourlife99 het volgende:
[..]
Ik ben nooit moe, ik haal keurige punten, ik heb een goede conditie, oftewel niks wijst erop dat ik slaap tekort kom. Waarom niet een kwartier later proberen?
Inderdaad.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:16 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
En terecht, bijdehand jochie. Hoor je niet al lang te slapen?
Dit jaquote:
Mijn zoon zal op zijn 32ste nog niet op FOK mogen komen...quote:Op zondag 13 januari 2013 23:21 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dit ja
Wat zit je te zuipen op je dertiende? Stop daarmee.
En mijn zoon is even oud en die mag niet op FOK! komen en moet om half tien naar bed.
Ik betaal wel zijn abonnement en gsm, maar ik vind absoluut niet dat je moeder dat moet doen. Ik heb dat voor mijn zoon, zodat hij me kan bellen als er problemen zijn met de bus of iets dergelijks. En een abonnement van tien euro zal ook wel voldoende zijn ipv twintig tot dertig euro.
Merkkleding heb je totaal niet nodig. En daar ga je maar voor werken als je een geschikte leeftijd hebt.
En terechtquote:Op zondag 13 januari 2013 23:23 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Mijn zoon zal op zijn 32ste nog niet op FOK mogen komen...
Dat ze niet wil dat ik drink tot mijn 15e begrijp ik nog wel, maar als mijn zus of neef me een slokje aanbied mag dit al niet. Bovendien krijg ik 20 euro zakgeld per maand. Iedereen krijgt 30 / 40. Gelukkig heb ik een hardwerkende vader die me nog 20 euro per maand geeft, terwijl hij al genoeg alimentatie betaald en dit zich slechter kan veroorloven dan mijn moeder met 2 inkomens die net een flinke verbouwing achter de rug heeft. En maar zeuren dat we niet rijk zijn.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:19 schreef Franknfurter het volgende:
Stel je niet zo aan man, je moeder is een van de weinigen die nog aan opvoeding doen zo te zien. Abo op je 13Drinken op je 13e
23:25quote:Op zondag 13 januari 2013 23:24 schreef Liveyourlife99 het volgende:
[..]
Dat ze niet wil dat ik drink tot mijn 15e begrijp ik nog wel, maar als mijn zus of neef me een slokje aanbied mag dit al niet. Bovendien krijg ik 20 euro zakgeld per maand. Iedereen krijgt 30 / 40. Gelukkig heb ik een hardwerkende vader die me nog 20 euro per maand geeft, terwijl hij al genoeg alimentatie betaald en dit zich slechter kan veroorloven dan mijn moeder met 2 inkomens die net een flinke verbouwing achter de rug heeft. En maar zeuren dat we niet rijk zijn.
Man wat zaag je toch; je krijgt 40 euro in de maand? Dat is veel te veel voor een snotjong gelijk jezelf. Ben je nu aan het trollen?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:24 schreef Liveyourlife99 het volgende:
[..]
Dat ze niet wil dat ik drink tot mijn 15e begrijp ik nog wel, maar als mijn zus of neef me een slokje aanbied mag dit al niet. Bovendien krijg ik 20 euro zakgeld per maand. Iedereen krijgt 30 / 40. Gelukkig heb ik een hardwerkende vader die me nog 20 euro per maand geeft, terwijl hij al genoeg alimentatie betaald en dit zich slechter kan veroorloven dan mijn moeder met 2 inkomens die net een flinke verbouwing achter de rug heeft. En maar zeuren dat we niet rijk zijn.
Neger watquote:Op zondag 13 januari 2013 23:24 schreef Liveyourlife99 het volgende:
[..]
Ja, dat je die smartphone zelf moet betalen lijkt me logisch, een goedkope telefoon mocht je wel gratis hebben maar dat was je te min blijkbaar.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:27 schreef Liveyourlife99 het volgende:
Reactie op jullie allemaal: ik mag wel degelijk een smarthphone, en heb deze dan ook, maar deze moet ik zelf betalen. Kleedgeld heb ik al aangeboden, maar dat wil ze niet. Argumenten heeft ze niet. En nogmaals: het is kwart voor 10, niet 10 uur
Jij bent echt een domme gast. Waarschijnlijk krijg je alles wel gewoon als je iets vraagt man, echt vreemd dat je geen alcohol mag en "maar" 20 euro zakgeld krijgt.. Zelf ben ik 15 en heb ik geen zakgeld, heb hier geen problemen mee, want als ik iets met vrienden wil doen krijg ik daar geld voor. En na school mag ik ook niet naar een café met vrienden tot ik 16 ben in mei. Boeit me echt niet hoor, officieel mag ik zelfs geen alcohol voor mn 16de en mijn ouders willen dit ook zo. Op oudejaar dronk een vriend die ook 15 was champagne en ik moest fruitsap drinken. Ik denk niet dat ik minder heb genoten dan mn vriend..quote:Op zondag 13 januari 2013 23:24 schreef Liveyourlife99 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ik genoeg zakgeld krijg, het gaat erom dat mijn moeder het niet wil betalen. Mijn vader werkt keihard en geeft alles wat hij kan geven, terwijl mijn moeder geld zat heeft en liever weekendjes weggaat met haar man dan mij af en toe iets leuks te geven.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:26 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Man wat zaag je toch; je krijgt 40 euro in de maand? Dat is veel te veel voor een snotjong gelijk jezelf. Ben je nu aan het trollen?
Als je mijn zoon was mocht je op je vijftiende ook nog niet drinken. Alcohol verstoort de ontwikkeling van je hersens. Je bent nog een kind...
Heb een beetje respect voor je vader en zeg dat hij ook iets mag houden ipv het aan jou te geven, aub zeg..quote:Op zondag 13 januari 2013 23:29 schreef Liveyourlife99 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ik genoeg zakgeld krijg, het gaat erom dat mijn moeder het niet wil betalen. Mijn vader werkt keihard en geeft alles wat hij kan geven, terwijl mijn moeder geld zat heeft en liever weekendjes weggaat met haar man dan mij af en toe iets leuks te geven.
Waarom zou je moeder je dingen moeten geven. Haar taak is jou een dak geven, jou onderhouden en zorgen dat je naar school kan. Ze heeft je al leven gegeven.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:29 schreef Liveyourlife99 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ik genoeg zakgeld krijg, het gaat erom dat mijn moeder het niet wil betalen. Mijn vader werkt keihard en geeft alles wat hij kan geven, terwijl mijn moeder geld zat heeft en liever weekendjes weggaat met haar man dan mij af en toe iets leuks te geven.
Tijden veranderen. En geen zakgeld maar wel een krantenwijk lijkt me prima, helaas is dit niet haalbaar.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:29 schreef Daantke het volgende:
op mijn dertiende deed ik het keurig met een 3310 en 10 euro beltegoed in de paar maanden, waarbij sms'en nog 25 cent kostte en je je wel drie keer bedacht voordat je iemand sms'te.
en dat is nog maar 8 jaar geleden...
tevens kreeg ik geen zakgeld en had ik gewoon een krantenwijk waarvan ik alles moest betalen.
Ondankbaar schaap, je woont toch bij je moeder (vreet dus haar koelkast leeg) en niet bij je vader, wel dan? Weet je wel hoeveel een kind kost??? Je moest je schamen dat je zo over je moeder praat.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:29 schreef Liveyourlife99 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |