Wat een prachtige uitslag idd. En nu vooruit!quote:Op donderdag 20 maart 2014 02:48 schreef Kaas- het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Van de 15 grootste gemeenten van Nederland lijkt D66 er in 11 of 12 de grootste te worden en bij de anderen staan ze ook in de top-3. Pakken nu definitief de macht, prachtige uitslag!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het zou daar zogenaamd ook een spannende tweestrijd worden (net als in Rotterdam), maar in beide steden komt de PvdA zelfs niet ook maar een heel klein beetje in de buurt van de lokale winnaar.quote:
Jammr hoor. Waar dat?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:58 schreef debuurvrouw het volgende:
Haren maar eens overwegen dan.
Wij hadden echt een handvol stemmen te weinig voor een tweede zetel. Ben er nog ziek van.
http://www.vn.nl/Archief/(...)een-bedrijf-werd.htmquote:Hoe D66 een bedrijf werd
quote:Op zondag 20 april 2014 00:36 schreef borisz het volgende:
http://nieuwsuur.nl/onder(...)an-d66-duurzaam.html
Beiden interessant.quote:Op zondag 27 april 2014 14:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://www.vn.nl/Archief/(...)een-bedrijf-werd.htm
Lang artikel over de professionalisering van D66.
Nederland ontvangt 1 miljard per jaar aan landbouwsubsidies, terwijl die sector een omzet maakt van (ik meen) zo'n 80 miljard. Dus de suggestie dat minder landbouwsubsidies direct leidt tot instorten van die sector geloof ik niet zoquote:Op zondag 18 mei 2014 23:38 schreef Belabor het volgende:
Hmm, ik zit dit keer wel een klein beetje met D66 in mijn maag voor de verkiezingen. Ik kan het in veel punten wel vinden met de partij, net zoals in de afgelopen landelijke verkiezingen, maar dat er een Europees leger moet komen en het feit dat de partij sterk wil korten op landbouwsubsidies zijn wel belangrijke struikelblokken.
Ik snap heel goed dat de partij uit concurrentieoverwegingen de subsidies wil korten, maar ik denk dat de partij wel onderschat dat dit een zeer grote bron van banen en inkomsten is in de plattelandsgebieden. Dorpen en zelfs kleine steden lopen hier al leeg, en met zulke veranderingen zal dit zeker niet verbeteren. Zonder landbouw is er voor veel jongeren absoluut geen reden om in hun geboorteregio te blijven. Goed voor de jongeren, slecht voor het platteland?
En ja, dat Europese leger... ik ben eigenlijk wel een beetje een pacifist en libertariër als het om dit soort zaken gaat. Ik zou liever zien dat er in samenwerking met omliggende regio's (waaronder ook Rusland) verdragen gemaakt worden over ontwapening, of in ieder geval betere non-agressieprincipes opgesteld worden.
Zijn kleinere partijen dan voor mij daadwerkelijk een alternatief? Zelfs in de standpunten van het CDA kan ik me grotendeels vinden, al heb ik hier op landelijk gebied vrij weinig mee.
Je vindt krimp tegengaan op het platteland zo belangrijk dat je er werk voor zou willen subsidiëren?quote:Op zondag 18 mei 2014 23:38 schreef Belabor het volgende:
Hmm, ik zit dit keer wel een klein beetje met D66 in mijn maag voor de verkiezingen. Ik kan het in veel punten wel vinden met de partij, net zoals in de afgelopen landelijke verkiezingen, maar dat er een Europees leger moet komen en het feit dat de partij sterk wil korten op landbouwsubsidies zijn wel belangrijke struikelblokken.
Ik snap heel goed dat de partij uit concurrentieoverwegingen de subsidies wil korten, maar ik denk dat de partij wel onderschat dat dit een zeer grote bron van banen en inkomsten is in de plattelandsgebieden. Dorpen en zelfs kleine steden lopen hier al leeg, en met zulke veranderingen zal dit zeker niet verbeteren. Zonder landbouw is er voor veel jongeren absoluut geen reden om in hun geboorteregio te blijven. Goed voor de jongeren, slecht voor het platteland?
Onze wethouder kijkt haar ogen uit. Ze was een van de weinige D66-wethouders in 2006-2010. 2010-2014 was het iets meer. Maar de afgelopen maand had ze plots vele gesprekken met de nieuwe D66wethouders in de regioquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:33 schreef Kaas- het volgende:
Prachtig resultaat van der onderhandelingen toch:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-in-D66-steden.dhtml
quote:Sophie in ‘t Veld (D66) is gekozen tot eerste vicevoorzitter van de Europese liberale fractie in het Europees Parlement (ALDE).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |