abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 januari 2013 @ 18:30:26 #1
3878 Vork
Manisch creatief
pi_121513001
...en toen waren we alweer vol.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:30:56 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121513025
quote:
11s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:30 schreef Vork het volgende:
...en toen waren we alweer vol.
Dat zei Braakhekke ook..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121513077
Succes voor woensdag dan, Vork!

Vanavond Armeense keuken en die is best heel erg cool _O_ En de hele historie van Armenië is gewoon wow :o De hoofdstad is bijv al 3000 jaar oud *duizel*

Dus als maaltijd: bulgur met sperziebonen en kip met abrikozenmarinade. En als toetje granaatappel met yoghurt :9 (twee nationale vruchten gebruikt en het meest voorkomende ingrediënt: bulgur)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_121513189
:9 :9 Armeens eten is zooo lekker!! Ik werk op een school met als belangrijkste 'allochtone' populatie Armenen en dan krijg je wel eens wat lekkers met het kerstdiner of gewoon zomaar :9 :9
pi_121513237
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:33 schreef Sunnythesun het volgende:
:9 :9 Armeens eten is zooo lekker!! Ik werk op een school met als belangrijkste 'allochtone' populatie Armenen en dan krijg je wel eens wat lekkers met het kerstdiner of gewoon zomaar :9 :9
Nou, bij het doorlezen van allerlei Armeense recepten had ik echt overal zin in :D
Nooit geweten dat die zo'n rijke keuken hadden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_121513323
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, bij het doorlezen van allerlei Armeense recepten had ik echt overal zin in :D
Nooit geweten dat die zo'n rijke keuken hadden.
:Y veel deegwaren en bonen en zo volgens mij, en veel vruchten. Dat is een beetje wat ik er van zie. :) Heb ook nog een Armeense collega en die vertelt wel eens wat voor dingen ze maken van huis uit. Ik zou haar eens om wat recepten moeten vragen eigenlijk! :D
pi_121514272
Nog nooit gegeten, Armeens, wat leuk toch zo onbekend en zo lekker *O*
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 januari 2013 @ 18:57:43 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_121514412
Geen ervaringen met de Armeense keuken :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_121514477
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:54 schreef Bluezz het volgende:
Nog nooit gegeten, Armeens, wat leuk toch zo onbekend en zo lekker *O*
Super lekker en erg makkelijk en snel klaar!
  zondag 13 januari 2013 @ 19:00:51 #10
45206 Pietverdriet
pi_121514564
Sowieso die hele regio heeft een prachtige culinaire traditie, tussen Turkije, Iran en aan de zijderoute.
pi_121514615
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Sowieso die hele regio heeft een prachtige culinaire traditie, tussen Turkije, Iran en aan de zijderoute.
Veel invloeden over en weer :Y
pi_121515962
Isa :D
Ben je op 1 januari opnieuw begonnen met koken op " geografisch alfabet" _O_
Hoe ver ben je vorig jaar gekomen ?

Zelf zit ik even te dubben over een workshop Iraaks koken...
Ws. Al volgeschreven ook ~O>

Over deze meneren een stukje gelezen.
http://koneksa-mondo.nl/2013/01/12/worsten-met-een-goed-verhaal/
Heb er al eens een lavendel- en een venkel worst van gesnoept. :Y)
pi_121516971
Leuk dat je t weer doet met dat wereldkoken Isa :)
Spannend Vork! Weer 2 duimen in mn mond dus op woensdag.

Flinke kop snert met brood op en dat vult zeg! Met spek, krabbetjes en worst. Vol vlees. Heb het idee alsof ik km's heb geschaatst :')
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_121517083
Wel apart dat je gesprek 's avonds is Vork. Zijn dat hun werktijden?
pi_121517537
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:47 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja? Bij de slankies denk ik aan:

O: brood
T: tarweproduct
L: brood
T: stukje fruit
D: pasta
T: chocola

Maar dat is dus achterhaald? :@
Was dat ooit zo in slank?
Eerder het tegenovergestelde.

Ik ben trouwens weer lid geworden van een sportschool *O*
pi_121521590
Goed hoor Sarabi! Wel (blijven) gaan he? ;)

Terug van de buuf en in bed. Ze zei dat ze nog nooit zo'n lief buurmeisje heeft gehad :D O+

Nu maar weer hopen dat ik voor half 12 in slaap val. Zondag op maandag is altijd een ramp. Morgen baan opzeggen en vertrekdatum overleggen en om 16u weer een bilprik.
pi_121522378
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:29 schreef AnneX het volgende:
Isa :D
Ben je op 1 januari opnieuw begonnen met koken op " geografisch alfabet" _O_
Hoe ver ben je vorig jaar gekomen ?

Zelf zit ik even te dubben over een workshop Iraaks koken...
Ws. Al volgeschreven ook ~O>

Over deze meneren een stukje gelezen.
http://koneksa-mondo.nl/2013/01/12/worsten-met-een-goed-verhaal/
Heb er al eens een lavendel- en een venkel worst van gesnoept. :Y)
Vorig jaar denk ik 1/3e maar gedaan :{ Dus nu in de herhaling, met andere landen er bij + herhaling landen die ik niet heb gedaan.

Iraakse workshop: doen!
Venkelworst lijkt me niks.
  zondag 13 januari 2013 @ 21:22:10 #18
45206 Pietverdriet
pi_121522492
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:20 schreef Isabeau het volgende:

!
Wildzwijnsalamie met venkelzaad, oh nomnomnomnom
pi_121523733
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vorig jaar denk ik 1/3e maar gedaan :{ Dus nu in de herhaling, met andere landen er bij + herhaling landen die ik niet heb gedaan.

Iraakse workshop: doen!
Check. Inschrijving voltooid *O*

Boeiend staaltje historie op Ned 2 w/
pi_121524551
Ik begin dit jaar wel veel beter met Albanië en Armenië: allebei heel veel keus uit geweldige dingen.
Vorig jaar Amerika (VS), Australië en Canada waren vreselijk :') Nou ja, Amerika had nog wel lekkere Cajun-recepten.
pi_121525093
Wordt het al makkelijker om ingredienten te vinden?
pi_121525189
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:00 schreef AnneX het volgende:
Wordt het al makkelijker om ingredienten te vinden?
Nee, het is nog steeds armoe troef in dit durp. Dat was ook best wel een groot probleem voor veel gerechten en dan val je toch terug op de dingen die je wel kan kopen. En elke week naar de markt in Groningen is ook zo wat O-)
pi_121525404
*O*

En ik ga al niet eens naar de markt 5 km verderop. ~O>

? En onderweg naar/ van werk ?
pi_121526472
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:39 schreef AnneX het volgende:

[..]

Check. Inschrijving voltooid *O*

Boeiend staaltje historie op Ned 2 w/
Leuk! Weer Facebooken he als je bent geweest

#meegenieten
pi_121531546
Ik probeer mijn Lifelines vragenlijst voor dit jaar in te vullen en het is gewoon niet te doen |:(
Ik dacht dat al die vragen over je eetgewoontes moeilijk waren (hoe vaak hebt u in de afgelopen maand x gegeten?), maar nu kom ik aan bij je dagindeling. En dan gaan ze uit van een 9-5 baan of zo |:(

Werkdag:
Ik ga naar bed om xxx uur.
Om xx uur besluit ik te gaan slapen.
Ik heb xx minuten nodig om in slaap te vallen.
Ik word wakker om xx uur.

Ja, voor dagdiensten, nachtdiensten, wat?!
pi_121531624
Je moet voor die vragenlijst wel een heel regelmatig leven hebben :')
  maandag 14 januari 2013 @ 00:19:57 #27
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121532112
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik probeer mijn Lifelines vragenlijst voor dit jaar in te vullen en het is gewoon niet te doen |:(
Ik dacht dat al die vragen over je eetgewoontes moeilijk waren (hoe vaak hebt u in de afgelopen maand x gegeten?), maar nu kom ik aan bij je dagindeling. En dan gaan ze uit van een 9-5 baan of zo |:(

Werkdag:
Ik ga naar bed om xxx uur.
Om xx uur besluit ik te gaan slapen.
Ik heb xx minuten nodig om in slaap te vallen.
Ik word wakker om xx uur.

Ja, voor dagdiensten, nachtdiensten, wat?!
Ah, ik ga hem morgen invullen. Ben benieuwd.

Ik denk dat je je 'meest reguliere dag' moet nemen Isa, volgens mij zeggen ze dat ook. Maar het is inderdaad wel lastig als je zo'n onregelmatige leven leidt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_121532315
Ik heb wekelijks nachtdiensten! En vaak werk ik net zo vaak (2x) in de nachtdienst als in de dagdienst (ook 2x). Maar goed, ik heb maar een 'gewone' dag genomen ;) Vroeg naar bed, vroeg op.
  maandag 14 januari 2013 @ 00:33:04 #29
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121532537
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb wekelijks nachtdiensten! En vaak werk ik net zo vaak (2x) in de nachtdienst als in de dagdienst (ook 2x). Maar goed, ik heb maar een 'gewone' dag genomen ;) Vroeg naar bed, vroeg op.
Ja lastig dan inderdaad.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_121532644
Het lijkt me ook wel erg moeilijk hoor, vragenlijsten ontwerpen zodat iedereen de vragen goed kan invullen.
  maandag 14 januari 2013 @ 00:41:43 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121532837
Wat is een Lifelines vragenlijst?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 14 januari 2013 @ 00:42:02 #32
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121532848
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:36 schreef Isabeau het volgende:
Het lijkt me ook wel erg moeilijk hoor, vragenlijsten ontwerpen zodat iedereen de vragen goed kan invullen.
Nou inderdaad. Het zijn natuurlijk algemene lijsten en geen persoonlijke enquetes. En ze mikken toch op de grote generatie-overstijgende lijnen. althans, dat heb ik begrepen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_121532904
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:26 schreef Isabeau het volgende:
Vroeg naar bed, vroeg op.
Ga ik maar eens doen *)
  maandag 14 januari 2013 @ 00:45:10 #34
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121532940
quote:
5s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:41 schreef golfer het volgende:
Ik denk datje het met google moet kunnen vinden. Het gaat om een heel groot onderzoek waarbij ze zo veel mogelijk nederlanders willen betrekken, liefst ook in familieverband.
Je vult vragenlijsten in en krijgt eens in de zoveel jaar o.a. bloedonderzoek.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_121532949
quote:
5s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:41 schreef golfer het volgende:
https://www.lifelines.nl/

Het onderzoek richt zich vooral op families in de noordelijke provincies. Zo doe ik mee, maar ook mijn vader en mijn oudste neef (zoon van mijn broer).
  maandag 14 januari 2013 @ 00:50:27 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121533114
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:45 schreef Isabeau het volgende:

https://www.lifelines.nl/

Het onderzoek richt zich vooral op families in de noordelijke provincies. Zo doe ik mee, maar ook mijn vader en mijn oudste neef (zoon van mijn broer).
Oh ja, daar heb ik wel eens over gelezen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 14 januari 2013 @ 01:21:38 #37
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121533738
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:57 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe je em vindt! Ik wil em ook zien.
Duckface hield het niet droog, en er zaten nog wel meer mensen te snikken in de zaal :D

Mooie film, aanrader :)
Confidence through competence
pi_121535298
Goedemorgen! Zo maar weer eens richting kantoor...
  maandag 14 januari 2013 @ 07:42:07 #39
45206 Pietverdriet
pi_121535489
Beh, griep, koorts, voel me kut
pi_121535666
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 01:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Duckface hield het niet droog, en er zaten nog wel meer mensen te snikken in de zaal :D

Mooie film, aanrader :)
Oh dan wil ik ook. Als mensen moeten huilen zal ie vast mooi zijn (of juist verschrikkelijk :P).

Goeiemorgen. Heb zo gesprek met de inkoopmanager, ga ontslag indienen en vertrekdatum overleggen. Best zenuwachtig eigenlijk.
pi_121535668
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 07:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Beh, griep, koorts, voel me kut
:* Beterschap Piet. Lekker op de bank blijven liggen.
pi_121536336
Nou wordt waarschijnlijk uitgesteld tot morgen. Eerst moet het salaris overeenkomen. Het is nog niet zeker wat ik krijg aangezien de financieel manager langdurig ziek is :{. Ik mag hopen sowieso niet lager want anders bestaat er kans dat ik niet doe. Lekker geregeld.
pi_121537224
morguh :W

ff geduld FFT, komt goed.
  maandag 14 januari 2013 @ 10:16:26 #44
3878 Vork
Manisch creatief
pi_121537841
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:48 schreef FutureFairytale het volgende:
Wel apart dat je gesprek 's avonds is Vork. Zijn dat hun werktijden?
de werktijden zijn wel ruimer dan 9 tot 5, plus dat ze mij tegemoet komen, omdat ik de rest van de maand de enige op de zaak ben (baas is op vakantie) en ik dus niet zomaar een dag(deel) er tussenuit kan. Daar heb ik al loyaliteitspunten mee gescoord *). Maar gelet op het telefonische gesprek dat ik heb gehad, wat al op een sollicitatiegesprek leek en alles eromheen, heb ik het idee dat ze me daar wel graag willen hebben. Ik ben natuurlijk niet de enige kandidaat, maar ik heb hier voorlopig wel een goed gevoel over.

Nu maar hopen dat zij ook niet moeilijk gaan lopen doen over de reiskostenvergoeding, want dat is in dit geval ook best wel cruciaal.
pi_121537971
Nou ja zeker. Hoe lang is het reizen naar A'dam? Lijkt het je leuk?
  maandag 14 januari 2013 @ 10:41:27 #46
3878 Vork
Manisch creatief
pi_121538462
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Nou ja zeker. Hoe lang is het reizen naar A'dam? Lijkt het je leuk?
deur tot deur ongeveer anderhalf uur. Dat is lang, maar de werktijden zijn wat onregelmatig en dat heeft ook wel zo z'n voordelen. Ook dat het in Amsterdam is. Dan ben ik ook wat vaker in de buurt van familie en mevr. Vork. De functie zelf is ook wel afwisselend en het bedrijf lijkt me leuk en dat is ook wel belangrijk bij zo'n reistijd.
pi_121538738
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:41 schreef Vork het volgende:

[..]

deur tot deur ongeveer anderhalf uur. Dat is lang, maar de werktijden zijn wat onregelmatig en dat heeft ook wel zo z'n voordelen. Ook dat het in Amsterdam is. Dan ben ik ook wat vaker in de buurt van familie en mevr. Vork. De functie zelf is ook wel afwisselend en het bedrijf lijkt me leuk en dat is ook wel belangrijk bij zo'n reistijd.
Wat woont je vriendin dan ver van jou. Ik dacht trouwens dat jullie samenwoonden maar dat zal ook wel maar nu niet meer denk ik? (sorry hoor voor mijn nieuwsgierigheid)
Uur tot anderhalf uur kan, heb ik ook lang gedaan en als je het gewend bent gaat het gewoon. Ik hoop dat ze je, zoals je aangeeft, inderdaad aan willen nemen. Zou fijn zijn als je wat hebt voor je huidige contract afloopt.
  maandag 14 januari 2013 @ 11:00:53 #48
3878 Vork
Manisch creatief
pi_121538967
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:52 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Wat woont je vriendin dan ver van jou. Ik dacht trouwens dat jullie samenwoonden maar dat zal ook wel maar nu niet meer denk ik? (sorry hoor voor mijn nieuwsgierigheid)
Uur tot anderhalf uur kan, heb ik ook lang gedaan en als je het gewend bent gaat het gewoon. Ik hoop dat ze je, zoals je aangeeft, inderdaad aan willen nemen. Zou fijn zijn als je wat hebt voor je huidige contract afloopt.
nee, mijn vriendin heeft nooit bij mij gewoond, de afstand is helaas altijd zo groot geweest. Amsterdam ligt een beetje in het midden van onze afstand en mijn ouders wonen ook ergens die kant op. Ik heb trouwens al een jaar in
Amsterdam gewerkt, ik ken de weg en weet hoe het is. Ik hoop dat ik af en toe buiten de spits kan reizen.

Mijn huidige contract is niet het probleem, die loopt pas eind dit jaar af en wordt in principe gewoon verlegd. Het nadeel is alleen dat het parttime is en hoogstwaarschijnlijk ook blijft èn het is niet binnen mijn vakgebied. Dit werk kan ik dus gewoon houden, maar het is niet wat ik wil en ook niet genoeg.
  maandag 14 januari 2013 @ 11:50:13 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121540447
Vork,als je die baan krijgt is het toch ook niet een probleem om dan weer richting Amsterdam/Noord-Holland (je roots) terug te verhuizen of voel je je heel erg gebonden aan die uithoek waar je nu woont?
Poef.....gone! ©golfer
pi_121540828
Oh ik dacht dat je echt op zoek moest omdat je straks zonder baan komt te zitten. Gelukkig niet dus :)
  maandag 14 januari 2013 @ 12:13:47 #51
3878 Vork
Manisch creatief
pi_121541242
Daar waar ik vandaan kom is een veel grotere uithoeken dan waar ik nu woon. Alles boven Amsterdam heb ik momenteel niets te zoeken. Weinig vrienden en kennissen die er wonen en de hele regio is stug en weinig spannend. Nee ik zit hier in Arnhem echt veel beter. Niet dat ik daar per se de rest van mijn leven blijf wonen, maar voorlopig hoef ik hier niet weg.
  maandag 14 januari 2013 @ 12:58:44 #52
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121542759
quote:
15s.gif Op maandag 14 januari 2013 09:03 schreef FutureFairytale het volgende:
Nou wordt waarschijnlijk uitgesteld tot morgen. Eerst moet het salaris overeenkomen. Het is nog niet zeker wat ik krijg aangezien de financieel manager langdurig ziek is :{. Ik mag hopen sowieso niet lager want anders bestaat er kans dat ik niet doe. Lekker geregeld.
Maar er zijn heel veel voordelen aan je nieuwe baan. Kijk hoeveel je maximum lager wil, en hou daar in onderhandelingen aan vast mocht dat nodig zijn. Hoop dat je meer krijgt natuurlijk.

Achteraf gezien kreeg je bij de nootjes waarschijnlijk veel voor je type functie, maar dat is nu de koe in z'n kont kijken :P
Confidence through competence
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')