abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121585193
Wat is er zo moeilijk aan om een vervangend kaartje uit te schrijven en af te rekenen dan wel na te sturen.

Dit gaat ook nergens over, behalve dan dat die man waarschijnlijk zijn persoonlijke strubbels in zijn werkt legt, en deze overtreding nu zachtjes aan bijna als een doodzonde ziet...

Jammer.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_121585305
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan om een vervangend kaartje uit te schrijven en af te rekenen dan wel na te sturen.

Dit gaat ook nergens over, behalve dan dat die man waarschijnlijk zijn persoonlijke strubbels in zijn werkt legt, en deze overtreding nu zachtjes aan bijna als een doodzonde ziet...

Jammer.
er zijn regels en die zijn opgevolgd.

daar zijn regels voor.
pi_121585330
Verschuil je maar achter de regels....., misschien een baan ik de politiek iets voor jou ?
pi_121585408
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:19 schreef Chahna het volgende:

[..]

er zijn regels en die zijn opgevolgd.

daar zijn regels voor.
nou nee. want dan had het kind gewoon een boete gekregen. eventueel afgeleverd bij spoorwegpolitie en dan had moeders der aldaar op kunnen halen :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_121585417
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Verschuil je maar achter de regels....., misschien een baan ik de politiek iets voor jou ?
Ga jij eerst maar eens lezen wat er aan de hand is.
pi_121585544
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
het kost tijd, vooral lastig als station snel op elkaar volgen.
kans dat fraudeur niet hun eigen adres opgeven en boete toch nooit betaald wordt is heeeeel groot.
pi_121585560
Daar hoef ik niets voor te lezen.

Maar waar doel jij persoonlijk op ?
pi_121585579
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
ja regels, eng he.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:22 schreef simmu het volgende:

[..]

nou nee. want dan had het kind gewoon een boete gekregen. eventueel afgeleverd bij spoorwegpolitie en dan had moeders der aldaar op kunnen halen :)
ze had een kaartje moeten kopen.
ze had op tijd naar huis moeten gaan

Twee dingen die ze had moeten doen waardoor dit niet was gebeurd.

Maar nee, wijzen naar de instellingen is veel makkelijker. Zij is slachtoffer _O-
pi_121585629
Lastig mag geen excuus zijn, die dingen gebeuren nu eenmaal. En anders laat je er eens één lopen, dan is er ook niets aan de hand, zelfs in winkels houden ze daar rekening mee in de derving...
pi_121585656
Jij hebt blijkbaar regels nodig om te kunnen functioneren. Beetje flexibel zijn...
pi_121585678
Ik kan niet quoten vandaar de losse racties.
.
pi_121585690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:29 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Lastig mag geen excuus zijn, die dingen gebeuren nu eenmaal. En anders laat je er eens één lopen, dan is er ook niets aan de hand, zelfs in winkels houden ze daar rekening mee in de derving...
nee meneer, 'laten lopen'... dat willen ze juist.
Wordt dat niet gedaan dan gaan ze lopen huilen bij tv west in de hoop dat de Gertjes van deze wereld medelijden krijgt met die zwartrijders/klaplopers/profiteurs.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik kan niet quoten vandaar de losse racties.
.
Adblocker uitzetten.
pi_121585694
Man, ik zie wel eens 14 jarigen om 4 uur snachts met zn tweetjes in het Centrum van Rotterdam wandelen, ik zie het probleem niet zo om 23:00. Jank kid.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_121585742
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Daar hoef ik niets voor te lezen.

Maar waar doel jij persoonlijk op ?
dat het meisje er ws zelf voor heeft gekozen om uit te stappen om een wel geldig kaartje te kopen, maar tot haar verbazing de trein niet op haar wachtte. Nou het moet toch niet gekker worden.

En dan de politie bellen, terwijl er nog meer treinen kwamen (waar ze over loog) en er ook bussen en trams reden (waar ze ook over loog)

Terwijl ze ook niet meer weet of ze nou een verkeerd kaartje had gekocht (wat niet automatisch gaat), een oud kaartje had of dat ze het goede kaartje kwijt was geraakt.
pi_121585931
Ik heb er geen medelijden mee hoor, helemaal niet, maar dit soort dingen hadden allemaal voorkomen kunnen worden als je een ander systeem hanteert waarbij je gescand ( ID of paspoort etc.) wordt bv en de rekening thuis krijgt, het merendeel werkt hier gelijk prima aan mee, de rest wordt bij controle alsnog verplicht door de scan en krijgt de rekening thuis. Als voorbeeld he.

Er is heel veel te verzinnen als het moet, maar we maken het expres nooit failsafe, kijk maar naar de parkeerboete inkomsten, het is helemaal niet de bedoeling dat het allemaal feilloos gaat !

Dan niet zeuren als er iemand over de schreef gaat, zoveel kost het niet als je die zaken meeneemt in je begroting.
pi_121586074
Toen ik de TT van het vorige topic las, dacht ik eerst: "Oh, dat is wel stom". Maar nadat ik het topic las blijkt ze om 23:00 uit de trein te zijn gezet, ongeveer 2km van haar eindbestemming. En dan belt ze naar de politie?

Heus dat ze 's avonds met vriendinnen gewoon dat stuk loopt. En om 23:00 rijden er toch genoeg bussen en trams? Wat een gezeur om niks en wat een overdreven gedoe om direct contact op te nemen met de media.
pi_121586075
Als ze gelogen heeft en het verhaal niet klopt dan is dat een andere zaak. Dan is het haar eigen schuld, maar dat zie ik in de OP niet staan.

Maar dan nog in zo'n geval gewoon laten reizen en alsnog achteraf laten betalen.

En als dat dus teveel tijd kost op een bepaald moment ( want dat is niet altijd natuurlijk ) dan maar even niet.
pi_121586100
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:41 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Als ze gelogen heeft en het verhaal niet klopt dan is dat een andere zaak. Dan is het haar eigen schuld, maar dat zie ik in de OP niet staan.

Maar dan nog in zo'n geval gewoon laten reizen en alsnog laten achterafbetalen.

En als dat dus teveel tijd kost op een bepaald moment ( want dat is niet altijd natuurlijk ) dan maar even niet.
daarom ook niet zomaar reageren maar eerst lezen. Diverse mensen hebben al aangegeven dat ze loog en de situatie hier op het station uitgelegd.
pi_121586108
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik heb er geen medelijden mee hoor, helemaal niet, maar dit soort dingen hadden allemaal voorkomen kunnen worden als je een ander systeem hanteert waarbij je gescand ( ID of paspoort etc.) wordt bv en de rekening thuis krijgt, het merendeel werkt hier gelijk prima aan mee, de rest wordt bij controle alsnog verplicht door de scan en krijgt de rekening thuis. Als voorbeeld he.

Er is heel veel te verzinnen als het moet, maar we maken het expres nooit failsafe, kijk maar naar de parkeerboete inkomsten, het is helemaal niet de bedoeling dat het allemaal feilloos gaat !

Dan niet zeuren als er iemand over de schreef gaat, zoveel kost het niet als je die zaken meeneemt in je begroting.
Wat een onzin, als iemand nu weigert zijn ID te tonen of het niet bij zich heeft ? Als jij je ID toont, krijg je de boete ook gewoon thuis.
pi_121586218
Daar ging het niet om, je had het over regels, niet of het verhaal al dan niet gelogen is. Dus de reactie blijft overeind wat mij betreft.

In het al dan niet hypothetische geval. Maar als het gelogen is heeft de ns geen enkele schuld natuurlijk, is het wel waar vind ik het verkeerd op die manier.
pi_121586381
Het was maar een voorbeeld, even een paar uur echt brainstormen en er komt vast iets uit wat failsafe is of dermate afgedicht dat het geen issue hoeft te wezen.

Even je id scannen aan de poort en dan pas doorgang krijgen, id vergeten ? naar het loket toe. Rekening krijg je achteraf thuis. Dus zonder registratie kom je niet in de trein, wel zonder geld.
pi_121586512
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:49 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het was maar een voorbeeld, even een paar uur echt brainstormen en er komt vast iets uit wat failsafe is of dermate afgedicht dat het geen issue hoeft te wezen.

Even je id scannen aan de poort en dan pas doorgang krijgen, id vergeten ? naar het loket toe. Rekening krijg je achteraf thuis. Dus zonder registratie kom je niet in de trein, wel zonder geld.
ja dat heet OV chipkaart en dat gaat niet werken want je kan niet alle stations afsluiten met poortjes.

De enige manier is gewoon streng controleren en gelijk boete (al dan niet achteraf betalen maar alleen na tonen ID)
pi_121586553
waarbij ik me hier afvraag waarom het meisje nog geen OV chipkaart heeft.
pi_121586573
Goed alles kan, maar met de id had veel beter geweest denk ik dan die losse pasjes, want dat is er weer één meer.

En anders door naar gratis openbaar vervoer en minder file etc ?
pi_121586576
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:54 schreef macca728 het volgende:
waarbij ik me hier afvraag waarom het meisje nog geen OV chipkaart heeft.
Dan kun je niet zwartrijden met het excuus dat je het verkeerde kaartje hebt gekocht.
pi_121586788
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dan kun je niet zwartrijden met het excuus dat je het verkeerde kaartje hebt gekocht.
Ja dat waarschijnlijk.
pi_121588719
Wat ik hoorde (viavia, iemand die ook in de trein zat): de conductrice wilde haar matsen met haar verkeerde kaartje maar mevrouw schopte zo'n stennis dat conductrice dacht "Bekijk jij het maar" en dat ze toen inderdaad de trein uitmoest.

Ze had trouwens wel gelijk dat ze zei dat er daar geen tram haar kant uitging. Tram 16 komt daar alleen, die gaat niet naar Rijswijk. Maar zoals gezegd: twee haltes verder kun je op 17 stappen. Ook typisch dat de politie haar dat blijkbaar niet vertellen kon.
Don't you love her madly?
pi_121588869
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:55 schreef Lovechild het volgende:

Ze had trouwens wel gelijk dat ze zei dat er daar geen tram haar kant uitging. Tram 16 komt daar alleen, die gaat niet naar Rijswijk. Maar zoals gezegd: twee haltes verder kun je op 17 stappen. Ook typisch dat de politie haar dat blijkbaar niet vertellen kon.
de politie is toch niet 9292OV? Kind had een telefoon bij zich....
pi_121589141
Ha, ha, ha, ik lees zelfs dat die muts 112 heeft gebeld. _O-
pi_121589508
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ha, ha, ha, ik lees zelfs dat die muts 112 heeft gebeld. _O-
Kan ze daar ook geen boete voor krijgen? Voor onterecht 112 bellen.

Nouja aan de andere kant, het is wel héél eng als je om 11 uur 's avonds op een treinstation midden in je eigen woonplaats bent, een kleine 2km van je eindbestemming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')