nja, ik zou het idd niet goed vinden als mijn 16jarige dochter alleen rond 11 uur 's avonds in die contrijen rondhangt. noem me raar en/of overbeschermend, maar nee. ofwel met een groepje, ofwel halen en brengen door een ouder, ofwel gewoon nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Misschien moet moeders dat kind maar gewoon thuis laten, want ze is blijkbaar niet in staat zelfstandig over straat te gaan. Ze kan geen goed kaartje kopen, ze kan geen bord lezen waarop de volgende trein staat vermeld en ze kan niet kijken naar de bus of tram die voor de deur stopt.
En blijkbaar is ze zelf de trein had gegaan, anders had ze idd een boete gekregen.
Je vraagt je af wat 16-jarige kindjes uberhaupt te zoeken hebben op straat 's avonds laat als ik je post begrijp. Wat heeft de NS daar mee te maken?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 04:19 schreef ouyevoli het volgende:
Dit is heel, heel dom van 'de NS'. Natuurlijk, dit zal wel weer zo'n dom kind zijn dat 'perongelijk' het verkeerde kaartje heeft, dat iets goedkoper is. Echter, dit is het moment dat een conducteur toch even zijn hersens moet gebruiken voor hij een 16 kind op straat dondert. Deze kon gelukkig nog nadenken als ik de krant moet geloven en belt iemand (al is het de politie). Maar wat als? Wat áls dat kind hardhandig was aangerand en daarna in de goot geflikkerd? Ik zie de koppen al voor me hoor.. "NS verantwoordelijk voor aanranden 16 jarige meisje". En dat allemaal afgezien van kamervragen die gaan komen, rechtzaakje hier en daar.
Met andere woorden, overdag lekker de trein uit flikkeren. Maar dan wel consequent, en niet de wat dreigende man laten zitten. Maar geef dat kind laat op de avond, al is het maar om jezelf in te dekken, een boete.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:32 schreef Nielsch het volgende:
ik begreep gisteren trouwens pas dat het om een indorocker ging als in een rocker uit Indonesië. Ik dacht eerst dat het gewoon een rare manier was om indyrocker te spellen.
De NS is nogal onregelmatig in haar beleid wat dat betreft. Ik heb eigenlijk alle drie de onderstaande situaties zelf meegemaakt tijdens de keren dat ik heb zwart gereden:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:32 schreef simmu het volgende:
maar ik kom er even op terug, want het is voor mij wel erg interressant om te weten of je nou wel of niet gewoon zwart kan rijden (op straffe van enkel eruit gezet worden)![]()
Meerdere keren meegemaakt dat ik met een verkeerd kaartje reisde / in de verkeerde trein terecht kwam en zonder boete wegkwam. Een open, berouwvolle houding doet wonderen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:32 schreef simmu het volgende:
maar ik kom er even op terug, want het is voor mij wel erg interressant om te weten of je nou wel of niet gewoon zwart kan rijden (op straffe van enkel eruit gezet worden)![]()
Zal wel liggen aan hoe druk de conducteur het heeft en hoe veel zin ze er in hebben.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De NS is nogal onregelmatig in haar beleid wat dat betreft. Ik heb eigenlijk alle drie de onderstaande situaties zelf meegemaakt tijdens de keren dat ik heb zwart gereden:
1) Boete
2) Keuze: Boete of uitstappen
3) Geen enkele straf (nadat hij eerst een boete wilde uitschrijven maar later zei: "eh, laat maar zitten")
Dit lijkt mij vooral het verhaal van een goedgelovige moeder die in de afgelopen paar dagen heeft geleerd dat haar dochter ook wel eens kan liegen. Deze combinatie (pubers, goedgelovige ouders, journalisten) heeft vaker voor "opvallende" nieuwsberichten gezorgd.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het was niet in me opgekomen op hoge poten de media in te schakelen.
Neen, dat interpreteer je dan verkeerd. Ik zeg dat het dom van de conducteur is om een 16 jarig meisje uit de trein te zetten. Mocht het mis gaan, maakt het niet uit of dat ze kinderlijk is ja of nee. Ze was 16.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat 16-jarige kindjes uberhaupt te zoeken hebben op straat 's avonds laat als ik je post begrijp. Wat heeft de NS daar mee te maken?
Om 3.00 s nachts stikt het nog van de zestienjarigen in het uitgaansleven en vaak genoeg worden ze zat een café uitgeflikkerd midden in de nacht.
Als we zo moeten denken ligt er verantwoording bij de ouders.
Trouwens, even haar facebook gecheckt, en deze madame komt echt niet zo kinderlijk over hoor. Foto's van haar in New York paraderend over straat en op het strand een shoot. Echt niet bepaald een kindje.
Ja een blijkbaar was moeders bevriend met een medewerker van TV West en zo krijgt de NS de schuld terwijl de medewerker van TV West ook gewoon de feiten kon checken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:29 schreef Shodan het volgende:
Dit is toch overduidelijk een verhaal van een uit de hand gelopen leugentje wat door een journalist opgepikt is? Dergelijke verhalen hoor je wel een paar keer per jaar. Meestal is er dan een grote instantie (de politie, de NS) de gebeten hond, terwijl achteraf de zaken heel anders blijken te liggen.
Nee als een zwartrijder weigert een boete te betalen of geen ID kaart heeft, moet de NS iemand er uit zetten, of ze nou 16 is of niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:47 schreef ouyevoli het volgende:
[..]
Neen, dat interpreteer je dan verkeerd. Ik zeg dat het dom van de conducteur is om een 16 jarig meisje uit de trein te zetten. Mocht het mis gaan, maakt het niet uit of dat ze kinderlijk is ja of nee. Ze was 16.
Maar ik heb reeds opgevangen dat er scheve woorden in dat artikel staan. Dat veranderd het verhaal natuurlijk als dat zo is.
Dat het kunnen weigeren van een boete kan, is opzich al een Alberto Stegemannetje.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee als een zwartrijder weigert een boete te betalen of geen ID kaart heeft, moet de NS iemand er uit zetten, of ze nou 16 is of niet.
En nogmaals het was zeker geen verlaten station, er kwamen nog andere treinen, waar vast mensen hebben ingezeten en er reden bussen en trams. En blijkbaar was er nog een pizzereia ook.
Dat sowieso, misschien heeft dit meisje dit al eerder meegemaakt, zelf ook vaak genoeg meegemaakt dat zwartrijders in de trein gewoon een kaartje konden kopen zonder boete.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:55 schreef ouyevoli het volgende:
[..]
Dat het kunnen weigeren van een boete kan, is opzich al een Alberto Stegemannetje.
Ja wat moeten ze zeggen, dat meisje liegt keihard ?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:59 schreef n00b13 het volgende:
Ik vind het vooral stom dat de NS geen verklaring geeft.
Het kunnen kopen van een kaartje is niet zo'n ramp opzich. Bij de NMBS kan (kon?) dat ook, maar in België is het al een hele prestatie om niet gecontrolleerd van A naar B te komen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat sowieso, misschien heeft dit meisje dit al eerder meegemaakt, zelf ook vaak genoeg meegemaakt dat zwartrijders in de trein gewoon een kaartje konden kopen zonder boete.
De NS heeft gereageerd door te zeggen dat ze graag in gesprek willen met het meisje en haar moeder. Wel zo netjes om dit gewoon direct met de betrokkenen uit te zoeken in plaats van via de media te spelen. Jammer voor ons.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:59 schreef n00b13 het volgende:
Ik vind het vooral stom dat de NS geen verklaring geeft.
Ik vind het wel leuker als e.e.a. opgeblazen wordt natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja wat moeten ze zeggen, dat meisje liegt keihard ?
Ze zullen het nog onderzoeken OF het meisje moet nog op gesprek komen.
Dat had dat meisje, en vooral haar moeder, ook moeten doen natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De NS heeft gereageerd door te zeggen dat ze graag in gesprek willen met het meisje en haar moeder. Wel zo netjes om dit gewoon direct met de betrokkenen uit te zoeken in plaats van via de media te spelen. Jammer voor ons.
dat natuurlijk idd welquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:07 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat had dat meisje, en vooral haar moeder, ook moeten doen natuurlijk.
gewoon iedereen die zwartrijdt een boete. punt uit. als je gewoon een helder beleid hebt op dat vlak heb je dit soort gelazer ook nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:12 schreef koffiegast het volgende:
Dat het laat is en vrouwlief nog 16 is en dan beetje bang wordt valt te begrijpen. Wat niet valt te begrijpen is dat er een hele persbericht moet komen omdat ze eerst naar de politie belt ipv haar moeder, of bussen trams en treinen checkt. Als je een traject rotterdam - rijswijk kan afleggen dan kun je ook lezen waar je heen moet vanaf moerwijk.
Dat sommigen het onverantwoord vinden oké, maar moeten we dan elke persoon onder de 18 maar laten blijven zitten in de trein zodra het donker is of na etenstijd gebeurt?
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:25 schreef simmu het volgende:
[..]
gewoon iedereen die zwartrijdt een boete. punt uit. als je gewoon een helder beleid hebt op dat vlak heb je dit soort gelazer ook niet
edit: je onderschrift![]()
En als ze geen ID kaart hebben en niet willen/kunnen betalen ?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:25 schreef simmu het volgende:
[..]
gewoon iedereen die zwartrijdt een boete. punt uit. als je gewoon een helder beleid hebt op dat vlak heb je dit soort gelazer ook niet
edit: je onderschrift![]()
tsja. sorrie, maar daar mag je de overheid voor aankijken. id is verplicht. er worden mensen om wel minder opgepakt wanneer ze geen id kunnen tonen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
[..]
En als ze geen ID kaart hebben en niet willen/kunnen betalen ?
Dan moet de spoorwegpolitie komen en kunnen we elke keer een half uur wachten.
Er zou sowieso veel meer controle moeten komen, pakkans is veels te klein.
Nee maar de spoorwegpolitie moet het toch doen. Anders vasthouden op een station zodat de trein gewoon verder kan. Als mensen er maar elke keer mee wegkomen blijven ze het doen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het zal wel te veel oponthoud geven iedereen dan aan te houden. Mensen willen dan niet zeggen wie ze zijn, en dan moet de politie iedere keer gebeld worden die ook niet staan te springen steeds langs te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |