abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:07:17 #201
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121582759
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja wat moeten ze zeggen, dat meisje liegt keihard ?
Ze zullen het nog onderzoeken OF het meisje moet nog op gesprek komen.
Ik vind het wel leuker als e.e.a. opgeblazen wordt natuurlijk.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:07:45 #202
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121582779
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De NS heeft gereageerd door te zeggen dat ze graag in gesprek willen met het meisje en haar moeder. Wel zo netjes om dit gewoon direct met de betrokkenen uit te zoeken in plaats van via de media te spelen. Jammer voor ons.
Dat had dat meisje, en vooral haar moeder, ook moeten doen natuurlijk.
pi_121582811
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:07 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dat had dat meisje, en vooral haar moeder, ook moeten doen natuurlijk.
dat natuurlijk idd wel :Y
tis een hoop poeha in de media om een verwend 16jarige meisje. :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_121582929
Dat het laat is en vrouwlief nog 16 is en dan beetje bang wordt valt te begrijpen. Wat niet valt te begrijpen is dat er een hele persbericht moet komen omdat ze eerst naar de politie belt ipv haar moeder, of bussen trams en treinen checkt. Als je een traject rotterdam - rijswijk kan afleggen dan kun je ook lezen waar je heen moet vanaf moerwijk.

Dat sommigen het onverantwoord vinden oké, maar moeten we dan elke persoon onder de 18 maar laten blijven zitten in de trein zodra het donker is of na etenstijd gebeurt?

[ Bericht 13% gewijzigd door koffiegast op 15-01-2013 10:17:53 ]
pi_121583383
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:12 schreef koffiegast het volgende:
Dat het laat is en vrouwlief nog 16 is en dan beetje bang wordt valt te begrijpen. Wat niet valt te begrijpen is dat er een hele persbericht moet komen omdat ze eerst naar de politie belt ipv haar moeder, of bussen trams en treinen checkt. Als je een traject rotterdam - rijswijk kan afleggen dan kun je ook lezen waar je heen moet vanaf moerwijk.

Dat sommigen het onverantwoord vinden oké, maar moeten we dan elke persoon onder de 18 maar laten blijven zitten in de trein zodra het donker is of na etenstijd gebeurt?
gewoon iedereen die zwartrijdt een boete. punt uit. als je gewoon een helder beleid hebt op dat vlak heb je dit soort gelazer ook niet :)

edit: je onderschrift :D
pi_121583931
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:25 schreef simmu het volgende:

[..]

gewoon iedereen die zwartrijdt een boete. punt uit. als je gewoon een helder beleid hebt op dat vlak heb je dit soort gelazer ook niet :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:25 schreef simmu het volgende:

[..]

En als ze geen ID kaart hebben en niet willen/kunnen betalen ?
Dan moet de spoorwegpolitie komen en kunnen we elke keer een half uur wachten.

Er zou sowieso veel meer controle moeten komen, pakkans is veels te klein.
pi_121584018
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

[..]

En als ze geen ID kaart hebben en niet willen/kunnen betalen ?
Dan moet de spoorwegpolitie komen en kunnen we elke keer een half uur wachten.

Er zou sowieso veel meer controle moeten komen, pakkans is veels te klein.
tsja. sorrie, maar daar mag je de overheid voor aankijken. id is verplicht. er worden mensen om wel minder opgepakt wanneer ze geen id kunnen tonen.

edit; het moge duidelijk zijn dat die id wet zoals die er nu ligt niet iets is waar ik blij van wordt he ;)
pi_121584220
Het zal wel te veel oponthoud geven iedereen dan aan te houden. Mensen willen dan niet zeggen wie ze zijn, en dan moet de politie iedere keer gebeld worden die ook niet staan te springen steeds langs te komen.
pi_121584671
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het zal wel te veel oponthoud geven iedereen dan aan te houden. Mensen willen dan niet zeggen wie ze zijn, en dan moet de politie iedere keer gebeld worden die ook niet staan te springen steeds langs te komen.
Nee maar de spoorwegpolitie moet het toch doen. Anders vasthouden op een station zodat de trein gewoon verder kan. Als mensen er maar elke keer mee wegkomen blijven ze het doen.

Een van de weinige voordelen van de OV chipkaart is in elk geval dat je geen gezwets meer krijgt als ik heb het verkeerde kaartje of ik ben vergeten het kaartje te stempelen.
pi_121585062
Is het zielige meisje al over de schrik heen of zit ze nog bevend bij moeders op de bank?
pi_121585193
Wat is er zo moeilijk aan om een vervangend kaartje uit te schrijven en af te rekenen dan wel na te sturen.

Dit gaat ook nergens over, behalve dan dat die man waarschijnlijk zijn persoonlijke strubbels in zijn werkt legt, en deze overtreding nu zachtjes aan bijna als een doodzonde ziet...

Jammer.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_121585305
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan om een vervangend kaartje uit te schrijven en af te rekenen dan wel na te sturen.

Dit gaat ook nergens over, behalve dan dat die man waarschijnlijk zijn persoonlijke strubbels in zijn werkt legt, en deze overtreding nu zachtjes aan bijna als een doodzonde ziet...

Jammer.
er zijn regels en die zijn opgevolgd.

daar zijn regels voor.
pi_121585330
Verschuil je maar achter de regels....., misschien een baan ik de politiek iets voor jou ?
pi_121585408
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:19 schreef Chahna het volgende:

[..]

er zijn regels en die zijn opgevolgd.

daar zijn regels voor.
nou nee. want dan had het kind gewoon een boete gekregen. eventueel afgeleverd bij spoorwegpolitie en dan had moeders der aldaar op kunnen halen :)
pi_121585417
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Verschuil je maar achter de regels....., misschien een baan ik de politiek iets voor jou ?
Ga jij eerst maar eens lezen wat er aan de hand is.
pi_121585544
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
het kost tijd, vooral lastig als station snel op elkaar volgen.
kans dat fraudeur niet hun eigen adres opgeven en boete toch nooit betaald wordt is heeeeel groot.
pi_121585560
Daar hoef ik niets voor te lezen.

Maar waar doel jij persoonlijk op ?
pi_121585579
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
ja regels, eng he.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:22 schreef simmu het volgende:

[..]

nou nee. want dan had het kind gewoon een boete gekregen. eventueel afgeleverd bij spoorwegpolitie en dan had moeders der aldaar op kunnen halen :)
ze had een kaartje moeten kopen.
ze had op tijd naar huis moeten gaan

Twee dingen die ze had moeten doen waardoor dit niet was gebeurd.

Maar nee, wijzen naar de instellingen is veel makkelijker. Zij is slachtoffer _O-
pi_121585629
Lastig mag geen excuus zijn, die dingen gebeuren nu eenmaal. En anders laat je er eens één lopen, dan is er ook niets aan de hand, zelfs in winkels houden ze daar rekening mee in de derving...
pi_121585656
Jij hebt blijkbaar regels nodig om te kunnen functioneren. Beetje flexibel zijn...
pi_121585678
Ik kan niet quoten vandaar de losse racties.
.
pi_121585690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:29 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Lastig mag geen excuus zijn, die dingen gebeuren nu eenmaal. En anders laat je er eens één lopen, dan is er ook niets aan de hand, zelfs in winkels houden ze daar rekening mee in de derving...
nee meneer, 'laten lopen'... dat willen ze juist.
Wordt dat niet gedaan dan gaan ze lopen huilen bij tv west in de hoop dat de Gertjes van deze wereld medelijden krijgt met die zwartrijders/klaplopers/profiteurs.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik kan niet quoten vandaar de losse racties.
.
Adblocker uitzetten.
pi_121585694
Man, ik zie wel eens 14 jarigen om 4 uur snachts met zn tweetjes in het Centrum van Rotterdam wandelen, ik zie het probleem niet zo om 23:00. Jank kid.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_121585742
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Daar hoef ik niets voor te lezen.

Maar waar doel jij persoonlijk op ?
dat het meisje er ws zelf voor heeft gekozen om uit te stappen om een wel geldig kaartje te kopen, maar tot haar verbazing de trein niet op haar wachtte. Nou het moet toch niet gekker worden.

En dan de politie bellen, terwijl er nog meer treinen kwamen (waar ze over loog) en er ook bussen en trams reden (waar ze ook over loog)

Terwijl ze ook niet meer weet of ze nou een verkeerd kaartje had gekocht (wat niet automatisch gaat), een oud kaartje had of dat ze het goede kaartje kwijt was geraakt.
pi_121585931
Ik heb er geen medelijden mee hoor, helemaal niet, maar dit soort dingen hadden allemaal voorkomen kunnen worden als je een ander systeem hanteert waarbij je gescand ( ID of paspoort etc.) wordt bv en de rekening thuis krijgt, het merendeel werkt hier gelijk prima aan mee, de rest wordt bij controle alsnog verplicht door de scan en krijgt de rekening thuis. Als voorbeeld he.

Er is heel veel te verzinnen als het moet, maar we maken het expres nooit failsafe, kijk maar naar de parkeerboete inkomsten, het is helemaal niet de bedoeling dat het allemaal feilloos gaat !

Dan niet zeuren als er iemand over de schreef gaat, zoveel kost het niet als je die zaken meeneemt in je begroting.
pi_121586074
Toen ik de TT van het vorige topic las, dacht ik eerst: "Oh, dat is wel stom". Maar nadat ik het topic las blijkt ze om 23:00 uit de trein te zijn gezet, ongeveer 2km van haar eindbestemming. En dan belt ze naar de politie?

Heus dat ze 's avonds met vriendinnen gewoon dat stuk loopt. En om 23:00 rijden er toch genoeg bussen en trams? Wat een gezeur om niks en wat een overdreven gedoe om direct contact op te nemen met de media.
pi_121586075
Als ze gelogen heeft en het verhaal niet klopt dan is dat een andere zaak. Dan is het haar eigen schuld, maar dat zie ik in de OP niet staan.

Maar dan nog in zo'n geval gewoon laten reizen en alsnog achteraf laten betalen.

En als dat dus teveel tijd kost op een bepaald moment ( want dat is niet altijd natuurlijk ) dan maar even niet.
pi_121586100
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:41 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Als ze gelogen heeft en het verhaal niet klopt dan is dat een andere zaak. Dan is het haar eigen schuld, maar dat zie ik in de OP niet staan.

Maar dan nog in zo'n geval gewoon laten reizen en alsnog laten achterafbetalen.

En als dat dus teveel tijd kost op een bepaald moment ( want dat is niet altijd natuurlijk ) dan maar even niet.
daarom ook niet zomaar reageren maar eerst lezen. Diverse mensen hebben al aangegeven dat ze loog en de situatie hier op het station uitgelegd.
pi_121586108
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik heb er geen medelijden mee hoor, helemaal niet, maar dit soort dingen hadden allemaal voorkomen kunnen worden als je een ander systeem hanteert waarbij je gescand ( ID of paspoort etc.) wordt bv en de rekening thuis krijgt, het merendeel werkt hier gelijk prima aan mee, de rest wordt bij controle alsnog verplicht door de scan en krijgt de rekening thuis. Als voorbeeld he.

Er is heel veel te verzinnen als het moet, maar we maken het expres nooit failsafe, kijk maar naar de parkeerboete inkomsten, het is helemaal niet de bedoeling dat het allemaal feilloos gaat !

Dan niet zeuren als er iemand over de schreef gaat, zoveel kost het niet als je die zaken meeneemt in je begroting.
Wat een onzin, als iemand nu weigert zijn ID te tonen of het niet bij zich heeft ? Als jij je ID toont, krijg je de boete ook gewoon thuis.
pi_121586218
Daar ging het niet om, je had het over regels, niet of het verhaal al dan niet gelogen is. Dus de reactie blijft overeind wat mij betreft.

In het al dan niet hypothetische geval. Maar als het gelogen is heeft de ns geen enkele schuld natuurlijk, is het wel waar vind ik het verkeerd op die manier.
pi_121586381
Het was maar een voorbeeld, even een paar uur echt brainstormen en er komt vast iets uit wat failsafe is of dermate afgedicht dat het geen issue hoeft te wezen.

Even je id scannen aan de poort en dan pas doorgang krijgen, id vergeten ? naar het loket toe. Rekening krijg je achteraf thuis. Dus zonder registratie kom je niet in de trein, wel zonder geld.
pi_121586512
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:49 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het was maar een voorbeeld, even een paar uur echt brainstormen en er komt vast iets uit wat failsafe is of dermate afgedicht dat het geen issue hoeft te wezen.

Even je id scannen aan de poort en dan pas doorgang krijgen, id vergeten ? naar het loket toe. Rekening krijg je achteraf thuis. Dus zonder registratie kom je niet in de trein, wel zonder geld.
ja dat heet OV chipkaart en dat gaat niet werken want je kan niet alle stations afsluiten met poortjes.

De enige manier is gewoon streng controleren en gelijk boete (al dan niet achteraf betalen maar alleen na tonen ID)
pi_121586553
waarbij ik me hier afvraag waarom het meisje nog geen OV chipkaart heeft.
pi_121586573
Goed alles kan, maar met de id had veel beter geweest denk ik dan die losse pasjes, want dat is er weer één meer.

En anders door naar gratis openbaar vervoer en minder file etc ?
pi_121586576
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:54 schreef macca728 het volgende:
waarbij ik me hier afvraag waarom het meisje nog geen OV chipkaart heeft.
Dan kun je niet zwartrijden met het excuus dat je het verkeerde kaartje hebt gekocht.
pi_121586788
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dan kun je niet zwartrijden met het excuus dat je het verkeerde kaartje hebt gekocht.
Ja dat waarschijnlijk.
pi_121588719
Wat ik hoorde (viavia, iemand die ook in de trein zat): de conductrice wilde haar matsen met haar verkeerde kaartje maar mevrouw schopte zo'n stennis dat conductrice dacht "Bekijk jij het maar" en dat ze toen inderdaad de trein uitmoest.

Ze had trouwens wel gelijk dat ze zei dat er daar geen tram haar kant uitging. Tram 16 komt daar alleen, die gaat niet naar Rijswijk. Maar zoals gezegd: twee haltes verder kun je op 17 stappen. Ook typisch dat de politie haar dat blijkbaar niet vertellen kon.
Don't you love her madly?
pi_121588869
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:55 schreef Lovechild het volgende:

Ze had trouwens wel gelijk dat ze zei dat er daar geen tram haar kant uitging. Tram 16 komt daar alleen, die gaat niet naar Rijswijk. Maar zoals gezegd: twee haltes verder kun je op 17 stappen. Ook typisch dat de politie haar dat blijkbaar niet vertellen kon.
de politie is toch niet 9292OV? Kind had een telefoon bij zich....
pi_121589141
Ha, ha, ha, ik lees zelfs dat die muts 112 heeft gebeld. _O-
pi_121589508
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ha, ha, ha, ik lees zelfs dat die muts 112 heeft gebeld. _O-
Kan ze daar ook geen boete voor krijgen? Voor onterecht 112 bellen.

Nouja aan de andere kant, het is wel héél eng als je om 11 uur 's avonds op een treinstation midden in je eigen woonplaats bent, een kleine 2km van je eindbestemming.
pi_121589700
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

de politie is toch niet 9292OV? Kind had een telefoon bij zich....
Jawel, dat is wel zo maar ik denk dat de politie dát heus wel weet. En inderdaad; ze had een telefoon bij zich. Maar ze deden toch moeite om haar daar weg te krijgen? Sterker nog, als ze na een half uur niks meer van haar hoorden zouden ze een auto sturen omdat het daar zo gevaarlijk is :') Kunnen ze haar ook vertellen dat ze er met het ov dat daar ook komt heus wel thuiskomt.
pi_121589774
grappig wel trouwens hoe dezelfde mensen die nogal eens emmeren over van die wijken waar je zonder politiebegeleiding als fatsoenlijke blanke niet durft te komen zonder poltiebescherming het heel acceptabel vinden als een 16 jarig meisje in zo'n wijk zichzelf maar moet zien te redden om 11 uur 's avonds.....

maar da's natuurlijk *anders*
:)
pi_121589790
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:20 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Jawel, dat is wel zo maar ik denk dat de politie dát heus wel weet. En inderdaad; ze had een telefoon bij zich. Maar ze deden toch moeite om haar daar weg te krijgen? Sterker nog, als ze na een half uur niks meer van haar hoorden zouden ze een auto sturen omdat het daar zo gevaarlijk is :') Kunnen ze haar ook vertellen dat ze er met het ov dat daar ook komt heus wel thuiskomt.
Nee ze hielden haar aan de lijn (wat raar is omdat ze ook haar moeder belde) en als ze niet meer hoorden aan de andere kant van delijn, zouden ze een wagen sturen.

Terwijl als het daar zo gevaarlijk was en er rare mannen liepen, ze ook een auto langs hadden kunnen sturen.

Politie (112 dan) gaf haar ook het nummer van de taxicentrale maar dat vergat ze ? Want moeder moest bellen daarvoor.
pi_121589817
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:22 schreef simmu het volgende:
grappig wel trouwens hoe dezelfde mensen die nogal eens emmeren over van die wijken waar je zonder politiebegeleiding als fatsoenlijke blanke niet durft te komen zonder poltiebescherming het heel acceptabel vinden als een 16 jarig meisje in zo'n wijk zichzelf maar moet zien te redden om 11 uur 's avonds.....

Ze stond op een station. Ze zou haar moeder kunnen bellen of een taxi kunnen nemen.
pi_121589835
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:22 schreef simmu het volgende:

Ja want Moerwijk is niet zo'n gebied en ze staat bij een station. Waar treinen komen.
En anders moet ze worden binnengehouden maar dat is niet de schuld van NS he
pi_121589861
Ik dacht dat ze eerst haar moeder had gebeld en daarna de politie omdat moeder het ook niet wist.
Nou ja, het rammelt hoe dan ook. Daar zijn we het bijna allemaal wel over eens ;)
pi_121589948
Jemig, het heftigste wat er in de buurt van dat station plaatsvindt, zijn volgens mij de auto's die regelmatig uit de bocht vliegen op het Hildebrandplein (net onder het station door).
pi_121590003
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja want Moerwijk is niet zo'n gebied en ze staat bij een station. Waar treinen komen.
En anders moet ze worden binnengehouden maar dat is niet de schuld van NS he
je weet waar moerwijk ligt? volgens sommige bekende ik-ben-heus-niet-xenofoob-figuren is dat klein marokko ofzo.

even voor de duidelijkheid trouwens: die meid komt mij nogal verwend over en als ik der moeder was geweest had ze toch echt stevig op der falie gehad. dat sluit echter niet uit dat ik ook vind dat je een minderjarige niet zo uit de trein kan zetten. het een sluit het ander niet uit he ;) wat ik al eerder zei: als ze zich zo misdraagt in het ov is ze niet geschikt voor het ov en blijft ze dus maar leuk thuis ofzo :) maar goed. ze zat in die trein en er was ellende. dat had anders opgelost moeten worden. want 16jarigen zijn geen verantwoordelijke minivolwassenen (zo wordt hier ook prachtig gedemonstreerd)
pi_121590219
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:28 schreef simmu het volgende:

[..]

je weet waar moerwijk ligt? volgens sommige bekende ik-ben-heus-niet-xenofoob-figuren is dat klein marokko ofzo.

even voor de duidelijkheid trouwens: die meid komt mij nogal verwend over en als ik der moeder was geweest had ze toch echt stevig op der falie gehad. dat sluit echter niet uit dat ik ook vind dat je een minderjarige niet zo uit de trein kan zetten. het een sluit het ander niet uit he ;) wat ik al eerder zei: als ze zich zo misdraagt in het ov is ze niet geschikt voor het ov en blijft ze dus maar leuk thuis ofzo :) maar goed. ze zat in die trein en er was ellende. dat had anders opgelost moeten worden. want 16jarigen zijn geen verantwoordelijke minivolwassenen (zo wordt hier ook prachtig gedemonstreerd)
Ja ik ken het, ken jij Den Haag HS of CS waar het meisje ook alleen is ? Daar lopen wel ergere figuren rond.

En ze had haar moeder gebeld, die wist ook niet wat ze moest doen (nou taxi bellen bv) en toen belde ze gelijk de politie.

Terwijl nogmaals er reden nog 8 treinen, er reden bussen en trams (naar HS bv) dus die moeder moet maar gaan nadenken en dit meisje gewoon lekker thuis laten voortaan.

Terwijl ze ook n NY liep en Indonesie maar dat terzijde.
pi_121590253
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:28 schreef simmu het volgende:

[..]

Wat doet ze op zo'n laat tijdstip dan in de trein, immers als ze op de eindbestemming was geweest was ze ook alleen over straat gegaan.
Verder geef je minderjarigen hiermee een vrijbrief zwart te gaan rijden, ze worden toch niet uit de trein gezet en als ze ook zeggen geen id te hebben of een vals adres opgeven heeft het helemaal geen consequentie.

Zestien is nog minderjarig, maar er mag toch best wat verwacht worden van je gedrag. Ze is geen twaalf meer ofzo, dan ben je nog echt een kind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')