abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121512644
Het zeer gekleurde en eenzijdige jankverhaaltje van Omroep West dat door AD.nl is overgenomen:

quote:
ad.nl

De identiteit van het 16-jarige meisje dat vrijdagavond laat door de NS uit de trein is gezet, is bekend. Volgens Omroep West gaat het om Loreen Tielman, de dochter van de overleden indorocker Andy Tielman. 'Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten', aldus Loreen.
16-jarig meisje terecht door NS uit trein gezet

De 16-jarige werd om 23.00 uur aan haar lot overgelaten op een uitgestorven perron van station Moerwijk in Den Haag.

'Ik wilde naar Rijswijk, en ik had blijkbaar het verkeerde kaartje. De controleur gooide me de trein uit en begon niet over een boete, ik kon er niet op ingaan. Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten. Ik stond er in mijn eentje, het was donker en ijskoud. Op een gegeven moment kwam er een man die me raar aankeek en ik wist niet wat ik moest', luidt haar verhaal aan Omroep West. 'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest. Ik kon geen andere trein nemen, want er kwam geen trein door vertragingen. Ik wist niet hoe ik naar huis moest; er was geen tram of bus, niets.'

Onverantwoord
Het meisje belde de politie en werd geholpen door een agent, die telefonisch contact met haar hield totdat haar moeder haar kon ophalen. Dit lukte niet direct, omdat ze niet over een auto beschikt. Loreen: 'Ik vind het niet kunnen dat ik uit de trein ben gezet. Ik ben 16 en geen kind meer, maar je kunt niet een minderjarig persoon om 23.00 's nachts de trein uitzetten als het kaartje niet 100 procent klopt.'

Loreens moeder vindt het onverantwoord dat de conducteur haar dochter uit de trein zette op een station dat als onveilig bekend staat.

De NS heeft nog niet gereageerd op de zaak.
Vorig deel: NWS / NS laat meisje van 16 aan haar lot over

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2013 18:25:13 ]
pi_121512679
morgen de reactie van NS hopelijk.

conductrice heeft ander verhaal verteld.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:25:44 #3
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_121512768
Had ze maar kaartje moeten kopen.
opgezegd@fok.nl
  zondag 13 januari 2013 @ 18:27:15 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_121512836
Gaat echt nergens over.
pi_121512862
Per ongeluk het verkeerde kaartje hebben, is wat anders dan doelbewust zwartrijden, TS. Dat weet jij ook best. Meisjes van 16 uit de trein gooien op een verlaten station is op z'n zachtst gezegd niet erg handig van de NS.
pi_121512912
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:27 schreef Elfletterig het volgende:
Per ongeluk het verkeerde kaartje hebben, is wat anders dan doelbewust zwartrijden, TS. Dat weet jij ook best. Meisjes van 16 uit de trein gooien op een verlaten station is op z'n zachtst gezegd niet erg handig van de NS.
Nou ja, uiteindelijk is het de dwaasheid van een conducteur, maar inderdaad de NS is ook verantwoordelijk zeker als het hun beleid is natuurlijk.
pi_121512933
quote:
Nee ze had niet per ongeluk het verkeerde kaartje, ze heeft bewust zwart gerezen.
pi_121512940
quote:
Het meisje liet een kaartje zien van het traject Rotterdam- Rijswijk, wat ze dagelijks reed.
Ze reed nu op het traject Den Haag-Rijswijk - precies de andere kant op.

Dat riekt wel degelijk naar het met opzet geen kaartje hebben gekocht en hopen er met bluf uit te komen.
pi_121513133
hier de video en audio van het "interview" met het meisje

kort samengevat: bussen, trams en treinen reden niet meer om 23.00 en allemaal enge mannen of was er nou niemand.

http://www.omroepwest.nl/(...)dochter-andy-tielman
pi_121513162
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:29 schreef Grouch het volgende:

[..]

Het meisje liet een kaartje zien van het traject Rotterdam- Rijswijk, wat ze dagelijks reed.

Dat riekt wel degelijk naar het met opzet geen kaartje hebben gekocht en hopen er met bluf uit te komen.
Kan wel wezen maar een meid van 16 dumpen op een verlaten station om 11 uur 's-avonds vind ik niet bepaald verantwoord.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:33:47 #11
136343 BasEnAad
pi_121513188
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:33 schreef niels0 het volgende:

[..]

Kan wel wezen maar een meid van 16 dumpen op een verlaten station om 11 uur 's-avonds vind ik niet bepaald verantwoord.
Zij zijn verantwoordelijk?
pi_121513229
[..]

[/quote]

Het zou me niets verbazen dat het kaartje niet was voorzien van een reisdatum.
pi_121513245
quote:

[..]

Het was niet verlaten, er kwamen nog 8 treinen binnen 2 uur. Net daarbuiten reden bussen en trams.

En ze zou het er zelf wel naar gemaakt hebben.
pi_121513299
quote:

[..]

We hebben het hier over Moerwijk. Niet over een station in the middle of nowhere. Er stoppen daar zelfs meerdere bussen en trams naar Rijswijk die zij had kunnen nemen als ze het lopen van de 2 km te eng vond.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:37:28 #15
3542 Gia
User under construction
pi_121513380
Misschien heeft ze wel een dagje gespijbeld, lekker naar Den Haag. Heen, zwart rijdend, mee weg gekomen. Terug betrapt. Als ze elke dag naar Rotterdam moet, school?, waarom kwam ze dan vanuit Den Haag? Maar daar hoor je moeder niet over.

Trouwens, verwende westerlinge? Ziet eruit als een verwende oosterlinge.
En waarom heeft die moeder een zonnebril op, hartje winter, op een overdekt perron?

Maar goed, ze had gewoon een kaartje naar Rijswijk kunnen kopen en had dan blij mogen zijn dat ze er zonder boete vanaf gekomen is.
pi_121513399
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:35 schreef Grouch het volgende:

[..]

We hebben het hier over Moerwijk. Niet over een station in the middle of nowhere. Er stoppen daar zelfs meerdere bussen en trams naar Rijswijk die zij had kunnen nemen als ze het lopen van de 2 km te eng vond.
Dat staat er toch, ze kende haar weg niet, jij vindt jezelf kennelijk een grote jongen maar laat die misplaatste arrogantie even plaatsmaken voor wat inlevingsvermogen en wellicht snap je het dan.
pi_121513408
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:33 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Zij zijn verantwoordelijk?
Ik vind van wel, maar daar verschillen we blijkbaar over van mening.
Heeft iets te maken met het feit dat ik me bekommer om m'n medemens en jij schijnbaar asociaal bent.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:39:01 #18
136343 BasEnAad
pi_121513454
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:38 schreef niels0 het volgende:

[..]

Heeft iets te maken met het feit dat ik me bekommer om m'n medemens en jij schijnbaar asociaal bent.
:')
pi_121513460
quote:

[..]

Precies. Dat mensen verder nog discussiëren over dit onderwerp zeg. Absurd gewoon.

16-jarige criminele Marokkanen behandelen we met fluwelen handschoenen, maar een 16-jarig meisje dat het verkeerde treinkaartje heeft, moet genadeloos uit de trein worden gemieterd 's avonds laat? Ga nadenken.
pi_121513465
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:38 schreef niels0 het volgende:

[..]

Waarom ? NS moet iedere dakloze ook gaan opvangen in stations en niemand hoeft meer te betalen ofzo ?
pi_121513519
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Precies. Dat mensen verder nog discussiëren over dit onderwerp zeg. Absurd gewoon.

16-jarige criminele Marokkanen behandelen we met fluwelen handschoenen, maar een 16-jarig meisje dat het verkeerde treinkaartje heeft, moet genadeloos uit de trein worden gemieterd 's avonds laat? Ga nadenken.
Denk zelf na, je kan toch ook lezen dat er bussen, trams en treinen kwamen bij dat "verlaten" station
pi_121513584
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat staat er toch, ze kende haar weg niet, jij vindt jezelf kennelijk een grote jongen maar laat die misplaatste arrogantie even plaatsmaken voor wat inlevingsvermogen en wellicht snap je het dan.
Ik verlies snel inlevingsvermogen als er in het verhaal van iemand al drie eenvoudig controleerbare leugens staan. Ik denk dan al snel dat er van de rest van het verhaal ook wel bepaalde zaken niet precies zo zitten als zij claimt.

Misschien is dat wat hardvochtig van mij. Maar daarom ben ik een Grouch :P
pi_121513585
Dit kan je toch niet maken. Prima, geef haar een boete. Maar om 23:00 's nachts iemand eruit zetten, wetende dat ze daardoor niet thuis kan komen gaat toch echt een stap te ver.

Aanpakken die man.
pi_121513605
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Denk zelf na, je kan toch ook lezen dat er bussen, trams en treinen kwamen bij dat "verlaten" station
Als ze de politie belt dan is er kennelijk toch iets niet helemaal duidelijk aan dat oh zo geweldige stationnetje van je die ene avond, meisje was duidelijk in paniek, NS is klote.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:41:44 #25
373863 Paardlants
Alles kan kapot!!!
pi_121513610
verwent kut nest is het, ik wou de video bekijken, maar na 2 woorden van die snol had ik het gehad.

[ Bericht 33% gewijzigd door paddy op 13-01-2013 19:15:27 ]
Op zaterdag 19 april 2014 15:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
De herinnering zal voornamelijk bestaan uit het feit dat jij met het paardenvleesschandaal genoodzaakt was je naam te veranderen en verder vooral stoned bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')