abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121497949
Hallo,

Sinds gisteravond hebben wij een australian shepherd in huis van 9 weken oud (teefje). Wij wonen in Overijssel en ze is uit Flevoland opgehaald, een autorit van meer dan 1,5 uur. Gisteravond was ze nog vrij actief en speels maar nu is ze duidelijk minder goed te pas. Ze heeft al 6x overgegeven en slaapt de meeste tijd. Is dit voor mensen herkenbaar? Denk dat het gewoon de spanning/reis van gisteren is toch?

Daarnaast; hebben jullie nog tips wat betreft het houden van een hond (en dan misschien specifiek voor de australian shepherd)?

Mvg,
Nick
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 12:04:48 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_121498224
Komt ze bij een officiele fokker vandaan? Is ze geënt, gecontroleerd door de dierenarts en compleet met papieren en paspoort?

Drinkt ze wel goed? Veel overgeven is veel vochtverlies, en dat heeft uitdroging tot gevolg. Bij een puppy kan dat hard gaan. Bel voor de zekerheid ook even je eigen dierenarts voor advies, want een puppy van 9 weken hoort niet lusteloos te zijn, denk ik.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121498447
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Komt ze bij een officiele fokker vandaan? Is ze geënt, gecontroleerd door de dierenarts en compleet met papieren en paspoort?

Drinkt ze wel goed? Veel overgeven is veel vochtverlies, en dat heeft uitdroging tot gevolg. Bij een puppy kan dat hard gaan. Bel voor de zekerheid ook even je eigen dierenarts voor advies, want een puppy van 9 weken hoort niet lusteloos te zijn, denk ik.
Ja op de gehele eerste alinea, behalve de dierenarts. Daar gaan we volgende week heen ;) Ze komt van een fokker (met stamboom) en we hebben instructies gekregen wat betreft voeding en uitlaten e.d..

Ze drinkt wel goed en eet ook goed, maar heb nu het idee dat de maag leeg is. Ze heeft inmiddels 5 keer overgegeven en er kwam nu alleen nog gal/slijm uit. Drinken staat er maar ze is op het moment nog aan het slapen.
pi_121498521
We kunnen elkaar de hand schudden. Wij hebben ook een Australian Shepherd in huis van 9 weken dus ik lees mee :)
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 12:15:34 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_121498545
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:12 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja op de gehele eerste alinea, behalve de dierenarts. Daar gaan we volgende week heen ;) Ze komt van een fokker (met stamboom) en we hebben instructies gekregen wat betreft voeding en uitlaten e.d..

Ze drinkt wel goed en eet ook goed, maar heb nu het idee dat de maag leeg is. Ze heeft inmiddels 5 keer overgegeven en er kwam nu alleen nog gal/slijm uit. Drinken staat er maar ze is op het moment nog aan het slapen.
Oké op de eerste ja :) maar ik bedoelde of ze door de dierenarts van de fokker ook gecontroleerd is voor ze naar jullie kwam.

Als ze straks wakker is, probeer dan sowieso of je er iets in kan krijgen aan drinken sowieso en aan eten ook. En houd in de gaten dat ze genoeg drinkt, want uitdroging zit je niet op te wachten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121498548
Die van ons heeft nog nooit overgegeven. Slapen doet ie natuurlijk wel veel.
pi_121498595
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oké op de eerste ja :) maar ik bedoelde of ze door de dierenarts van de fokker ook gecontroleerd is voor ze naar jullie kwam.

Als ze straks wakker is, probeer dan sowieso of je er iets in kan krijgen aan drinken sowieso en aan eten ook. En houd in de gaten dat ze genoeg drinkt, want uitdroging zit je niet op te wachten.
Drinken gaan we in de gaten houden ;) Maar is eten wel verstandig? Alles wat ze vanmorgen at is er weer uit gekomen en dat is geen prettig gezicht, je ziet het hele lijfje samenknijpen totdat het er bij de bek uit komt.
pi_121498615
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:15 schreef lily het volgende:
Die van ons heeft nog nooit overgegeven. Slapen doet ie natuurlijk wel veel.
Slapen kan die van ons ook als de beste :P Ik zal straks eens een fotootje maken ;) Voor de naam zitten we nog te twijfelen tussen Jody en Senna, wat vinden jullie?
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 12:18:20 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_121498626
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:17 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Drinken gaan we in de gaten houden ;) Maar is eten wel verstandig? Alles wat ze vanmorgen at is er weer uit gekomen en dat is geen prettig gezicht, je ziet het hele lijfje samenknijpen totdat het er bij de bek uit komt.
Ik zou haar toch een beetje geven. Ze moet ook iets hebben om eruit te gooien. Want gal opgeven is helemaal onprettig
pi_121498870
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:18 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik zou haar toch een beetje geven. Ze moet ook iets hebben om eruit te gooien. Want gal opgeven is helemaal onprettig
Akkoord. Even wachten tot ze wakker is dan ;)
pi_121501132
Wat sneu, hij zal zich wel niet zo lekker voelen kan ik me zo voorstellen. Wij hebben weliswaar geen australian shepherds maar wel 3 andere honden (8, 3 en 1 jaar), en geen enkele pup heeft hier ooit zomaar overgegeven. Diarree en dergelijke of lusteloosheid hebben ze ook nooit gehad. Het kan stress zijn natuurlijk, maar zo vaak overgeven gecombineerd met lusteloosheid zou ik toch geen goed teken vinden. Heeft hij ook diarree of dat niet? Kan het een reactie zijn op (onbekend) anti-vlooienmiddel of ontwormingsmiddel?

Hoe dan ook, uitdroging is het grootste risico nu, dus ik zou er voor waken dat dat in ieder geval goed zit. Dit kun je controleren door een huidplooi in de nek omhoog te trekken (zachtjes, niet knijpen uiteraard) en als de hond voldoende vocht binnen heeft dan zou de huid direct soepel terug moeten plooien als je los laat. Als hij uitgedroogd is blijft de huidplooi langer omhoog staan, en dan zou ik direct contact opnemen met de dierenarts. Verder voldoende vers water blijven aanbieden, en voorzichtig wat kleine beetjes voer. Ik neem aan dat je een beetje voer van de fokker mee hebt gekregen of zelf hetzelfde merk in huis hebt wat de pup daar kreeg? Ik zou dat merk/soort blijven voeren en in kleine hoeveelheden (mondje vol per keer) aanbieden. Hopelijk gaat dat dan wel goed en als het binnen blijft kun je na een uur of twee nog een mondje vol aanbieden en daarna (als het goed gaat) weer langzaam opbouwen tot de normale hoeveelheid. Een gezonde pup heeft als het goed is wel wat vetreserve dus een dagje minder eten zou niet direct gevaarlijk moeten zijn. Verder vooral het hondje lekker met rust laten en vandaag niet teveel van hem vragen. Kleine stukjes uitlaten alleen om de behoefte te doen, en even geen drukke toestanden met andere honden of mensen of wilde spelletjes. En morgen langs de dierenarts voor een algemene keuring (mocht hij dan nog ziek zijn zou ik de 9 weken inenting nog even uitstellen tot hij weer beter is).

Ik zou trouwens ook even contact opnemen met de fokker en hem/haar om advies vragen. Als het een door mij gefokte pup was zou ik zeker willen weten dat het nog niet zo lekker loopt in het nieuwe huis. Normaal is deze situatie met zo veel overgeven namelijk niet, zeker niet een dag na de verhuizing en autoreis als de situatie juist rustiger zou moeten zijn. Is de fokker aangesloten bij de rasvereniging? En hoeveel pups en volwassen honden had hij/zij? Wie weet heeft hij/zij nog wel een goede tip.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_121505521
Als ik jou was zou ik je pup ook kennis laten maken met mensen met een andere huidskleur. Mijn hond flipt helemaal uit als ze een zwart of aziatisch iemand ziet :P
pi_121506586
Kan goed door de vele veranderingen.
heb je een tijd opgekregen dat ze normaal at ?
verandering van etenstijd kan ook kotsen tot gevolg hebben ,is het maagzuur er nog niet klaar voor .

ga er maar vanuit dat die darmen verkrampt zijn .
Blijft licht voer er niet in zijnde gekookte kip/of witvis kan je het beste ff een prik gaan halen.
Had hier donderdag hetzelfde ,dag gevast daarna kip weer alles eruit .
prik gehaald en binnen 12 uur weer het dametje .

krijg je ook finidiar forte om de ontlasting weer wat te binden
http://www.astfarma.nl/html/bijsluiters.aspx?id=27

Persoonlijk vind ik onderstaand beter werken als kip/rijst vis alleen heb je daar nu op zondag niks aan
http://www.huisdierenshop(...)nal-gram-p-8248.html
treetje in huis kan nooit kwaad .

We gaan de diarree/kotsperiode weer in,
is het niet van de sneeuw,dan is het wel van het zout en daarna van de ontdooiende ontlasting die niet opgeruimd is .

herder is een lange hond ,dus vatbaar voor maagtorsie .
Na het eten verplicht minimaal een uur rust .
Zeker als ze op brok staat .

Doe rustig aan ,duurt twee jaar voor een herder lichamelijk volwassen is ,en drie jaar geestelijk .
Het zijn intelligente honden benut dat
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 13 januari 2013 @ 19:24:18 #14
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_121515682
Je geeft het hondje het voer wat de fokker heeft meegegeven? Geef je dat in hele grote hoeveelheden, dat ze misschien te snel en te veel ervan eet en daarna uitkotst of zit er tijd tussen het eten en het braken?

Ik vind Jody een mooiere naam trouwens :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 13 januari 2013 @ 19:33:21 #15
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121516203
Bel de dierenarts.

Bel de fokker, deze zal in principe altijd willen weten dat er iets mis is. Sowieso is het verstandig altijd de fokker op de hoogte te stellen (ook juridisch).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_121521199
Het gaat inmiddels weer beter. Ze drinkt gewoon normaal en is weer gewoon lekker speels en ondeugend. Eten gaat nog niet echt, maar verwacht eigenlijk dat dat morgen wel weer komt ;)

Het is trouwens Senna geworden ;), bedankt voor alle adviezen!
pi_121713879
Hallo!

Even een update met 2 vraagjes.

Het gaat nu goed, ze eet gewoon prima en voelt zich hier duidelijk thuis. Het is net een klein kind waarbij je constant dingen moet afkeuren en moet belonen, hartstikke leuk om te doen!

Echter valt het mij op dat ze sinds een dag of twee constant aan de muren zit te knagen, wat kan dit betekenen? En moet ik dit afkeuren?

Ten tweede; dit vind ik zelf een lastig punt. Als ik haar aanhaal dan is ze natuurlijk heel enthousiast en speels en begint ze (op een speelse manier) te bijten. Dit wil ik echter niet en ik zeg dan ook nee en duw haar weg. Dit ziet zij echter als een uitdaging er ontstaat een soort vicieuze cirkel.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bedankt,
Nick
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:34:57 #18
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_121715247
Wat harder met je stem optreden bij ongewenst gedrag. Als ze aan de muut knaagt is dat gewoon uit aandacht of de eilbom te bijten. Wij hebben daarvoor voor onze border collie een flink aantal botten en kauwspeeltjes in huis.

Het blijven uitdagen herken ik ook maar dan geef ik de hond na een harde nee gewoon geen aandacht meer. Of hij moetcerplicht naar zijn mand om af te koelen. Als hij daarna vrij is en lief aandacht komt vragen zonder te happen beloon ik hem.

Onze 'pup' is nu bijna 9 maanden maar we moeten grm dagelijks nog corrigeren en leren hem ook dagelijks nieuwe dingen. Het is gewoon blijven doorzetten
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:36:50 #19
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_121715328
Jezus auto correct op mobiel is ruk, sorry voor de typfouten. Bedoel wil om te bijten aan het begin ;)

Waar blijven de fotos trouwens? :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_121718132
Dat bijten heeft onze pup ook heel erg. Precies zoals jij het beschrijft. Aan schoenen, jassen, tafel, vloerkleed..alles.
Bij aanhalen wordt hij enthousiast en gaat in je handen bijten om te spelen.

Ook bijt hij heel erg in benen en schoenen/veters en dan vooral bij onze 3 kinderen. Door hen aanwezigheid wordt hij zo druk en speels dat hij moeilijk te corrigeren is. We stoppen hem dan in de bench om wat af te koelen want de hoeveelheid prikkels is dan echt te groot.

Wij gebruiken bij ongewenst gedrag (op bank proberen te springen, in benen bijten, bijten aan sich; gewoon het woord "NEE" (harde toon).

Dat helpt wel goed.

Maar goed; inderdaad een kwestie van consequent zijn, doorzetten en herhalen...uiteindelijk wordt je beloond maar het kost een hoop "bloed, zweet en tranen".
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 13:04:44 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_121718362
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar zij spelen ook een belangrijke rol bij de opvoeding van je hondje. Als zij de hond opjutten, werkt dat natuurlijk averechts. Jij hebt het dus eigenlijk dubbel zo zwaar, want je moet ook je kinderen extra opvoeden :)
pi_121742368
Ja, klopt, inderdaad.

Maar het werkt vooral bij thuiskomst van de kinderen,
Ineens 3 kinderen die binnenvliegen, druk zijn, gedoe. Dat maakt hem helemaal wild natuurlijk.
Dan is hij niet te corrigeren en echt overprikkeld.

Pas wat later op de dag (in de avond) gaat dat beter met hen. Zijn ze allemaal wat rustiger en dus onze pup ook.
Hoewel hij bij hen drukker blijft dan bij ons. Zij roepen ook van alles door elkaar heh; Nee. Af. Stop. Niet doen. Goed zo.
En dan wegrennen... met alle gevolgen vandien.

Ja, ja, leuk speelmateriaal ;)

oh, ze zijn 3, 8 en bijna 12
pi_121744723
Bijten is hier ook een probleem. Zodra ze bijt idd gewoon stoppen met spelen en streng nee of uh zeggen. Het kan ook helpen om van de hand een vuist te maken. Een hond krijgt er dan geen grip op en het past niet in zijn bek. Oftewel, hij kan niet bijten en dat is niet leuk.. :6
Wij hebben ook genoeg speeltjes in huis, maar gelukkig is onze pup geen sloper. Vooral de varkensoren vind hij lekker om op te knagen.
pi_121745024
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 22:34 schreef Dragonberry het volgende:
Bijten is hier ook een probleem. Zodra ze bijt idd gewoon stoppen met spelen en streng nee of uh zeggen. Het kan ook helpen om van de hand een vuist te maken. Een hond krijgt er dan geen grip op en het past niet in zijn bek. Oftewel, hij kan niet bijten en dat is niet leuk.. :6
Wij hebben ook genoeg speeltjes in huis, maar gelukkig is onze pup is nog geen sloper. Vooral de varkensoren vind hij lekker om op te knagen.
O-)
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_121746037
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 22:40 schreef JerryLee het volgende:

[..]

O-)
Haha ik zat inderdaad nog te twijfelen of ik dat er tussen haakjes bij zou zetten :P
Maar hij heeft serieus nog niets gesloopt en van de hond bij mijn ouders herinner ik me dat toch wel anders..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')