quote:Op zondag 13 januari 2013 12:17 schreef De_Guidance het volgende:
Trieste aanslagen op minderheden daar.
Het is vreemd dat Pathanen de provinciehoofdstad Quetta van Balochistan domineren.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:15 schreef Shawn het volgende:
Deze sjiieten zijn volgens mij voornamelijk Hazara's (een volk), je kunt hun religie c.q. stroming aan hun ogen herkennen, ze zijn een makkelijk doelwit voor de aanslagplegers.
Maar ik denk niet dat zo'n demonstratie zin heeft. Zolang ze sjiitisch zijn blijven ze een doelwit.
Misschien zijn het Afghaanse vluchtelingen?quote:Op zondag 13 januari 2013 19:31 schreef zuiderbuur het volgende:
Het is vreemd dat Pathanen de provinciehoofdstad Quetta van Balochistan domineren.
Soennieten en sjiieten, de rest hoef je niet te weten.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:57 schreef Lavenderr het volgende:
Het is toch niet te volgen, al die stromingen die elkaar naar het leven staan?
Dat zeg ik. Niet te volgen voor buitenstaanders.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:14 schreef Shawn het volgende:
[..]
Soennieten en sjiieten, de rest hoef je niet te weten.
Goed, je hebt bijvoorbeeld extremistische salafisten die de sjiieten opblazen, maar die salafisten scharen zich onder soennieten. De dictator van Syrië die de soennieten aan het afslachten is, is een alawiet, maar die scharen zich onder sjiieten.
Pathanen, Hazara's, etc., zijn verschillende volken en hebben verder niks met islamitische stromingen te maken, maar al die verschillende volken leven bijvoorbeeld in één land Pakistan, voor de buitenstaander zijn ze allemaal Pakistanen, terwijl het om verschillende volken gaat die ook nog eens verschillende islamitische stromingen aanhangen.
Voor de gemiddelde westerling is het misschien moeilijk te volgen. Maar de westerse elites weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn. Het is geen toeval dat de grenzen die door de westerse koloniale machten zijn getrokken precies op zo'n manier zijn waardoor de Pathanen verspreid zijn over Afghanistan en Pakistan terwijl ze één volk zijn, hetzelfde is het geval met de Balochi's die verspreid zijn over Iran en Pakistan, of de Koerden die verspreid zijn over vier landen: Irak, Iran, Syrië en Turkije. En wat te denken van Frankrijk dat militair optreedt in Mali, waar ze de ene islamitische stroming steunen in hun strijd tegen een andere islamitische stroming.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Niet te volgen voor buitenstaanders.
Ik zie mensen die eenzelfde geloof belijden elkaar naar het leven staan. Het zijn toch allemaal moslims? Als ze naar Mekka gaan op bedevaart zijn ze toch ook gelijk? Of gaan ze daar ook apart van elkaar naartoe?quote:Op maandag 14 januari 2013 16:25 schreef Shawn het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde westerling is het misschien moeilijk te volgen. Maar de westerse elites weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn. Het is geen toeval dat de grenzen die door de westerse koloniale machten zijn getrokken precies op zo'n manier zijn waardoor de Pathanen verspreid zijn over Afghanistan en Pakistan terwijl ze één volk zijn, hetzelfde is het geval met de Balochi's die verspreid zijn over Iran en Pakistan, of de Koerden die verspreid zijn over vier landen: Irak, Iran, Syrië en Turkije. En wat te denken van Frankrijk dat militair optreedt in Mali, waar ze de ene islamitische stroming steunen in hun strijd tegen een andere islamitische stroming.
Kortom: de westerse elites weten waar ze mee bezig zijn, de gemiddelde westerling weet niet wat er aan de hand is, en dat laatste komt de westerse elites weer goed uit.
Nee, in Mekka zijn ze wel gelijk, al kunnen de soennieten de sjiieten herkennen aan het feit dat Iraanse pelgrims in een groep bij elkaar zijn, of aan de manier waarop ze bidden.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:30 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zie mensen die eenzelfde geloof belijden elkaar naar het leven staan. Het zijn toch allemaal moslims? Als ze naar Mekka gaan op bedevaart zijn ze toch ook gelijk? Of gaan ze daar ook apart van elkaar naartoe?
Op de Vlaamse openbare omroep (niet onfeilbaar) voegde men eraan toe dat er "Balochi's zijn die aansluiting bij Afghanistan zoeken".. dat is wel de eerste keer dat ik dat ook erbij hoor.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:25 schreef Shawn het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde westerling is het misschien moeilijk te volgen. Maar de westerse elites weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn. Het is geen toeval dat de grenzen die door de westerse koloniale machten zijn getrokken precies op zo'n manier zijn waardoor de Pathanen verspreid zijn over Afghanistan en Pakistan terwijl ze één volk zijn, hetzelfde is het geval met de Balochi's die verspreid zijn over Iran en Pakistan, of de Koerden die verspreid zijn over vier landen: Irak, Iran, Syrië en Turkije. En wat te denken van Frankrijk dat militair optreedt in Mali, waar ze de ene islamitische stroming steunen in hun strijd tegen een andere islamitische stroming.
Kortom: de westerse elites weten waar ze mee bezig zijn, de gemiddelde westerling weet niet wat er aan de hand is, en dat laatste komt de westerse elites weer goed uit.
Nee, ik denk dat het conflict veel groter is. In Syrië zijn de meeste van de soennieten geen wahabieten, maar toch zie je daar ook soennieten vs sjiieten. Ik ben ook weleens uitspraken van de grote soennitische imams tegengekomen die niet positief waren over sjiieten, hen kun je toch geen wahabieten noemen?quote:Op maandag 14 januari 2013 16:45 schreef Peunage het volgende:
Het is niet Soennieten VS Sjiieten maar Salafisten/Wahhabieten die minderheden afslachten. Salafisten/Wahhabieten scharen zich soms onder de Soennieten maar kunnen ze ook zomaar verketteren.
Ja dat weet ik. Maar die soennieten die aangevallen worden door al-Qaeda worden als afvalligen gezien (door hun acties zoals het vechten tegen hun mede-moslims en het dienen van de Amerikanen).quote:In Irak bijvoorbeeld valt Alqaida de laatste paar jaren gewoon Soennieten aan. Aanslagen, moorden etc. Dat komt omdat de Soennieten hen niet meer steunen.
Ik lees dit ook voor het eerst... lol, moet wel een fout zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:38 schreef zuiderbuur het volgende:
Op de Vlaamse openbare omroep (niet onfeilbaar) voegde men eraan toe dat er "Balochi's zijn die aansluiting bij Afghanistan zoeken".. dat is wel de eerste keer dat ik dat ook erbij hoor.
Jij bent van Iraanse komaf?quote:Op maandag 14 januari 2013 18:38 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Op de Vlaamse openbare omroep (niet onfeilbaar) voegde men eraan toe dat er "Balochi's zijn die aansluiting bij Afghanistan zoeken".. dat is wel de eerste keer dat ik dat ook erbij hoor.
Volgens een legende zijn zij de nazaten van de Mongolen, wellicht is het tijd voor een nieuwe Dzjengis Khan die orde op zaken gaat stellen?quote:Op zondag 13 januari 2013 12:15 schreef Shawn het volgende:
Deze sjiieten zijn volgens mij voornamelijk Hazara's (een volk), je kunt hun religie c.q. stroming aan hun ogen herkennen, ze zijn een makkelijk doelwit voor de aanslagplegers.
Maar ik denk niet dat zo'n demonstratie zin heeft. Zolang ze sjiitisch zijn blijven ze een doelwit.
Het is allemaal zo zinloosquote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:37 schreef Shawn het volgende:
40-60 doden, aanslag gericht tegen Hazara's in Pakistan:
Bij een bomexplosie in het westen van Pakistan zijn tenminste veertig mensen om het leven gekomen. Tweehonderd anderen raakten gewond.
http://www.nu.nl/buitenla(...)lag-in-pakistan.html
Alweer, helaas.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:17 schreef De_Guidance het volgende:
Trieste aanslagen op minderheden daar.
quote:Op zondag 13 januari 2013 11:53 schreef RM-rf het volgende:
Hun eis is betere bescherming door het leger, tegen de islamtische fundamentalisten.
Heb je wel een fijn weekend gehad?quote:
Kijk eens aan, dan moet je je toch helemaal niet bezig houden met dit soort dingen?quote:Op zondag 3 maart 2013 21:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja. Een bovengemiddeld leuk weekend.
En jij houdt je weer bezig met mijn nutteloze bezigheden. Zo hebben we allemaal wat geks.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kijk eens aan, dan moet je je toch helemaal niet bezig houden met dit soort dingen?
Coolstory dit.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:59 schreef Daarnaast het volgende:
Pakistanen zijn echt gay, een keer zat ik cricket te spelen op mijn dak in pakistan, ik sloeg de bal van het dak. Toen ik naar beneden ging om het toe zoeken werd ik omringd door een groep pakistanen die mij vast grepen en telkens in mijn broek keken. Gelukkig was ik te sterk voor ze en heb ze van me af kunnen slaan. Ben zelf Afghaans en was 6 jaar tijdens dit voorval.
Weet ik man, er was ook een man in de buurt die mij altijd vastgreep en op een dakje zette die net te hoog was voor mij om weer van af te kunnen springen. Ik moest daar wachten totdat iemand me weer naar beneden bracht.quote:
Stond opeens in m'n AT. En aangezien ik nu niks beters te doen heb...quote:Op zondag 3 maart 2013 21:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
En jij houdt je weer bezig met mijn nutteloze bezigheden. Zo hebben we allemaal wat geks.
In Ierland vechten al jaren Christenen tegen elkaar.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:30 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zie mensen die eenzelfde geloof belijden elkaar naar het leven staan. Het zijn toch allemaal moslims? Als ze naar Mekka gaan op bedevaart zijn ze toch ook gelijk? Of gaan ze daar ook apart van elkaar naartoe?
Toen Genghis Khan Afghanistan binnendrong gingen zijn handlangers een massaverkrachting uitvoeren, zo zijn Hazara's ontstaan.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:43 schreef o.us2.0 het volgende:
Zijn Hazara's geen Afghanen..? Of is dat een volk dat verspreid is over meerdere landen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |