(sorry sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat iemand mij kan helpen)
Onze onderburen hebben al vaker aangeven dat ze ons horen lopen. Dit schijnt harder te zijn dan "normaal" in een appartementencomplex. Volgende week ga ikzelf bij hen luisteren terwijl mijn partner door onze woning loopt om te kijken wat ik hoor.
Ze geven dat ze ons ook zonder schoenen horen lopen en dat dit meer is dan normaal. Ze schijnen de buren om hun mening gevraagd te hebben.
ze horen alleen lopen, geen wasmachine, tv, praten ed.
Eerst wat achtergrond informatie.
Ons appartementen complex in nov 2011 opgeleverd.
Onze buren hebben exact het zelfde appartement.
Zie:
http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/55856_Appartement_1.jpgHet schijnt dat de muren van met elkaar in verbinding staan maar dat de vloer niet met de binnen muren in verbinding staan om geluidsoverdracht te beperken.
(kan iemand kort uitleggen / een linkje geven hoe dit gereconstrueerd wordt?)
Mijn woning is voorzien van een laminaatvloer met een ondervloer welke meer dan 10dB dempt volgens de ISO 140-8 norm. Volgens het huur contact toegestaan.
De woning is een lengte woning vanaf de woonkamer tot de achter slaapkamer een lengte van 17,18 meter.
Volgens de leverancier van het laminaat mag dit niet meer dan 11m aan elkaar gelegd worden. Om die reden hebben we onder elke deur,( zie rode lijnen op de platte grond) het laminaat ongeveer 5mm van elkaar afgelegd en afgedekt met een plak strip (zoiets
http://www.by.all.biz/img/by/catalog/74216.jpeg)
Bij het leggen weet ik zeker dat tussen de muren en vloer voldoende ruimte gezet. De vloer is afgewerkt met een plakplint op de vloer geplakt.
De buren hebben het zelfde appartement die hebben echter
geen vloer maar het kale beton met betonverf gekleurd. Zij loopt eigenlijk altijd op hakken en haar onderburen horen haar niet lopen.
Dit doet vermoeden dat het een combinatie van onze appartementen is.
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet zoeken / wat ik kan doen om dit te voorkomen.
Waar ik zelf aan zit te denken.
- kan door het uitzetten van de vloer deze toch ergens tegen de muur aanzijn gekomen en het geluid via de muur door brengen.
Moet ik dit dan op bepaalde plaatsen harder horen dan normaal als ik bij hen zit ?
- Kan het zijn omdat zij geen vloer hebben dat geluid juist in hun appartement versterkt wordt omdat er geen geluidsdemping inzit ?
- Kunnen loop geluid / trillingen via bv de tafel (of een ander meubelstuk) die tegen de muur staat worden doorgegeven ?
Graag jullie tips / suggesties.
[ Bericht 0% gewijzigd door wes. op 13-01-2013 10:50:48 ]