Ik heb geleerd dat black tie voor obers isquote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat klopt. Studentengala's zijn praktisch altijd white tie. Hoewel met een witte strik aan komen zetten ook wel heel nihilistisch overkomt.
Ik heb momenteel geen smoking liggen. Het aantal gelegenheden dat je dat ding aan kan of moet is relatief laag. Ook in restaurants is tenue de ville gewoon standaard.
Nee, zwart.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:50 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Dus bruine lak zou ook kunnen? Al is dat niet zo mooi of course.
I know. Daarom vond ik het ook even leuk om te reageren.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je weet hoe ik sta tegenover conventie he, ik probeer nog wel eens andere dingen uit.
Black tie is gewoon avondkleding, diners, kerstfeesten etc.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:52 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat black tie voor obers is
Kerstfeest was bij ons kledingstijl 'netjes'. Ja, als je met zulke kaktermen gaat strooien dan nodig je mij uit om anders te gaan. Iedereen in donker, veel in smoking....ik in m'n lichtgrijs pak. Hoppa, eyecatcher van de avond.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
I know. Daarom vond ik het ook even leuk om te reageren.Want je weet hoe ik sta tegenover kledingconventie hè.
Ja I know, maar als iedereen white tie is dan draagt de bediening toch black of haal ik nou dingen door elkaar? Toch maar eens contact opnemen met thuis voor een financiele injectie voor dit grapjequote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Black tie is gewoon avondkleding, diners, kerstfeesten etc.
Schoenen voor een rok heb je bij de van Haren al voor twee tientjes. Zonde om daar meer aan uit te geven.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:49 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ik heb gewoon bijpassende schoenen voor bij mijn rok, dus die hoef ik dan niet meer te kopen toch? Ik bedoel zwarte lak kan hier ook onder?
Semi formele aangelegenheden wel hè. Tenue de ville voor informele gelegenheden en white tie voor formele gelegenheden.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Black tie is gewoon avondkleding, diners etc.
Ja, ik heb dus al schoenen voor onder mijn rok, dus die zou ik niet meer hoeven te kopen wanneer ik een smoking koop.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Schoenen voor een rok heb je bij de van Haren al voor twee tientjes. Zonde om daar meer aan uit te geven.
Black tie wordt ook nog wel eens gedaan voor formele aangelegenheden geloof ik. Iets 'losser'quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Semi formele aangelegenheden wel hè. Tenue de ville voor informele gelegenheden en white tie voor formele gelegenheden.
Ik wilde de opmerking niet zelf maken, maar dat klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:52 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat black tie voor obers is
'Netjes' is ook geen fatsoenlijke dresscodequote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Black tie is gewoon avondkleding, diners, kerstfeesten etc.
[..]
Kerstfeest was bij ons kledingstijl 'netjes'. Ja, als je met zulke kaktermen gaat strooien dan nodig je mij uit om anders te gaan. Iedereen in donker, veel in smoking....ik in m'n lichtgrijs pak. Hoppa, eyecatcher van de avond.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
'Netjes' is ook geen fatsoenlijke dresscodedat kan echt van alles zijn. Je bent gewoon een beetje recalcitrant of niet?
Maar eigenlijk is het dan toch semi-formeel? Want black tie hoort èigenlijk niet thuis op formele aangelegenheden.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Black tie wordt ook nog wel eens gedaan voor formele aangelegenheden geloof ik. Iets 'losser'
Ja, maar tegenwoordig zijn er nog echt weinig echt formele aangelegenheden, is er ook veel minder de tijdsgeest voor.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is het dan toch semi-formeel? Want black tie hoort èigenlijk niet thuis op formele aangelegenheden.
Ik ben gewoon een echte jurist. Als er black tie had gestaan, was ik black tie gekomen. Ruimte voor interpretatie? Maharbal interpreteert.quote:
Black tie is uit de tijd. Sterrenrestaurants schrijven ook tenue de ville voor omdat zij anders niet weten wie de gasten zijn en wie het bedienend personeel is. Op een borrel is dat probleem nog twintig keer groter. Beetje vervelend als je staat te praten met je vrouw of je vriendin en alle gasten komen bij jou de bestelling opnemen,quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, maar tegenwoordig zijn er nog echt weinig echt formele aangelegenheden, is er ook veel minder de tijdsgeest voor.
Wel tragisch eigenlijk. Voor veel mensen is een pak al het absolute toppunt van netheid. En veel mensen hebben ook geen flauw benul meer van wat wanner gepast is. Zowel kleding als gedrag.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, maar tegenwoordig zijn er nog echt weinig echt formele aangelegenheden, is er ook veel minder de tijdsgeest voor.
Zowel black als white tie zijn uit de tijd, with all due respect.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Black tie is uit de tijd. Sterrenrestaurants schrijven ook tenue de ville voor omdat zij anders niet weten wie de gasten zijn en wie het bedienend personeel is. Op een borrel is dat probleem nog twintig keer groter. Beetje vervelend als je staat te praten met je vrouw of je vriendin en alle gasten komen bij jou de bestelling opnemen,
Euhm. Je bent gewoon recalcitrant.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een echte jurist. Als er black tie had gestaan, was ik black tie gekomen. Ruimte voor interpretatie? Maharbal interpreteert.
Aardappel, aardappel.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Euhm. Je bent gewoon recalcitrant.
Hier ben ik het wel mee eens, best jammer ook eigenlijk. Alleen bij de wat traditionelere, hogere, kringen zie je nog wel dat er echt wat wordt gedaan met black en white tie.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wel tragisch eigenlijk. Voor veel mensen is een pak al het absolute toppunt van netheid. En veel mensen hebben ook geen flauw benul meer van wat wanner gepast is. Zowel kleding als gedrag.
Gala's worden anders nog steeds veel gegeven. Zowel in studentikoze kringen als daarbuiten.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zowel black als white tie zijn uit de tijd, with all due respect.
Laat onverlet dat ik dat soort dingen wel kan waarderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |