Ik zou voor de Nexus 4 gaan, scheeld je geld en een super fijn toestel qua specs. Tevens zelfde of nog meer mogelijkheden dan met een iPhone 5.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:55 schreef Midnight_snack het volgende:
Hoi!(ik twijfelde tussen dig en gc)
Helaas moet ik jullie slecht nieuws brengen. Ik heb gisteren onvrijwillig een meet georganiseerd tussen mijn appeltelefoon en de straat. Dit resulteerde in een nogal versplinterde achterkant die niet zo lekker in de hand ligt. Binnenkort verloopt mijn abonnement en mag ik een nieuw toestel uitzoeken. Omdat ik tot nu toe best wel tevreden ben geweest met mijn iPhone, denk ik erover om de iPhone 5 te nemen. Het enigste nadeel is dat de apple schermpjes best wel aan de kleine kant zijn.(mijn ogen zijn niet zo goed, helaas). Mijn vraag is dus, hoe is het gesteld met de leesbaarheid van het scherm van de iPhone 5? En het liefst commentaar van iemand die bekend is met de leesbaarheid van zowel de iPhone 5 en de Samsung galaxy s3/ note 2.
En, heeft zo'n groter scherm zoals samsung aanbiedt meerwaarde voor mensen met minder goede ogen? ook, speelt een samsung phone videos een beetje degelijk af? (dan bedoel ik vloeiend)
Bij voorbaat dank
Dank je voor de tip, zeker een interessant toestel.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:59 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ik zou voor de Nexus 4 gaan, scheeld je geld en een super fijn toestel qua specs. Tevens zelfde of nog meer mogelijkheden dan met een iPhone 5.
Om de 1 of andere reden word zoomen vaak beperkt op mobiele layoutsquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:04 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit kan ook altijd nog.
Mooi, groetjes.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:08 schreef Bitterlemon het volgende:
Ik ga niet eens reageren op de OP, omdat Apple en "enigste".
hier meer over de nexus 4: http://www.google.com/nexus/4/quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:09 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dank je voor de tip, zeker een interessant toestel.
[..]
Om de 1 of andere reden word zoomen vaak beperkt op mobiele layouts
Dank voor je reactiequote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:13 schreef KomtTijd... het volgende:
Collega van me wiens ogen een dagje ouder worden, heeft ook zo'n gigantische samsung telefoon omdat 'ie dan ten minste een beetje kan zien wat'ie doet. Dus ik denk dat het wel degelijk helpt.
Ik twijfelquote:
De UI van stock Android is pure aids en je kan er geen flikker mee.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:16 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
nexus 4 powned de s3. Why? Stock android beats touchwizz any time!
heb je ook gelijk het enige voordeel weten te benoemen van touchwiz.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:18 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
De UI van stock Android is pure aids.
SmartStay
Nee hoor, aan/uitknoppen van verschillende functies in de notificatiebalk. Heb je niet op stock Android.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:19 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
heb je ook gelijk het enige voordeel weten te benoemen van touchwiz.
Touchwiz is wel trage, lompe bagger.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:18 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
De UI van stock Android is pure aids en je kan er geen flikker mee.
SmartStay op Touchwiz
Touchwiz is ook functioneel dus wat is je punt?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:21 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Touchwiz is wel trage, lompe bagger.
Stock Android op mijn Galaxy Nexus ziet er niet alleen goed uit, maar is ook nog eens ongelooflijk functioneel.
Ja, want iemand zegt dat.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:22 schreef Midnight_snack het volgende:
Dus stock android is crap maar de interface van samsung valt te behappen?
De interface van Samsung ziet er prachtig uit en is zeer functioneel. Als je geen smaak hebt of het je niet boeit hoe de interface er uit ziet zou ik voor stock Android gaanquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:22 schreef Midnight_snack het volgende:
Dus stock android is crap maar de interface van samsung valt te behappen?
Met mijn Nexus kom ik overal sneller en makkelijker bij dan met zo'n Touchwiz geval.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:22 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Touchwiz is ook functioneel dus wat is je punt?
Zoals wat?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:23 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Met mijn Nexus kom ik overal sneller en makkelijker bij dan met zo'n Touchwiz geval.
Als je geen smaak hebt. Wauw. Wat een niveau.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:23 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
De interface van Samsung ziet er prachtig uit en is zeer functioneel. Als je geen smaak hebt of het je niet boeit hoe de interface er uit ziet zou ik voor stock Android gaan
Bullshit, als je je wifi/bluetooth/vliegtuigmodus/spaarstand/mobiele data wilt uitschakelen moet je helemaal naar settings gaan. Ik kan dat gewoon in mijn notificatiebalk doen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:24 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Zoals... vrijwel alle instellingen.
Welkom op fok.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:23 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Als je geen smaak hebt. Wauw. Wat een niveau.
Note 2 heeft het grooste scherm dan. En op elk soort Android kan je de tekstgrootte aanpassen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:26 schreef Midnight_snack het volgende:
Nou ja, om eerlijk te zijn boeit het mij niet zo wat jullie prachtig vinden qua smartphone design. Het ging mij vooral om de leesbaarheid van teksten. Vandaar dit topic. Dus...
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:26 schreef merino het volgende:
Ben van de iPhone overgestapt naar de Note2. Beste keuze die ik ooit had kunnen maken. Eindelijk gewoon normaal shit op het scherm kunnen lezen, stuk sneller en fijner werken dankzij Android en ben verliefd op de S Pen.
Ik ook.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:25 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Bullshit, als je je wifi/bluetooth/vliegtuigmodus/spaarstand/mobiele data wilt uitschakelen moet je helemaal naar settings gaan. Ik kan dat gewoon in mijn notificatiebalk doen.
Hier heb ik nou wat aanquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:26 schreef merino het volgende:
Ben van de iPhone overgestapt naar de Note2. Beste keuze die ik ooit had kunnen maken. Eindelijk gewoon normaal shit op het scherm kunnen lezen, stuk sneller en fijner werken dankzij Android en ben verliefd op de S Pen.
Welkom op fok.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:28 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Nee, droplul. Dit zeg je zelf. Heeft niets met FOK! te maken.
Je hebt zelf wel door wat voor een mongool je bent en dat je daarmee antwoordt, en ongetwijfeld nog een keer bewijst dat wel.quote:
Fijn voor je, maar Touchwiz, Sense en zelfs fuckingquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:28 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Ja, die heb ik al een eeuwigheid.
oh en vergeet batterij duur niet. Monster 3100 mAh batterij die ongeacht het gebruik-abuse vrolijk een dag meegaat. Zit nu op 12h sinds laatste charge met 43% batterij over en ik heb 44% Screen-on-time daarbinnenquote:
Nee hoor, want wat men op internet van mij vindt boeit mij geen flikker.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:29 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Je hebt zelf wel door wat voor een mongool je bent en dat je daarmee antwoordt, en ongetwijfeld nog een keer bewijst dat wel.
Daar heb je wel een punt. Mijn iPhone 4 heeft wel een dag nodig om de accu op te laden maar mijn desire deed dat heel wat snellerquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:30 schreef merino het volgende:
[..]
oh en vergeet batterij duur niet. Monster 3100 mAh batterij die ongeacht het gebruik-abuse vrolijk een dag meegaat. Zit nu op 12h sinds laatste charge met 43% batterij over en ik heb 44% Screen-on-time daarbinnen
Nee, je doet een ongelooflijk domme uitspraak en dan probeer je er zo mee weg te komen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:30 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Nee hoor, want wat men op internet van mij vindt boeit mij geen flikker.
Wat erg.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:33 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Nee, je doet een ongelooflijk domme uitspraak en dan probeer je er zo mee weg te komen.
Oké.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:30 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Fijn voor je, maar Touchwiz, Sense en zelfs fuckingLG
hadden dat al sinds Froyo en stock Android pas sinds JB. Jammer hoor.
Mijn telefoon gaat max. 309 km/u.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:34 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Oké.
En dan nu de snelheid vergelijken.
Niet zo triest als jijquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:34 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Wat een triest mannetje ben jij.
Nee, verneuk TS' topic nog meer omdat jij perse jouw gelijk wilt halenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:36 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Wederom...
Maar je hebt het zelf ook wel door.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:35 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Mijn telefoon gaat max. 309 km/u.
Met genoegen. Het antwoord krijgt hij toch wel.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:37 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Nee, verneuk TS' topic nog meer omdat jij perse jouw gelijk wilt halen
Nee.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:39 schreef Midnight_snack het volgende:
Heren(en dames), het is voor mij belangrijk welke phone makkelijker leesbaar is. Een iphone of Ios vs Android ga je maar ergens anders voeren.
ja geniaal nietquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:45 schreef Dutchguy het volgende:
en het S-pennetje in combinatie met Swype is zeer snel en makkelijk.
Ik snap dat de discussie zichzelf er toe uitnodigt maar het is nog steeds crap.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:41 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Nee.
Kan je sowieso al verwachten als je een topic opent met iOS of Android er in.
beargumentering: Zeer matig.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:48 schreef merino het volgende:
Koop nou maar gewoon een iPhone want straks heeft iedereen zo'n Note2 en dan ben ik niet meer hip![]()
Geen ervaring met Note 2, wel iPhone.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:51 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
beargumentering: Zeer matig.
Tevens heeft nog niemand zich in dit topic gemeld met ervaringen met beide toestellen.
hoezo ik heb hands on ervaringen met beidde apparaten. iPhone5 wat minder maar ik ben wel goed bekend met verschil tov retina display.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:51 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Tevens heeft nog niemand zich in dit topic gemeld met ervaringen met beide toestellen.
Ook zal hij heerlijk genieten van het superieure Touchwiz.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:53 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Geen ervaring met Note 2, wel iPhone.
Note 2 is wel goed volgens mij.
En als het je om de lettergrootte gaat zou je natuurlijk voor de Note 2 moeten gaan.
Wat een mooie manier om je mening te verkondigen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:55 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Ook zal hij heerlijk genieten van het superieure Touchwiz.
op een Note 2 wil je echt Touchwiz hebben. Grafisch kan je het altijd nog via launchers richting stock brengen en veel stock apps zijn ook te krijgen in de Play store.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:56 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Wat een mooie manier om je mening te verkondigen.
Ik zou er mee kunnen leven. Maar stock > Touchwiz voor mij.
Dank je, heb je verschil gezien tussen de leesbaarheid van de iphone 4 en iPhone 5? Ik zat idd ook te kijken naar de note2. maar had een paar videos gezien waarbij de note 2 in problemen kwam(wat betreft fps dan)quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:53 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Geen ervaring met Note 2, wel iPhone.
Note 2 is wel goed volgens mij.
En als het je om de lettergrootte gaat zou je natuurlijk voor de Note 2 moeten gaan.
Je bedoelt de Ascent d2quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:57 schreef BundyChen het volgende:
Ikzelf heb de i5, pa de S3. Vind de i5 toch wat fijner voelen etc, en het verschil in schermgrootte merk je meer in het feit dat de S3 irritant groot is.
Ik denk dat het niet veel uitmaakt want je zal bij alle smartphones moeten zoomen als je iets goed wilt lezen, ook als je goede ogen hebt.
Tenzij je natuurlijk zo een autist bent die met een tablet icm belfunctie is z'n broekzak loopt...(Note-gebruikers)
Die zou ik best willen zien. Kwa hardware prestaties zitten iPhone5 en Note2 namelijk super dicht bij elkaar.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:01 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dank je, heb je verschil gezien tussen de leesbaarheid van de iphone 4 en iPhone 5? Ik zat idd ook te kijken naar de note2. maar had een paar videos gezien waarbij de note 2 in problemen kwam(wat betreft fps dan)
die ken ik nietquote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:02 schreef merino het volgende:
[..]
Je bedoelt de Ascent d2
[ afbeelding ]
Okee die zitten dus best dicht bijelkaar..? Dat zijn dus ongeveer de antwoorden die ik zoek. Ik ben namelijk best tevreden met mijn iphone, alleen de leesbaarheidquote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:02 schreef merino het volgende:
[..]
Die zou ik best willen zien. Kwa hardware prestaties zitten iPhone5 en Note2 namelijk super dicht bij elkaar.
net aangekondigde 6 inch king-of-the-phabletsquote:
Je hebt helemaal gelijk. Helaas doen die iPhone instellingen niet zoveel voor mij. Maar dank voor je bijdragequote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:36 schreef Dimens het volgende:
Het formaat van de telefoon is niet hetgeen wat het leesbaar maakt, maar het formaat van je content.
Op de iPhone kun je trouwens hoog contrast aanzetten. Daarmee wordt het voor slechtzienden lelijk maar wel goed zichtbaar gemaakt.
[ afbeelding ]
wanneer heb je voor t laatst touchwiz gebruikt?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:21 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Touchwiz is wel trage, lompe bagger.
Stock Android op mijn Galaxy Nexus ziet er niet alleen goed uit, maar is ook nog eens ongelooflijk functioneel.
Irritant groot, valt mee. Past makkelijk in een gewone spijkerbroek-broekzak.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:57 schreef BundyChen het volgende:
Ikzelf heb de i5, pa de S3. Vind de i5 toch wat fijner voelen etc, en het verschil in schermgrootte merk je meer in het feit dat de S3 irritant groot is.
Ik denk dat het niet veel uitmaakt want je zal bij alle smartphones moeten zoomen als je iets goed wilt lezen, ook als je goede ogen hebt.
Tenzij je natuurlijk zo een autist bent die met een tablet icm belfunctie is z'n broekzak loopt...(Note-gebruikers)
Kan op Android ook.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:36 schreef Dimens het volgende:
Het formaat van de telefoon is niet hetgeen wat het leesbaar maakt, maar het formaat van je content.
Op de iPhone kun je trouwens hoog contrast aanzetten. Daarmee wordt het voor slechtzienden lelijk maar wel goed zichtbaar gemaakt.
[ afbeelding ]
Ik heb ervaring met beide toestellen. De Note is leuk en het grote scherm lijkt aanvankelijk een plus voor lezen. Maar net als in de S3 zit er een super amoled scherm met pentile-matrix in, waardoor tekst veel minder scherp is dan het zou moeten zijn op basis van de hoge resolute en pixeldichtheid. Bij zwarte tekst op een witte achtergrond heb je ook een storende blauwe gloed.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:51 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Een Pentile display is echt zo slecht nog niet, hoor. Ik heb de originele Note en tekst ziet er gewoon superscherp uit. Niet anders dan de Note II van m'n zus.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
Voor teksten is de iPhone 5 een van de beste toestellen die je kunt vinden, maar als je liever een groter scherm hebt, heeft de HTC One X ook een fantastisch scherp scherm voor tekst.
De Galaxy S3 moet je links laten liggen met zijn pentile-matrix. Dat amoled is leuk voor films maar niet voor tekst.
Ik zou voor de iPhone 5 gaan, als je tevreden was met iOS. Wil je minder geld uitgeven en toch een toptoestel, dan zul je geen buil vallen aan de One X of de Nexus 4. Beiden zijn fantastische smartphones.
Fout, de Note II heeft geen pentile displayquote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met beide toestellen. De Note is leuk en het grote scherm lijkt aanvankelijk een plus voor lezen. Maar net als in de S3 zit er een super amoled scherm met pentile-matrix in, waardoor tekst veel minder scherp is dan het zou moeten zijn op basis van de hoge resolute en pixeldichtheid. Bij zwarte tekst op een witte achtergrond heb je ook een storende blauwe gloed.
Zoals ik al eerder zei, het verschil met mijn Note en een Note II / One X / iPhone 5 is echt niet merkbaar, niet "overduidelijk" althans.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:10 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je merkt het ook niet als het je enige toestel is. Maar leg de Galaxy S3 direct naast de One X en het verschil in kwaliteit is overduidelijk.
Een vriend van me heeft een Galaxy Tab 7.7quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:57 schreef BundyChen het volgende:
Not sure if serious...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft een Galaxy Tab 7.7niet als tablet, maar als telefoon
![]()
Elke keer als hij dat ding uit z`n zak haalt schaam ik me kapot... het ziet er niet uit, en ook niet als hij er foto`s mee gaat maken![]()
x1000
Ik vind het zulke onzin, wat héb je er aan? zo groot.... ik vind die iPhone 5 eigenlijk wel perfect qua grootte.
i`m deadly serious.. hij heeft hem in z`n binnenzak. En inplaats van dat hij met de headset belt, waardoor het nog oké lijkt. haalt hij hem echt altijd uit z`n zak. zelfs als hij hem eigenlijk niet nodig heeft, puur om te laten zien 'Kijk ik ben een hipster met mijn Tablet"quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:00 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Not sure if serious...
Een 5" telefoon past nog prima maar ik moet er niet aan denken om een apparaat met de form factor van een Nexus 7 in mijn zak te proppen. Dat is toch gewoon niet mogelijk?
Wauw, dat gaat écht te ver ja. En 'hipster', eerder debiel. Jezusquote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
i`m deadly serious.. hij heeft hem in z`n binnenzak. En inplaats van dat hij met de headset belt, waardoor het nog oké lijkt. haalt hij hem echt altijd uit z`n zak. zelfs als hij hem eigenlijk niet nodig heeft, puur om te laten zien 'Kijk ik ben een hipster met mijn Tablet"
Ja, inderdaad.. ik heb een iPhone, en ben dus gelijk al een *hipster* maar ik ga er niet mee pronken, het is voor mij maar een telefoon.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:44 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Wauw, dat gaat écht te ver ja. En 'hipster', eerder debiel. Jezus
hij heeft superogen, jeweettochquote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:29 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, het verschil met mijn Note en een Note II / One X / iPhone 5 is echt niet merkbaar, niet "overduidelijk" althans.
En ja, ik heb ze alledrie naast de mijne gehad liggen.
Brillen zijn geen wondermiddel helaas, anders zat ik hier niet te zeurenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:06 schreef Catch22- het volgende:
Dat pentole geneuzel vind ik overrated. Ik heb er geen last van/zie het niet en als ts slechte ogen heeft (neem een bril?) gaat hij dat ook niet opmerken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |