Wat ze zeggen over mijn buurt:quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:31 schreef motorbloempje het volgende:
Fora:
http://www.urban75.net/forums/
quote:hideously white 'oasis' in SE London
used to have a couple of ok pubs
Ik vind het wel wat hebben die stations in de UK. In Polen is het echt dramaquote:Op zondag 13 januari 2013 00:17 schreef Individual het volgende:
[..]
Wat ze zeggen over mijn buurt:
[..]
Ik kende het jaren geleden, maar het was nog iet zo druk als nu.![]()
verder:
+ UK: niet elk gebouw ouder dan 25 jaar wordt weer gesloopt zoals in NL.
- UK: de stations zijn een stuk ouder dan in NL.. en treinreizen is veel duurder voor minder.
+ UK: veel minder gezeur over 'buitenlanders' en de PVV hier (BNP) heeft erg weinig aanhang.
Heb ik het nou goed dat je het hier over Laos hebt en niet Los Angeles?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:56 schreef breaky het volgende:
+ LA: Openingstijden winkels
+ LA: Relatief weining overheids bemoeienis, minder regels (NL heeft echt teveel regels)
+ LA: Goedkoop en lekker eten (Lokaal en internationale keuken in ruime mate aanwezig)
- LA: Veel corruptie, onduidelijke regels en onbetrouwbare overheid
- LA: Laag opgeleide bevolking (daar weinig en goed personeel kunnen vinden)
- LA: gwl/internet niet altijd betrouwbaar (Nederland is echt super wat dat betreft)
- LA: Gezondheidzorg niet goed geregeld (Al komen er wel steeds meer goede prive klinieken)
Ik denk dat Nederland kan leren dat relaxen ook leuk kan zijn. Laos moet echter aan de corruptie gaan werken en proberen de bevolking op te leiden.
Laos inderdaad. Volgens mij is dat ook de officele afkorting voor Laos. Je hebt bijvoorbeeld google.laquote:Op zondag 13 januari 2013 14:03 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Heb ik het nou goed dat je het hier over Laos hebt en niet Los Angeles?
De 4 pluspunten voor de UK zijn voor mij persoonlijk 4 minnetjes. Ik vind ze vaak onbeschoft en gesloten. Openingstijden zijn irritant, veel te lang open. Shoppen valt reuze tegen, je ziet door de bomen het bos niet meer en het is vaak enorm overpriced.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:48 schreef Seven. het volgende:
-BE Telefonische klantenservice
-BE Wachttijden
+BE 70 euro per jaar ziekenfonds
+BE BIERRRRRRRR!
-BE knullig internet, zowel providers als websitebouwers zijn in de nineties blijven hangen
-BE Slecht aanbod en dure supermarkten
-BE Slecht aanbod en dure kledingzaken
+UK Beleefdheid
+UK Britten
+UK Openingstijden
+UK Shoppen voor kleren en schoenen
De rest is wel te begrijpen, maar dit??quote:Op zondag 20 januari 2013 13:34 schreef Lyrebird het volgende:
- Japan: voor pinnen bij de pinautomaat na zessen moet je betalen
Mij staat een post in het Japan-maar-niet-Tokio-topic bij, over werknemersrechten van geldautomaten.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:44 schreef Individual het volgende:
[..]
De rest is wel te begrijpen, maar dit??
Die is idd hier terug te vinden (met een knoeperd van een taalfoutquote:Op maandag 21 januari 2013 17:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Mij staat een post in het Japan-maar-niet-Tokio-topic bij, over werknemersrechten van geldautomaten.
Ja, volgens mij wel. Op papier moet alles er altijd correct uitzien, met een handtekening en een stempel erop. Maar de praktijk hoeft niet altijd helemaal in overeenstemming met het papier te zijn. Minder dan in Nederland, naar mijn ervaring. En dat vond ik soms best handig.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 04:28 schreef Lyrebird het volgende:
Duitsers zijn minder regels-zijn-regels neukers dan Nederlanders?
Toen ik voor Vodafone werkte hebben ze hun mobiele operaties maar aan Telenor verkocht omdat als ze 3G wilden introduceren het 100% dekking moest hebben, ook in gebieden met 3 pinguins en een ijsbeer.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:07 schreef Fogel het volgende:
Noorwegen:
+ zeer goede GSM dekking, incl mobiel internet
Fantastisch mooie dure tunnels naar diezelfde gebieden idd.quote:+ Infrastructuur op plekken waar zo goed als niemand woont is daarintegen prachtig aangelegd
LOLquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:59 schreef Individual het volgende:
de UK
+ NL: fatsoenlijk, groot en druk forum, zoiets in het Engels nog niet tegengekomen
Fatsoenlijk forum had ik het over. 4chan is wel groot, maar onoverzichtelijk en niet gebruikersvriendelijk.quote:
quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:44 schreef Fogel het volgende:
Het wereldbeeld van "de gemiddelde Noor":
[ afbeelding ]
Something Awful.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:41 schreef Individual het volgende:
[..]
Fatsoenlijk forum had ik het over. 4chan is wel groot, maar onoverzichtelijk en niet gebruikersvriendelijk.
De BNP is te verwaarlozen idd. De PVV zou hier geen voet aan de grond krijgen en dat is maar goed ook.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:07 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
Something Awful.
Verder, London/UK. Redelijk veel dingen zijn al gezegd maargoed:
+ multicultureel en daar wordt niet moeilijk over gedaan. Mensen van overal ter wereld. Of je nou een Ethiopisch restaurant of een Argentijnse supermarket zoekt, je vind het hier allemaal. Er is hier bijna geen aanhang voor extreem rechtse partijen.
Wat is nu het werkelijke verschil met New Labour?quote:- de conservatieve partij is aan de macht
Als ze al werken/goed beeld hebben. Als wel worden ze eigenlijk alleen bekeken als er iets is gebeurt en dat vind ik goed. Dit land is te ongeorganiseerd voor een 1984 scenario.quote:- CCTV / cameras staan overal
Dit zal natuurlijk ook aan je eigen politieke voorkeur liggen natuurlijk, maar wat mij betreft is het het privatiseren en de cuts (sorry ik weet even niet wat het correcte Nederlandse woord is, heh.) bij alles wat betreft de overheid, en dan vooral de NHS en scholen. Ik ken genoeg mensen die in deze sectors werken en de nieuwe maatregelen gaan wat mij betreft compleet de verkeerde kant op.quote:Wat is nu het werkelijke verschil met New Labour?
Ben ik het ook wel mee eens op zich. Ik weet dat het geen centraal georganiseerd netwerk van cameras waarmee je constant in de gaten wordt gehouden is. Maar dan nog vind ik dat privacy steeds minder worden gerespecteerd door de overheid. Zie ook Snooper's Charter.quote:Als ze al werken/goed beeld hebben. Als wel worden ze eigenlijk alleen bekeken als er iets is gebeurt en dat vind ik goed. Dit land is te ongeorganiseerd voor een 1984 scenario.
Dat heb je vaker gezegd maar ik heb altijd het beeld gehad dat het tot de top behoorde samen met finland, singapore, etc.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:34 schreef Lyrebird het volgende:
+ Japan: horkerigheid bestaat niet
+ Japan: je weet eigenlijk nooit of je buren hebt, want je hoort ze nooit
+ Japan: treinen rijden (mits er niemand voorpringt) op tijd
- Japan: treinen kunnen goed vol zitten
- Japan: veel langeafstands autoverkeer gaat nog over b-wegen met stoplichten
+ Japan: winkels zijn lang open
- Japan: voor pinnen bij de pinautomaat na zessen moet je betalen
- Japan: bijna alle betalingen gaan cash, belangrijk om al je wisselgeld (muntjes!) ook weer uit te geven
- Japan: Japanse banken zijn duur; een automatische betaling kan snel een aantal euro per keer kosten
- Japan: men werkt nog steeds met spaarbankboekjes en de zogenaamde hanko, een stempel die ipv een handtekening gebruikt wordt
+ Japan: buiten de deur eten is lekker en goedkoop
- Japan: ongeluk Fukushima
- Japan: Japanners spreken maar beperkt Engels
- Japan: middelbaar en hoger onderwijs is ondermaats alhoewel het lager onderwijs schijnbaar sterk aan het verbeteren is
+ Japan: internet/telefoon altijd prima geregeld en van hoge kwaliteit
+ Japan: Japanse dames zijn vaak spectaculair gekleed, zien er goed uit
- Japan: een goed gebit is geen prioriteit
- Japan: lastige cultuur voor ongeduldige Nederlanders om zaken in te doen en om in te werken
- Japan: huizen isoleren doen ze niet. Het is 's winters koud binnen, en in de zomer weet je ook niet waar je 't moet zoeken
+ Japan: schitterend vakantieland. Je hoeft maar in de trein te stappen en een station verder uit te stappen, en je bent op vakantie
Tokyo University is een hele goede universiteit, en zo zijn er nog een stuk of 10 (oa Kyoto, Osaka en Tsukuba). De top is top.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat heb je vaker gezegd maar ik heb altijd het beeld gehad dat het tot de top behoorde samen met finland, singapore, etc.
Hetbevestigd wel mijn beeld dat we in NL vooral veel zeuren maar nog steeds veel beter doen dan veel andere westerse landen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Tokyo University is een hele goede universiteit, en zo zijn er nog een stuk of 10 (oa Kyoto, Osaka en Tsukuba). De top is top.
Het gros van de universiteiten is echter bedroevend slecht, slechter dan onze HBOs. Verder vallen de middelbare scholen niet met onze VWOs te vergelijken. Een uitzondering kan gemaakt worden voor de zogenaamde college of technologies, wat ook een middelbare school opleiding is: de studenten die we vanuit die hoek krijgen toegestuurd, zijn vaak wel goed.
Zo lang je op een berg olie leeft, kan alles.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:28 schreef Fogel het volgende:
- onze rood/groene helden van de regering denken dat álles op te lossen is met verhoogde accijns en heffingen
Met een NL bankpas is pinnen in DE dan weer gratis.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:34 schreef Igen het volgende:
[..]
- DE: Betalen (~5 euro) als je de geldautomaat van een andere bank gebruikt
Heus? Ik zie hier zelden hondenstront liggen en áls ik een hond zie poepen (op straat, grasveld, waardan ook) raapt iedereen dat netjes op!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 01:10 schreef thabit het volgende:
[..]
-UK: Meer hondenstront op straat dan in NL.
In die 11 jaar dat ik uit Nederland weg ben, is dat het grootste gemis geweest. Goede infrastructuur voor fietsen. Amerikanen weten er geen raad mee, en als ze al ergens een fietspad aanleggen, dan wordt zo'n pad binnen de kortste keren bevolkt door hardlopers, skaters en wandelwagens. Lekker fietsen kun je er niet. Japan is iets fietsvriendelijker, maar is ook qua fietspaden niet met Nederland te vergelijken.quote:
Dat is hier in de UK ook.. Iets van £150 per jaar (ong ¤170).quote:Op zondag 3 februari 2013 13:40 schreef stroopwafelt het volgende:
Meer DE: (de grootste pluspunten zijn al genoemd)
- Belachelijk hoog kijk-/luistergeld.
Op vakantie in Japan viel me op dat ze maar op een paar plekken speciale fietsstroken hebben en dat verder iedereen op de stoep fietst. En door de voetgangerszones. Slalommend tussen de voetgangers door, moet je wel uitkijken en geen haast hebben. Niet zo goed geregeld als in Nederland dus, maar wel beter dan in heel veel andere landen.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Japan is iets fietsvriendelijker, maar is ook qua fietspaden niet met Nederland te vergelijken.
Hier ¤215. En ik heb niet eens een tvquote:Op zondag 3 februari 2013 14:11 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat is hier in de UK ook.. Iets van £150 per jaar (ong ¤170).
Niet dat de BBC dat nodig zou hebben als ze niet zo verschrikkelijk inefficiënt waren.
Kan me nog herinneren dat we in NL ons betaalde kijk-/luistergeld terugkregen omdat ze het hadden afgeschaft.
Afgeschaft niet echt, ze hebben het ondergeracht bij de inkomensbelasting en die verhoogd met 1,2 procentpuntquote:Op zondag 3 februari 2013 14:11 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat is hier in de UK ook.. Iets van £150 per jaar (ong ¤170).
Niet dat de BBC dat nodig zou hebben als ze niet zo verschrikkelijk inefficiënt waren.
Kan me nog herinneren dat we in NL ons betaalde kijk-/luistergeld terugkregen omdat ze het hadden afgeschaft.
Oh da's niet zo'n goede deal dan.. Ik weet niet hoeveel het was, maar geen 800 Gulden iig, zelfs niet met inflatie. Wel nog meer nivellering voor al een enorm genivelleerd land. Nu (verkeers)boetes nog laten afhangen van je salaris.quote:Op zondag 3 februari 2013 16:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Afgeschaft niet echt, ze hebben het ondergeracht bij de inkomensbelasting en die verhoogd met 1,2 procentpunt.
KOmt voor een gemiddelde NLer neer op ¤360
Waar ik heb gewoond, daar lagen de straten vol met hondenstront. En dat was een prachtig dorp dat erom bekend staat dat er fatsoenlijke mensen wonen. Maar ja, Engeland blijft Engeland, en paupers heb je er eigenlijk overal wel.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Heus? Ik zie hier zelden hondenstront liggen en áls ik een hond zie poepen (op straat, grasveld, waardan ook) raapt iedereen dat netjes op!Heb eigenlijk nog nooit iemand een hond uit zien laten die de uitwerpselen vervolgens liet liggen.
In de VS heb ik dat ook altijd als een flink minpunt ervaren, en ons werd verteld dat het kwam door de strenge winters. In Japan hebben ze ten noorden van ons ook strenge winters, maar itt de VS en Canada hebben ze helemaal geen pot holes.quote:Op woensdag 27 februari 2013 06:08 schreef Plopr het volgende:
kwaliteit de gemiddelde weg hier laat vooral na de winter te wensen over (overal gaten in het wegdek)
Hoe is dat een minpunt?quote:Op woensdag 27 februari 2013 06:08 schreef Plopr het volgende:
betere salarissen (behalve misschien voor onopgeleid werk)
In de eerste paar maanden werd ik zelfs cash betaald. Flap flap flap.quote:Op woensdag 27 februari 2013 06:08 schreef Plopr het volgende:
net als blijkbaar in de UK papieren cheques. Ik dacht dat mijn baas een grapje maakte toen me werd verteld dat ik in cheques betaald zou krijgen
Foutje inderdaad, dat is een pluspunt. Ander minpunt: krediet krijgen is hier lastig. Kredietwaardigheid wordt over besloten door o.a. te kijken naar hoe je aan je betalingsverplichtingen in Canada hebt voldaan over de afgelopen 7 jaar. Als je de afgelopen 7 jaar niet in Canada hebt gewoond heb je geluk als je een creditcard met een limiet van 500 dollar kunt krijgen. En een creditcard gebruiken is over het algemeen voordeliger doordat je cashback voor je aankopen krijgt.Nu stort ik vaak wat geld op m'n creditcardrekening zodat ik alsnog alles de hele maand per creditcard kan betalen.quote:
Ik heb wanneer ik in de vs ben altijd het idee dat ze niet willen investeren in de publieke zaak waaronder infrastructuur.quote:Op woensdag 27 februari 2013 06:37 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In de VS heb ik dat ook altijd als een flink minpunt ervaren, en ons werd verteld dat het kwam door de strenge winters. In Japan hebben ze ten noorden van ons ook strenge winters, maar itt de VS en Canada hebben ze helemaal geen pot holes.
Slechte wegenbouwtechniek? Shoddy vakbondswerk?
Als je kijkt hoe veel miljarden de VS in de publieke zaak stopt, dan zou dat absoluut gezien best wel eens hoger uit kunnen vallen dan in Nederland (dan reken ik de gigantische investeringen in het leger natuurlijk mee).quote:Op maandag 4 maart 2013 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb wanneer ik in de vs ben altijd het idee dat ze niet willen investeren in de publieke zaak waaronder infrastructuur.
Het onderhoud daarvan is bijna Afrikaans slecht.
Hier in de supermarkt heb ik ook een visafdeling, dus verse vis is ook nog te krijgen. (En diepgevroren wilde zalm is eigenlijk ook vrij vers nog). Ik ondervind hier ook nog wel regels is regels gezeik. Dat je al je diplomas (en nog 15 andere formulieren) moet inleveren, terwijl duidelijk is dat je het ene nooit zonder andere had kunnen krijgen. Maar voor de rest valt het idd wel mee, Duitsers zijn ook erg behulpzaam, ze nemen echt tijd om je te helpen.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Mij staat een post in het Japan-maar-niet-Tokio-topic bij, over werknemersrechten van geldautomaten.
Maar zulk soort dingen komen wel vaker voor. Op de site van de IB-groep kan (kon?) je 's nachts überhaupt niet inloggen / geen wijzigingen doorgeven. En ik ben ook eens een site van een Franse universiteit tegengekomen waar je alleen tijdens kantooruren naar de vakkencatalogus kon surfen.
Goed. On-topic:
+ DE: Correctheid / beleefdheid in de omgang, in het verkeer, etc.
- DE: Die correctheid slaat soms om in idiote rituelen die hun doel voorbij schieten. Dan wordt bijvoorbeeld geëist dat je een ingescande handtekening in een Word-document zet, dat soort dingen.
+ DE: Met een redelijk verzoek kun je vaak wel wat geregeld krijgen, minder 'regels zijn regels' gezeik
+ DE: Uit eten gaan is relatief goedkoop
+ DE: Een slager in de supermarkt ipv. onhandige hoeveelheden voorverpakt vlees
- DE: Verse vis vind je nauwelijks
- DE: Betalen (~5 euro) als je de geldautomaat van een andere bank gebruikt
- DE: Duitse websites hebben vaak irritante banners die de hele pagina overdekken en een popup openen als je ze wil wegklikken
+ NL: Pragmatisch
+ NL: De treinen rijden vaak en op tijd
+ NL: Alles is altijd netjes aangeharkt en goed onderhouden
Ik doelde met name hierop:quote:Op maandag 4 maart 2013 10:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als je kijkt hoe veel miljarden de VS in de publieke zaak stopt, dan zou dat absoluut gezien best wel eens hoger uit kunnen vallen dan in Nederland (dan reken ik de gigantische investeringen in het leger natuurlijk mee).
Zo wordt er per jaar bijna $10k per leerling aan scholing uitgegeven in de VS, terwijl dit in Nederland een factor 3 lager ligt (grove schatting, heb de cijfers niet paraat). Aan armoedebestrijding wordt per arm gezin meer dan $60k uitgegeven.
Het zou kunnen dat er minder aan het onderhoud van wegen wordt uitgegeven, maar daar zou ik dan wel eens cijfers van willen zien.
Je moet de Amerikanen een beetje kennen. Als je als stad veel uit gaat geven aan onderhoud, denkt iedereen dat er genoeg belasting wordt betaald, en dat het dus best wel minder kan. De VS zijn een groot politiek spel.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik doelde met name hierop:
http://www.governing.com/(...)ble-third-world.html
http://www.economist.com/node/18620944
Dat viel/valt mij namelijk ook op. Het publieke domein ziet er zelfs in fancy buurten van NY er slechter uit dan in charlois (be).
Er zijn idd grote verschillen. Het kan nog duurder dan 10k. Zie dit prachtige grafiekje. Let wel, allemaal publiek geld!quote:En is educatie en gezondheid niet privaat en zijn er zodoende zeer grote verschillen tussen wijken/steden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |