Kunnen die sets ook geplaatst worden als de wand al betegeld is?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:04 schreef klipper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie tevens een posting over de verhogingsset.
Google op geberit verhogingsset closet
Deze set is juist bedoeld voor het feit dat alles klaar is, maar de pothoogte te laag is.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 08:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Kunnen die sets ook geplaatst worden als de wand al betegeld is?
Verder zou ik het zo laten als de pothoogte goed bevalt; het beste zou zijn zo'n klus geheel zelf uit te voeren, maar dat is voor TS niet aan de orde.
Waarschijnlijk uit noodzaak (praktijkproblemen) ontwikkeld voor it soort voorkomende ongelukjes....quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:37 schreef klipper het volgende:
Deze set is juist bedoeld voor het feit dat alles klaar is, maar de pothoogte te laag is.
Bestaande bouten draai je eruit net als de toe en afvoer, en vervolgens gebruik je de onderdelen uit de verhogingsset.
De toe en afvoer moeten uiteraard nog op de juiste lengte gemaakt worden.
Inderdaad uit noodzaak geboren, vandaar dat er ook maar 2,5 cm maximale winst valt te behalen, met een grotere sprong krijg je afvoerproblemen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarschijnlijk uit noodzaak (praktijkproblemen) ontwikkeld voor it soort voorkomende ongelukjes....
Ik zat me af te vragen waar je je knik dan laat, maar die komt waarschijnlijk buiten de betegelde wand en direct achter de pot (?)
Klopt het dan dat ik in dat geval een andere wc-pot zou moeten nemen (de pothoogte is nu immers goed en dat die 2,5 cm dan eigenlijk moet worden opgeteld bij de 40 cm waar het frame op is afgesteld?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:04 schreef klipper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie tevens een posting over de verhogingsset.
Google op geberit verhogingsset closet
Ik denk dat die verloopsets, universeel zijn en dus ook achter je bestan de pot passen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:18 schreef Extraneus het volgende:
Klopt het dan dat ik in dat geval een andere wc-pot zou moeten nemen (de pothoogte is nu immers goed en dat die 2,5 cm dan eigenlijk moet worden opgeteld bij de 40 cm waar het frame op is afgesteld?
Set is inderdaad universeel.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik denk dat die verloopsets, universeel zijn en dus ook achter je bestan de pot passen.
Als de pothoogte goed is, dan zou dat met de verhogingsset betekenen dat je pot 2,5 cm hoger uit komt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:18 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Klopt het dan dat ik in dat geval een andere wc-pot zou moeten nemen (de pothoogte is nu immers goed en dat die 2,5 cm dan eigenlijk moet worden opgeteld bij de 40 cm waar het frame op is afgesteld?
Met 2,5 cm hoger zou ik al helemaal geholpen zijn.
Dan komt het op het laatste neer, want ik heb nu een verhoogde wc. Dan wordt het een normale wc die dan 2,5 cm hoger is. Zou wel ideaal zijn als het lukt. Voor mij part kan ik de pot die ik heb niet meer ruilen; alles beter dan dat alle shizzle moet worden weggebroken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Als de pothoogte goed is, dan zou dat met de verhogingsset betekenen dat je pot 2,5 cm hoger uit komt.
Indien dit geen bezwaar is dan kun je de set gewoon toepassen, is dit wel een bezwaar, dan zou je een pot moeten nemen die 2 a 3 cm lager is dan de huidige pot als je de set wilt gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |