Dus eigenlijk al te laag.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:44 schreef Extraneus het volgende:
[..]
[..]
Nee, wat ik heb gedaan is dit. Er liggen nog geen tegels, maar de tegels komen gelijk met de drempel. Ik heb de afstand gemeten van de bovenkant van de wc-bril tot de bovenkant van de drempel. Die afstand is 40 cm. Dus het wordt niet meer kleiner.
Staat dat mooi?quote:Op zondag 10 maart 2013 22:57 schreef blomke het volgende:
Heb ik het toch goed gedaan: losse spiegel op de tegels
Zal vanavond een foto posten. Zelf zou ik een spiegelopp. gelijk aan het tegel opp. (wat je veel bij bedrijven in de nieuwe toiletgroepen ziet) mooier vinden.quote:
Ja, het enige is dat je dan de randen van die tegels ziet en die zijn niet mooi.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Zal vanavond een foto posten. Zelf zou ik een spiegelopp. gelijk aan het tegel opp. (wat je veel bij bedrijven in de nieuwe toiletgroepen ziet) mooier vinden.
Bedankt, ziet er netjes uit. Ik overweeg nu om hetzij gewoon zo'n spiegel zonder lijst op de muur te plakken, hetzij een spiegel met een wengé lijst eromheen op te hangen, omdat dat kleurt bij de planken die ik er op wil hangen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:17 schreef blomke het volgende:
Zoals beloofd, de foto van mijn toiletwand met spiegel...............
[ afbeelding ]
In vervolg op mijn bovenstaande post:quote:Op maandag 11 maart 2013 22:06 schreef Extraneus het volgende:
Bedankt voor jullie hulp. Het probleem lijkt te zijn opgelost want er komt een nieuwe pot. Die is 45 cm hoog en bovendien hoger van de vloer, waardoor je kunt zien dat het een hangend toilet is en er een mop onderdoor kan. De pot die er nu hangt, hangt maar iets van 12 cm boven de grond.
Ze hadden op mijn verzoek eerst een kleine wc geplaatst. Het leek me dat de wc-ruimte daardoor extra ruimtelijk zou worden. Maar die wc was heel erg klein. Vervolgens wilde ik een grotere. Dat kon wel maar het was een wc die speciaal bestemd is voor mensen die hun gewone wc willen vervangen door een vervangende wc. Ik heb nu een normale zithoogte (45 cm) maar weinig ruimte onder de wc. Dat is het nadeel van die wc. Ik kan ook een gewone hangende wc maken maar dan moeten ze die hele constructie waaraan de wc hangt afbreken, het frame hoger stellen , de wc er opnieuw aanhangen en alles opnieuw tegels.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:40 schreef blomke het volgende:
Ik weet niet wat je allemaal aan het uitvoeren bent, maar het lijkt steeds ingewikkelder te worden.[...]
Het is van Sphynx - da's toch bekend genoeg.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:55 schreef koffielepel het volgende:
Maar misschien was de fabrikant wel een klein Japannertje.
't klinkt een beetje alsof je het slachtoffer bent van een wat onervaren monteur.
Nee, ze hebben het niet conform de voorschriften gedaan.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:41 schreef Extraneus het volgende:
Het pobleem is gewoon dat ze de hanghoogte van de wc op het frame op 40 cm hebben gezet, conform de instructies van de fabrikant.
Daar was ik al een beetje bang voor. Vind het best een dilemma. Op zichzelf ziet het er allemaal perfect uit, op de afstand van de onderkant van de wc tot de vloer na. Weet niet wat hier wijsheid is.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:16 schreef klipper het volgende:
[..]
Nee, ze hebben het niet conform de voorschriften gedaan.
In de voorschriften wordt inderdaad 40 cm aangegeven, maar dit betreft de afgewerkte vloer en niet de ruwbouwvloer.
Daar kan al gauw 2 tot 7 cm verschil inzitten, afhankelijk van wel of geen dekvloer.
De 40 cm hoogte betreft trouwens de pothoogte, de bril komt hier nog bij zodat de gemiddelde hoogte al snel uitkomt op 43 cm wat voor de meeste mensen de ideale hoogte is.
Er zijn meer merken die een verhoogde pot leveren, waarschijnlijk wel een hogere prijsklasse.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:12 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Het is van Sphynx - da's toch bekend genoeg.
Het klopt dat die monteur weinig ervaring heeft met wc's. Tegelen kan hij wel heel goed.
Vraag is nu: laat ik het maar zo of geef ik er 1.500 euro (aan manuren en andere wc) uit en ga ik nog twee of drie dagen in de rommel zitten en laat ik een wc monteren waarvan de onderkant meer afstand heeft tot de grond?
Maar als ze de tegels voor de constructie weggalen kunnen ze de hoogte van 40 cm naar 46 verhogen en kan er een normake hangende wc komen, die wel een stuk van de vloer hangt. Maar of het het waard is. Zijn er meer nadelen aan die weinige ruimte tot de grond of alleen het esthetische (en het dat je er niet met een mop onder kunt (wel met een dweil)).quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:20 schreef klipper het volgende:
[..]
Er zijn meer merken die een verhoogde pot leveren, waarschijnlijk wel een hogere prijsklasse.
De hoogte vanaf de vloer is enigzins vertekend, de aansluitingen veranderen niet, dus echt veel meer hoogte ga je daar niet winnen, dat is hooguit een paar cm.
Dat de sphinx pot al op 2 cm van de vloer hangt zegt dus al meer dan genoeg, de 40 cm is aangehouden op een ruwbouwvloer en niet voor een afgewerkte vloer.
Nee, voor de rest maakt het niet uit.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:27 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Maar als ze de tegels voor de constructie weggalen kunnen ze de hoogte van 40 cm naar 46 verhogen en kan er een normake hangende wc komen, die wel een stuk van de vloer hangt. Maar of het het waard is. Zijn er meer nadelen aan die weinige ruimte tot de grond of alleen het esthetische (en het dat je er niet met een mop onder kunt (wel met een dweil)).
Die 2 cm is dus alleen vlak bij de muur.
Allemaal waar wat je zegt. Bovendien wil ik de relatie mef de aannemer goed houden dus ik heb niet zo'n zin om hem erop te wijzen dat hun gebrek aan ervaring met het plaatsen van wc's juridisch gezien voor hun rekening komt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:32 schreef klipper het volgende:
[..]
Nee, voor de rest maakt het niet uit.
Als je er prima op zit, kun je je geld ook voor leukere dingen bewaren.
Natuurlijk maak je meerdere keren per dag gebruik van het toilet, maar echt leven doe je daar niet.
Het is en blijft de ruimte waar je het liefst zo min mogelijk vertoeft mag ik aannemen.
Waar komt die 2,5 cm vandaan?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:34 schreef klipper het volgende:
Overigens met de verhogingsset win je 2,5 cm, zodat je 4,5 cm onder je pot heb, maar of je dat met de verhoogde pot kan hebben.....
Stel dat ik zo'n pot zou kopen en die zou laten hangen aan mijn huidige frame met hoogte 40 cm, zou ik dan ruimte winnen onder de wc?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:42 schreef klipper het volgende:
Zie bijvoorbeeld de technische tekeningen van de duravit starck.
De normale hoogte van 40 cm:
http://www.duravit.nl/web(...)3.be-nl.html/p-93761
De verhoogde hoogte van 45 cm:
http://www.duravit.nl/web(...)3.be-nl.html/p-93758
Zoals je ziet is bij beiden de hoogte onder de pot gelijk.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:46 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Waar komt die 2,5 cm vandaan?
Let wel, aan de voorkant *is* de voorkant dus ongeveer 5 cm; alleen aan de achterkant is het 2 cm.
Daar zou je de technische tekeningen voor moeten vergelijken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:50 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Stel dat ik zo'n pot zou kopen en die zou laten hangen aan mijn huidige frame met hoogte 40 cm, zou ik dan ruimte winnen onder de wc?
Kunnen die sets ook geplaatst worden als de wand al betegeld is?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:04 schreef klipper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie tevens een posting over de verhogingsset.
Google op geberit verhogingsset closet
Deze set is juist bedoeld voor het feit dat alles klaar is, maar de pothoogte te laag is.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 08:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Kunnen die sets ook geplaatst worden als de wand al betegeld is?
Verder zou ik het zo laten als de pothoogte goed bevalt; het beste zou zijn zo'n klus geheel zelf uit te voeren, maar dat is voor TS niet aan de orde.
Waarschijnlijk uit noodzaak (praktijkproblemen) ontwikkeld voor it soort voorkomende ongelukjes....quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:37 schreef klipper het volgende:
Deze set is juist bedoeld voor het feit dat alles klaar is, maar de pothoogte te laag is.
Bestaande bouten draai je eruit net als de toe en afvoer, en vervolgens gebruik je de onderdelen uit de verhogingsset.
De toe en afvoer moeten uiteraard nog op de juiste lengte gemaakt worden.
Inderdaad uit noodzaak geboren, vandaar dat er ook maar 2,5 cm maximale winst valt te behalen, met een grotere sprong krijg je afvoerproblemen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarschijnlijk uit noodzaak (praktijkproblemen) ontwikkeld voor it soort voorkomende ongelukjes....
Ik zat me af te vragen waar je je knik dan laat, maar die komt waarschijnlijk buiten de betegelde wand en direct achter de pot (?)
Klopt het dan dat ik in dat geval een andere wc-pot zou moeten nemen (de pothoogte is nu immers goed en dat die 2,5 cm dan eigenlijk moet worden opgeteld bij de 40 cm waar het frame op is afgesteld?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:04 schreef klipper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie tevens een posting over de verhogingsset.
Google op geberit verhogingsset closet
Ik denk dat die verloopsets, universeel zijn en dus ook achter je bestan de pot passen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:18 schreef Extraneus het volgende:
Klopt het dan dat ik in dat geval een andere wc-pot zou moeten nemen (de pothoogte is nu immers goed en dat die 2,5 cm dan eigenlijk moet worden opgeteld bij de 40 cm waar het frame op is afgesteld?
Set is inderdaad universeel.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik denk dat die verloopsets, universeel zijn en dus ook achter je bestan de pot passen.
Als de pothoogte goed is, dan zou dat met de verhogingsset betekenen dat je pot 2,5 cm hoger uit komt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:18 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Klopt het dan dat ik in dat geval een andere wc-pot zou moeten nemen (de pothoogte is nu immers goed en dat die 2,5 cm dan eigenlijk moet worden opgeteld bij de 40 cm waar het frame op is afgesteld?
Met 2,5 cm hoger zou ik al helemaal geholpen zijn.
Dan komt het op het laatste neer, want ik heb nu een verhoogde wc. Dan wordt het een normale wc die dan 2,5 cm hoger is. Zou wel ideaal zijn als het lukt. Voor mij part kan ik de pot die ik heb niet meer ruilen; alles beter dan dat alle shizzle moet worden weggebroken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Als de pothoogte goed is, dan zou dat met de verhogingsset betekenen dat je pot 2,5 cm hoger uit komt.
Indien dit geen bezwaar is dan kun je de set gewoon toepassen, is dit wel een bezwaar, dan zou je een pot moeten nemen die 2 a 3 cm lager is dan de huidige pot als je de set wilt gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |