abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 januari 2013 @ 23:22:27 #26
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_121455601
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:13 schreef klipper het volgende:

[..]

Je moet gewoon je verkoopstrategie erop aanpassen.
Wilt u wel of geen onderhoudscontract?
indien ja, U kunt beter een goed toestel nemen, deze zijn minder storingsgevoelig, bedrijfszeker en gaan langer mee. Indien nee, Mij maakt het niet uit welk toestel u neemt, ik zie hem toch niet meer.
of
Wilt u graag het nieuwste van het nieuwste?
Indien ja, neem een ferroli, die gaan niet lang mee dus gegarandeerd dat uw altijd het nieuwste van het nieuwste krijgt. Indien nee neem een goed merk gaat langer mee en veel zuiniger dan dit model zit er voor dit type toestellen toch niet meer in, hoe erg de techniek ook vernieuwd wordt.
. _O-
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_121463102
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:13 schreef klipper het volgende:

[..]

Je moet gewoon je verkoopstrategie erop aanpassen.
Wilt u wel of geen onderhoudscontract?
indien ja, U kunt beter een goed toestel nemen, deze zijn minder storingsgevoelig, bedrijfszeker en gaan langer mee. Indien nee, Mij maakt het niet uit welk toestel u neemt, ik zie hem toch niet meer.
of
Wilt u graag het nieuwste van het nieuwste?
Indien ja, neem een ferroli, die gaan niet lang mee dus gegarandeerd dat uw altijd het nieuwste van het nieuwste krijgt. Indien nee neem een goed merk gaat langer mee en veel zuiniger dan dit model zit er voor dit type toestellen toch niet meer in, hoe erg de techniek ook vernieuwd wordt.
Kunt ook vragen of ze graag een monteur op bezoek hebben... je weet maar nooit bij sommige huisvrouwtjes... hehe...
pi_121463196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Sani Broyeur.
Vorig jaar eentje geplaatst. Slechte service ervaringen met de fabrikant helaas
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:20 schreef klipper het volgende:

[..]

Ik heb er wel ervaring mee, heb hem namelijk zelf ook.
Als ik zie wat er hier soms doorheen gaat, is dat ding absoluut niet verstoppingsgevoelig.
Soms vraag ik weleens aan de kinderen of ze denken dat de toiletrollen gratis zijn, vervang je dat kreng net, of ze jassen de hele rol er in 1 a 2 beurten doorheen. 8)7
De dochter van mijn vriend kon toen ze acht was het begin van de rol niet vinden. Dus hele rol gebruikt en in de wc gegooid. :% Kids..............
Vuilniszak genomen, arm er in en de rol er door gedrukt. Kreeg deze niet meer terug dus heen was de enige weg. Daarna spoelde de boel weer lekker door.
.
Jeroentje.
pi_121463222
Haha, lekker hoor!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sanibroyeur vind ik echt zo'n enorm verschrikkelijk ding. Brrrrrr, leg dan maar riool aan.
Laat die handjes wapperen!
pi_121463250
Achter elke deur..... een sanibroyeur....

Liever een dag werk voor een normale plee dan zo'n ding....
pi_121463419
Sani Broyeur zou mijn keuze ook niet zijn hoor. Gewoon alles 110 mm rioolpijp met 45 graden bochten. En normaal afschot en lange verticale pijp; dan verdunt alles goed en stroomt 't lekker weg.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:09:56 #32
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_122272882
IK zit nu te denken om een gewone staand toilet (dus geen hangend toilet) te nemen. Maar bestaan er daar ook mooie designversies van, liefst waar iemand van jullie goede ervaringen mee heeft? Is Philip Starck iets?

En maakt het überhaupt voor het mooi veel uit of een toilet staand of hangend is vinden jullie?

[ Bericht 13% gewijzigd door Extraneus op 30-01-2013 21:21:56 ]
pi_122276011
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:09 schreef Extraneus het volgende:
IK zit nu te denken om een gewone staand toilet (dus geen hangend toilet) te nemen. Maar bestaan er daar ook mooie designversies van, liefst waar iemand van jullie goede ervaringen mee heeft? Is Philip Starck iets?

En maakt het überhaupt voor het mooi veel uit of een toilet staand of hangend is vinden jullie?
Hangend is mooier dan staand maar dat is een persoonlijke smaak.
De belangrijkste eigenschap die de pot moet hebben is betaalbaar en functioneel zijn.
Het is en blijft een schijthok tenslotte.
Achteraf had mijn toilet toch echt wel goedkoper gemogen :+
  zaterdag 2 februari 2013 @ 21:20:08 #34
254082 Extraneus
pi_122392812
Ik heb weer wat infrmatie ingewonnen. Een hangend toilet is geen probleem mits ik het niet erg vind dat mijn wc-vloer maximaal 7 cm hoger wordt (kan dus ook minder ongunstig uitpakken). Dat voor onderstelt dan wel dat mijn vloer het gewicht van dat opgestorte beton kan dragen.

Nu zie ik aankomen dat de keus wordt: of een hangende wc maar een verhoogde vloer, of een staande wc en een 'gelijkvloerse vloer'. Wat vinden jullie?
pi_122398691
7 cm omhog? Dan een gewoon toiletblok.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122399028
Ja, 7cm is teveel.

Kun je er aan de onderkant niet bij? Ik heb een nieuw gat gehakt en onder de vloer alles opnieuw aangesloten. Bij mij zat er gelukkig wel een kelder onder zodat ik alle ruimte had.

Maar toch, dat zou de voorkeur hebben. Nogmaals. 7cm is teveel.

c_/
met een koekje
  zondag 3 februari 2013 @ 09:36:55 #37
254082 Extraneus
pi_122409139
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 23:07 schreef blomke het volgende:
7 cm omhog? Dan een gewoon toiletblok.
Ja, ik vind het ook wel veel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 23:12 schreef koffielepel het volgende:
Ja, 7cm is teveel.

Kun je er aan de onderkant niet bij? Ik heb een nieuw gat gehakt en onder de vloer alles opnieuw aangesloten. Bij mij zat er gelukkig wel een kelder onder zodat ik alle ruimte had.

Maar toch, dat zou de voorkeur hebben. Nogmaals. 7cm is teveel.

c_/
Nee, ik woon in een flat en er zit maar weinig ruimte voordat ik in het plafond van de buren zit.

Wat zou wat jullie betreft het maximumaantal centimeters zijn? Het punt is dat die man ook aangeeft dat hij niet weet hoe diep hij de vloer in kan gaan (en dus ook neit hoe ver de vloet omhoog moet). Ik zou me kunnen voorstellen dat hij bijvoorbeeld zowel een hangend toilet als een staand toilet bestelt en ik op basis van hoe ver de vloer omhoog moet als hij weet hoe het zit, bepaalt welk toilet er komt.
pi_122409221
Koopflat? Vraag dan aan de VVE toestemming om de afvoerbuis in de constructieve delen aan te leggen.

Misschien moet je de bouwtekeningen achterhalen om te kijken hoe de constructie is opgebouwd.

Btw, niks mis mee:

[ Bericht 20% gewijzigd door blomke op 03-02-2013 09:53:52 ]
  zondag 3 februari 2013 @ 11:05:54 #39
254082 Extraneus
pi_122410424
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 09:44 schreef blomke het volgende:
Koopflat? Vraag dan aan de VVE toestemming om de afvoerbuis in de constructieve delen aan te leggen.
Ja, koopflat. Ik zal het er inderdaad nog een keer met de VvE over hebben. Als ik een gat mag maken naar de ruimte met de standleidingen die erachter loopt hoef ik de vloer niet in en kan de afvoer zo worden gemaakt.
quote:
Misschien moet je de bouwtekeningen achterhalen om te kijken hoe de constructie is opgebouwd.
Ja, ik dacht eigenlijk dat die bij mijn hypotheekakte hoorde maar kennelijk is dat niet zo. :@
quote:
Btw, niks mis mee:

[ afbeelding ]
Is inderdaad wel netjes. en beter dan zo'n hoge vloer.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:58:07 #40
254082 Extraneus
pi_122568721
Ben wel benieuwd wat jullie de maximale acceptabele verhoging vinden van een wc-vloer om een hangend toilet te krijgen.

Overigens is een hangend toilet geen probleem als ik de constructie laat zoals hij nu is (nu heb ik ook een hangend toilet), maar het toilet zit nu 38 cm(!) naar voren, om te zorgen dat het gat van de wc recht boven de afvoer zit. Ik win er dus 38 cm mee om hem tegen de muur te plaatsen.
pi_122585887
In m'n vorige huis heb ik een betonvloertje in de badkamer gestort. 4 - 5 cm hoogte. Dat was al tenenkneuzend hoog vanaf de overloop gerekend. Ik zou er niet meer voor kiezen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:38:39 #42
254082 Extraneus
pi_122591594
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:08 schreef blomke het volgende:
In m'n vorige huis heb ik een betonvloertje in de badkamer gestort. 4 - 5 cm hoogte. Dat was al tenenkneuzend hoog vanaf de overloop gerekend. Ik zou er niet meer voor kiezen.
Wist je van tevoren dat hij 4 à 5 cm hoger zou worden? En vond je het wel te doen achteraf gezien of had je dan toch gekozen voor een lagere vloer?
pi_122592325
Heb je geen dekvloer op je betonvloer? Dat zou al 3-4cm van de benodigde 7cm inbouwdiepte schelen. Hier heb ik uiteindelijk 2 a 3cm uit de betonvloer zelf gehakt, zodat de dorpel niet hoger afgewerkt hoefde te worden. Of dit bij jou ook mogelijk is, kan ik niet voor je beoordelen. In het meest gunstige geval kun je zelfs je complete douchevloer onder afschot leggen, waarmee je maar zo weer 2cm kunt besparen. (uiteraard sterk afhankelijk van de indeling van je (inloop)douche en de totale grootte)

Als je geen zin hebt in al dat gehak, gewoon lekker voor een staande gaan. In mijn ogen is er ook niks mis met een nieuw staand toilet. Ik zou zelf echter een iets hogere dorpel geen enkel probleem vinden, het komt veel vaker voor.
pi_122592537
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:38 schreef Extraneus het volgende:
Wist je van tevoren dat hij 4 à 5 cm hoger zou worden? En vond je het wel te doen achteraf gezien of had je dan toch gekozen voor een lagere vloer?
Ja, dat was een minimale dikte voor een betonvloertje.

Ik zal wel een storm van kritiek krijgen als ik stel dat ik een drempel een onding vind, voor je tenen en vooral voor mensen die moeilijk ter been zijn.

In onze huidige woning heb ik op de slaapverdieping alle drempels eruit gesloopt en laminaat in één vlak op 3 slaapkamers, overloop en toilethoek gelegd. Geen tenenstoten, geen schilderwerk aan verleten plekken en makkelijk met stofzuigen en dweilen: in één moeite door.
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:07:25 #45
254082 Extraneus
pi_122596763
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:58 schreef 4wood het volgende:
Heb je geen dekvloer op je betonvloer?
Geen idee. Maandag komt er iemand langs en ik hoop dat die me dat kan vertellen.
quote:
Dat zou al 3-4cm van de benodigde 7cm inbouwdiepte schelen. Hier heb ik uiteindelijk 2 a 3cm uit de betonvloer zelf gehakt, zodat de dorpel niet hoger afgewerkt hoefde te worden. Of dit bij jou ook mogelijk is, kan ik niet voor je beoordelen. In het meest gunstige geval kun je zelfs je complete douchevloer onder afschot leggen, waarmee je maar zo weer 2cm kunt besparen. (uiteraard sterk afhankelijk van de indeling van je (inloop)douche en de totale grootte)
Het gaat alleen om mijn wc hè, niet om mijn badkamer (ik heb een aparte wc en een aparte badkamer).
quote:
Als je geen zin hebt in al dat gehak, gewoon lekker voor een staande gaan. In mijn ogen is er ook niks mis met een nieuw staand toilet. Ik zou zelf echter een iets hogere dorpel geen enkel probleem vinden, het komt veel vaker voor.
Ik ben benieuwd wat degene die zaterdag langskomt ervan maakt.

Hoe zien jullie die ruimtewinst? Ik win 38 cm. Ik heb nu voor mezelf zo'n idee dat een hangend toilet het helemaal is, terwijl er inderdaad met een staand toilet ook weinig mis us,
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:08:09 #46
254082 Extraneus
pi_122596785
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja, dat was een minimale dikte voor een betonvloertje.

Ik zal wel een storm van kritiek krijgen als ik stel dat ik een drempel een onding vind, voor je tenen en vooral voor mensen die moeilijk ter been zijn.

In onze huidige woning heb ik op de slaapverdieping alle drempels eruit gesloopt en laminaat in één vlak op 3 slaapkamers, overloop en toilethoek gelegd. Geen tenenstoten, geen schilderwerk aan verleten plekken en makkelijk met stofzuigen en dweilen: in één moeite door.
Ik vind het juist heel logisch wat je schrijft. Ik heb zelf alleen bij de badkamer en de wc een drempel, bij mijn woonkamer en slaapkamer niet en dat vind ik inderdaad ook zelf handig.
pi_122598517
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:33 schreef Extraneus het volgende:
Ik wil mijn badkamer laten verbouwen.Momenteel heb ik een hagend toilet en dat is ook wat ik wil, maar hij is een stuk naar voren geplaatst, omdat de afvoer van het hangende toilet dan recht boven de afvoerpijp zit. Dit neem veel ruimte in beslag. Ik twijfel tussen twee dingen:
1) Ik laat een staand toilet plaatsen. Dan win ik ruimte en ook qua afvoer is het geen probleem. Het nadeel is alleen dat ik een hangend toilet mooier en praktischer vind.
2) Ik laat een hangend toilet plaatsen maar dan een stuk naar achteren toe. Dan win ik ruimte maar misschien krijg ik een probleem met de afvoer. Er moet dan namelijk een platte horizontale buis (plat want anders moet de vloer worden verhoog; er is weinig ruimte voor) naar de afvoer lopen. Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die ervaringen mee hebben, want het probleem zou kunnen zijn dat de afvoer snel verstopt raakt met wc-papier en dergelijke.
1. Hier gaat het weer om de badkamer?

2. Als je met die platte buis werkt, moet er dus een stuk uit de cementdekvloer. Ik kan me niet voorstellen dat je een badkamer zonder cementdekvloer hebt, maar niets i suitgesloten...... Btw, 10
mm proefgaatje boren en je weet het
  donderdag 7 februari 2013 @ 16:58:07 #48
254082 Extraneus
pi_122601316
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:55 schreef blomke het volgende:

[..]

1. Hier gaat het weer om de badkamer?

2. Als je met die platte buis werkt, moet er dus een stuk uit de cementdekvloer. Ik kan me niet voorstellen dat je een badkamer zonder cementdekvloer hebt, maar niets i suitgesloten...... Btw, 10
mm proefgaatje boren en je weet het
1. Sorry, slordig: het gaat alleen om mijn toilet. Ook in de tweede vetgemaakte passage heb ik het over het toilet, over de afvoer van het toilet dus.
2. Oké, dank je wel voor de tip (maar bedoel je dan een gaatje gemaakt door een boor met een diameter van 10 mm of een gaatje met een diepte van 10 mm?) Maar is het dan zo dat het proefgaatje dat je vboort maar gaat tot het begin van de deklaag omdat je niet door het beton heen kan en dus weet hoe diep je kunt tot je bij het beton bent? Weet niet of het mogelijk of wenselijk is om door het beton heen te gaan.... Volgens mij zit ik al snel bij mijn benedenburen...
pi_122602284
Met een gewone boor en een 10 mm diameter boortje, boor je wel door de cementlaag (weet je gelijk hoe diep ie is) maar echt niet door de betonlaag. Die kan best > 20 cm dik zijn bij woningscheidende delen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:44:29 #50
254082 Extraneus
pi_122611480
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:20 schreef blomke het volgende:
Met een gewone boor en een 10 mm diameter boortje, boor je wel door de cementlaag (weet je gelijk hoe diep ie is) maar echt niet door de betonlaag. Die kan best > 20 cm dik zijn bij woningscheidende delen.
Oké. En is het mogelijk om iets af te halen va die betonlaag? Of kan dat niet? :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')