Inmiddels de sanibroyeur geplaatst, helaas niet zonder tegenslag. Bij het monteren van de wc op het frame ging het mis. De bevestiging gebeurt door middel van een globo plug.
![montagehandleiding%7C_250317-0.jpg]()
Hierbij moet je dus een inbusbout in een verzinkgat draaien. Als alles niet goed tegen over elkaar zit dan draai je de kunststof draad kapot. Helaas staat deze uitgebreide beschrijving niet in de handleiding die geleverd wordt bij de
sanibroyeur (PDF).
![Monteren%2520wc.jpg]()
Had dus nieuwe pluggen nodig en daar begon een gruwel verhaal. Als eerste bel je even met de
fabrikant en denk je dat wordt even geregeld. NIET dus, wij doen niet anders zaken dan met de leveranciers. Deur pot dicht, was niet tegen te praten. Internetwinkel gebeld die het verhaal herkende en ook een poging hebben gedaan. Dus mocht uiteindelijk hun leverancier contact opnemen. Twee dagen na de eerste melding maar eens weer gebeld of men meer wist. Zelfde dag is men pas gaan bellen en is de afspraak gemaakt dat ik de volgende dag bij de leverancier van de internetwinkel de pluggen kon ophalen.
Heel weinig vertrouwen in de gang van zaken op dat moment. Besloten om uit te zoeken waar ik de pluggen nog meer kon bestellen. Na lang zoeken kwam ik er achter dat V&B ook dit systeem gebruikt. Uiteindelijk de globo plug bij een andere internet winkel besteld en betaald. Wordt ik door de laatste terug gebeld. Heel netjes wordt gevraagd waar ik ze voor nodig heb. Dus deze man gaat nog eens bellen met sanibroyeur en krijgt hoogte van de hele geschiedenis. Belt mij weer om mij te vertellen dat de volgende dag één plugje bij de leverancier ligt. Hem verteld dat ik er geen vertrouwen in heb en netjes geëist dat hij twee pluggen op stuurt. Zou hij doen en volgende dag twee pluggen via de post gekregen. Via het andere kanaal tot vandaag niets gehoord, gaan we maandag maar mee verder.
De pot verwijderd en maar eens goed aan het meten geslagen. Uiteindelijk twee volgringen tussen frame en pennen gestopt.
![IMG_2021.JPG]()
Hiermee staan de pennen in een vaste positie en kunnen niet meer draaien. Dat was namelijk de vorige keer gebeurt. De ruimte links en recht is niet zo groot dat je even kan kijken of alles goed zit.
![IMG_2035.JPG]()
Links acht centimeter door de leidingkoker.
![IMG_2042.JPG]()
Rechts 17 cm.
![IMG_2044.JPG]()
Met veel beleid de pot bevestigd gekregen en inmiddels twee tevreden senioren die geen gebruik meer hoeven te maken van een po stoel. De wc is ingebouwd in en kast van ongeveer 70 bij 70 centimeter.
![IMG_2041.JPG]()
Gaat dus om een tweede toilet op de eerste verdieping van een woning van net na de oorlog.
Als afwerking een lampje met bewegingssensor en een wc rolhouder in de stijl van het huis. Lag nog in de schuur tussen heel veel spullen. Het had alles bij elkaar al genoeg gekost.
[ Bericht 1% gewijzigd door jpajs op 24-11-2012 09:38:33 ]