Bedankt, ik heb m al zeker 4 jaar..quote:
Dat zal ze leren jaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:03 schreef hybris132 het volgende:
Ze hebben die hele facebook pagina van de AH er ook mee volgezet.
Die onzin is meer om jezelf een schouderklopje te geven van 'goh wat heb ik me toch goed ingezet'. Net zoals 'like dit als je tegen kindermishandeling bent'. Nee wie is er nou vóór kindermishandelingquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:08 schreef GZ1000 het volgende:
Zolang plofkippen goedkoper zijn dan reguliere kippen zal 97,6623% van de mensen plofkippen blijven kopen, daar gaan posters op stations en plaatjes op facebook niets aan veranderen. Die hele onzin is dus nutteloos.
Er zitten vooral veel vega's tussen die toch geen kip eten.. Waarom zou de AH naar die mensen luisteren als de AH gewoon een zo hoog mogelijke winst wil behalen zoals het een goed bedrijf betaamt.:')quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:09 schreef MAHL het volgende:
[..]
Die onzin is meer om jezelf een schouderklopje te geven van 'goh wat heb ik me toch goed ingezet'. Net zoals 'like dit als je tegen kindermishandeling bent'. Nee wie is er nou vóór kindermishandeling
Het is juist net weer begonnenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik dacht dat dat plofkip gezever inmiddels wel weer voorbij was.
Het gezever stopt pas als de PvdD de grootste is gok ik, of een of andere gekke vleesziekte / grondstofschaarste/apocalypse.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik dacht dat dat plofkip gezever inmiddels wel weer voorbij was.
Klopt. Omdat slechte werkomstandigheden toch wel een heel stuk erger zijn dan een paar kippen die korter leven en door de poten zakken waarna we er lekker van kunnen eten, en waardoor heel veel mensen toch nog een baan hebben.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:24 schreef theunderdog het volgende:
De conclusie van ts is dus eigenlijk, dat iemand die geen plofkip wilt kopen, ook geen Iphone moeten hebben?
Zo ja, waarom dan wel?
En zo is het.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:13 schreef truthortruth het volgende:
Beschaving kan je niet aan de massa overlaten.
Mensen die hun kinderen mishandelen? :$quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:09 schreef MAHL het volgende:
[..]
Die onzin is meer om jezelf een schouderklopje te geven van 'goh wat heb ik me toch goed ingezet'. Net zoals 'like dit als je tegen kindermishandeling bent'. Nee wie is er nou vóór kindermishandeling
Dat is niet per definitie hypocriet. Heb jij nog nooit gehoord van de mentaliteit *alle kleine beetjes helpen*?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Klopt. Omdat slechte werkomstandigheden toch wel een heel stuk erger zijn dan een paar kippen die korter leven en door de poten zakken waarna we er lekker van kunnen eten, en waardoor heel veel mensen toch nog een baan hebben.
Als je dan wel de praktijken van Apple blijft steunen ben je gewoon ronduit hypocriet bezig/.
Ik vind het stellen van dieren boven mensen ronduit verwerpelijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is niet per definitie hypocriet. Heb jij nog nooit gehoord van de mentaliteit *alle kleine beetjes helpen*?
Eigenlijk stel jij, dat wanneer je geen geld geeft aan ALLE goede doelen, dan ben je hypocriet. Dat slaat echt nergens op.
Maar waar trek jij dan de grens tussen mensen en dieren? Is het intelligentie, emotie, gevoelens, zelfbewustzijn? Waar ligt die grens?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik vind het stellen van dieren boven mensen ronduit verwerpelijk.
Je weet het mooi te brengen, maar eigenlijk bedoel je gewoon dat je niet al te veel wil betalen voor je stukje kip toch?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Tevens zijn niet alle goede doelen goed..
Bovendien is het in 1x stoppen met plofkip dodelijk voor een groot deel van onopgeleid Nederland. Immers productie moet aangepast worden, nieuwe aanschaf, en Nederlanders zijn al zo duur qua loon.
Het veranderen van werktijden bij Foxconn kan echter gewoon worden gedaan. Er zijn ook voldoende mensen die daar werk zoeken.
De grens tussen mensen is dieren is dat dieren geen mensen hoeven te zijn, maar mensen zijn wel dieren. Die grens is ook redelijk duidelijk. Namelijk, homo sapiens.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:51 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar waar trek jij dan de grens tussen mensen en dieren? Is het intelligentie, emotie, gevoelens, zelfbewustzijn? Waar ligt die grens?
Ik eet geen kip, maar ik vind werkgelegenheid in Nederland wel belangrijk. Anders hadden we alleen maar meer werklozen die ook een uitkering nodig hebben.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:52 schreef Piye het volgende:
[..]
Je weet het mooi te brengen, maar eigenlijk bedoel je gewoon dat je niet al te veel wil betalen voor je stukje kip toch?
Zoals jij het stelt is het een vorm van racisme. Wat is nu een objectief criterium?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
De grens tussen mensen is dieren is dat dieren geen mensen zijn, maar mensen zijn wel dieren. Die grens is ook redelijk duidelijk.
Homo sapiens. Simpel zat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Zoals jij het stelt is het een vorm van racisme. Wat is nu een objectief criterium?
Ik durf eerlijk gezegd wel te stellen dat als vlees kleinschaliger geproduceerd werd de werkgelegenheid toe zou nemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
De grens tussen mensen is dieren is dat dieren geen mensen hoeven te zijn, maar mensen zijn wel dieren. Die grens is ook redelijk duidelijk. Namelijk, homo sapiens.
[..]
Ik eet geen kip, maar ik vind werkgelegenheid in Nederland wel belangrijk. Anders hadden we alleen maar meer werklozen die ook een uitkering nodig hebben.
Elders wel.. In Nederland niet. Hier zouden allemaal nieuwe productiefaciliteiten gebouwd moeten worden -> Veel gezeik met gemeenten, en Nederlandse werknemers zijn ook zo duur.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:55 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik durf eerlijk gezegd wel te stellen dat als vlees kleinschaliger geproduceerd werd de werkgelegenheid toe zou nemen.
Dat is dus racisme.quote:
Fair enough.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Elders wel.. In Nederland niet. Hier zouden allemaal nieuwe productiefaciliteiten gebouwd moeten worden -> Veel gezeik met gemeenten, en Nederlandse werknemers zijn ook zo duur.
In het Oostblok doen ze gewoon wat minder aan mensenrechten, gemeenten zijn blij met werkgelegenheid, en de werknemers zijn goedkoper.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is dus racisme.
Er zijn bonobos en dolfijnen die een stuk intelligenter zijn dan bepaalde mensen. Er zijn veel dieren die emoties intenser beleven dan bepaalde mensen.
Geen emoties zijn voor autisten.quote:
Neequote:
Natuurlijk is dat geen racisme, hoogstens 'soortisme'. Hij maakt geen onderscheid tussen rassen, maar tussen verschillende diersoorten. Namelijk de mens aka homo sapiens. Als je dan onderscheid maakt binnen een soort tussen verschillende rassen, bijv negroide of aziatisch, dan is het racisme.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is dus racisme.
Er zijn bonobos en dolfijnen die een stuk intelligenter zijn dan bepaalde mensen. Er zijn veel dieren die emoties intenser beleven dan bepaalde mensen.
Noem je het soortisme, ook goed.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:23 schreef Walvis-instructeur het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat geen racisme, hoogstens 'soortisme'. Hij maakt geen onderscheid tussen rassen, maar tussen verschillende diersoorten. Namelijk de mens aka homo sapiens. Als je dan onderscheid maakt binnen een soort tussen verschillende rassen, bijv negroide of aziatisch, dan is het racisme.
En heb je een bron dat 'veel' dieren emoties intenser beleven dan mensen? Of heb je dat gezien toen je ze in de ogen keek
Dan nog, bron?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Noem je het soortisme, ook goed.
En over emoties, dat is niet wat ik stelde. Ik stel dat er sommige dieren emoties intenser beleven als sommige mensen.
Wat een flauwe kul. Niemand stelt hier dieren boven mensen, dus als je zo vals gaat argumenteren heeft het ook geen zin om een discussie aan te zwengelen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Tevens zijn niet alle goede doelen goed..
Bovendien is het in 1x stoppen met plofkip dodelijk voor een groot deel van onopgeleid Nederland. Immers productie moet aangepast worden, nieuwe aanschaf, en Nederlanders zijn al zo duur qua loon.
Het veranderen van werktijden bij Foxconn kan echter gewoon worden gedaan. Er zijn ook voldoende mensen die daar werk zoeken.
Met beschaafd zijn is nog nooit iemand gevoed. Tering, we verkeren in een economische crisis en dan zijn er mensen die de hele voedselindustrie omver willen werpen?!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:31 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Wat een flauwe kul. Niemand stelt hier dieren boven mensen, dus als je zo vals gaat argumenteren heeft het ook geen zin om een discussie aan te zwengelen.
Maar is het misschien, heel misschien, niet goed om toch er naar proberen te streven op termijn iets aan die bio-industrie te doen? Zonder dat we elkaar voor hippie gaan uitmaken zeg maar. Gewoon omdat we in een beschaafd land leven. Kijken of we iets fatsoenlijker met onze dieren om kunnen gaan. Met wat hogere standaarden, wat minder antibiotica zodat we er zelf ook beter van worden, en op de lange termijn ook nog van een stukje vlees kunnen genieten. Ik zeg maar wat hoor. Maar ik krijg nooit zo'n goed gevoel bij plofkippen.
Ik snap dat je graag goedkoop vlees wilt, maar er is meer in de wereld dan jouw behoefte aan goedkope kipnuggets.
Oh nee? Ik geloof dat er toch een aardig beschavingsoffensief aan te pas gekomen voordat wij van het achterna jagen van beesten met speren en het verzamelen van bessen tot het idee van landbouw gekomen zijn. Denk even na voor je wat roept. Niemand wil hier van de ene op de andere dag de voedselindustrie omver werpen, want dan verhongeren we allemaal. Ik zeg alleen dat het een land als Nederland betaamt om over die dingen na te denken en kijken hoe het beter kan. Ik zie niet wat de economische crisis met goedkope kipnuggets te maken heeft. Ben je bang dat je verhongert als er geen plofkippen meer zijn ofzo?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:33 schreef MAHL het volgende:
[..]
Met beschaafd zijn is nog nooit iemand gevoed. Tering, we verkeren in een economische crisis en dan zijn er mensen die de hele voedselindustrie omver willen werpen?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |