abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121441864
En maar zeuren en zeuren over de behandeling van de kippen, maar ondertussen wel een iPhone hebben en niet denken aan de werknemers in de fabrieken van Foxconn..

Terwijl ze zelf qua kip gewoon kunnen kiezen geen plofkip te kopen.. Dat moet een keuze zijn van de consument en niet opgelegd worden door wat hippies.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_121441902
Ze hebben die hele facebook pagina van de AH er ook mee volgezet. :')
pi_121441928
Plofkip is fantastisch :9
pi_121441931
Coole UI man.
pi_121441947
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:04 schreef hoink581 het volgende:
Coole UI man.
Bedankt, ik heb m al zeker 4 jaar..
pi_121441948
Sowieso, het is toch veel beter om één plofkip te hebben dan drie gewone kippen? Minder dierenleed. Maar nee hoor, is het weer niet goed :N

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:03 schreef hybris132 het volgende:
Ze hebben die hele facebook pagina van de AH er ook mee volgezet. :')
Dat zal ze leren ja :')
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:05:59 #7
351780 Piye
King of Kush
pi_121441991
Altijd nog beter dan een ontplofkip.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:08:00 #8
342182 GZ1000
Is geen C1000.
pi_121442047
Zolang plofkippen goedkoper zijn dan reguliere kippen zal 97,6623% van de mensen plofkippen blijven kopen, daar gaan posters op stations en plaatjes op facebook niets aan veranderen. Die hele onzin is dus nutteloos.
Een wijs man stelde ooit 'vrouwen zijn het zwakkere geslacht. De vrouw is per definitie minderwaardig aan de man en vrouwen dienen derhalve een ondergeschikte rol in de samenleving te vervullen.'
pi_121442088
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:08 schreef GZ1000 het volgende:
Zolang plofkippen goedkoper zijn dan reguliere kippen zal 97,6623% van de mensen plofkippen blijven kopen, daar gaan posters op stations en plaatjes op facebook niets aan veranderen. Die hele onzin is dus nutteloos.
Die onzin is meer om jezelf een schouderklopje te geven van 'goh wat heb ik me toch goed ingezet'. Net zoals 'like dit als je tegen kindermishandeling bent'. Nee wie is er nou vóór kindermishandeling :')
pi_121442157
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:09 schreef MAHL het volgende:

[..]

Die onzin is meer om jezelf een schouderklopje te geven van 'goh wat heb ik me toch goed ingezet'. Net zoals 'like dit als je tegen kindermishandeling bent'. Nee wie is er nou vóór kindermishandeling :')
Er zitten vooral veel vega's tussen die toch geen kip eten.. Waarom zou de AH naar die mensen luisteren als de AH gewoon een zo hoog mogelijke winst wil behalen zoals het een goed bedrijf betaamt.:')

Sowieso vega's die andere mensen wat op proberen te dringen :r
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:12:56 #11
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_121442204
Die hele discussie is onzin.. Plofkip is lekker én goedkoop. Er is wel meer leed in de wereld dan dat van plofkippen :')
pi_121442212
Sowieso Foxconn medewerkers die plofkip eten :')
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:13:02 #13
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_121442214
Mja, snap het hele prijsstunt effect niet. Persoonlijk is de prijs van vlees niet echt belangrijk als je kijkt naar de grote 3 toch?

- Jumbo
- C1000
- AH
pi_121442216
Beschaving kan je niet aan de massa overlaten.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_121442266
Wat te denken van vegetariërs met leren schoenen..

Inconsequent, hypocriet kutvolk :')
pi_121442300
Inb4 user Foxconn
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:16:51 #17
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_121442331
Ik dacht dat dat plofkip gezever inmiddels wel weer voorbij was.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_121442410
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het is juist net weer begonnen :(
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:22:23 #19
393482 Anti-feminist
Vrouwen zijn apen!
pi_121442521
Boeit mij geen fuck ik blijf vlees eten
Je hebt de verkeerde baan genomen als Sven Kramers.
pi_121442581
De conclusie van ts is dus eigenlijk, dat iemand die geen plofkip wilt kopen, ook geen Iphone moeten hebben?

Zo ja, waarom dan wel?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:24:47 #21
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_121442599
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het gezever stopt pas als de PvdD de grootste is gok ik, of een of andere gekke vleesziekte / grondstofschaarste/apocalypse.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:26:18 #22
351780 Piye
King of Kush
pi_121442658
Maar toch hebben al die vegetarische stinkhippies wel gewoon een punt. Alleen de boodschapper aanvallen is makkelijker dan iets met de boodschap doen.
pi_121442702
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:24 schreef theunderdog het volgende:
De conclusie van ts is dus eigenlijk, dat iemand die geen plofkip wilt kopen, ook geen Iphone moeten hebben?

Zo ja, waarom dan wel?
Klopt. Omdat slechte werkomstandigheden toch wel een heel stuk erger zijn dan een paar kippen die korter leven en door de poten zakken waarna we er lekker van kunnen eten, en waardoor heel veel mensen toch nog een baan hebben.

Als je dan wel de praktijken van Apple blijft steunen ben je gewoon ronduit hypocriet bezig/.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:28:55 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_121442740
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:13 schreef truthortruth het volgende:
Beschaving kan je niet aan de massa overlaten.
En zo is het.
pi_121442795
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:09 schreef MAHL het volgende:

[..]

Mensen die hun kinderen mishandelen? :$

:')
pi_121443062
Plofkip is goed voor de tieten van meisjes! Ik wil meer plofkip zien in de super!
pi_121443167
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:27 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Klopt. Omdat slechte werkomstandigheden toch wel een heel stuk erger zijn dan een paar kippen die korter leven en door de poten zakken waarna we er lekker van kunnen eten, en waardoor heel veel mensen toch nog een baan hebben.

Als je dan wel de praktijken van Apple blijft steunen ben je gewoon ronduit hypocriet bezig/.
Dat is niet per definitie hypocriet. Heb jij nog nooit gehoord van de mentaliteit *alle kleine beetjes helpen*?

Eigenlijk stel jij, dat wanneer je geen geld geeft aan ALLE goede doelen, dan ben je hypocriet. Dat slaat echt nergens op.
pi_121443257
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is niet per definitie hypocriet. Heb jij nog nooit gehoord van de mentaliteit *alle kleine beetjes helpen*?

Eigenlijk stel jij, dat wanneer je geen geld geeft aan ALLE goede doelen, dan ben je hypocriet. Dat slaat echt nergens op.
Ik vind het stellen van dieren boven mensen ronduit verwerpelijk.
Tevens zijn niet alle goede doelen goed..

Bovendien is het in 1x stoppen met plofkip dodelijk voor een groot deel van onopgeleid Nederland. Immers productie moet aangepast worden, nieuwe aanschaf, en Nederlanders zijn al zo duur qua loon.

Het veranderen van werktijden bij Foxconn kan echter gewoon worden gedaan. Er zijn ook voldoende mensen die daar werk zoeken.
pi_121443473
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Maar waar trek jij dan de grens tussen mensen en dieren? Is het intelligentie, emotie, gevoelens, zelfbewustzijn? Waar ligt die grens?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:52:41 #30
351780 Piye
King of Kush
pi_121443509
quote:

[..]

Bovendien is het in 1x stoppen met plofkip dodelijk voor een groot deel van onopgeleid Nederland. Immers productie moet aangepast worden, nieuwe aanschaf, en Nederlanders zijn al zo duur qua loon.

Het veranderen van werktijden bij Foxconn kan echter gewoon worden gedaan. Er zijn ook voldoende mensen die daar werk zoeken.
Je weet het mooi te brengen, maar eigenlijk bedoel je gewoon dat je niet al te veel wil betalen voor je stukje kip toch?
pi_121443545
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:51 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar waar trek jij dan de grens tussen mensen en dieren? Is het intelligentie, emotie, gevoelens, zelfbewustzijn? Waar ligt die grens?
De grens tussen mensen is dieren is dat dieren geen mensen hoeven te zijn, maar mensen zijn wel dieren. Die grens is ook redelijk duidelijk. Namelijk, homo sapiens.
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:52 schreef Piye het volgende:

[..]

Je weet het mooi te brengen, maar eigenlijk bedoel je gewoon dat je niet al te veel wil betalen voor je stukje kip toch?
Ik eet geen kip, maar ik vind werkgelegenheid in Nederland wel belangrijk. Anders hadden we alleen maar meer werklozen die ook een uitkering nodig hebben.
pi_121443579
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
De grens tussen mensen is dieren is dat dieren geen mensen zijn, maar mensen zijn wel dieren. Die grens is ook redelijk duidelijk.
Zoals jij het stelt is het een vorm van racisme. Wat is nu een objectief criterium?
pi_121443593
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Zoals jij het stelt is het een vorm van racisme. Wat is nu een objectief criterium?
Homo sapiens. Simpel zat.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:55:50 #34
351780 Piye
King of Kush
pi_121443596
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:54 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

De grens tussen mensen is dieren is dat dieren geen mensen hoeven te zijn, maar mensen zijn wel dieren. Die grens is ook redelijk duidelijk. Namelijk, homo sapiens.

[..]

Ik eet geen kip, maar ik vind werkgelegenheid in Nederland wel belangrijk. Anders hadden we alleen maar meer werklozen die ook een uitkering nodig hebben.
Ik durf eerlijk gezegd wel te stellen dat als vlees kleinschaliger geproduceerd werd de werkgelegenheid toe zou nemen.
pi_121443633
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:55 schreef Piye het volgende:

[..]

Ik durf eerlijk gezegd wel te stellen dat als vlees kleinschaliger geproduceerd werd de werkgelegenheid toe zou nemen.
Elders wel.. In Nederland niet. Hier zouden allemaal nieuwe productiefaciliteiten gebouwd moeten worden -> Veel gezeik met gemeenten, en Nederlandse werknemers zijn ook zo duur.

In het Oostblok doen ze gewoon wat minder aan mensenrechten, gemeenten zijn blij met werkgelegenheid, en de werknemers zijn goedkoper.
pi_121443636
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Homo sapiens. Simpel zat.
Dat is dus racisme.

Er zijn bonobos en dolfijnen die een stuk intelligenter zijn dan bepaalde mensen. Er zijn veel dieren die emoties intenser beleven dan bepaalde mensen.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:58:41 #37
351780 Piye
King of Kush
pi_121443676
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:57 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Elders wel.. In Nederland niet. Hier zouden allemaal nieuwe productiefaciliteiten gebouwd moeten worden -> Veel gezeik met gemeenten, en Nederlandse werknemers zijn ook zo duur.

In het Oostblok doen ze gewoon wat minder aan mensenrechten, gemeenten zijn blij met werkgelegenheid, en de werknemers zijn goedkoper.
Fair enough.
pi_121443711
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is dus racisme.

Er zijn bonobos en dolfijnen die een stuk intelligenter zijn dan bepaalde mensen. Er zijn veel dieren die emoties intenser beleven dan bepaalde mensen.

Emoties zijn voor hommos :)
pi_121443731
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:00 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Emoties zijn voor hommos :)
Geen emoties zijn voor autisten.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 19:05:02 #40
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_121443864
Ach, ik maak van de nood een deugd door voor elke keer dat ik zo'n reclame zie een extra keer plofkip te eten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_121443931
quote:
The real deal.
Wat is het grootste medicijn?
-Geen idee, mijn dick is op.
pi_121443993
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:06 schreef Rawberry het volgende:

[..]

The real deal.
Nee :'). Die docu is BS, en dat weet ik omdat ik ook in die industrie heb gewerkt in vakanties.
Er stonden wat dingen in dat alles van kippen zou worden platgestampt incl hersenen, darmen e.d. :') :') Je reinste BS (voornamelijk omdat de veren, de ingewanden en de kop direct na het doodmaken verwijderd worden).. Dan even de kip schoonspoelen. Daarna gaat de hele kip door een hal heen en wordt bepaald of die als hele kip in een zakje of doos gaat, of in delen wordt gesneden.

Als een kip in delen wordt gesneden gaan eerst de vleugels eraf, daarna de borst, en poten (die weer onderverdeeld kunnen worden in dijen en drumsticks)

Het enige wat uiteindelijk overblijft zijn staarten en ruggen. Deze gaan zover ik heb gezien op de etiketten allemaal naar diervoederbedrijven in bakken van 1m³

Sowieso zou de nVWA dan direct de fabriek sluiten als botsplinters, ingewanden e.d. in vlees voor menselijke consumptie zou zitten.

[ Bericht 14% gewijzigd door Glijdt_licht op 11-01-2013 19:17:07 ]
pi_121444217
Verder terechte klacht, hoor.
Wat is het grootste medicijn?
-Geen idee, mijn dick is op.
pi_121444378
Als 4 plofkippen en 10 bio kippen evenveel vlees opbrengen heb je als vegetariër dan toch liever dat er 4 plofkippen worden vetgemest dan dat er 10 kippen een 'normaal leven' lijden en er 10 ipv 4 kippen worden geslacht???!

kippenvlees trouwens _O_ :9~
  vrijdag 11 januari 2013 @ 19:23:58 #45
378829 Walvis-instructeur
''aaaoooeeeuuiiiii&a
pi_121444470
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is dus racisme.

Natuurlijk is dat geen racisme, hoogstens 'soortisme'. Hij maakt geen onderscheid tussen rassen, maar tussen verschillende diersoorten. Namelijk de mens aka homo sapiens. Als je dan onderscheid maakt binnen een soort tussen verschillende rassen, bijv negroide of aziatisch, dan is het racisme.

En heb je een bron dat 'veel' dieren emoties intenser beleven dan mensen? Of heb je dat gezien toen je ze in de ogen keek :')
pi_121444567
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:23 schreef Walvis-instructeur het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat geen racisme, hoogstens 'soortisme'. Hij maakt geen onderscheid tussen rassen, maar tussen verschillende diersoorten. Namelijk de mens aka homo sapiens. Als je dan onderscheid maakt binnen een soort tussen verschillende rassen, bijv negroide of aziatisch, dan is het racisme.

En heb je een bron dat 'veel' dieren emoties intenser beleven dan mensen? Of heb je dat gezien toen je ze in de ogen keek :')
Noem je het soortisme, ook goed.

En over emoties, dat is niet wat ik stelde. Ik stel dat er sommige dieren emoties intenser beleven als sommige mensen.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 19:30:43 #47
378829 Walvis-instructeur
''aaaoooeeeuuiiiii&a
pi_121444674
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Noem je het soortisme, ook goed.

En over emoties, dat is niet wat ik stelde. Ik stel dat er sommige dieren emoties intenser beleven als sommige mensen.
Dan nog, bron?
pi_121444685
quote:

[..]

Wat een flauwe kul. Niemand stelt hier dieren boven mensen, dus als je zo vals gaat argumenteren heeft het ook geen zin om een discussie aan te zwengelen.

Maar is het misschien, heel misschien, niet goed om toch er naar proberen te streven op termijn iets aan die bio-industrie te doen? Zonder dat we elkaar voor hippie gaan uitmaken zeg maar. Gewoon omdat we in een beschaafd land leven. Kijken of we iets fatsoenlijker met onze dieren om kunnen gaan. Met wat hogere standaarden, wat minder antibiotica zodat we er zelf ook beter van worden, en op de lange termijn ook nog van een stukje vlees kunnen genieten. Ik zeg maar wat hoor. Maar ik krijg nooit zo'n goed gevoel bij plofkippen.

Ik snap dat je graag goedkoop vlees wilt, maar er is meer in de wereld dan jouw behoefte aan goedkope kipnuggets.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2013 19:31:45 ]
pi_121444780
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:31 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Wat een flauwe kul. Niemand stelt hier dieren boven mensen, dus als je zo vals gaat argumenteren heeft het ook geen zin om een discussie aan te zwengelen.

Maar is het misschien, heel misschien, niet goed om toch er naar proberen te streven op termijn iets aan die bio-industrie te doen? Zonder dat we elkaar voor hippie gaan uitmaken zeg maar. Gewoon omdat we in een beschaafd land leven. Kijken of we iets fatsoenlijker met onze dieren om kunnen gaan. Met wat hogere standaarden, wat minder antibiotica zodat we er zelf ook beter van worden, en op de lange termijn ook nog van een stukje vlees kunnen genieten. Ik zeg maar wat hoor. Maar ik krijg nooit zo'n goed gevoel bij plofkippen.

Ik snap dat je graag goedkoop vlees wilt, maar er is meer in de wereld dan jouw behoefte aan goedkope kipnuggets.
Met beschaafd zijn is nog nooit iemand gevoed. Tering, we verkeren in een economische crisis en dan zijn er mensen die de hele voedselindustrie omver willen werpen?!
pi_121444897
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:33 schreef MAHL het volgende:

[..]

Met beschaafd zijn is nog nooit iemand gevoed. Tering, we verkeren in een economische crisis en dan zijn er mensen die de hele voedselindustrie omver willen werpen?!
Oh nee? Ik geloof dat er toch een aardig beschavingsoffensief aan te pas gekomen voordat wij van het achterna jagen van beesten met speren en het verzamelen van bessen tot het idee van landbouw gekomen zijn. Denk even na voor je wat roept. Niemand wil hier van de ene op de andere dag de voedselindustrie omver werpen, want dan verhongeren we allemaal. Ik zeg alleen dat het een land als Nederland betaamt om over die dingen na te denken en kijken hoe het beter kan. Ik zie niet wat de economische crisis met goedkope kipnuggets te maken heeft. Ben je bang dat je verhongert als er geen plofkippen meer zijn ofzo?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2013 19:37:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')