abonnement Unibet Coolblue
pi_123005547
Om 22.15 in een of andere muziektalkshow op RTL 7.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2013 @ 19:04:47 #27
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_126441632
Nu ook het
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_126446911
Slechts een pad voor Mart?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 juni 2015 @ 11:17:25 #29
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153212493
;(
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)n-mijn-gezondheid-af
quote:
Ik ben niet helemaal 100 procent gezond. Dat is een naar gevoel. Maar het kan meevallen en het kan soms een beetje tegenvallen.” Was getekend: Mart Smeets.

De schrijver, sportjournalist en wielerliefhebber pur sang was woensdagochtend te gast bij BNR's Paul van Liempt. Smeets, die kwam praten over zijn boek 'Thuis in de Tour', kreeg de vraag voorgelegd of hij er dit jaar bij is als het peloton begin juli in Utrecht neerstrijkt voor de start van de Ronde van Frankrijk. Zijn antwoord op die vraag: deo volente. Oftewel: als God het wil.

"To be honest", zei Smeets op deze zender, "ik ben niet helemaal 100 procent gezond". Wat hij daarmee bedoelt? “Nou, gewoon dat ik niet helemaal gezond ben. Verder ga ik er niet op in. Met dit soort dingen treed je niet naar buiten.”

Of zijn gezondheid zal bepalen of hij bij de Tourstart is? Smeets: “Dat heeft er voor een groot gedeelte mee te maken, ja.”

"Ik doe m’n best om een hartstikke leuke bijdrage te maken voor het NOS-programma. Er staat een heel mooi programma op de rol.”
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_153212748
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:04 schreef borisz het volgende:
Nu ook het
[ afbeelding ]
Beetje late reactie maar een pad? Zou tenminste een laan moeten zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 11:27:55 #32
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153212806
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:26 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Beetje late reactie maar een pad? Zou tenminste een laan moeten zijn.
Avenues des Champs-Mart.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 juni 2015 @ 11:39:38 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153213127
OVerigens Mart gaat in dat nieuwe programma filmpjes maken over de Tour van 1989.
Het hele gesprek is terug te luisteren tussen 9:30 en 10:15
http://www.bnr.nl/?servic(...)t=201506030930003600

Wel even de reclames en nieuws doorspoelen :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_153213439
MART=ZIEK
hhhhh
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:07:06 #35
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_153213845
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:39 schreef borisz het volgende:
OVerigens Mart gaat in dat nieuwe programma filmpjes maken over de Tour van 1989.
Het hele gesprek is terug te luisteren tussen 9:30 en 10:15
http://www.bnr.nl/?servic(...)t=201506030930003600

Wel even de reclames en nieuws doorspoelen :P
Mart vindt Fokke en Sukke duidelijk ook niet grappig. _O-
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_153214244
Mart. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 3 juni 2015 @ 15:37:13 #37
127004 maril
Smeetsfan
pi_153218964
DeMart is al langer hartpatient. Is onder controle van arts. Neem aan dat het dat is. Deo volente zegt hij al jaren.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_153222016
Of gewoon oude mannen kwaaltjes aka prostraat problemen
Only the strong survive
  Trouwste user 2022 woensdag 3 juni 2015 @ 18:16:02 #39
7889 tong80
Spleenheup
pi_153223567
Vanwaar eigenlijk geniale gek in de TT.

Hij kan goed van de auto que lezen. Maakt dat je geniaal ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_153224084
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 18:16 schreef tong80 het volgende:
Vanwaar eigenlijk geniale gek in de TT.

Hij kan goed van de auto que lezen. Maakt dat je geniaal ?

:P
Dit topic gaat niet over Tom Egbers.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 september 2015 @ 15:43:50 #41
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_156271923
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_156275128
Mart was zijn gewone bril vergeten, maar dessalniettemin wat een toffe baas _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_156275850
Wat heb ik Mart gemist afgelopen zomer.
pi_156275869


hier nog een foto
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 februari 2016 @ 16:31:29 #45
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160234659



quote:
Na 42 jaar komt voor Mart Smeets de finish van zijn imposante NOS-loopbaan in zicht. Al die jaren was hij hét gezicht van NOS Studio Sport. Presentator, commentator en verslaggever: Mart Smeets was het allemaal. “De beste presentator die dit land heeft gekend”, aldus NOS Sport-hoofdredacteur Maarten Nooter. Inmiddels is Smeets 69. Tijd voor een afscheid in stijl. En dat komt er, op het allerhoogste niveau: de Olympische Spelen van komende zomer in Rio de Janeiro.

"Mart is niet van recepties en toespraken”, zegt Nooter. “De enige manier om gepast afscheid te nemen is door hem te laten werken. Zo zit hij in elkaar. Een mooie laatste klus, een stevige job en ook nog eens op het grootste en mooiste sportpodium van de wereld: Mart gaat voor ons commentaar geven bij het olympisch basketbaltoernooi."
"Iedere dag, op een vaste tijd, de beste wedstrijd en helemaal aan het eind - live - de finale. Letterlijk en figuurlijk dus. Een prachtig podium, met vedetten en sterren. Een podium dat past bij de status van Mart Smeets. Maar ook een buitenkans voor ons, want door het tijdsverschil kunnen we dit keer lekker veel basketbal laten zien. Bij de Spelen valt dat in de concurrentie met andere topsport meestal over de rand”, aldus Nooter.

In de aanloop naar het olympische afscheid zal Mart Smeets bovendien als vanouds een aantal reportages maken en een paar keer commentaar geven bij het wielrennen. Nooter: “En dan dus het afscheid, zo hebben we het samen afgesproken. De finishstreep ligt in Rio, met op de laatste dag van de Spelen, vlak voordat de vlam dooft, live de basketbalfinale, Marts Finale.”

Mart Smeets: “Rond de Amstel Gold Race in april, de koers waarin ik in 1974 debuteerde in de wielersport, neem ik afscheid van de wielerverslaggeving. Dat doe ik met de mensen met wie ik al die jaren heb samengewerkt. In Rio zal ik vervolgens via een “klein dunkje” de NOS verlaten. Een club met een bijzondere nestgeur waarvoor het al die jaren heel prettig werken was. De voorbereiding op het toernooi in Rio is inmiddels begonnen.”

Jan de Jong, algemeen directeur: “Mart was een van de redenen waarom ik 23 jaar geleden zo dolgraag bij NOS Studio Sport wilde werken. Een icoon. Een vedette. Mart is de Johan Cruijff van de presentatoren. Mart heeft televisiegeschiedenis geschreven. Niemand zal ooit meer zo veel uur live televisie maken als hij. Mart is een allrounder en kan alles. Presenteren, commentaar geven, filmpjes maken, inspreken, duiden, interviewen en vooral improviseren. Mart, er is geen betere. En daarom is het zeer gepast om op het grootste sportpodium ter wereld afscheid te nemen”.

In 2012 bereikte Smeets de pensioengerechtigde leeftijd, maar hij bleef als freelancer aan de NOS verbonden. Met het olympisch basketbaltoernooi in Rio de Janeiro maken Smeets en de NOS de cirkel rond. De sportloopbaan van Marts Smeets begon immers ook met basketbal. Smeets beoefende die sport zelf jarenlang op het hoogste niveau. De oud-international kwam in 1973 als journalist binnen bij NOS Studio Sport.

In de jaren daarna groeide hij uit tot hét sportgezicht van de Nederlandse televisie. Schaatsen, wielrennen, Olympische Spelen, voetbal, Elfstedentochten en heel veel meer. Mart Smeets werd een icoon van de publieke omroep.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 februari 2016 @ 16:43:49 #46
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_160235035
quote:
"Iedere dag, op een vaste tijd, de beste wedstrijd
Natuurlijk een uur of 5 na die wedstrijd, terwijl op het moment dat het uitgezonden wordt een stuk of 3 finales beslist worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 26 februari 2016 @ 17:48:18 #47
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_160236624
Mart presenteert al de hele dag op puike wijze de Elfstedentocht 1986 op nos.nl. Daar zijn we voorlopig nog niet vanaf!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_161506882
NOSsport twitterde op zondag 17-04-2016 om 21:10:43 Mart Smeets nam vandaag bij de @Amstelgoldrace afscheid als wielercommentator. #senkjoe. https://t.co/ZrRxJxF7MI https://t.co/E6bMi73IOf reageer retweet


gewoon als een echte baas in pak met stropdas commentaar geven
pi_175169939
Marts 'rikketik' hapert en ziet de dood steeds dichterbij komen. :'(
quote:
Ik vroeg uw zoon hoe het met u gaat. Zijn antwoord: papa wordt oud.

,,Hij heeft gelijk. Ik ben aan het aftellen. De tijd hou ik niet tegen, en dit lichaam hapert. Het is vervelend hoor, als je wordt opgenomen in een ziekenhuis omdat je hart niet goed werkt. Héél vervelend. Eind november vorig jaar voelde ik me niet lekker. In het ziekenhuis waren ze er snel uit. Ik had een infarct gehad, moest meteen blijven. Dat zijn spannende momenten.

,,Wat wel geestig is: ik heb mijn vrouw meteen gevraagd of ze mijn computer kon brengen, want ik moest mijn stukje nog tikken voor het Haarlems Dagblad. Heb ik dus in het ziekenhuis liggen doen, met al die slangen aan m’n lijf.

,,Het liep goed af, ik mocht de volgende dag naar huis, maar confronterend was het wel. Andere dingen doen het ook niet meer, lopen is ontzettend moeilijk geworden. Mijn vrouw zegt: je hebt zó hard gewerkt, je hebt voor drie geleefd, wees dan niet verbaasd dat je nu dit hebt. En dat besef ik. Het is ook niet erg, het overkomt iedereen. Klaar.’’

De laatste zin van uw boek: ‘Klein minpuntje: het leven is te kort’.

,,Ik slik ’s ochtends zes pillen. Zes! Natuurlijk denk ik na over de dood. Ik wil niet, maar ik ben er wel mee bezig. Is alles wel geregeld, wat moet ik nog tegen m’n zoon en dochter zeggen? Dat komt door dat ding hier, die rikketik. Dat maakt je kwetsbaar, en dan zak je soms weg in... Het is niet doemdenken, maar wel: hoe ga ik hiermee om? De gedachte dat ik mijn kleinkinderen dan niet meer zie. Moet ik nog een bankboekje voor ze maken? Dat gaat nu door m’n hoofd.’’

Weet u al welke muziek er op uw begrafenis wordt gedraaid?

,,Natuurlijk! The Pretender, van Jackson Browne. Ik wil er de totaalregie over. Ik ga het nog sterker vertellen: ik weet zelfs al welke wijnen er zullen worden geschonken. Ik kies altijd de wijn uit, overal. Dus dan ook.

,,Vroeger zat het leven anders in elkaar. Ik was nooit met de dood bezig. Het overlijden van mijn ouders heb ik makkelijk verwerkt, nooit een traan om gelaten. Maar als ik nu een lieveheersbeestje doodtrap, schiet ik vol. Heel gek. Ik word softer, sentimenteler zo je wilt. De dood, als die je hoofd binnenkomt... Ik ben een ander mens geworden.

,,Het was altijd maar gáán, wegwezen. De hele wereld rond, altijd. Maar sinds een jaar hebben we twee poezen thuis, en dit geloof je niet, maar het is echt waar: als die beesten in de buurt zijn is het of ik van was ben. Ze zitten naast me als ik zit te tikken, ik klets met ze. Ik smelt.

,,Pas stelde mijn vrouw voor om een weekendje naar Stockholm te gaan. Ik zei meteen: maar wie past er dan op de poezen? Daar moesten we allebei enorm hard om lachen. Maar we zijn wel thuisgebleven.’’
Stukje uit het AD: https://www.ad.nl/show/ma(...)-belerend~a655d4344/
leven zoals het leven is
pi_175171081
Heerlijke sneer naar Thijsje Zonneveld
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')