Aanstaande zondag vier ik mijn 19de verjaardag. Ik hoop het maar.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:26 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Haha, hoe oud ben je? Hier anderhalf jaar geleden begonnen en ben nu 35... Maar in het begin lastig idd, blijven doorzetten. Kwestie van tijd (en opeens besef je dat je zonder al te veel problemen bewegingen maakt die je eerder voor onmogelijk hield, of dat dingen ineens een stuk soepeler gaan)
Tuurlijk wel! Dat maakt het toch veel makkelijker? Als je je vinger loslaat om de 1 dan weer te spelen, staat die al klaar en hoef je niet te gaan klooien. Gitaarspelers zijn lui: Je moet zo min mogelijk bewegen en schuiven om je doel te bereiken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:13 schreef Amoeba het volgende:
Het is frustrerend dat het eenvoudige basriffje al niet soepel loopt. Ik heb er steeds last van dat de spanning van de snaar afneemt als ik mijn vingers verplaats. Ik moet toch niet eerst de derde fret indrukken (noemen ze dit 'fretten'?) voordat ik de eerste loslaat?
Ik heb het destijds met constuctielijm gedaan. Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit.quote:
Trouwens, 11314164 is veel mooier en ook makkelijker.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:53 schreef Amoeba het volgende:
{---------------------------------------------------------------------------}
{---------------1-0------------------1-0----------------1-0-------------}
{--1-1-3-1-4-1----------1-1-3-1-4-1--------1-1-3-1-4-1--------)
Ik probeer deze tab te spelen, de Peter Gunn Theme. Zo'n relatief eenvoudige riff van The Blues Brothers. Maar bij de overgang van fret 1 naar fret 3, moet ik dan fret 3 indrukken met dezelfde vinger als waarmee ik 1 indruk? En 4? Of moet dat met resp vinger 2 en vinger 3?
Wat ik nu doe is 1 met mijn wijsvinger, en 3 en 4 met mijn middelvinger.
Hoezo is dat makkelijker? Dan ga je schuiven, veel makkelijker is om in je positie te blijven en evt. een klein barréetje leggen over de B-snaar.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Trouwens, 11314164 is veel mooier en ook makkelijker.
Nouja, vooruit. Maar de laatste noot is volgens mij wel een Ab en geen A, dus dan moet je heen en weer. Ik vind op de E-snaar blijven makkelijker.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:39 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Hoezo is dat makkelijker? Dan ga je schuiven, veel makkelijker is om in je positie te blijven en evt. een klein barréetje leggen over de B-snaar.
Kan ook prima. Snaren houden hem wel op zijn plek, je zou bijna nog een prittstift kunnen pakken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:33 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik heb het destijds met constuctielijm gedaan. Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit.
Deze meneer doet het ook met gewone secondenlijm
(4:00 mark) Rest van de serie is ook wel goed/interessant om te zien)
Haha, je plaatje is stuk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Kan ook prima. Snaren houden hem wel op zijn plek, je zou bijna nog een prittstift kunnen pakken.
[ afbeelding ]
kk, A beedoel ikquote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, vooruit. Maar de laatste noot is volgens mij wel een Ab en geen A, dus dan moet je heen en weer. Ik vind op de E-snaar blijven makkelijker.
En trouwens: B-snaar?
Dit was mijn laatste berichtquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:10 schreef Trollscience het volgende:
Voor de hoeveelste keer @TT?
Wat zijn trouwens goede distortionpedalen voor emo/hardcore? Een beetje zo'n dirty grungig geluid, voorbeeldje:
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:21 schreef brother52 het volgende:
Dribbel, telt deze ook mee in je lijstje? Dan staan we nu op 12.
En de OP zelf dan?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:21 schreef brother52 het volgende:
Oh hij leest nu toch niet mee zegt ie, maar ik heb genoeg moeite voor die jongen gedaan en nu blijf ik bij m'n punt dat het een pleuris zielige kut aandachttrekker is. Sad but true zoals de mooie plaat van Metallicaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:21 schreef brother52 het volgende:
Shit happensquote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:53 schreef Tchock het volgende:
Overigens met mijn voet achter de band van m'n tele blijven hangen en nu een stuk verf ter grootte van een 5-centmuntje uit de lak
Alhoewel ik groot fan van de Blues Brothers ben [beste film ooitquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:53 schreef Amoeba het volgende:
{---------------1-0------------------1-0----------------1-0-------------}
{--1-1-3-1-4-1----------1-1-3-1-4-1--------1-1-3-1-4-1--------)
Ik probeer deze tab te spelen, de Peter Gunn Theme. Zo'n relatief eenvoudige riff van The Blues Brothers. Maar bij de overgang van fret 1 naar fret 3, moet ik dan fret 3 indrukken met dezelfde vinger als waarmee ik 1 indruk? En 4? Of moet dat met resp vinger 2 en vinger 3?
Wat ik nu doe is 1 met mijn wijsvinger, en 3 en 4 met mijn middelvinger.
Ga naar een muziekzaak en probeer ze, makkelijkste manier om er achter te komen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:31 schreef Trollscience het volgende:
Heb eens even rondgekeken en er zijn een hoop pedalen van Behringer in een lagere prijsklasse. Klinken die uberhaupt nog een beetje of moet ik echt kijken naar bv. Boss?
Binnenkort eens naar Keulen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ga naar een muziekzaak en probeer ze, makkelijkste manier om er achter te komen.
Probleem is dat ieder pedaal anders klinkt met iedere gitaar/versterker. Als je voor optredens vaker een andere versterker gebruikt is het kut. Ik heb pedalen gehad die met m'n eigen versterker heel vet klinken, maar die dan in combinatie met een andere amp weer super kut zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:50 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Binnenkort eens naar Keulen.
Die is inderdaad wel mooi!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:32 schreef The_Dean het volgende:
Zo wil ik ook wel aan de strat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zat, dankzij Witchfynder, me weer eens te vergapen op die projecten in de Customer Gallery, daar stond deze ook tussen. Prachtig!quote:
Er zijn veel te veel mooie gitaren (helemaal als je, zoals ik, niet echt merken/modeltrouw bent).quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zat, dankzij Witchfynder, me weer eens te vergapen op die projecten in de Customer Gallery, daar stond deze ook tussen. Prachtig!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |