abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:45:38 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121395722
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121395753
@co kom er nu achter dat het gister woensdag was. Te veel deadlines dus had het sowieso niet gehaald.
Worry is a misuse of imagination
pi_121395761
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

Nee ik zag het net. Dan waarschijnlijk ook niet op scopus.
Ik kan vaak direct inloggen met internet van de uni, maar dat werkt bij nature niet.
Scopus is ook van Elsevier idd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121395822
He, kan toch op Nature, via Web of science/knowledge. Nooit geweten. altijd handig.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:48:24 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121395824
Idd Uniekje! Niet iedereen waardeert het ook als ik rare beestjes post, toch? :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_121395826
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:46 schreef Probability het volgende:
@co kom er nu achter dat het gister woensdag was. Te veel deadlines dus had het sowieso niet gehaald.
Ja, had hier ook al gelezen dat je nog steeds niet lekker was en alles, dus had al zo'n beetje het vermoeden. Als ik terug ben doen we het nog een keer!
pi_121395844
De ergste kindgerelateerde FB-update die ik ben tegengekomen is iemand die een potje met inhoud plaatste van zijn kroost. Number two, may I add. ;( :r

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:42 schreef conleche het volgende:

[..]

Hier ga ik alleen naar toe. Heb met T. (ommy) in Ho Chi Minh stad afgesproken de 2e februari, dus ik ga eerst een paar dagen chillen op dit eiland, dan waarschijnlijk naar Khao Sok, dat is een natuurpark met allerlei wilde dieren en een heel oud rainforest, en dan via BKK door naar Vietnam.
Khao Sok was in mijn ervaring met recht een [i]rain[i]forest. :+ :D Desondanks heel mooi! Ik ben zo jaloers op je!

En idd, niks boeken, hoe moeilijk het ook is! :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_121395880
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:48 schreef Goodbye het volgende:
De ergste kindgerelateerde FB-update die ik ben tegengekomen is iemand die een potje met inhoud plaatste van zijn kroost. Number two, may I add. ;( :r

[..]

Die zou ik per direct verwijderen. :')
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_121395924
Kennen jullie de subreddit cringe? Omg :D Als jullie eens zin hebben in lekker veel plaatsvervangend schaamtegevoel: www.reddit.com/r/cringe

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121396052
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:48 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Khao Sok was in mijn ervaring met recht een [i]rain[i]forest. :+ :D Desondanks heel mooi! Ik ben zo jaloers op je!

En idd, niks boeken, hoe moeilijk het ook is! :D
Coco heeft ook al eens de inhoud van de WC-pot gepost...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121396167
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:54 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Coco heeft ook al eens de inhoud van de WC-pot gepost...
Jamaar, dat wat anders }:|
pi_121396270
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:34 schreef Chicolate het volgende:
Iemand hier toegang tot Nature artikelen uit 1944? Jagar?
in gedrukte versie vanaf 1869, helaas digitaal pas vanaf 1950...
pi_121396438
Hier ook niet Chico -O-
Ja doei.
pi_121396463
Middag slankies!

XM O+ mooi plaatje van de kleine. Ik zag ook als eerste het wipneusje :D

En Co, wat een super omgeving. Kan me voorstellen dat je veel zin hebt om weg te gaan.

Hier gaar, want gezamenlijke lunch op het werk en ze hadden daar alleen fout brood ;(
pi_121396472
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Jamaar, dat wat anders }:|
Zeker, dat was hilarisch! _O-
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_121396727
Heb je een Doi, chico? Ik ben nu als medewerker van de uni ingelogd :7 Moest wat publicaties hebben en had de secretaresse van de afdeling even lief aangekeken. Heb je ineens toegang tot alles. Zelfs van persoonlijke schijven van medewerkers :? Een dude heeft zijn hele schijf vol films staan :')
pi_121396881
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

in gedrukte versie vanaf 1869, helaas digitaal pas vanaf 1950...
als je hem nog niet hebt, en je hem echt nodig hebt kan ik hem gaan scannen natuurlijk....
pi_121397157
Ik heb ook toegang, maar nog geen reactie op mijn DM. Chico, opgegeten door wat chemicaliën? :o
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? donderdag 10 januari 2013 @ 16:24:33 #19
70532 loveli
N
pi_121397294
Natuurfilms, I presume?
crap in = crap out
pi_121397510
Haha, nee dat niet. Vooral over WO2 en hij is japanner..
  Vis een optie? donderdag 10 januari 2013 @ 16:31:18 #21
70532 loveli
N
pi_121397607
Anticlimax.

Moet er vandoor, ff een milieudelict plegen.
crap in = crap out
pi_121397639
auto wassen?
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? donderdag 10 januari 2013 @ 16:32:29 #23
70532 loveli
N
pi_121397651
Zoiets ;)
crap in = crap out
pi_121398022
Mogge!
tartaar met puree en snijbonen zo, op nuchtere maag. Ik heb er nu al zin in!
pi_121398384
Niks gegeten de hele dag, Puff? :o ziek?

Ik zit te twijfelen om nog even langs bloedbank te gaan. Was vorige week en maandag wat moe en beetje meh, maar nu voel ik me prima.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:51:54 #26
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121398478
Lekker Puff... vind zelf een giga ontbijt, warm of koud echt erg lekker.

Eerst maar een chocolaatje, kerstkransje :D
Elke dag 1, goed he? :P
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121398757
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:49 schreef the85mc het volgende:
Niks gegeten de hele dag, Puff? :o ziek?

Ik zit te twijfelen om nog even langs bloedbank te gaan. Was vorige week en maandag wat moe en beetje meh, maar nu voel ik me prima.
Ben wel wat brakjes, maar heb gewoon lekker geslapen en s nachts gewerkt. Kan gewoon niet wennen aan het eetpatroo :P
pi_121399044
Haha ik kreeg net bij een Klant een stuk zelfgebakken taart :D hoe cool!
pi_121399049
XM, mooi zeg! Fijn dat alles er goed uitzag. O+ .

De verkoopster van het huis wil ons nog geen euro tegemoet komen. :{ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_121399095
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:03 schreef DevilsAndDust het volgende:

Balen -O- En nu?

Wij hebben nog steeds niets gehoord -O- zit tegen het plafond inmiddels :') Concentratie = 0.
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 10 januari 2013 @ 17:05:58 #31
70532 loveli
N
pi_121399182
quote:

Rot voor d'r. Er zijn meer huizen.
crap in = crap out
pi_121399219
Wou al zeggen, nog meer zieken? Gelukkig niet. :)

Verslagtechnisch was een goede dag! En heb bij thuiskomst de gallerij schoongeboend, mijn vrouw had binnen al het een en ander gedaan. :o *O*

Zo even wat koffie en dan duik ik de sportschool nog even in.
pi_121399321
Gallerij? Wut?
En DaD, weet je of het huis populair is? Anders lekker in d'r sop laten koken en over een paar maanden nog eens bieden :D

Linkje trouwens? Ben benieuwd!
pi_121399462
quote:

Lekker realistische verkoper dus.. Als ie nu voor dezelfde prijs te koop staat als voor 1 januari moet er eigenlijk 10-15% van af, omdat de hypotheeklasten nu hoger zijn geworden. En vorig jaar zou je ook nooit de vraagprijs hebben betaald. Mijn zus en dr vriend hebben 10% minder dan de vraagprijs betaald en dat was in december.
pi_121399528
Het stukje doorloop voor onze voordeur, naja stukje...
pi_121399897
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:08 schreef Perruche het volgende:
Gallerij? Wut?
En DaD, weet je of het huis populair is? Anders lekker in d'r sop laten koken en over een paar maanden nog eens bieden :D

Linkje trouwens? Ben benieuwd!
Helaas is het huis heel populair (het staat nog geen maand te koop en wij zijn lang niet de enige belangstellenden).

Het huis staat ook voor zo'n ¤15.000 minder te koop dan vergelijkbare huizen in de straat. Stiekem zouden wij best bereid zijn om de vraagprijs te betalen (en dan nog hebben we een goede deal, zo eerlijk moet ik ook zijn), maar als je zo stug aan je eigen prijs vast blijft houden wordt het een principekwestie. Maar ja, laat je een huis dat we zo geweldig vinden schieten om een principekwestie...?
pi_121399942
Wij hadden ons ook al gesteld dat we eht huis de vraagprijs waard vonden, maar gelukkig werd ons eerste bod wel geaccepteerd. Dus als je het écht zeker weet, het is het je waard (!! heel belangrijk) en je kunt het opbrengen, waarom niet?
Ja doei.
pi_121400220
Ik had opeens een helder moment en heb dezelfde info in een ander artikel gevonden :@ (uit 1928 lol) en ben toen heel druk verder gegaan met schrijven.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_121400224
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:23 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Helaas is het huis heel populair (het staat nog geen maand te koop en wij zijn lang niet de enige belangstellenden).

Het huis staat ook voor zo'n ¤15.000 minder te koop dan vergelijkbare huizen in de straat. Stiekem zouden wij best bereid zijn om de vraagprijs te betalen (en dan nog hebben we een goede deal, zo eerlijk moet ik ook zijn), maar als je zo stug aan je eigen prijs vast blijft houden wordt het een principekwestie. Maar ja, laat je een huis dat we zo geweldig vinden schieten om een principekwestie...?
Waarom zou je het een principekwestie maken? Het kan zijn dat zij gewoon geen zin heeft in onderhandelen en het daarom al 15000 onder de marktprijs heeft gezet, met de woorden: dat is het, dat wil ik er voor hebben.

Als je het het waard vindt en je bent er verliefd op: gewoon doen.
pi_121400251
Wat Co zegt! Ook even nagaan hoe hard je gaat balen als iemand anders het wel koopt voor de vraagprijs!
Be someone that makes you happy
pi_121400266
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:32 schreef Nallie het volgende:
Wat Co zegt! Ook even nagaan hoe hard je gaat balen als iemand anders het wel koopt voor de vraagprijs!
^^ vergeet alleen niet een bouwkundige keuring uit te laten voeren.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_121400342
Jullie hebben natuurlijk ook eigenlijk wel gelijk. Ik zit nog even in baalmodus omdat ons toch-echt-wel-heel-serieuze-bod niet is geaccepteerd. Vooral omdat er dan bij gezegd wordt dat we de gordijnen dan ook over mogen nemen en dat die wel 2000 euro waard zijn. Ik hoef die gordijnen niet. :').

Maar even laten bezinken, in ieder geval. Bedankt voor het meedenken en geven van jullie mening. :*.
  Vis een optie? donderdag 10 januari 2013 @ 17:36:31 #43
70532 loveli
N
pi_121400357
Omgekeerd, van de andere huizen in de straat gaat nog 15000 af.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 10 januari 2013 @ 17:39:51 #44
70532 loveli
N
pi_121400485
Ratio is de beste raadgever, emotie de slechtste ;)
/wijsneus
crap in = crap out
  donderdag 10 januari 2013 @ 17:42:04 #45
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121400533
Balen DaD... even je zinnen verzetten .. Snap zo dat je baalt.
pi_121401191
Bel ging zonet. Vrouw aan de deur die een kaartje kwam ophalen. Geen idee waar ze het over had. Zit net twee minuten, ging de bel weer. Financieel adviseur die een uur te vroeg was.

Als de bel nog een keer gaat doe ik niet weer open, hoor. :').
pi_121401385
Hoeveel hebben jullie onder de vraagprijs geboden?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_121401602
Mijn vriend dacht dat hij het laatste tentamen van zijn bachelor niet had gehaald. Logt hij net in op de pagina van z'n universiteit, heeft hij het toch gehaald! Bachelor in the pocket, ben zo trots! O+
pi_121401611
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:16 schreef Goodbye het volgende:
Mijn vriend dacht dat hij het laatste tentamen van zijn bachelor niet had gehaald. Logt hij net in op de pagina van z'n universiteit, heeft hij het toch gehaald! Bachelor in the pocket, ben zo trots! O+
*O*
Ja doei.
pi_121401625
Gefeliciteerd, GB!
pi_121401650
Thanks! :D Hij was al begonnen met z'n master, maar wel fijn dat hij in ieder geval dat papiertje nu heeft.
pi_121401654
GB wat fijn *O* Gefeliciteerd!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_121401758
Lastig DaD! Hoe graag willen jullie NU een huis? Als het binnen je mogelijkheden ligt en je wil het en wil er lang blijven wonen, dan kan het het best waard zijn toch?

Gb wat tof *O* sws fijn dat ie al mocht beginnen, maar dit is helemaal een pak van je hart.
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:25:01 #54
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121401842
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:18 schreef Skoap het volgende:
GB wat fijn *O* Gefeliciteerd!
Dat!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_121401852
Feli, Geebeetje!
pi_121402340
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:16 schreef Goodbye het volgende:
*O*
pi_121403275
gefeliciteerd GB! *O*
Kwak
pi_121403414
Gefeliciteerd GB! *O* leuke verrassing :)

Ik zat vandaag te twijfelen om een proefles zumba te nemen maar toch maar niet gedaan.
Soms is het ook wel fijn om een avondje lui op de bank te hangen en deze week kom ik toch al aan 7 uur sporten.

Het eten gaat ook redelijk dus dat is fijn O+
pi_121403692
Feli GB w/

Ik kook voor het eerst in anderhalve week weer eens een avondmaaltijd, de meds beginnen te werken :P

Lijstje:

O: smoothie
T: rijstwafels met kip
L: tomatensoep, rijstwafels met kip
T: handje amandelen, rijstwafels leverpate
D: geroosterde groenten en parelhoen uit de oven
T: 1/2 blikje tonijn met olijfolie
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_121404104
Ik heb me toch een baggerlijstje vandaag *O* :')

O: gekookt eitje
T: handje noten
L: broodje kroket, twee krentebollen met boter, beker karnemelk
T: veel thee en drie mini chocolade muffins
D: volkorenpasta met groentensaus en gehaktballen, na: drie stukjes merci

Joy! :')
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:27:24 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121404347
quote:

[..]

Nee. Waarom zou je? In een principe kan je niet wonen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:30:27 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121404486
Mijn lijstje is ook interessant

o. weetabix (2) met melk
t. schaaltje frambozen + stukje kaas + chocolade reepje (5 blokjes)
l. risotto met soepgroente (veel)
t. schaaltje frambozen + stukje kaas + chocolade reepjes (10 blokjes)
d. een döner
  Vis een optie? donderdag 10 januari 2013 @ 19:40:20 #63
70532 loveli
N
pi_121404923
Taart! *insert GB-smiley*
crap in = crap out
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 19:41:21 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121404969
Drukke dag op het werk vandaag, had nu pas tijd om bij te lezen :)

XM wat fijn dat alles goed is, en wat een mooie foto O+

DaD balen van het huis -O- Maar als het je droomhuis is zou ik er zeker voor gaan! Ben trouwens wel nieuwsgierig dus als je een DM wil sturen is die welkom :@

GB gefeliciteerd met vriend!!

En ik heb ook leuk nieuws: aanstaande maandag op gesprek bij een bedrijf dat een freelance tekstschrijver zoekt *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 10-01-2013 19:51:23 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Vis een optie? donderdag 10 januari 2013 @ 19:43:09 #65
70532 loveli
N
pi_121405038
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
pi_121405247
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:43 schreef loveli het volgende:
SPOILER
Weet ze het vast voordat ze langs gaat ^O^ :+
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 19:52:26 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121405431
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:43 schreef loveli het volgende:
SPOILER
Huh wat? O-)

Blame it on the oververmoeidheid :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 19:53:27 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121405475
Vanavond ga ik iets innemen om goed te slapen, ik slaap dus al een week prut en ik begin het te merken :X
  donderdag 10 januari 2013 @ 20:13:12 #69
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121406357
Wat ga je innemen Majo?

Prob, je hebt heul geen cursus nodig...
Hier de oplossing

[ Bericht 58% gewijzigd door uniekhoorn op 10-01-2013 20:18:15 ]
pi_121406418
Toen ik thuis kwam lag er een pakketje van de duutser z'n vader, allemaal lekkere bergkazen, en een zwilling mes! :o dat was fijn thuis komen!

Net ook nog eens koekjes gemaakt in m'n nieuwe keukenmachine, want ik kon hem toch niet een dag laten staan, niets te doen...
pi_121406615
D: salade caprese, tomaten soep met paar gehaktballetjes (home made), gehaktbal + spinazie uit de wok met pijnboompitjes. (Moest even wat restjes opmaken)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_121406711
Jagar :D

Mijn lijstje:
O: twee mueslibth, peer
T: fruitsmoothie
T: kleine suikerwafel
L: wortelsoep met 2 vkbrood en salade met kip
T: notenreepje
T: koffie met een stukje taart
D: kipwrap van de BK en een kokoswater
  donderdag 10 januari 2013 @ 20:23:30 #73
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121406845
Lekker toch Skoap?
Restjesvoer O+ Zo krijg je het nooit meer al zal je willen :P

Perr, wat een kh! :o
pi_121406923
Klopt uniek. Dagen waar ik superveel onderweg ben vind ik nog erg lastig. Vaak geen tijd om te lunchen en het aanbod is... Tjah :P
Ach, normaal eet ik Meer eiwitten dus voor een keer niet zo erg.
Morgen balansdagje en weer sporten!
pi_121407214
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat ga je innemen Majo?

Hier de oplossing
[ afbeelding ]
Haha
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 20:32:13 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121407269
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat ga je innemen Majo?

Hier de oplossing
[ afbeelding ]
Temazepam :)

Ik heb zelf nooit de AD(H)D cursus gedaan, leek me een beetje onzinnig eerlijk gezegd :@ Maar ik hoop dat je er iets aan hebt Prob! Heb je ooit nog mijn PM gelezen? :P

Vandaag is alles weer goed gegaan *O* Alleen had ik een erge craving naar chocola (ongesteld) dus heb een paar vlokken gesnoept :@ Maar verder netjes aan mijn dieet gehouden:

O: Bak yoghurt met frambozen, kop groene thee
T: Appel
L: Salade met zalm, cherry tomaatjes, uitjes, kappertjes, radijs en bleekselderij, glas karnemelk
T: Stukje gebakken kip met cherry tomaatjes
L: Salade met zalm, cherry tomaatjes, komkommer en kappertjes (vriendlief wist niet dat ik 's middags al een zalmsalade op had :D O+)
pi_121407343
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Temazepam :)

Ik heb zelf nooit de AD(H)D cursus gedaan, leek me een beetje onzinnig eerlijk gezegd :@ Maar ik hoop dat je er iets aan hebt Prob! Heb je ooit nog mijn PM gelezen? :P

Vandaag is alles weer goed gegaan *O* Alleen had ik een erge craving naar chocola (ongesteld) dus heb een paar vlokken gesnoept :@ Maar verder netjes aan mijn dieet gehouden:

O: Bak yoghurt met frambozen, kop groene thee
T: Appel
L: Salade met zalm, cherry tomaatjes, uitjes, kappertjes, radijs en bleekselderij, glas karnemelk
T: Stukje gebakken kip met cherry tomaatjes
L: Salade met zalm, cherry tomaatjes, komkommer en kappertjes (vriendlief wist niet dat ik 's middags al een zalmsalade op had :D O+)
Ja gelezen! En op gereageerd toch?

Cursus is meer voor m'n vader. Ik kan volgende week niet, hij gaat wel :+
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 20:35:22 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121407445
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:33 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja gelezen! En op gereageerd toch?

Cursus is meer voor m'n vader. Ik kan volgende week niet, hij gaat wel :+
Nope je zou er nog op terugkomen ;) Maar maakt niet uit hoor :)

Heeft je vader ook ADHD? Volgens mij is het wel redelijk erfelijk bepaald, mijn broer heeft vrijwel zeker ADD en van mijn opa hebben we inmiddels ook sterk het vermoeden dat hij het had :D
  donderdag 10 januari 2013 @ 20:36:59 #79
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121407516
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:32 schreef MaJo het volgende:

Ik heb mijn dochter de ADD-cursus laten doen en merk een heel erg groot verschil. Ze is zelf ook een stuk gelukkiger nu omdat ze veel meer grip heeft op haar eigen leven. Vind het zelf wel een aanrader
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 20:38:56 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121407625
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb mijn dochter de ADD-cursus laten doen en merk een heel erg groot verschil. Ze is zelf ook een stuk gelukkiger nu omdat ze veel meer grip heeft op haar eigen leven. Vind het zelf wel een aanrader
Op jongere leeftijd kan ik me wel voorstellen dat je er wat aan hebt :Y Ik was zelf 26 toen ik erachter kwam en had inmiddels zelf manieren bedacht om mezelf minder te laten afleiden enzo :)
pi_121407667
Shoot! Zalmexperiment mislukt!

Ik realiseerde me net dat ik niet 2 stukken Iglo zalm in de oven had gedaan, maar 1 stuk van Iglo en 1 stuk van Oceans Queen. En die laatste lag al een tijdje in de vriezer.
Maar de Atlantische Zalm was echt veel lekkerder en sappiger dan de Alaska Zalm. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 20:40:52 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121407710
En nog even inhakend op het gesprek van vanmiddag over mensen die alleen nog maar over hun kind posten. Ik heb niks tegen mensen die veel over hun kindje posten of foto's, die vind ik vaak juist cute, zoals die van Coco vanmiddag O+ Maar ik sta op het punt om twee kennissen te blokkeren die het echt alleen nog maar over hun kindje(s) hebben :X De ene praat de hele tijd over "onze kleine meid" :r en de andere deed laatst verslag van het zindelijk maken van haar kind :? Echt, I don't care :')
pi_121407899
Ach Majo, het went.
Ik kreeg van de week nog een hi-la-ri-sche actie van de kinderen van vrienden voorgeschoteld op FB. Echt ont-zet-tend grappig volgens de ouders in kwestie.
Ik vond het maar suf en vroeg me af waarom de ouders nog in bed lagen terwijl de kinderen kennelijk beneden aan het rondscharrelen waren.
Doe wat je niet durft.
pi_121407982
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Heeft je vader ook ADHD? Volgens mij is het wel redelijk erfelijk bepaald, mijn broer heeft vrijwel zeker ADD en van mijn opa hebben we inmiddels ook sterk het vermoeden dat hij het had :D
O dacht dat ik dat wel had gedaan :P

Nee hij heeft geen adhd, hij is mee omdat ik iemand mee moest nemen :P heel m'n familie niet eigenlijk.
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 20:52:37 #85
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121408335
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ach Majo, het went.
Ik kreeg van de week nog een hi-la-ri-sche actie van de kinderen van vrienden voorgeschoteld op FB. Echt ont-zet-tend grappig volgens de ouders in kwestie.
Ik vond het maar suf en vroeg me af waarom de ouders nog in bed lagen terwijl de kinderen kennelijk beneden aan het rondscharrelen waren.
_O- Ik vind het vooral erg als de persoon in kwestie geen eigen persoon meer lijkt te zijn :? Zoals die ene kennis die alleen nog maar post over "onze kleine meid". Sowieso dat je al in meervoud praat snap ik niet en dan ook nog alleen over je kind. En ze is weer zwanger dus dat wordt nog leuk :')
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:46 schreef Probability het volgende:

[..]

O dacht dat ik dat wel had gedaan :P

Nee hij heeft geen adhd, hij is mee omdat ik iemand mee moest nemen :P heel m'n familie niet eigenlijk.
Ah ok, dat was bij de cursus die ik kon volgen niet zo :)

Ik heb zin om te schransen :X :')
pi_121408402
Ja en nu gaat m'n vader zonder mij :P whehe. Nou ja zo lang het voor begrip zorgt.
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 20:58:03 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121408635
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:53 schreef Probability het volgende:
Ja en nu gaat m'n vader zonder mij :P whehe. Nou ja zo lang het voor begrip zorgt.
Snappen je ouders je al beter? Denk dat het inderdaad wel goed is voor meer begrip :Y
  donderdag 10 januari 2013 @ 20:58:10 #88
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121408648
Ben 'de gelukkige huisvrouw' aan het kijken. Afkijken waard? vind het anders zo zonde van 2 uren vrije avond :')
pi_121408702
Man man ik ben me echt aan het inhouden hier, aan het oppassen en ze hebben alleen maar lekker en ongezond eten. :') Gelukkig ook verse groene thee, dus steeds als ik de neiging krijg ok iets te pakken zet ik een kopje :9

Tevens bij deze mijn lijstje van vandaag, monsterlijk slecht want door school en afspraken geen tijd om tussendoor naar huis te gaan en fatsoenlijk te avondeten.
O: special k cornflakes met halfvolle melk, glas verse jus d'orange
T: water en een klein stukje (2 hapjes haha) roze koek
L: water
T: handje kleine soepstengeltjes met basilicum (grissini)
D: 2 bruine boterhammen met kaas, verse munt thee, 1 kleine pannenkoek zonder beleg
T: 5 pringles chipjes, zometeen een appel.

Als drank enkel water en thee, maar dat is niet bijzonder. Ik schaam me bijna om dit lijstje, gelukkig kan ik morgen gewoon naar huis om te eten. Lekker zelf koken het hele weekend omdat m'n moeder weg is t/m zondag avond, dus het hele gezin doet mee met healhty en vegetarisch voedsel! :9
pi_121408847
quote:

[..]

Nieuwe huizen die op de markt komen zijn tegenwoordig veel scherper geprijsd dan vroeger, waardoor er minder/geen onderhandelingsruimte is. Puur om kopers uberhaupt naar het huis te lokken, heeft zij al een lagere vraagprijs dan de buren.
Als verkopende partij zou ik er persoonlijk dan een beetje flauw van worden als daar dan ook nog van afgedongen gaat worden. Zeker als er genoeg belangstelling is van anderen.

Dus als het je droomhuis is, je het kunt betalen en zeker weet dat je je huidige huis kwijtraakt, zou ik het gewoon doen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:02:30 #91
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121408885
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:58 schreef msacras het volgende:
Man man ik ben me echt aan het inhouden hier, aan het oppassen en ze hebben alleen maar lekker en ongezond eten. :') Gelukkig ook verse groene thee, dus steeds als ik de neiging krijg ok iets te pakken zet ik een kopje :9

Tevens bij deze mijn lijstje van vandaag, monsterlijk slecht want door school en afspraken geen tijd om tussendoor naar huis te gaan en fatsoenlijk te avondeten.
O: special k cornflakes met halfvolle melk, glas verse jus d'orange
T: water en een klein stukje (2 hapjes haha) roze koek
L: water
T: handje kleine soepstengeltjes met basilicum (grissini)
D: 2 bruine boterhammen met kaas, verse munt thee, 1 kleine pannenkoek zonder beleg
T: 5 pringles chipjes, zometeen een appel.

Als drank enkel water en thee, maar dat is niet bijzonder. Ik schaam me bijna om dit lijstje, gelukkig kan ik morgen gewoon naar huis om te eten. Lekker zelf koken het hele weekend omdat m'n moeder weg is t/m zondag avond, dus het hele gezin doet mee met healhty en vegetarisch voedsel! :9
Dat is echt te weinig!
Hebben ze daar geen komkommer, tomaten, pot spinazie ofzo? Ei? sulaaaa?
pi_121408961
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben 'de gelukkige huisvrouw' aan het kijken. Afkijken waard? vind het anders zo zonde van 2 uren vrije avond :')
Boek van Heleen van Rooijen, ik zou het overslaan. :P

Ik heb trouwens een uniekje gedaan. B-)
Mijn D was:
250 gram zoete aardappel uit de oven
2 stukken zalm
ruime een pond gestoomde en daarna gegrilde broccoli (met een beetje citroensap en wat olijfolie).
Lekker!!
Doe wat je niet durft.
pi_121408978
Uniek, ik zou 'm afzetten :P

MrGB & GB gefeliciteerd! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121408994
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:40 schreef MaJo het volgende:
En nog even inhakend op het gesprek van vanmiddag over mensen die alleen nog maar over hun kind posten. Ik heb niks tegen mensen die veel over hun kindje posten of foto's, die vind ik vaak juist cute, zoals die van Coco vanmiddag O+ Maar ik sta op het punt om twee kennissen te blokkeren die het echt alleen nog maar over hun kindje(s) hebben :X De ene praat de hele tijd over "onze kleine meid" :r en de andere deed laatst verslag van het zindelijk maken van haar kind :? Echt, I don't care :')
Of van die mensen die niet alleen even na de geboorte een leuke foto van de baby als profielfoto zetten, wat ik dan wel weer snap, maar gewoon TOT HET KIND ALLANG EEN KLEUTER IS foto's van hun kind als profielfoto blijven gebruiken.
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:05:36 #95
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121409024
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Boek van Heleen van Rooijen, ik zou het overslaan. :P

Ik heb trouwens een uniekje gedaan. B-)
Mijn D was:
250 gram zoete aardappel uit de oven
2 stukken zalm
ruime een pond gestoomde en daarna gegrilde broccoli (met een beetje citroensap en wat olijfolie).
Lekker!!
Er was reclame... weg interesse...

pondje broccoli? x 2 moet dat zijn :D
Neeh, lekker! Zalm, broccoli... ik hou ervan
pi_121409031
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:02 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Dat is echt te weinig!
Hebben ze daar geen komkommer, tomaten, pot spinazie ofzo? Ei? sulaaaa?
Het is inderdaad heel weinig, de enige momenten dat ik vandaag tijd had om te eten was het ontbijt en een kwartiertje tussendoor rond half 6. Helaas de normale gang van zaken op donderdag... Toen heb ik even thee gedronken en boterhammen op de fiets naar binnen gewerkt. En nee dat denk ik niet... Ik heb net wel boterhammen en sla gevonden en ze hebben vast ook kaas, dus ik ga lekker een boterham met kaas, appel en sla maken, bij wijze van compensatie.
pi_121409034
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:04 schreef Phaidra het volgende:
Uniek, ik zou 'm afzetten :P

MrGB & GB gefeliciteerd! *O*
^^ :)

En DaD, als het huis het waard is.. slaap er een nachtje over.
pi_121409056
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:05 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Er was reclame... weg interesse...

pondje broccoli? x 2 moet dat zijn :D
Neeh, lekker! Zalm, broccoli... ik hou ervan
Het was een struik broccoli en een restje broccoli. B-)
Ik hou er ook van. :Y
Doe wat je niet durft.
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 21:09:48 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121409243
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:05 schreef MarMar het volgende:

[..]

Of van die mensen die niet alleen even na de geboorte een leuke foto van de baby als profielfoto zetten, wat ik dan wel weer snap, maar gewoon TOT HET KIND ALLANG EEN KLEUTER IS foto's van hun kind als profielfoto blijven gebruiken.
Dat is ook ernstig ja :') Even kijken wat voor profielfoto's die twee meiden hebben :D Ja hoor, een van de twee ("onze kleine meid") heeft een foto van haar kleine meid als profielfoto _O- Ik heb wel eens op het punt gestaan om te vragen of ze geen eigen leven meer heeft maar dat vind ik ook zo lullig :@
pi_121409889
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Even laat reageren maar het is zeker erfelijk! Ik heb ADD en mijn vader ook, zoals hij altijd zegt, "je hebt het niet van een vreemde." Leuke is wel dat ik de diagnose als eerste krijg en ze daarna bij hem er ook wel erg veel van herkende :9

Laatst nog had hij een week lang mijn ritalin ook gebruikt omdat de zijne op was en hij zelf ze steeds vergat te halen :') Typisch haha, ik begreep al niet waarom het zo snel op ging.

Tevens ga ik binnenkort concerta slikken, iemand bekend met de bijwerkingen hier van qua eetlust?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2013 21:19:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')