Dat zou ik ook nog niet eens erg vinden, dat er iemand meegaat waar ik goed mee op kan schieten en waarmee ik een beetje dezelfde ideeën heb over hoe de vakantie in te vullen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:58 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Genoeg FOK!ers die met je mee willen.
Nice!quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:57 schreef CoolGuy het volgende:
Sterker nog, ik heb dit gedaan. Drie keer. 1x rondreis westkust VS, 1x week New York, 1x rondreis oostkust VS + Canada.
Dat is inderdaad ook wel weer een voordeelquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:00 schreef kwiwi het volgende:
Is niet raar, dames en heren zát die alleen op reis gaan. Sterker nog; veel mensen vinden dat juist leuker omdat ze dan snel nieuwe mensen leren kennen. Als je samen met iemand anders gaat sta je daar toch altijd (al dan niet onbewust) veel minder voor open.
Nou, de rondreizen waren georganiseerd, en dus met een touringcar, dus daar zitten altijd mensen bij waar het wel mee klikt. Maar, de opzet was niet om nieuwe mensen te leren kennen, maar om precies datgene wat jij zegt. Niemand had zin/tijd/geld om mee te gaan en ik wilde gewoon wat zien.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:01 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nice!
En wat doe je dan zoal? Vanalles op eigen houtje bezichtigen, of juist met excursies mee?
Alleen uit eten?
Je moet sowieso naar Oostenrijk gaan als je daar nog niet bent geweestquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:02 schreef Luxuria het volgende:
In Azië zijn ook nog verschillende landen die ik wel wil zien ja
quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:58 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Genoeg FOK!ers die met je mee willen.
Daar ben ik idd dus echt aan toequote:Op donderdag 10 januari 2013 15:03 schreef datismijnmening het volgende:
Gewoon doen, even lekker een week rust aan je kop
welke had je op het oog danquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:02 schreef Luxuria het volgende:
Cambodja doen!quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:02 schreef Luxuria het volgende:
Gewoon doen dan, telefoon thuis laten, laptop thuis laten. Heerlijkquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:10 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Daar ben ik idd dus echt aan toe
Sowieso zou ik Thailand, Maleisië, Bali en de Verenigde Arabische Emiraten wel eens willen zien.quote:
Goeie tipquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:07 schreef AnnaTralala het volgende:
Doen! Heeft de potentie om de beste ervaring van je leven te worden! Ik reis af en toe ook alleen, heel normaal![]()
Alleen als je als vrouw alleen reist en nog niet zoveel reiservaring hebt, kun je misschien beter de islamitische landen voor later bewaren. De aandacht die je daar krijgt van mannen is een extra uitdaging.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:15 schreef Silenus het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om dit jaar voor het eerst alleen te gaan. Veel vrienden hebben een vriendin, en ik wil gewoon lekker naar iets met ZON, STRAND, AVONTUUR, DANSEN, MOOIE ANEKDOTES, GEEN GEZANIK.
Maar ik wil wel tegen iemand kunnen ouwehoeren, dus lastig.Maar even orienteren komende tijd.
Heb je dan voor ieder dag een planning? Of beslis je veel ter plekke?quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:20 schreef opreis het volgende:
Ik heb zelf 4 weken thailand alleen gedaan, vond het heerlijk dat ik altijd zelf kon bepalen waar ik heen ging wanneer ik dat wilde, als ik behoefte had aan gezelschap was dat zo gevonden (niet in de betaalde vorm overigens!!!). Mocht je af en toe met iemand willen praten oid zou ik wel een toeristisch gebied kiezen of ergens waar je gezellige mensen verwacht tegen te komen.
Gewoon naar Dubai gaan! Schijt aan alles lekker met je dikke kont op het strand zittenquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:56 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben echt toe aan vakantie en wil ook eens wat verder weg gaan, wat meer van de wereld zien. Maar voor mijn vriendinnen is het allemaal te moeilijk omdat ze geen geld, geen tijd of weet ik het wat allemaal hebbenGewoon fucking saai dus. En dat terwijl zij bijna allemaal een baan hebben (dus geld) en ik juist nog met mijn studie bezig ben. Vrij moet echt wel te regelen zijn.
Is het gek om alleen te gaan? Bijvoorbeeld acht dagen naar een zonnig land zoals Egypte of Dubai, wat relaxen, zwemmen maar ook vanalles gaan bekijken en excursies doen.
Zouden jullie dit doen?
Ik had alleen de vliegtickets, van te voren de globale route bedacht, wat ik wilde doen in welke steden, en hoe lang ik daar mee bezig dacht te zijn. Maar soms kwam ik wel is iemand tegen en ben ik daar iets mee gaan doen, of had ik bedacht in een bepaalde stad een tempel te bezoeken, maar die kwamen me toen me neus uit dus heb ik liggen chillen aan het zwembad.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:23 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Heb je dan voor ieder dag een planning? Of beslis je veel ter plekke?
Daarom twijfel ik idd ook wel, dat anderen zoiets hebben van: ga jij alleen op vakantiequote:Op donderdag 10 januari 2013 16:17 schreef sophie26 het volgende:
Ik had een reis gekregen voor 1 persoon en ook niemand om mee te gaan. Was een reis naar Spanje toe ( fuerteventura ). Had echt zin om te gaan, dus alleen gegaan. Eenmaal daar een Belgisch meisje van mijn leeftijd leren kennen en samen met haar nog 2 Duitse meiden. Supergezellig gehad daar!
In het begin twijfelde ik omdat iedereen het dus raar vond om alleen te gaan, maar een leuke tijd gehad daar en was niet de enige.
Gewoon doen zo leer je ook nog eens andere mensen kennen.
Oh en als je ergens alleen bent heb je ook veel aandacht van mannen, dus altijd wat te doen![]()
thailand/cambodja is ook goed te doen. volgens mij is een vliegticket vanuit thailand naar cambodja erg goedkoop en een visum kan je bij aankomst gewoon aanvragen (ook via internet trouwens).quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Sowieso zou ik Thailand, Maleisië, Bali en de Verenigde Arabische Emiraten wel eens willen zien.
Wellicht ook nog Cambodja, Sri Lanka, India
China.
Als je ook naar Dubai wil zou ik vliegen met emirates en een stop over daar maken. Heb ik ook gedaan toen ik naar ZO azie ging. Had een stopover van een dag een dag en toen vloog ik verder. Je leert idd snel mensen kennen! Ik denk met veel plezier terug aan het rondje thailand, laos en cambodja wat ik heb gemaakt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Sowieso zou ik Thailand, Maleisië, Bali en de Verenigde Arabische Emiraten wel eens willen zien.
Wellicht ook nog Cambodja, Sri Lanka, India
China.
Ik krijg er steeds meer zin inquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:47 schreef saaw het volgende:
Superleuk juist alleen op vakantieheb het meerdere keren gedaan, van een stedentripje tot een maand Azie, kan het alleen maar aanbevelen
In Thailand zit om de tien meter een boekingskantoortje waar je echt alles kan boeken. Van busreizen naar de volgende plaats tot excursies. Ik vond reizen in thailand makkelijker dan in nederland.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:03 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik krijg er steeds meer zin in
Maar kun je dan bijv. ter plekke excursies boeken, of hoe gaat dat?
Ik hou niet zo van geboekte excursies en doe altijd maar wat en dat bevalt me prima, maar neem aan dat dat wel moet kunnen ja.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:03 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik krijg er steeds meer zin in
Maar kun je dan bijv. ter plekke excursies boeken, of hoe gaat dat?
Dat is ook wel een goeie tip! Tussenstops maken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:20 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Als je ook naar Dubai wil zou ik vliegen met emirates en een stop over daar maken. Heb ik ook gedaan toen ik naar ZO azie ging. Had een stopover van een dag een dag en toen vloog ik verder. Je leert idd snel mensen kennen! Ik denk met veel plezier terug aan het rondje thailand, laos en cambodja wat ik heb gemaakt.
Je had het over 8 dagen, dus bedenk wel dat als je echt tussenstops gaat maken er daar een hoop tijd in verloren gaat, en je je ook niet moet verkijken dat het steeds maar in de weer zijn met reizen ook vermoeiend is (daarom zet ik niets vast, als ik er genoeg van heb/ben in een leuke stad dan blijf ik gewoon wat langer daar).quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:12 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goeie tip! Tussenstops maken.
Klopt, ik had het over 8 dagen. Dat was in eerste instantie ook mijn plan. Als ik 8 dagen ga, ga ik ook niet naar Thailand, dan ga ik gewoon ergens naar één plek en daar een lekkere vakantie vieren + cultuur/natuur bekijken, zoals Dubai bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Je had het over 8 dagen, dus bedenk wel dat als je echt tussenstops gaat maken er daar een hoop tijd in verloren gaat, en je je ook niet moet verkijken dat het steeds maar in de weer zijn met reizen ook vermoeiend is (daarom zet ik niets vast, als ik er genoeg van heb/ben in een leuke stad dan blijf ik gewoon wat langer daar).
Nou, doen dan.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:22 schreef Luxuria het volgende:
Door jullie reacties krijg ik echt zin om te gaan!
Ik ben wel iemand van het: gewoon doen!
Doe dan! Al een periode gepland? Moet ik ook nog is doen, wel het idee maar nog niet de uitvoering. Ik lees overigens wel dat je maar een week weg wilt? Is het dan wel de moeite waard om gelijk al zo'n end weg te gaan o.a vanwege het reizen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:22 schreef Luxuria het volgende:
Door jullie reacties krijg ik echt zin om te gaan!
Ik ben wel iemand van het: gewoon doen!
De bedoeling was inderdaad in eerste instant om nu 8-10 dagen te gaan, gewoon even er tussenuit. Maar door het verloop van dit topic gaat het steeds meer over een langere tijd weg en een rondreis makenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Doe dan! Al een periode gepland? Moet ik ook nog is doen, wel het idee maar nog niet de uitvoering. Ik lees overigens wel dat je maar een week weg wilt? Is het dan wel de moeite waard om gelijk al zo'n end weg te gaan o.a vanwege het reizen?
Ga gewoon alleen. Zo iemand van een site zit je wel aan vast en wat als het toch een eikel/bitch blijkt te zijn na een dag of wat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:41 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Klopt, ik had het over 8 dagen. Dat was in eerste instantie ook mijn plan. Als ik 8 dagen ga, ga ik ook niet naar Thailand, dan ga ik gewoon ergens naar één plek en daar een lekkere vakantie vieren + cultuur/natuur bekijken, zoals Dubai bijvoorbeeld
Ik kwam gisteren op een site iemand tegen die een reismaatje zocht voor drie weken Thailand. Twee weken vanalles doen en bekijken en één week relaxen, precies wat ik ook zou willen. Heb een mailtje gestuurd
Genoeg te zien in Egypte.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:10 schreef Thezappa het volgende:
wat wilde je in egypte doen dan?
zand en diarree ..
maar je hebt daar zeker als je blond bent soberso.. aandacht genoeg..en dat vind je lekker he
Dat is ook tof! Niks plannen en gewoon wat uitzoeken als je op het vliegveld staatquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:04 schreef Shispeed het volgende:
ga met mij mee dan, ik ga ook ergens heen, waarheen zie ik wel als ik vertrek
mwoa ik vertrek gewoon vanuit thuis met een rugzakquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is ook tof! Niks plannen en gewoon wat uitzoeken als je op het vliegveld staat
Maar een fokker? Neh...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:41 schreef Luxuria het volgende:
Ik kwam gisteren op een site iemand tegen die een reismaatje zocht voor drie weken Thailand. Twee weken vanalles doen en bekijken en één week relaxen, precies wat ik ook zou willen. Heb een mailtje gestuurd
Wat dat betreft: het fabeltje van 'voor weggeef-prijzen daar aan de balie boeken'... dat doen ze niet meer. Al koop je een uur van te voren je ticket, gewoon volle prijs.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:19 schreef Luxuria het volgende:
Dat is ook tof! Niks plannen en gewoon wat uitzoeken als je op het vliegveld staat
ja boeiend, het gaat mij om het lol niet om de prijsquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Wat dat betreft: het fabeltje van 'voor weggeef-prijzen daar aan de balie boeken'... dat doen ze niet meer. Al koop je een uur van te voren je ticket, gewoon volle prijs.
Haha als een mannelijke Fok!er reageert moet je ook maar afvragen met wat voor intenties dat isquote:
Hou je toch, met wie je ook gaat. Daarom kan je beter een weekje alleen gaan, kijken of die vrijheid je bevalt. Als dat zo is weet je dat ook weer en kan je je avontuur in Azië gaan plannen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:01 schreef Luxuria het volgende:
Haha als een mannelijke Fok!er reageert moet je ook maar afvragen met wat voor intenties dat is
Waarom niet? Als je het een beetje met jezelf kan vinden moet het wel lukkenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:49 schreef -Strawberry- het volgende:
Leuk topic, ik denk er ook al een tijdje over. Tevens ben ik benieuwd of ik dat zou kunnen, alleen.
in mijn ervaring zijn er maar weinig mensen die dat goed kunnen, een tijd alleen kunnen zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:08 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je het een beetje met jezelf kan vinden moet het wel lukken
Het ligt er ook aan wat je gaat doen. Een week op een strand in spanje zitten is lastiger dan een maand rondreizen ergens ver weg. Rondreizen lijkt me een vereiste wil je in je eentje ergens heen gaan. Met uitzondering van een korte stedentrip.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:11 schreef dawg het volgende:
[..]
in mijn ervaring zijn er maar weinig mensen die dat goed kunnen, een tijd alleen kunnen zijn.
als je dat niet kunt lijkt me alleen op vakantie vooral dodelijk saai, dus goed nadenken en als je blijft twijfelen, ga dan niet te ver weg en niet te lang.
Alleen zijn kan ik wel, maar zelf dingen regelen en op pad gaan misschien wat minder.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:08 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je het een beetje met jezelf kan vinden moet het wel lukken
Kan zomaar zijn dat je het dan wel doet omdat je anders een kutvakantie hebt. Gewoon proberen. Als je het niks vindt doe je 't toch niet nog 'ns. Ik zou dan wel eerst een soort van rondreis/backpack vakantie uitkiezen. Contact maak je dan veel makkelijker dan bij een strandvakantie.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alleen zijn kan ik wel, maar zelf dingen regelen en op pad gaan misschien wat minder.
Ligt heel erg aan naar waar je naartoe gaat. Sommige landen zijn heel erg toeristisch ingesteld.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alleen zijn kan ik wel, maar zelf dingen regelen en op pad gaan misschien wat minder.
Dat zijn vaak interessante reizen, en dan heb je gegarandeerd gezelschap en je kan zeggen dat je met een groep gaatquote:Op zondag 13 januari 2013 18:04 schreef krullebol81 het volgende:
http://www.fox.nl/single-(...)iland/reisinformatie
3 jaar geleden deze single reis gemaakt. Top vakantie gehad. Heb je zin in gezelschap, sluit je bij de groep aan, wil je ff 'rust' dan trek je je terug. Aan niemand hoef je je te verantwoorden.
Bij deze reis door Thailand ga je idd veel van hotel naar hotel. De reis is ook vrij druk qua activiteiten. Op bepaalde dagen hoef je geen excursie te doen. Dan kun je je eigen plan trekken.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:35 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Dat zijn vaak interessante reizen, en dan heb je gegarandeerd gezelschap en je kan zeggen dat je met een groep gaat
Alleen is de mogelijkheid om jezelf terug te trekken volgens mij beperkt, omdat je bij de meeste reizen veel van hotel wisselt. Of vergis ik mij daarin?
In juni ga ik een vergelijkbare reis maken, met... een vrij druk programma.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:00 schreef krullebol81 het volgende:
[..]
Bij deze reis door Thailand ga je idd veel van hotel naar hotel. De reis is ook vrij druk qua activiteiten. Op bepaalde dagen hoef je geen excursie te doen. Dan kun je je eigen plan trekken.
Er zullen vast reizen zijn van fox die een minder druk programma hebben.
Dat ja; ben in mijn eentje voor een rondreis met de auto al snel 1000,- kwijt voor 10 dagen.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:59 schreef schaal_10 het volgende:
In je eentje reizen in westerse landen is inderdaad prijzig. Drie weken binnen West-Europa of Scandinavië is nauwelijks goedkoper dan drie weken naar bijvoorbeeld Indonesië.
Alleenstaanden moeten best veel moeite doen om een passende reis te vinden. Heb je ook een groepsreis naar Finland overwogen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |