abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 januari 2013 @ 12:52:44 #101
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121430538
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Enige vermaak, zo te zien :)

Wel een beetje triest als je enige vermaak de ellende van een ander is. Hoe groot moet je eigen shit dan wel niet zijn, als je je daar aan moet optrekken?
WSNP hè :{

Geen geld voor andere dingen :N
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 11 januari 2013 @ 12:56:13 #102
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121430635
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:52 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Op enkele gevallen (die persoonlijk gewoon een drama zijn en dus enig medeleven is geplaatst) is het ook nog eens ingebeeeld vermaak. Merendeel heeft nergens last van...
Sure... vooral lekker blijven geloven dat er bijna geen mensen zijn die geen moeite hebben met het betalen van hun woonlasten. Als iedereen 'met gemak' zijn lasten kan betalen? Waarom is de consumptie dan zo laag? Omdat we allemaal aan het sparen zijn voor onze tweede of derde woning?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 11 januari 2013 @ 12:58:00 #103
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121430681
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:56 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Sure... vooral lekker blijven geloven dat er bijna geen mensen zijn die geen moeite hebben met het betalen van hun woonlasten. Als iedereen 'met gemak' zijn lasten kan betalen? Waarom is de consumptie dan zo laag? Omdat we allemaal aan het sparen zijn voor onze tweede of derde woning?
Nou de december maand stelde niemand teleur hoor. Oa 70 miljoen aan vuurwerk, nou nou. Wat een depressie....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_121430717
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

WSNP hè :{

Geen geld voor andere dingen :N
Tijd voor gedwongen terwerkstelling weer in te voeren dan. Om de gedachten te verzetten.

/edit/ misschien kunnen we je gedwongen huizen laten bouwen, om de bouwkosten wat te drukken. Remco, goed idee?
pi_121430751
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:58 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nou de december maand stelde niemand teleur hoor. Oa 70 miljoen aan vuurwerk, nou nou. Wat een depressie....
Ik heb het idee dat sommige mensen hier denken dat ze op een andere planeet leven en dat iedereen in NL ook in net zoveel problemen zitten als ze zelf zitten.

Xeno verklap ons eens hoe het zover heeft kunnen komen dat je in WSNP zit, dan moet je natuurlijk flink wat op de pof gekocht hebben en maar afgeven op mensen die veranwoord een huis kopen en ook afbetalen links of rechtom. _O-
  vrijdag 11 januari 2013 @ 13:01:05 #106
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121430768
quote:
Oa 70 miljoen aan vuurwerk, nou nou. Wat een depressie....
Da's 7 uur zorguitgaven... Niet bepaald indrukwekkend als jaarlijks feestje.
censuur :O
pi_121430785
quote:

[..]

Inderdaad.
pi_121430812
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:56 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De consumptie is laag? Ligt eraan wat je bedoelt. Luxe goederen? Ja, dat klopt. Boodschappen? Neuh. Vuurwerk? Neuh. Keukens, badkamers, etc? Neuh.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 13:02:49 #109
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121430825
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Da's 7 uur zorguitgaven... Niet bepaald indrukwekkend als jaarlijks feestje.
Ja en 0,0003 Ferrari PP.

Zo ken ik er nog wel een paar....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 11 januari 2013 @ 13:11:36 #110
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121431128
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Tijd voor gedwongen terwerkstelling weer in te voeren dan. Om de gedachten te verzetten.

/edit/ misschien kunnen we je gedwongen huizen laten bouwen, om de bouwkosten wat te drukken. Remco, goed idee?
Mensen dwingen om te werken, werkt niet. Wat wel werkt is mensen zodanig te motiveren om weer aan de slag te gaan. Dit kan je doen door ze eerlijk te betalen, niet onnodig te belasten en ze een kans te geven hun dromen waar te maken. In het huidige systeem word je geacht vooral naar de pijpen te dansen van de elite, krijg je daar vervolgens ook nog eens beroerd voor betaald en van de centjes die je dan krijgt mag je ook nog eens 2/3 afdragen aan de overheid. Een overheid die deze centjes dan vervolgens terug gaat geven aan mensen die bereid zijn de machtsbasis van de banksters te versterken 8)7

Nee dank je... dan blijf ik liever op mijn gat zitten. Ik wacht wel tot dit systeem onder zijn eigen gewicht bezwijkt en sta dan vooraan om de puinhopen op te ruimen :Y)
pi_121431248
Dus wacht even hoor, als ik het goed begrijp pleit Xeno ervoor om allerlei dwangregels op te leggen aan alles en iedereen die in zijn ogen schuldig zijn aan deze crisis, maar mensen die van een uitkering leven omdat ze te lui zijn moeten vooral niet gedwongen worden werk aan te nemen want dat werkt niet).

Zelden zo hard gelachen.
pi_121431954
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:15 schreef Scorpie het volgende:
Dus wacht even hoor, als ik het goed begrijp pleit Xeno ervoor om allerlei dwangregels op te leggen aan alles en iedereen die in zijn ogen schuldig zijn aan deze crisis, maar mensen die van een uitkering leven omdat ze te lui zijn moeten vooral niet gedwongen worden werk aan te nemen want dat werkt niet).

Zelden zo hard gelachen.
Je weet zelf ook wel dat de regelingen voor mensen die tussen bijstand en minimum inkomen nogal f*cked up zijn. Daartussen zitten nog zoveel subsidies en regels en andere meuk.

Mijn inziens moet dat hele systeem incluis alle regels, allemaal van tafel! Maar dat is een heel ander topic.

Dat geld overigens ook voor de huizenmarkt. Teveel regels, te weinig transparantie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121432304
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel dat de regelingen voor mensen die tussen bijstand en minimum inkomen nogal f*cked up zijn. Daartussen zitten nog zoveel subsidies en regels en andere meuk.

Mijn inziens moet dat hele systeem incluis alle regels, allemaal van tafel! Maar dat is een heel ander topic.

Dat geld overigens ook voor de huizenmarkt. Teveel regels, te weinig transparantie.
Het ging mij er voornamelijk om dat er keihard met twee maten gemeten wordt door bepaalde mensen. De rest van je verhaal ben ik het mee eens, maar dat verander je niet in 1 dag.
pi_121432382
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het ging mij er voornamelijk om dat er keihard met twee maten gemeten wordt door bepaalde mensen. De rest van je verhaal ben ik het mee eens, maar dat verander je niet in 1 dag.
Zo zit de wereld helaas in elkaar. Die sense van 'eerlijkheid' heb ik al lang opgegeven. Ik heb genoeg corrupte, unfaire acties gezien de afgelopen jaren. Waar onschuldige mensen de dupe van werden. En ja, mensen worden keihard in hokjes gezet. Men denkt zwart en wit.

Ach ik heb het irriteren hieraan al lang opgegeven.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121432650
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:
. Men denkt zwart en wit.

Ach ik heb het irriteren hieraan al lang opgegeven.
Dat moet ook wel anders zou je hier ook niet kunnen moddereren. ;) _O-

quote:
Meer consumenten hebben betalingsproblemen

AMSTERDAM - In 2012 hadden meer consumenten moeite om hun openstaande rekeningen af te lossen.

Het totaal aantal mensen met een betalingsprobleem op hun lening is nu 700.000, een toename van bijna 30.000 in het afgelopen jaar.

Dat blijkt vrijdag uit de halfjaarlijkse BKR Kredietbarometer, die het betalingsgedrag van consumenten onderzoekt. Het aantal consumenten met een aflossingsproblemen steeg van 7,4 procent naar bijna 8 procent.
.
Volgens BKR blijft het aantal betalingsproblemen zich dit jaar doorzetten. De instantie spreekt van een betalingsprobleem wanneer iemand enkele aaneengesloten maanden zijn lening voor bijvoorbeeld een auto, tv of hypotheek niet terugbetaalt.

Leningen

Leningen zijn volgens BKR niet de boosdoener. Consumenten waren in 2012 voorzichtiger met het afsluiten van een lening. Vorig jaar is het aantal leningen dan ook gedaald.

"Consumenten worstelen vooral met het betalen van andersoortige rekeningen zoals de huur, zorgverzekering of een abonnement. Juist deze betalingsachterstanden groeien namelijk harder dan die bij leningen", aldus directeur Peter van den Bosch.
Wedden dat de usual suspect dadelijk zegt dat het alleen maar hypotheekgevers zijn die hier debet aan zijn.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 14:00:27 #116
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121432894
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:35 schreef sitting_elfling het volgende:

^^ Dat. Maar zolang een miljoen ambtenaren daar een baan aan hebben, bezuinigen ze zichzelf echt niet weg. Vandaar dat we alleen maar meer regeltjes krijgen.
pi_121432911
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:11 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mensen dwingen om te werken, werkt niet. Wat wel werkt is mensen zodanig te motiveren om weer aan de slag te gaan. Dit kan je doen door ze eerlijk te betalen, niet onnodig te belasten en ze een kans te geven hun dromen waar te maken. In het huidige systeem word je geacht vooral naar de pijpen te dansen van de elite, krijg je daar vervolgens ook nog eens beroerd voor betaald en van de centjes die je dan krijgt mag je ook nog eens 2/3 afdragen aan de overheid. Een overheid die deze centjes dan vervolgens terug gaat geven aan mensen die bereid zijn de machtsbasis van de banksters te versterken 8)7

Nee dank je... dan blijf ik liever op mijn gat zitten. Ik wacht wel tot dit systeem onder zijn eigen gewicht bezwijkt en sta dan vooraan om de puinhopen op te ruimen :Y)
Dat zeg ik, laat die mensen die op generlei wijze ooit te motiveren zijn maar gedwongen iets nuttigs doen voor de maatschappij waar ze op parasiteren. Kunnen de belastingtarieven voor werkende mensen fijn omlaag, en ook de bouwkosten van Remco fijn omlaag. Win-win-win. Behalve voor de zelfverkozen klaplopers en mauwkezen, die altijd wel een uitvlucht vinden waarom ze zogenaamd slachtoffer zijn (zichzelf als reden even vergetend). Kunnen we de sociale structuren die we hebben eindelijk gebruiken voor de mensen die daar daadwerkelijk op aangewezen zijn.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 14:21:33 #118
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121433679
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Dat zeg ik, laat die mensen die op generlei wijze ooit te motiveren zijn maar gedwongen iets nuttigs doen voor de maatschappij waar ze op parasiteren. Kunnen de belastingtarieven voor werkende mensen fijn omlaag, en ook de bouwkosten van Remco fijn omlaag.
In het fiscale stelsel zijn de kosten voor de bijstand meegenomen, is dus integraal onderdeel. Moet je maar op je luie gat thuis gaan zitten om er aanspraak op te kunnen maken :7

quote:
Win-win-win. Behalve voor de zelfverkozen klaplopers en mauwkezen,
Je begint in te zien wat ik bedoel... als je nog een stapje verder gaat zul je ook inzien dat de banken vol met klaplopers zitten die feitelijk de meest riante uitkeringen opstrijken.

quote:
die altijd wel een uitvlucht vinden waarom ze zogenaamd slachtoffer zijn (zichzelf als reden even vergetend). Kunnen we de sociale structuren die we hebben eindelijk gebruiken voor de mensen die daar daadwerkelijk op aangewezen zijn.
Inderdaad.... banksubsidies exit.... kunnen we eindelijk weer eens belastinggeld betalen voor hetgeen ze noodzakelijk zijn.... hulde _O_
pi_121433784
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Dat zeg ik, laat die mensen die op generlei wijze ooit te motiveren zijn maar gedwongen iets nuttigs doen voor de maatschappij waar ze op parasiteren.
Dan krijgen we wel weer het feit dat sommige nuttige taken voor de maatschappij nu commercieel worden uitgevoerd (bijvoorbeel groenbeheer) en dan wederom in overheids handen uitgevoerd gaan worden er een sprake zal zijn van oneerlijke concurrentie.

Als we zien dat er veel gekort wordt op sociale werkplaats deze mensen nu op straat komen te staan en gewoon nooit meer aan het werk gaan komen ze nu naar de bijstand gaan terwijl ze eerst nog in ieder geval in hun eigen ogen nuttig bezig waren.
pi_121434015
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:21 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In het fiscale stelsel zijn de kosten voor de bijstand meegenomen, is dus integraal onderdeel. Moet je maar op je luie gat thuis gaan zitten om er aanspraak op te kunnen maken :7

[..]

Je begint in te zien wat ik bedoel... als je nog een stapje verder gaat zul je ook inzien dat de banken vol met klaplopers zitten die feitelijk de meest riante uitkeringen opstrijken.

[..]

Inderdaad.... banksubsidies exit.... kunnen we eindelijk weer eens belastinggeld betalen voor hetgeen ze noodzakelijk zijn.... hulde _O_
En een verplichte lees- en spellingscursus, die was ik inderdaad nog vergeten :)
pi_121434092
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan krijgen we wel weer het feit dat sommige nuttige taken voor de maatschappij nu commercieel worden uitgevoerd (bijvoorbeel groenbeheer) en dan wederom in overheids handen uitgevoerd gaan worden er een sprake zal zijn van oneerlijke concurrentie.

Als we zien dat er veel gekort wordt op sociale werkplaats deze mensen nu op straat komen te staan en gewoon nooit meer aan het werk gaan komen ze nu naar de bijstand gaan terwijl ze eerst nog in ieder geval in hun eigen ogen nuttig bezig waren.
Die kortingen begrijp ik dan ook niet, ga die centen maar halen bij lamme opportunisten zoals CC die dat trachten te verbloemen met een hoop geneuzel hoe nobel hun 'verzetsdaad' wel is.

met als bijvangst een besparing op de bouwkosten, niet vergeten he
  vrijdag 11 januari 2013 @ 14:41:42 #122
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121434525
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

En een verplichte lees- en spellingscursus, die was ik inderdaad nog vergeten :)
Niet relevant, want:

"It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it."
pi_121434949
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Die kortingen begrijp ik dan ook niet, ga die centen maar halen bij lamme opportunisten zoals CC die dat trachten te verbloemen met een hoop geneuzel hoe nobel hun 'verzetsdaad' wel is.
Ik geloof niet al te veel van CC zijn verhalen die zit volgens mij niet in de WSNP en is in ieder geval geen vrouw, er verder zeer waarschijnlijk een pathologische leugenaar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pathologisch_liegen

Ik denk zet er maar even de link voor hem bij dat hij weet waar we het over hebben. Kan hij weer een ander stopwoord gaan gebuiken dit jaar. 8-)
pi_121435763
Maar weer even de huizenmarkt in de gaten houden. Binnen een paar maanden willen we nl. ons eerste huisje kopen. :).
  vrijdag 11 januari 2013 @ 17:20:41 #125
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121440556
Extra huurverhoging voor 'rijkere' huurders gaat zeer waarschijnlijk niet door
quote:
[lang verhaal met uitleg]
Als de politiek daadwerkelijk mensen die er niet horen uit sociale woningen wil hebben, moeten ze niet komen met een paar procent huurverhoging. Want een paar procent over een lage huur voor degenen die er al eeuwen wonen is nog steeds weinig. Gooi dan direct de woningen in de vrije sector, van 300 naar 900 euro huur. Dan heb je effect. Of is dat toch het doel niet?

[ Bericht 11% gewijzigd door RemcoDelft op 11-01-2013 18:42:39 ]
pi_121443933
Iemand Nieuwsuur gister nog gezien?
http://nieuwsuur.nl/onder(...)arkt-blijft-uit.html

Peter Boelhouwer verwacht dat de prijzen in 2014 met 45% (inclusief inflatie)
zijn gedaald. We zitten eind dit jaar al op 25% zonder inflatie.
pi_121444370
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Iemand Nieuwsuur gister nog gezien?
http://nieuwsuur.nl/onder(...)arkt-blijft-uit.html

Peter Boelhouwer verwacht dat de prijzen in 2014 met 45% (inclusief inflatie)
zijn gedaald. We zitten eind dit jaar al op 25% zonder inflatie.
aggut, eerste post :) wie is de wacht aangezegd?

ik denk dat ie last heeft met zijn rekenmachine, maar dat zijn er wel meer.

Oh, en de inflatie reken truuc is hier onderhand al tientallen malen debunked.
pi_121444717
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

aggut, eerste post :) wie is de wacht aangezegd?

ik denk dat ie last heeft met zijn rekenmachine, maar dat zijn er wel meer.

Oh, en de inflatie reken truuc is hier onderhand al tientallen malen debunked.
Zonder inflatie zit je in 2014 toch al rond de 30% waardevermindering.
Lijkt Spanje wel hiero. Of hadden ze daar ook allemaal kapotte rekenmachines.
pi_121444831
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:32 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Zonder inflatie zit je in 2014 toch al rond de 30% waardevermindering.
Lijkt Spanje wel hiero. Of hadden ze daar ook allemaal kapotte rekenmachines.
:O

post maar onder je echte account, dan wil ik er nog wel een keer inhoudelijk op in proberen te gaan.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 19:47:58 #130
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_121445325
En de enkele fokkers hadden een fundateller van 300k in mid 2012 voorspeld.
En de CFO van de rabobank dacht dat de dollar onderuit zou gaan. http://www.rtl.nl/compone(...)n_failliet_rente.xml
En Middelkoop zei dat goud op $2k tijdens september 2012 zou staan. http://www.rtl.nl/compone(...)r_op_2000_dollar.xml

Ik neem niets meer aan van clowns die dat soort doomsvoorspellingen doen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 19:55:35 #131
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121445637
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:47 schreef monkyyy het volgende:
Als ik voorspel dat auto's goedkoper worden, is dat dan ook "doom"?
pi_121445704
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:47 schreef monkyyy het volgende:
En de enkele fokkers hadden een fundateller van 300k in mid 2012 voorspeld.
En de CFO van de rabobank dacht dat de dollar onderuit zou gaan. http://www.rtl.nl/compone(...)n_failliet_rente.xml
En Middelkoop zei dat goud op $2k tijdens september 2012 zou staan. http://www.rtl.nl/compone(...)r_op_2000_dollar.xml

Een prijsdaling van 30% daar zit je al heel snel op hoor, gewoon deze lijn
doortrekken. Nog 2 jaar 6% eraf en je bent er, daar hoef je geen Dr. Doom voor te zijn.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 20:11:29 #133
344884 monkyyy
pi_121446252
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als ik voorspel dat auto's goedkoper worden, is dat dan ook "doom"?
Dat kan twee dingen betekenen:

• Dat betekent dat productie omhoog gaat, of dankzij technologische vooruitgang auto's goedkoper geproduceerd kunnen worden.
• De vraag daalt.
pi_121446282
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Een prijsdaling van 30% daar zit je al heel snel op hoor, gewoon deze lijn
doortrekken. Nog 2 jaar 6% eraf en je bent er, daar hoef je geen Dr. Doom voor te zijn.
Persoonlijk kijk ik het liefst naar vergelijkbare gebeurtenissen, al is elke gebeurtenis een op zichzelf staand iets. Geschiedenis herhaalt zich niet maar rijmt vaak wel en is dus een grove indicator voor bepaalde soortgelijke bewegingen dankzij de economische wetmatigheden.

Als ik kijk naar diverse huizenmarktbubbels in het verleden en naar de Nederlandse dan kan het best wel eens zijn dat er inflatiegecorrigeerd zo'n 60% van de top afgaat. Rekening gehouden met de omvang van bubbles in het verleden. Misschien word het meer, misschien minder. Niemand die dat weet en daarom is het belangrijk om naar andere meningen te luisteren en die te weerleggen (of niet). Helaas kan dit in dit topic niet, is zwart/wit denken hier tussen permabulls en bears.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 20:24:42 #135
344884 monkyyy
pi_121446762
Als er nog zo'n 15% vanaf gaat zou je dit soort dingen voor 64k kunnen opkopen.

http://www.funda.nl/koop/(...)3-poolsterstraat-17/

Hoeveel huurwinst zou je na verzekeringen en kosten hieruit kunnen halen? Voor hoeveel kan je dit verhuren, 600 euro per maand? blijft er als winst zo'n 400-450 per maand over? Huur wordt geindexeerd en stijgt mee met inflatie dus die winst blijft in reeele termen gelijk. Als je 400 euro winst per maand hieruit kan halen op 64k is dat een 7.5% return op je geld per jaar.

Ik zie mogelijkheden.

Ik ben echter absoluut geen klusser ( :') ), wil niets te maken hebben met huurders en de hele rompslomp eromheen, maar als je daar geen probleem mee hebt worden binnenkort wel gouden tijden om vastgoed te kopen in mijn ogen.
pi_121446812
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:24 schreef monkyyy het volgende:
Als er nog zo'n 15% vanaf gaat zou je dit soort dingen voor 63k kunnen opkopen.

Hoeveel huurwinst zou je na verzekeringen en kosten hieruit kunnen halen? Voor hoeveel kan je dit verhuren, 600 euro per maand? blijft er als winst zo'n 400-450 per maand over? Huur wordt geindexeerd en stijgt mee met inflatie dus die winst blijft in reeele termen gelijk. Als je 400 euro winst per maand hieruit kan halen op 64k is dat een 7.6% return op je geld per jaar.

Ik zie mogelijkheden.

Ik ben echter absoluut geen klusser ( :') ), wil niets te maken hebben met huurders en de hele rompslomp eromheen, maar als je daar geen probleem mee hebt worden binnenkort wel gouden tijden om vastgoed te kopen in mijn ogen.
Helaas voor je ben je niet de enige met die ogen ;)
pi_121446831
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:24 schreef monkyyy het volgende:
Als er nog zo'n 15% vanaf gaat zou je dit soort dingen voor 63k kunnen opkopen.

Hoeveel huurwinst zou je na verzekeringen en kosten hieruit kunnen halen? Voor hoeveel kan je dit verhuren, 600 euro per maand? blijft er als winst zo'n 400-450 per maand over? Huur wordt geindexeerd en stijgt mee met inflatie dus die winst blijft in reeele termen gelijk. Als je 400 euro winst per maand hieruit kan halen op 64k is dat een 7.6% return op je geld per jaar.

Ik zie mogelijkheden.

ik zie de huurmarkt ook nog wel dalen. nu is het even vechten, maar als de huizenprijzen echt blijven dalen dan gaat de huurprijs op termijn vanzelf mee.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 20:32:28 #138
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121447106
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik zie de huurmarkt ook nog wel dalen. nu is het even vechten, maar als de huizenprijzen echt blijven dalen dan gaat de huurprijs op termijn vanzelf mee.
^^ Dat. Maar niet echt zolang er schaarste blijft.
Uiteindelijk kan een verhuurder niet teveel duurder worden dan zelf het huis kopen, want dan heeft-ie geen klanten.
pi_121447206
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat. Maar niet echt zolang er schaarste blijft.
Uiteindelijk kan een verhuurder niet teveel duurder worden dan zelf het huis kopen, want dan heeft-ie geen klanten.
Draai het gerust maar om :)
pi_121447255
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Draai het gerust maar om :)
reden waarom huurprijzen nu 'stijgen': meer vraag omdat mensen minder geneigd zijn te kopen atm.

andere redenen ken ik zo niet?
pi_121447307
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

reden waarom huurprijzen nu 'stijgen': meer vraag omdat mensen minder geneigd zijn te kopen atm.

andere redenen ken ik zo niet?
Wat dacht je van vervanging van sociale huurmarkt door investeerders huurmarkt. In andere landen liggen de huurrendementen 2x zo hoog, en daar gaan wij ook naartoe, imho.
pi_121447337
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wat dacht je van vervanging van sociale huurmarkt door investeerders huurmarkt. In andere landen liggen de huurrendementen 2x zo hoog, en daar gaan wij ook naartoe, imho.
hoog rendement mag je niet gelijk stellen aan hoge absolute huurprijzen.
pi_121447494
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

hoog rendement mag je niet gelijk stellen aan hoge absolute huurprijzen.
lees maar in samenhang met de post van Remco, die an sich hout snijdt.
pi_121447568
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

lees maar in samenhang met de post van Remco, die an sich hout snijdt.
als je het niet wilt uitleggen mag je dat ook zeggen, zo begrijp ik het iig niet.
pi_121448238
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als je het niet wilt uitleggen mag je dat ook zeggen, zo begrijp ik het iig niet.
Probeer ik het zo, en dat is wat ik ken van elders.

Mensen moeten wonen, sterker nog, dat is voor velen eerste levensbehoefte. Daar zijn twee alternatieven voor: huren of kopen.

Wat Remco opmerkt is dat de prijs van die twee (binnen bandbreedtes) met elkaar in verband staan. Logisch, want als kopen goedkoper is dan huren, verschuift de focus naar kopen, als huren goedkper is dan kopen, idem de andere kant op. Daar zit dus een zeker evenwicht in.

Wat Remco suggereert is dat als prijzen dalen, huren zullen dalen.

Wat ik denk is dat als de huurmarkt van een sociale naar een investeerdersmarkt gaat (en NL is thans haast exclusief een sociale, en daarmee volslagen extreem in de wereld; zie ook de opmerkingen van S&P daarover), de vereiste rendementen en daarmee de huren zullen stijgen.

En op termijn daarmee de balans huren vs. kopen zal doorslaan. In NL zijn thans rendementen van 2% normaal. In de rest van de wereld 6%+. Dat verschil zal eerder uit huurprijzen komen dan koopprijzen (die bovendien absoluut begrensd worden door bouwkosten; en die grens is bereikt want de nieuwbouw is niet voor niks gedecimeerd....).
pi_121448403
Bedankt, ik begrijp nu wat je bedoelt denk ik :) Dat verhaal geloof ik meteen, alhoewel ik er vragen bijzet in hoeverre de overheid de sociale huursector de nek gaat omdraaien. 4% meer rendement kan vrij makkelijk, ook met huurprijzen die lager liggen dan nu. Gaan koopprijzen met 15 % nog omlaag, dan kunnen koopprijzen dus OOK nog omlaag terwijl het rendement stijgt (aangezien je eerst een huist koopt en dan verhuurt -> koopprijs ver omlaag, dan kan de huurprijs ook nog een stuk omlaag met zelfs een hoger wordend rendement).
  vrijdag 11 januari 2013 @ 21:39:39 #147
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121450385
'Banken moeten hypotheken mogelijk afboeken'
quote:
AMSTERDAM - De dalende huizenprijzen en de slechte economie kunnen banken dwingen om hypotheekschulden af te schrijven.

Dat stelt de hoofdeconoom van de Amerikaanse bank Citigroup, Willem Buiter, in een interview dat zaterdag in Het Financieele Dagblad wordt gepubliceerd.
De vermaarde Nederlandse econoom verwacht dat afschrijvingen zich voordoen als de prijzen nog eens met 20 procent dalen ''of als de recessie zoals verwacht nog een jaar doorzet''. Hij wijst erop dat al 800.000 huishoudens kampen met een schuld die hoger is dan de waarde van hun woning. ''Als de prijzen nog eens 20 procent dalen, zijn dat er een miljoen.''
Buiter wijt de huidige problemen met hypotheken aan het overheidsbeleid van de afgelopen decennia. Door de ruime mogelijkheden voor belastingaftrek werden mensen verleid zich ''vol te stoppen'' met schulden, stelt hij.
''Het is crimineel, zeker bij hypotheken voor huishoudens. Want die zijn in veel gevallen juist voor mensen die bij wijze van spreken net hun tien vingers kunnen tellen.''

Kwijtgescholden
Volgens Buiter is het goed voor de economie als te hoge schulden worden kwijtgescholden. ''Te hoge schulden werken als een belasting op nieuwe kredietverlening en op het leengedrag. Huishoudens schrappen bestedingen zelfs als hun netto vermogenspositie in de plus staat."
"Woningen zijn moeilijk te verkopen, terwijl de schulden er lelijk uitzien en iedere maand opnieuw verder moeten worden afgelost. De problemen op de huizenmarkt hangen als een albatros boven het consumentenvertrouwen.''
Kwijtschelding kan eventueel gebeuren door banken een aandeel in een huis te geven, aldus de econoom. De bank heeft er dan ook voordeel bij als de waarde van het huis weer stijgt.
Raar verhaal. Banken een aandeel in het huis geven is natuurlijk geen "kwijtschelden". Wel mooi gezegd dat hypotheken in principe voor morons zijn... Zonder al die idiote constructies heb je die dure adviseurs niet nodig, en kan elke malloot de aanbieders vergelijken.
pi_121450639
Afschrijven is wel logisch, kwijtschelden is natuurlijk iets dat niet gaat gebeuren.
pi_121452454
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Raar verhaal. Banken een aandeel in het huis geven is natuurlijk geen "kwijtschelden". Wel mooi gezegd dat hypotheken in principe voor morons zijn... Zonder al die idiote constructies heb je die dure adviseurs niet nodig, en kan elke malloot de aanbieders vergelijken.
Ik vind het wel grappig als nu de polonaise achter de hoer van Citibank wordt gelopen. Over morons gesproken ;)

Over afboekingen: de voorzieningenpotjes van de banken lopen over na jaren en komende jaren van enorm vette jaren met historisch hoge marges. Ik denk wel dat ik weet wie het eerste knippert, wat dat betreft is het een herhaling van medio jaren '80
pi_121453072
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hypotheken zijn niet voor morons. Dat staat er niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')