abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121389819
'Slachtoffers vertraging terug in Nederland'
OPINIE - Rudolf Julius en Steven van der Jagt − 10/01/13, 09:45

De drie Nederlanders die afgelopen maandag drie kwartier vastzaten in een Thaise trein, zijn vanmorgen veilig geland op Schiphol. De drie maken het goed en konden na de douaneformaliteiten meteen doorreizen naar huis. Dat schrijven Rudolf Julius en Steven van der Jagt op hun Weblog.

De twee mannen en vrouw bevonden zich in de trein van Pattani naar Bangkok. Ter hoogte van het stadje Sufin Hoy kwam de trein plotseling tot stilstand. Oorzaak was een lawine die de voorgaande trein trof. Daarbij kwamen 256 Thai en 14 Cambodjanen om het leven. Met een vertraging van 45 minuten wist de trein via een alternatieve route toch Bangkok te bereiken.

Backpackster Irene van Dalsum (21) bevond zich in de achterste coupé toen de trein tot stilstand kwam. 'Op zo'n moment gaat er veel door je heen. Ik wilde bellen naar mijn familie om te zeggen dat alles goed met me was, maar de lijnen waren overbelast. Mijn familie heeft zeker twintig minuten in onzekerheid gezeten, ook omdat de ambassade op dat moment nog geen informatie had.'

Kopje koffie
De Nederlanders hebben geen goed woord over voor de opvang door de Thaise autoriteiten. 'Ze hadden ons op zijn minst een kopje koffie kunnen aanbieden', aldus Gerard Boerteling (67). 'In plaats daarvan lieten ze ons maar staan op dat station. Als we een aansluiting hadden moeten halen, zouden we die zeker gemist hebben. Wat dat betreft zijn we er nog goed vanaf gekomen. Helaas hebben sommige mensen minder geluk gehad.'

De drie moesten tot gisteravond wachten op de volgende vlucht naar Nederland. Op Schiphol werden zij opgewacht door familie en vrienden. De pers werd op gepaste afstand gehouden.

De Thaise koning Rama IX heeft in een telegram aan koningin Beatrix laten weten de vertraging en de gebrekkige nazorg te betreuren. Het staatshoofd belooft de hulpdiensten voortaan de juiste prioriteiten mee te geven.

Bron
pi_121389972
Railforum lanceert banenwebsite spoorbranche
donderdag 10 januari 2013

De railsector heeft woensdag een speciale website gelanceerd voor banen in de sector. De komende jaren verwacht men in de railsector een groot tekort aan goed gekwalificeerd, technisch en rijdend personeel. Met de website hoopt de sector jonge mensen te trekken die nog niet in de sector werkzaam zijn.

Zie DenderendeBanen.nl
Het personeelstekort in de spoorsector wordt veroorzaakt door vergrijzing van het huidige personeelsbestan. Tegelijkertijd is de instroom van jonge mensen beperkt. Om het verloop uit de sector op te vangen en de aanwezige kennis te borgen willen de bedrijven in de railsector weer een aantrekkelijke werkgever worden.

De website is een initiatief dat voorkomt uit kennisplatform Railforum. Met informatie over bedrijven in de railsector, enthousiaste verhalen van medewerkers, vacatures, opleidingen e.d. brengt men de sector op een positieve manier onder de aandacht. De website is voor het vinden van vacatures en stages, en wat je met verschillende opleidingen in de railsector kunt doen.

Aan de website nemen 24 bedrijven deel. Waaronder ProRail, de Nederlandse Spoorwegen, Strukton, 9292, Movares, GVB en het voormalige DeltaRail dat nu onder de naam Plurel verder gaat.

De nieuwe website toont nog niet alle banen in de spoorsector. Op dit moment worden er 23 vacatures weergegeven. ProRail en NS hebben zelf ook eigen websites om personeel te werven, die hebben vacatures die nog niet op DenderendeBanen.nl staat. Zo heeft de website Werken bij NS 104 vacatures en heeft de website Werken bij ProRail heeft 9 vacatures.

Bron
Mochten er dus nog mensen geinteresseerd zijn in een baan bij het spoor ;)
pi_121390048
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:56 schreef b2py het volgende:
'Slachtoffers vertraging terug in Nederland'

Bron
Oh, die bron :') Ik hapte bijna :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 13:06:48 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121390114
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, die bron :') Ik hapte bijna :+
na alinea 3 had je het toch wel moeten weten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121390259
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, die bron :') Ik hapte bijna :+
Ik deed het erom hoor! :D
pi_121390559
Flash, hoe was trouwens je V250 ervaring naar Rotterdam?
pi_121391043
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:22 schreef b2py het volgende:
Flash, hoe was trouwens je V250 ervaring naar Rotterdam?
Uitgevallen :D :')

Nee ik moet een half uurtje eerder in Delft zijn dus dan past het allemaal net niet meer. Komt de 26e wel :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:02:39 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121392094
Zo, alvast maar even een Blokker-kaartje besteld voor het rondje :s)

Daarnaast: ik heb even navraag gedaan bij NS Hispeed, de enige manier om met 8 man te boeken is om dit via NS Hispeed Telesales of bij een loket te boeken, het kan niet online. Ook bij NMBS Europe is het niet mogelijk om online voor 8 man te boeken (combinatie jongeren + volwassenen)

Daarom: iedereen die op 26 januari mee wil, stuur mij een PM met daarin je naam + je leeftijd en wat voor kortingskaarten en/of abonnementen je hebt (bijvoorbeeld Altijd Vrij). Ik ga dan binnenkort langs een loket om alles te regelen.

Betaling vooraf (overboeking) of op de dag zelf (contant), niet achteraf. :)
pi_121392406
Godverdomme waarom moet het toch altijd zo moeilijk :( :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121392554
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme waarom moet het toch altijd zo moeilijk :( :r
Ja waarom is niet iedereen gewoon <26..
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:19:46 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121392708
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme waarom moet het toch altijd zo moeilijk :( :r
Komt door die stomme reserveringsverplichting. Of je moet zin hebben om een "Jump On"-ticket (¤ 39) te kopen.
pi_121392885


they see me rollin they hatin
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:25:21 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121392919
Ja, hoe is het daar ooit mee afgelopen, verzekeringstechnisch enzo?
pi_121393025
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:25 schreef James1988 het volgende:
Ja, hoe is het daar ooit mee afgelopen, verzekeringstechnisch enzo?
ILenT rapport is er nog niet in ieder geval..
pi_121393130
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:28 schreef b2py het volgende:

[..]

ILenT rapport is er nog niet in ieder geval..
Er is wel een rapport van de Onderzoeksraad voor veiligheid:
http://www.onderzoeksraad(...)IEF_web_12092011.pdf
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:14:45 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121394690
Volgens de Franse website Les Echos wil 'Brussel' eind 2019 de hele spoormarkt opengooien. Ook binnenlands treinverkeer zou dan worden geliberaliseerd.
pi_121394777
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:14 schreef James1988 het volgende:
Volgens de Franse website Les Echos wil 'Brussel' eind 2019 de hele spoormarkt opengooien. Ook binnenlands treinverkeer zou dan worden geliberaliseerd.
Niet naar de britten gekeken?
(Mijn frans is niet opperbest dus ik kan geen kaas maken van het artikel)
pi_121395491
http://content.yudu.com/A1zyal/IRJ-December/
Nieuwe Rail Journal.
Twee interessante artikelen over de HSL-netwerken van China en India.
Opvallend feitje: ongeveer 18 maanden voor de start van exploitatie begint de staat een aanbesteding voor materieel wat vervolgens 18 maanden later in dienst gaat.
pi_121395525
Pff wat ligt het spoor tussen Woerden en Bodegraven er op sommige stukken slecht bij...
pi_121395565
In plaats van 18 jaar, zoals in landen die zich "ontwikkeld" noemen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121395606
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:39 schreef b2py het volgende:
http://content.yudu.com/A1zyal/IRJ-December/
Nieuwe Rail Journal.
Twee interessante artikelen over de HSL-netwerken van China en India.
Opvallend feitje: ongeveer 18 maanden voor de start van exploitatie begint de staat een aanbesteding voor materieel wat vervolgens 18 maanden later in dienst gaat.
Zoals het ook zou moeten zijn :)
Al zou er misschien al wel wat zijn "geregeld". In dat soort landen zou het me niets verbazen als een aanbesteding een manier is om iets "eerlijk" te laten verlopen :D
  Redactie Sport donderdag 10 januari 2013 @ 15:44:53 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121395690
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:40 schreef Bitlord het volgende:
Pff wat ligt het spoor tussen Woerden en Bodegraven er op sommige stukken slecht bij...
Dat is het slechtste stuk van Nederland, en beter wordt het ook niet tenzij er een betonnen ondergrond onder het spoor komt. Elke keer moet het spoor daar ook weer omhoog gebracht worden bij overwegen en duikers, omdat die wel vastliggen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 15:44:54 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121395691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:24 schreef LWD-Godius het volgende:
[ afbeelding ]

they see me rollin they hatin
was een goeie snelheidsremmer :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121395785
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat is het slechtste stuk van Nederland, en beter wordt het ook niet tenzij er een betonnen ondergrond onder het spoor komt. Elke keer moet het spoor daar ook weer omhoog gebracht worden bij overwegen en duikers, omdat die wel vastliggen.
Ook wel een zettingsvrijeplaat genoemd. Zo'n ding ligt ook onder de complete HSL tussen de aansluiting met Hoofddorp en de aansluiting in Rotterdam..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 15:51:32 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121395943
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Ook wel een zettingsvrijeplaat genoemd. Zo'n ding ligt ook onder de complete HSL tussen de aansluiting met Hoofddorp en de aansluiting in Rotterdam..
heeft wel als nadeel dat het iets meer lawaai geeft dan een traditioneel ballastbed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121396019
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

heeft wel als nadeel dat het iets meer lawaai geeft dan een traditioneel ballastbed.
Dat is maar een klein nadeeltje hoor..
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:55:33 #58
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121396077
Maandag heeft een V250 trouwens een seinpaal omgereden op Watergraafsmeer. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 15:55:49 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121396087
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is maar een klein nadeeltje hoor..
weet niet of ze er in Lansingerland ook zo over denken ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 15:56:13 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121396101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maandag heeft een V250 trouwens een seinpaal omgereden op Watergraafsmeer. :')
hoe krijg je dat nu weer voor elkaar _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121396120
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

weet niet of ze er in Lansingerland ook zo over denken ;)
Het zit hem vooral in de kosten hoor
pi_121396225
Startschot uitbreiding en renovatie Station Tilburg
Gepubliceerd op 10 januari, 2013 door ProRail.

Vandaag geven de gemeente Tilburg, de NS en ProRail samen het startschot van de vernieuwing voor Tilburg Centraal Station. Het station wordt in een nieuw jasje gestoken om ruimte te maken voor een groeiend aantal reizigers. Tilburg wordt hiermee beter bereikbaar, het station toegankelijker en reizen met het openbaar vervoer aantrekkelijker. Het is de bedoeling dat de verbouwing in 2016 is afgerond.


Station Tilburg in nieuw jasje
Station Tilburg telt nu dagelijks 30.000 reizigers. In 2020 zullen dat er ruim 40.000 zijn. Met een extra ingang aan de noordkant en een nieuwe, bijna 42 meter brede, onderdoorgang wordt de toegankelijkheid en doorstroming op het station verbeterd. Met financiële steun van de provincie Noord-Brabant komt er ook meer ruimte voor de fiets.

Nieuwe station belangrijk als entree voor stad Tilburg
De Tilburgse Wethouder Marieke Moorman is enthousiast over de renovatie van Tilburg Centraal: “Het vernieuwde station is belangrijk als entree voor de stad. Het optimaliseert bovendien de verbinding tussen de Spoorzone en de binnenstad. Dat is aantrekkelijk voor veel groepen gebruikers: reizigers, bezoekers van het centrum en niet te vergeten de bewoners van de stad”.



ProRail schept ruimte en comfort voor reizigers in het zuiden
Naast Tilburg schept ProRail ook ruimte en comfort voor reizigers in Breda en Eindhoven. Regiodirecteur Ine Frings van ProRail: “Omdat het treinverkeer is toegenomen, zijn bestaande stations in het zuiden uit hun jasje gegroeid. Daarom komt nu in Breda, Eindhoven en Tilburg meer ruimte en comfort voor reizigers, om de groei van het treinverkeer nu en in de toekomst te faciliteren. Een belangrijke en waardevolle ontwikkeling voor de regio”.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')