Slotje dan maar, Demon_from_heaven wist dit al jongensquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:11 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Waarom staat dit in nieuws?
Dit wisten we ook al in de jaren 90.
Beetje stemmingmakerij hoor! Wat we wegkieperen is geen brood, maar een grote berg snotterig afval wat je eventueel wel zou kunnen eten maar waar ook jij geen trek in hebt.quote:Het komt erop neer dat we elke dag het equivalent van bijvoorbeeld één brood voor elke mens op aarde gewoon wegkieperen.
Dat water komt 100% weer in de kringloop terecht. Voorlopig stroomt er nog altijd water vanuit onze grote rivieren rechtstreeks de zee in. Ga maar tellen hoeveel kuub per jaar dat isquote:Er wordt ook 550 miljard m³ water verspild
Weer: stemmingmakerij! Wat ik weggooi zijn voor- en achterkantjes van brood, aardappelschillen, klokhuizen, botten, etc. etc.quote:De helft van al het eten dat wij kopen, eten we niet op.
Wat denk je dat vee nu eet? Appeltjes zonder vlekje?quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:20 schreef A-mineur het volgende:
De schuldige hier aan zijn natuurlijk iedere leiding gevende in deze hierachie, zij beslissen nl. of voedsel behouden of weggekieperd wordt, tot op de politiek aan toe, die stellen dat een product aan x voorwaarden meot voldoen. Het is onze industriele drift die hier de boosdoener is, want als het minder goede voedsel beter distribueerd zou worden (desnoods voor veevoer ofzo, of biomassa)
Nee natuurlijk niet, maar al dat weggepleurde voer kan ook nog wel extra verwerkt wordenquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat denk je dat vee nu eet? Appeltjes zonder vlekje?
Ze kunnen er toch gewoon voor betalen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:17 schreef bijdehand het volgende:
Wat wil je dan met het eten doen? Alles bewaren? Verschepen naar Afrika is enorm duur en niet te doen.
Als ze het geld hebben kunnen ze er voor betalen ja, dat zeker. ALS.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ze kunnen er toch gewoon voor betalen?
OT: Dat het er cosmetisch gezien niet perfect uitziet is echt schandalig. Wat boeit het nou of een appel wat kleiner is of niet helemaal rond. Volgens mij wordt dat bedacht door mensen die een koekje weggooien omdat het gebroken is en dan maar een nieuwe pakken.
Dat is mijn punt: denk jij dat dat nu niet gebeurt?quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:22 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar al dat weggepleurde voer kan ook nog wel extra verwerkt worden
Komt de overheid weer met een extra belasting op verpakkingen...quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:32 schreef DrDarwin het volgende:
Eenpersoons verpakkingen voor een normale prijs zou ook al helpen.
Dat doen ze natuurlijk, maar schijnbaar niet genoeg volgens het nieuwsartikel.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is mijn punt: denk jij dat dat nu niet gebeurt?
[..]
Komt de overheid weer met een extra belasting op verpakkingen...
Tsja, ga jij 3 euro per kg betalen voor appels met bruine plekken? Supermarkten willen restanten uiteraard niet weggeven vanwege verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:38 schreef beestjuh het volgende:
Echter, als ik bij een supermarkt ga vragen om restanten, oud brood of groente, blijken zij het liever weg te gooien. Vooral dáár gaan enorme hoeveelheden verloren. Zo ook in fabrieken en de landbouw vanwege 'imperfecties'.
Ze zien je aankomen in Ghana, met 100.000 ton afval... Ze hebben veel liever de 5 miljard euro die we sowieso aan "arme landen" schenken!quote:Beter zou men dát als hulp aan arme landen schenken.
Weet je hoe duur dat wel niet is? Beter planten ze zich niet zo veel voort daarzo.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:38 schreef beestjuh het volgende:
Beter zou men die restanten als hulp aan arme landen schenken. Dáár kijkt men niet op een beurs plekje of een kromkommer.
Ach, ik eet dingen die ruimschoots over de datum zijn. Zolang het er nog goed uitziet en goed ruikt (sommige uitzonderingen daargelaten) is het toch nog prima te gebruiken. Doe dit al jaren en ben er nog nooit ziek van geworden. Mensen moeten eens ophouden met zich zo te focussen op THT's. En schimmel? Tuurlijk, als een potje te lang staat met een laag schimmel erop gooi je het weg. Maar als er een schimmelplek op je kaas zit, kan je die er gewoon uitsnijden hoor, wat denk je dat er bij de kaasboeren gebeurd? Die gaan echt geen halve kaas weggooien omdat er ergens een klein schimmelplekje opzit.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:25 schreef Scorpie het volgende:
Alsof iemand ook maar 1 seconde erover nadenkt om die zooi op te eten.
Goed plan ! Die verkopen het dan duur aan de bevolking en strijken een leuke winst op waarmee ze dan wapens kunnen kopen om de bevolking onder de duim te houden en/of de zoveelste dure auto, dan kan ook...quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:38 schreef beestjuh het volgende:
Ik gooi anders maar zelden iets weg, de restjes gaan naar m'n beesten. Voor elk wat wils.![]()
Zo belandt er ook nogal eens gft-afval náást mijn groenbak, dat wordt zeer gewaardeerd door de vogeltjes in mijn tuin.
Echter, als ik bij een supermarkt ga vragen om restanten, oud brood of groente, blijken zij het liever weg te gooien. Vooral dáár gaan enorme hoeveelheden verloren. Zo ook in fabrieken en de landbouw vanwege 'imperfecties'.
Echter wordt het vaak nog verkocht als varkensvoer. De enige reden dat dat ongezonde vlees nog (goedkoop) verkocht wordt. Beter zou men die restanten als hulp aan arme landen schenken. Dáár kijkt men niet op een beurs plekje of een kromkommer.
Wat is er mis met jouw smaak, zou ik eerder zeggen... Melk smaakt een dag voor de houdbaarheidsdatum al helemaal niet lekker meer, en gaat dus inderdaad gewoon door de gootsteen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:45 schreef kirsten. het volgende:
Waar ik me ontzettend aan kan irriteren zijn mensen die melk kopen en zodra een (ongeopend) pak ook maar 1 dag over de tht (TENMINSTE houdbaar tot) is hem weggooien. Is er wat mis met jullie neusjes? melk zijn echt nog prima als ze een aantal dagen over de THT zijn, zeker als ze ongeopend zijn.
Tjsa, laten we zeggen dat smaken dan maar verschillen. En prima als jij dit goed kan plannen maar een groot deel kan dit niet en gooit het weg. Gewoon ontzettend zonde.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is er mis met jouw smaak, zou ik eerder zeggen... Melk smaakt een dag voor de houdbaarheidsdatum al helemaal niet lekker meer, en gaat dus inderdaad gewoon door de gootsteen.
Gelukkig kan ik dit meestal heel goed plannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |