SPOILER: Alle genomineerdenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door De_Nater op 10-01-2013 17:53:41 ]Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
precies wat ik ook al dachtquote:
Best screenplay kan nog.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geen Moonrise Kingdom, toch wel een grote verliezer.
6 keer ofzo?quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:51 schreef Mike het volgende:
Silver Linings Playbook is nu eigenlijk al een grote winnaar...wat een hoop nominaties.
Maar ik vrees dat ze niets gaan winnen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:51 schreef Mike het volgende:
Silver Linings Playbook is nu eigenlijk al een grote winnaar...wat een hoop nominaties.
En Jennifer Lawrence zou best wel eens best actress kunnen winnen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:51 schreef Mike het volgende:
De technische categoriën zijn toch nog niet bekend?quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:52 schreef Jovatov het volgende:
De opgaande lijn aan oscarnominaties voor films van Christopher Nolan is met Rises weer terug bij nul.
Begins had één oscarnominatie, Prestige twee nominaties, Dark Knight twee gewonnen oscars, Inception vier gewonnen oscars, maar nu Rises dus helemaal nada.
Ik alleen Argo...quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:52 schreef Dj_Day-V het volgende:
Heb alleen Life of Pi gezien van Best Picture nominaties.
Dat sowiesoquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik alleen Argo...
Maar daar komen er deze maand nog wel een paar bij.
Jawel, zie http://oscar.go.com/nomineesquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De technische categoriën zijn toch nog niet bekend?
Ze vrezen dat ze dan moeten "aanlengen" tot 10 als er maar 9 waardige zijn. Niet iedereen was even gelukkig met een nominatie voor Winter's Bone een paar jaar terug.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:57 schreef Mike het volgende:
Raar trouwens dat er weer maar 9 films genomineerd zijn voor Beste Film. Wat zou het probleem zijn om daar gewoon standaard 10 van te maken?
Ze hadden Moonrise Kingdom, The Master of Flight er nog bij kunnen doen...was niet echt aanlengen geweest toch?quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze vrezen dat ze dan moeten "aanlengen" tot 10 als er maar 9 waardige zijn. Niet iedereen was even gelukkig met een nominatie voor Winter's Bone een paar jaar terug.
Het jaar ervoor was het The Blind Side, ik denk dat die eigenlijk nog problematischer was.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Ze hadden Moonrise Kingdom, The Master of Flight er nog bij kunnen doen...was niet echt aanlengen geweest toch?
En 'the bookies' maar zeggen dat Skyfall genomineerd zou worden, ook helemaal niet nationalistisch, die Engelsenquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het ironische is dat ze hebben uitgebreid van 5 tot 10 zodat er wat meer blockbusters en commerciële meuk tussen kon (die ook kritisch goed werd gewaardeerd), maar ik zie toch geen Hobbit, Skyfall, Avengers of TDKR staan.
Dit blijft toch wel relatief schokkend. Die zijn toch minimaal overal genomineerd geweest tot nu toe.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geen Bigelow of Affleck is trouwens wel bizar.
Geen Beste Film dan, ze hebben toch wel vijf nominaties binnen. Laatste Bond-film die een oscarnominatie kreeg was For Your Eyes Only in 1982quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En 'the bookies' maar zeggen dat Skyfall genomineerd zou worden, ook helemaal niet nationalistisch, die Engelsen
Maar de bookies hadden het over best picture.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:18 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Geen Beste Film dan, ze hebben toch wel vijf nominaties binnen. Laatste Bond-film die een oscarnominatie kreeg was For Your Eyes Only in 1982
Niet volgens http://www.bondmovies.com/oscar.shtmlquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar de bookies hadden het over best picture.
Ook geen best song, tussen 1982 en nu?
Ach, dan wint Spielberg ook weer eens wat. Beste regie gun ik hem wel, maar laat beste film dan een andere worden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:21 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Lincoln gaat met beste film, regie en acteur de grote winnaar worden. Mijn verwachting, niet mijn voorkeur.
Ja, Affleck, Spielberg en Bigelow werden als de 3 zekerheden beschouwd, met Lee als quasi-zeker.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Dit blijft toch wel relatief schokkend. Die zijn toch minimaal overal genomineerd geweest tot nu toe.
Judi Dench won in 1999 voor een rol van amper 8 minuten...dat haalt Arkin in ieder geval wel.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:31 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vind niet dat Alan Arkin's rol in Argo groot genoeg is om een nominatie te rechtvaardigen. Daarnaast had ik sinds ik Beasts Of The Southern Wild afgelopen november heb gezien een zwak voor die film. Geweldig dat een 9-jarige genomineerd is.
Crash was wel iets helemaal anders. Dat was een film vol grote sterren die ook nog eens bijzonder agressief gepushed werd door een grote studio en die het moest opnemen tegen het nog net iets te progressieve Brokeback Mountain.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:32 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik denk dat Beasts Of The Southern Wild een soort 'Crash' gaat worden. Een outsider die Best Picture wint.
The Artist was ook een zeer klein indie-filmpje dat al blij mocht zijn erbij te zien en die werd vorig jaar de grote winnaar. Volgens mij zijn ze bij de Academy progressiever geworden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Crash was wel iets helemaal anders. Dat was een film vol grote sterren die ook nog eens bijzonder agressief gepushed werd door een grote studio en die het moest opnemen tegen het nog net iets te progressieve Brokeback Mountain.
Beasts of Southern Wild is een zeer, zeer klein indie-filmpje dat al blij mag zijn dat het erbij is en dat het moet opnemen tegen het monument Spielberg én het monument Lincoln.
Mja, The Artist is natuurlijk wel opgepikt door Weinstein.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:47 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
The Artist was ook een zeer klein indie-filmpje dat al blij mocht zijn erbij te zien en die werd vorig jaar de grote winnaar. Volgens mij zijn ze bij de Academy progressiever geworden.
En was ook geen kleine film, had gewoon een budget van 15 miljoen en was al maanden voor de oscars de grote favoriet, nominatie en winst waren absoluut geen verrassing.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:51 schreef Toad het volgende:
[..]
Mja, The Artist is natuurlijk wel opgepikt door Weinstein.
True, kan me dat ook nog herinneren.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En was ook geen kleine film, had gewoon een budget van 15 miljoen en was al maanden voor de oscars de grote favoriet, nominatie en winst waren absoluut geen verrassing.
Was dat ooit aan de orde dan? Veel te controversieel in de VS, denk ik.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Kan het niet helemaal volgen van waar ik ben, maar Jagten niet genomineerd?
One can hope.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Was dat ooit aan de orde dan? Veel te controversieel in de VS, denk ik.
aha, die zagen het dus ook al in at het met Jagten niet ging lukken om te winnen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:12 schreef Toad het volgende:
Jagten was niet de Deense inzending voor de Oscars. De Denen zijn dus wel genomineerd, maar dan met een andere film.
Oh dat is dan idd logisch.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
En ik denk dat Jagten nog niet is uitgekomen in de VS, misschien doet die volgend jaar wel mee.
Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef Toad het volgende:
Op zich is dat toch niet zo belangrijk. Of die is uitgekomen in de VS. De Nederlandse inzending, Kauwboy, zal neem ik aan nooit uitkomen in de VS.
quote:Unlike other Academy Awards, the Foreign Language Film Award does not require films to be released in the United States in order to be eligible for competition. Films competing in the Foreign Language Film category must have been first released in the country submitting them during the eligibility period defined by the rules of the Academy, and must have been exhibited for at least seven consecutive days in a commercial movie theater.
Hopkins won voor een rol van zo'n 12 minuten, dat was dan ook nog eens in de hoofdrol categoriequote:Op donderdag 10 januari 2013 15:33 schreef Mike het volgende:
[..]
Judi Dench won in 1999 voor een rol van amper 8 minuten...dat haalt Arkin in ieder geval wel.
Ik vond Crash gewoon misschien wel de beste film van dat jaar hoor, niet dat ik Brokeback Mountain onderschat of iets dergelijks.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Crash was wel iets helemaal anders. Dat was een film vol grote sterren die ook nog eens bijzonder agressief gepushed werd door een grote studio en die het moest opnemen tegen het nog net iets te progressieve Brokeback Mountain.
Beasts of Southern Wild is een zeer, zeer klein indie-filmpje dat al blij mag zijn dat het erbij is en dat het moet opnemen tegen het monument Spielberg én het monument Lincoln.
Jagten heeft ook niet gedraaid in Denemarken in 2012.quote:
Niet? In Nederland wel.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Jagten heeft ook niet gedraaid in Denemarken in 2012.
Nee, ik zie het. Hoe bizar eigenlijk!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad, Cloud Atlas had zeker nominaties voor best editing, make-up en soundtrack verdiend in mijn ogen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:28 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Cloud Atlas geen enkele nominatie zeg. Weliswaar een love-it-or-hate-it-film, maar vond 'm toch echt beter dan de genomineerde 'best motion pictures' die ik al heb gezien (ZD30, Django en Lincoln).
Nominatie voor adapted screenplay had-ie wel verdiend lijkt me.
Dat moet wel expres zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Heb meeste buitenlandse films nog niet gezien,maar Intouchables is inderdaad gigantisch overrated.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
A Royal Affair is ook gewoon een sterke film, weliswaar wat minder dan Jagten.
Op die Chileen na heb ik al die genomineerden gezien en ik vond ze allemaal beter dan Intouchables(al ben ik daar vermoedelijk in de minderheid)
Mee eens. Erg raar.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:50 schreef Spies het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad, Cloud Atlas had zeker nominaties voor best editing, make-up en soundtrack verdiend in mijn ogen.
Geen nominatie voor make-up snap ik eigenlijk wel. Dat vond ik in veel gevallen bedroevend, al zal het bijv. best een onmogelijke taak geweest zijn van een donkere vrouw een bejaarde Koreaanse man te maken.quote:
En de Golden Globes en de BAFTA's. De Oscars gaan volledig hun eigen weg dit jaar.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:13 schreef Toad het volgende:
Ja, toch wel een groot verschil met de DGA-nominaties (2 overeenkomsten; 3 verschillen).
100% Affleck, de overwinning zelfs...quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Die nominatie voor Benh Zeitlin (volledig verdiend) kwam uit de lucht vallen. Had daar Bigelow, Tarantino of Hooper verwacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |