abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121621990
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:32 schreef Polacco het volgende:

[..]

Ja dat is antisemitisch. Daarmee zeg je dat de joden de oorzaak waren van de vele oorlogen in Europa. Dat het nu de afgelopen 50 relatief rustig is geweest in Europa (alhoewel de Balkanoorlog) ligt duidelijk aan andere oorzaken dan het niet meer in grote getallen aanwezig zijn van joden.
Ik leg geen oorzakelijk verband!
En ik spreek niet over de wenselijkheid ergens van!

JIJ legt dat verband. Ik constateer feiten.
Dus als jij dat verband antisemitisch vindt (waar ik zelf nogal om moet lachen) ben jij de antisemiet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121622005
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kijk, dat wordt al beter.
De verdeling is dus duidelijk bedoeld voor de groei van de joden. Daar zou ik zelf, als Palestijn, toch al duidelijk moeite mee hebben. Stel je voor dat we het aantal moskeeën in Nederland bouwen op de groei van het aantal moslims. Geert Wilders zou zich omdraaien, oh nee, zover is het nog niet.
Waarom zou de verdeling geen rekening houden met een toevloed van Palestijnen?

Ik kan op dit moment even niet de door jou genoemde percentages eigendommen zien, maar wel is duidelijk dat pakweg 75 % geen eigendom van iemand was. Maar wel al verdeeld werd.
Flauwekul, hetzelfde geldt voor wat Palestijnen kregen, daarnaast hoefden Palestijnen binnen de Joodse staat uiteraard hun bezittingen niet op te geven.
pi_121622032
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus als jij dat verband antisemitisch vindt (waar ik zelf nogal om moet lachen) ben jij de antisemiet.
Kees22 de antisemiet denkt ook nog dat het een feit is :') :'). Misschien moet Kees22 gewoon eens op een andere site een accountje maken maar ik denk dat hij dat al wel heeft gedaan.
pi_121622034
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vertel eens welke grond dan werd afgepakt Kees22, vertel eens, de Joden wilden een staat stichten! Dat is toch niet hetzelfde als grond afpakken, de Palestijnen mochten blijven waar ze waren, dus een beetje een rare opmerking van je waarmee je probeert te doen alsof je zeer intelligent bent maar het slechts een verbloeming is voor de zaak dat je inhoudelijk niet zo heel erg goed mee kan kennelijk!
_O- _O- _O-
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121622062
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Dat zou ik daar ook zeggen als ik inhoudelijk niet mee kan komen hahahahahahahahahahaha :D :D :D :D.

[ Bericht 2% gewijzigd door DeParo op 16-01-2013 00:58:26 ]
pi_121622070
quote:

[..]

Jodenhaat is niet meer van deze tijd. Wil je ajb je standpunten bijstellen?
pi_121622222
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dus;

- Arabische meerderheid krijgt minder land, minder vruchtbaar land en geen toegang tot de zee.
- Joodse minderheid krijgt meer en vruchtbaar land en als enige toegang tot de zee.
De Arabieren kregen grote kuststroken? Dat kan je toch zien op die kaart?

quote:
Heel vervelend dat er anti-semitisme is en dat Joden uit Europa moesten vluchten, maar daar hebben de Arabieren helemaal niks mee te maken en het is raar om ze daarmee op te zadelen.

Het is grappig wanneer Europeanen het gaan hebben over hoe belangrijk het is dat er een Joodse staat komt. Waarom is deze niet in Europa gesticht? In een deel van Duitsland, Polen of Rusland? Jullie zijn degene met een schuldgevoel, dus het is raar om iemand anders te laten betalen voor jouw schuldgevoel.

En op dat moment leefden er meer Joden in Europa dan in Palestina. Zelfs die paar honderdduizend Joden in Palestina waren recentelijk uit Europa vertrokken. Dus een Joodse staat in Europa was veel beter geweest.

Maar kun je je voorstellen dat de Arabieren helemaal geen trek in dat plan hadden? Er was zware onenigheid over het plan, wat deden de Joden? Direct Israël stichten.
De joden hebben Israël niet direct gesticht. Het VN plan werd aangenomen waarna er een feest stemming ontstond onder de joodse bevolking. De Arabieren reageerden echter met protest en later met geweld, wat leide tot de burgeroorlog. Deze werd gewonnen door de joden waarna de staat Israël werd gesticht. En dat wordt vaak in deze discussies vergeten.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_121622297
quote:

[..]

Leuk dat jij feiten constateert maar ik reageer op de opmerking van moussie. Zij stelt: "Hebben de joden soms onze oorlogen meegenomen?" Dat is een opmerking die insinueert dat de joden de oorzaak waren van "onze" oorlogen.
pi_121622332
@Polacco:
ik citeer:
quote:
Van de 1,6 miljoen inwoners is op dat moment 1 miljoen Arabier en 600.000 Jood. Het land is grotendeels publiek bezit van het Britse mandaatsgezag. 16,5% is in handen van Arabieren die elders in de Arabische wereld (onder andere Beiroet en Damascus) wonen. De Joden hebben 8,6% van het land in handen terwijl de lokale Arabische bevolking 3,3% bezit.

In het voor de Joodse staat bedoelde deel vormen Joden met 55% van de bevolking (niet meegerekend 90.000 nomadische bedoeïenen die er een deel van het jaar verbleven)[6] een meerderheid. De Joodse leiding wilde aanvankelijk heel Palestina, maar accepteert de VN-deling, de Palestijnse leiding niet en vrijwel onmiddellijk breekt er een burgeroorlog uit tussen Joden en Arabieren.
Reken even mee. 16,5 % van het land is bezit van Arabieren elders, lokale Arabieren bezitten 3,3 % en joden (onvermeld, maar deels ook elders!) bezitten 8,6 %. Met deze cijfers (die we even voor waar aannemen) kunnen we spelen.
Arabieren 16,5 + 3,3 = 19,8. Joden 8,6. Laten we royaal zijn: dat wordt 2 Arabisch op 1 Joods.
Maar de Bedoeïenen zijn niet meegeteld.
En er is nog 100 - 19,8 - 8,6 = 71,6 % van het land algemeen bezit of staatsbezit.
Op een aantal van 1,6 miljoen gezeten burgers plus 90.000 niet-gezeten burgers zijn 90.000 bedoeïenen toch nog 5 % burgers.

Hoe nu verder?

En waarom zou men rekening moeten houden met de groei van de joodse bevolking?
Waarom zou men dat moeten?
pi_121622371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kijk, dat wordt al beter.
De verdeling is dus duidelijk bedoeld voor de groei van de joden. Daar zou ik zelf, als Palestijn, toch al duidelijk moeite mee hebben. Stel je voor dat we het aantal moskeeën in Nederland bouwen op de groei van het aantal moslims. Geert Wilders zou zich omdraaien, oh nee, zover is het nog niet.
Waarom zou de verdeling geen rekening houden met een toevloed van Palestijnen?

Ik kan op dit moment even niet de door jou genoemde percentages eigendommen zien, maar wel is duidelijk dat pakweg 75 % geen eigendom van iemand was. Maar wel al verdeeld werd.
Zou het voor jou een reden zijn om met geweld te reageren?
pi_121622395
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:04 schreef Polacco het volgende:

[..]

Leuk dat jij feiten constateert maar ik reageer op de opmerking van moussie. Zij stelt: "Hebben de joden soms onze oorlogen meegenomen?" Dat is een opmerking die insinueert dat de joden de oorzaak waren van "onze" oorlogen.
Ik klikte terug en kwam op een bericht van mijzelf uit.

Overigens is er steun genoeg te vinden voor dit standpunt in bijbel en geschiedenis.
pi_121622400
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:06 schreef Kees22 het volgende:
@Polacco:
ik citeer:

[..]

Reken even mee. 16,5 % van het land is bezit van Arabieren elders, lokale Arabieren bezitten 3,3 % en joden (onvermeld, maar deels ook elders!) bezitten 8,6 %. Met deze cijfers (die we even voor waar aannemen) kunnen we spelen.
Arabieren 16,5 + 3,3 = 19,8. Joden 8,6. Laten we royaal zijn: dat wordt 2 Arabisch op 1 Joods.
Maar de Bedoeïenen zijn niet meegeteld.
En er is nog 100 - 19,8 - 8,6 = 71,6 % van het land algemeen bezit of staatsbezit.
Op een aantal van 1,6 miljoen gezeten burgers plus 90.000 niet-gezeten burgers zijn 90.000 bedoeïenen toch nog 5 % burgers.

Hoe nu verder?

En waarom zou men rekening moeten houden met de groei van de joodse bevolking?
Waarom zou men dat moeten?
Omdat je weet dat er binnenkort een idiote hoeveelheid immigranten gaat binnen komen zodra die staat er eenmaal is? En dan krijg je weer gezeik?

Daarbij heb ik nergens gezegd dat ik het een eerlijke verdeling vond.
pi_121622413
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:51 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Jodenhaat is niet meer van deze tijd. Wil je ajb je standpunten bijstellen?
Kun je leren lezen??

En waarom zou jodenhaat niet meer van deze tijd zijn? Is het wel van een andere tijd geweest dan?
Wat heeft tijd met een haat te maken?
pi_121622438
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik klikte terug en kwam op een bericht van mijzelf uit.

Overigens is er steun genoeg te vinden voor dit standpunt in bijbel en geschiedenis.
Primair, Kees, primair. Ik reageerde primair op de opmerking van moussie.

De bijbel is daarbij niet serieus te nemen als historische bron, tenzij algemeen geaccepteerd door verschillende historici. Rest je voorbeelden uit de "geschiedenis". Ik ben benieuwd welke dat zijn.
pi_121622456
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:12 schreef Polacco het volgende:

[..]

Omdat je weet dat er binnenkort een idiote hoeveelheid immigranten gaat binnen komen zodra die staat er eenmaal is? En dan krijg je weer gezeik?

Waarom zou de andere partij rekening gaan houden met de idiote (jouw woord) hoeveelheid immigranten? Stel je voor dat wij Nederlanders idiote hoeveelheden islamitische of Oost-Europese immigranten verwachten, zouden we daar dan ruimte voor gaan maken?

En hoe kom je erbij dat die idiote aantallen verwacht werden? Duitsland was verslagen.
pi_121622475
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:14 schreef Polacco het volgende:

[..]

Dat vind ik een hele gevaarlijke, vreemde uitspraak, tegen het antisemitische aanleunend.
Klopt, net zo beledigend als beweren dat een volk dat er eeuwen in vrede geleefd heeft niet in vrede kan leven, zonder naar de oorzaak van hun vijandigheid te kijken ..

quote:
Daarbij kan je niet alle schuld van de huidige situatie op de joden gooien. De Arabieren hebben een voorstel van de Britten gekregen tot een twee staten oplossing welke zij hebben afgewezen.

Edit: het was een VN voorstel.
Nou leuk die kaart .. en? Welk recht hadden de Britten om dat land überhaupt weg te geven? Hoe zat dat ook alweer met de afspraken tussen de Britten en de plaatselijke bevolking? Nogal wiedes dat ze het afwijzen, het is hun grondgebied en de Britten hadden geen enkel recht om dat weg te geven aan derden!
Overigens geef ik de Joden geen enkele schuld, vanuit hun situatie is het algeheel uitstekend te begrijpen .. maar dat maakt het niet goed! De Britten daarentegen met hun linialen en 'verdeel en heers' politiek .. in welk land waar ze vroeger de scepter hebben gezwaaid liggen de verschillende bevolkingsgroepen nou niet met elkaar overhoop?
pleased to meet you
pi_121622484
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:16 schreef Polacco het volgende:

[..]

De bijbel is daarbij niet serieus te nemen als historische bron, tenzij algemeen geaccepteerd door verschillende historici. Rest je voorbeelden uit de "geschiedenis". Ik ben benieuwd welke dat zijn.
Ah ja, je citeert een bericht van mij als je op een bericht van moussie reageert.

Dat ik het vaak met moussie eens ben, ontslaat jou niet van de plicht om netjes te citeren. Zeker als je gaat zeiken over antisemitisch.
pi_121622523
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waarom zou de andere partij rekening gaan houden met de idiote (jouw woord) hoeveelheid immigranten? Stel je voor dat wij Nederlanders idiote hoeveelheden islamitische of Oost-Europese immigranten verwachten, zouden we daar dan ruimte voor gaan maken?
Nederland van nu en het mandaat gebied Palestina van 1946 zijn twee verschillende dingen die je niet mag vergelijken op de manier zoals jij dat doet. Het mandaatgebied zou ophouden met bestaan en worden opgedeeld in twee delen. Dat is bij Nederland absoluut niet het geval. Het zijn twee verschillende situaties.

Daarbij had die andere partij niet zoveel te willen, de Britten waren de baas, niet de Arabieren.

quote:
En hoe kom je erbij dat die idiote aantallen verwacht werden? Duitsland was verslagen.
Not this shit again. Kielce pogrom 1946 moet genoeg zeggen.
pi_121622524
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:09 schreef Polacco het volgende:

[..]

Zou het voor jou een reden zijn om met geweld te reageren?
Ja, ik denk het wel.

Ik lees de laatste tijd veel over het einde van de Tweede Wereldoorlog en de laatste gevechten hier in de buurt. Ik hoop echt dat ik de moed zou hebben om met geweld op de bezetting te reageren.

Maar ik vrees dat ik te laf zou zijn.
pi_121622526
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:16 schreef Polacco het volgende:

[..]

De Bijbel is op zich wel een historische bron maar Kees22 hangt er interpretaties aan die simpelweg niet kloppen.
pi_121622532
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, ik denk het wel.

Ik lees de laatste tijd veel over het einde van de Tweede Wereldoorlog en de laatste gevechten hier in de buurt. Ik hoop echt dat ik de moed zou hebben om met geweld op de bezetting te reageren.

In de Tweede Wereldoorlog had jij waarschijnlijk tot de daders behoord, met dergelijke antisemitische uitspraken, dus ik neem aan dat je met verzet bedoeld verzet tegen de geallieerde troepen bijvoorbeeld.
pi_121622546
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:12 schreef Polacco het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Maar je bracht de kaart als een verworvenheid, als een goede situatie.
Hoe hypocriet!
pi_121622556
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Maar je bracht de kaart als een verworvenheid, als een goede situatie.
Hoe hypocriet!
Met jou valt gewoon geen inhoudelijke discussie te voeren.
Kees22 kan het alleen proberen op andere manieren hoe laf.
pi_121622561
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, ik denk het wel.

In het geval dat je met geweld zou reageren dan heb je geen recht van spreken en ben je geen haar beter dan de zogenaamde joden landinpikkers die je zo verafschuwt.
pi_121622597
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Klopt, net zo beledigend als beweren dat een volk dat er eeuwen in vrede geleefd heeft niet in vrede kan leven, zonder naar de oorzaak van hun vijandigheid te kijken ..

Lees je eens in over het ottomaanse rijk. Zo vredig was het niet.

quote:
Nou leuk die kaart .. en? Welk recht hadden de Britten om dat land überhaupt weg te geven? Hoe zat dat ook alweer met de afspraken tussen de Britten en de plaatselijke bevolking? Nogal wiedes dat ze het afwijzen, het is hun grondgebied en de Britten hadden geen enkel recht om dat weg te geven aan derden!
Overigens geef ik de Joden geen enkele schuld, vanuit hun situatie is het algeheel uitstekend te begrijpen .. maar dat maakt het niet goed! De Britten daarentegen met hun linialen en 'verdeel en heers' politiek .. in welk land waar ze vroeger de scepter hebben gezwaaid liggen de verschillende bevolkingsgroepen nou niet met elkaar overhoop?
Het recht van de sterkste. Edit: het waren niet de Britten maar de VN die het land verdeelde.

Dat de Arabieren het niet eens waren met de verdeling is tot daaraan toe maar dat geeft ze niet het recht om met geweld te reageren.

Om die laatste vraag van je te beantwoorden: de VS schijnen het niet slecht te doen, net als Canada of Australië.

[ Bericht 2% gewijzigd door Polacco op 16-01-2013 01:40:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')