Ja, kan allemaal. Wat niet wil zeggen dat het zo is, dat moet je arts/neuroloog beoordelen.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:07 schreef kevindonzel het volgende:
Sow 70 procent maar. Dan kan het verhaal wat ik eerder poste en heb vernomen van de contrastvloeistof misschien toch best wel eens kloppen. Zal het morgen eens voorleggen bij de arts. Thanks!
Maar bij een hernia is het ook niet altijd zo dat je een stekende pijn in je been hebt etc?
Ik heb namelijk voornamelijk stijfheid doofheid tintelingen en soms dat branderig gevoel. In de rug wel zeer regelmatig doffe zeurende pijn.
Ook kan ik op de tenen en hakken staan en kan ik mijn been omhoog doen zonder echt pijn te hebben in de rug of in het been
Mjah, een plaatje is ook maar een plaatje. Als het loopt als een eend, en klinkt als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:14 schreef kevindonzel het volgende:
Doe ik.
Ik heb het inderdaad vaker gehoord dat het kan, maar niet de klassieke vormen van een hernia zijn.
Maar gezien ik al door een neuroloog ben gezien begrijp ik dan alleen niet waarom hij er niet voor zou kiezen om nogmaals te scannen met bv contrastvloeistof.
Of denk ik nu iets geks?
dat is wel heel laat, vind je zelf ook niet? je had meteen moeten gaan dan was je nu ws. bijna aan de beurt geweest.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:35 schreef kevindonzel het volgende:
Morgen ga ik naar de huisarts Mirjam en als ik dan door verwezen wordt ga ik idd naar een regulier ziekenhuis. Ik heb dat destijds niet gedaan ivm lange wachttijd
Doet je zorgverzekeraar niet aan wachttijdbemiddeling?quote:Op zondag 3 februari 2013 15:39 schreef kevindonzel het volgende:
Nee, want alle vermoedens wezen erop dat ik een hernia had (ook de artsen vonden dit). Dus als dat zo was geweest was ik bij die kliniek goed geweest.
Het ziekenhuis in mijn stad had een wachttijd bij de neuroloog van 2 maanden. Daar was ik pas eind feb aan de beurt geweest. Ga nu dus ook naar een ziekenhuis in een andere stad hier dichtbij, als ik naar het ziekenhuis moet van de huisarts
Ik heb je klachten eens door zitten lezen, en ze lijken gedeeltelijk op wat ik had, onstoken SI-gewrichten.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:11 schreef kevindonzel het volgende:
De symptomen waar ik momenteel mee kamp is:
- pijn in de onderrug, bij liggen op de rug of linker zij is is het ergste
- veel pijn in de onderrug bij in de auto zitten of in een bank/stoel zitten waar je in weg zakt
- krachtverlies in het been / spierzwakte, waardoor ik erg moeilijk kan lopen. Ik schuifel,
heb het gevoel dat ik door de knie zak
- een doof en vaak tintelend gevoel in de gehele baan. Pijn in het been eigenlijk niet.
- wisselend, het ene moment van de dag is het erger dan het ander moment. Maar wordt niet beter.
- Ochtendstijfheid
Is er iemand die denkt, heeej dat herken ik en dat kan het wel eens zijn?
Ik wil maandag goed bij de arts goed voorbereidt aankomen en zelf ook dingen aan dragen. Ik ben zelf ook medisch geschoold, dus denk wel dat ik een serieus probleem met de zenuwen heb. Maar ben niet genoeg geschoold en niet genoeg ervaring om te weten wat er nu precies aan de hand kan zijn. Je eigen lichaam is toch altijd een stuk lastiger dan een ander(en daarbij zit ik in de taakgestuurde zorg)
Ja, het zijn met name het zwakke been en de aandrang to urineren die doen vermoeden dat er (iig tevens) iets neurologisch aan de hand is. Zonder die gegevens had het net zo goed SI kunnen zijn ja.quote:Op maandag 4 februari 2013 09:44 schreef SunshineEva het volgende:
[..]
Ik heb je klachten eens door zitten lezen, en ze lijken gedeeltelijk op wat ik had, onstoken SI-gewrichten.
Ik had pijn in mijn onderrug, tintelingen in mijn linkerbeen, kon niet lang normaal lopen, kleine beetjes beweging hielpen wel, maar langer weer niet.
Ik ben via de huisarts, naar de neuroloog gegaan, veel onderzoeken gehad(niks gevonden) en toen naar de reumatolog gestuurd. Daar naproxen gehad, en binnen een week had ik toen bijna geen pijn meer.
Ik wil niet zeggen dat je ook ontstoken SI-gewrichten hebt, maar je klachten komen gedeeltelijk overeen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |